Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul-Bursa-İzmir Hızlı Tren Projesi
« önceki   123 ... 567 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 6
Mehmet Kasım
8 yıl önce - Prş 21 Oca 2010, 16:43

Alıntı:
ancak demiryolunun malitenin 500 milyon dolar oldugunu asagıdaki linkten ogrendim.

bu da 740 milyon lira felan etmekte.


o haberde biraz yuvarlama maliyet söylenmiş. müteaahhitler demiryoluna karşı çıkmış diyor. Allah Allah parasını müteahhit mi ödeyecekmiş? Benim bildiğim müteaahhit daha fazla iş yapıp para kazanmak ister. Burada 500 milyon dolarlık işi elinin tersi ile itmiş oluyor. Bu itiş, sanırım müteaahhidin iş için alacağı krediyi verecek firmanın bir zorlaması olabilir. Demiryolu olursa kredi yok diyebilir. Eğer bankanın birde petrolcü şirket grubu falan varsa böyle bir şart koşması sürpriz olmaz. akücü de olabilir

Koca ülke 500 milyon için demiryolundan vazgeçemez. Bastıması lazım. Ne 500 milyonlar gidiyor, Bursa kat be kat fazlasını kazandırıyor bu memlekete.

Alıntı:

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18836

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın tarih vererek "2010'da temelini atacağız" dediği Bursa demiryolu projesi için, bütçede topu topu 1.000 lira iz ödeneği ayrıldı.

VAATLER PEŞ PEŞE AMA
Bursa'nın ulusal demiryolu şebekesine bağlanması üzerine yıllardır o kadar çok söz söylendi ve yazıldı ki, yalnızca yazılanlar bir araya toplansa en kalın vaatler dosyasını oluşturur herhalde. Ama gelin görün ki, ortada hâlâ bir şey yok ve proje için henüz bir kazma bile vurulmuş değil. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın sözleri, bu ortamda büyük önem taşıyordu.

HANİ TEMELİ ATILACAKTI
Bakan Yıldırım, tarih vererek Bursa'yı demiryolu ağına bağlayacak proje için 2010'da temel atılacağını söylediğinde, "2009'da da başlıyordu ama göremedik" yanıtını veren MHP Bursa Milletvekili Necati Özensoy'un korktuğu başına gelecek gibi. Çünkü 2010 Yatırım Programı'nda "Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli" şeklinde yer alan 190 km'lik ve 851 milyon lira maliyetli yüksek standartlı demiryolu yapımı için ayrılan ödenek sadece 1.000 lira.

BURSA HAKİMİYET


batuhan34
8 yıl önce - Pzr 31 Oca 2010, 16:50

Bahse konu proje Bursa-Osmaneli arasında 53 tünel var. Baştaki haritayı da özellikle dikkat çekmek istediğim için Körfez Geçişi’nden demiryolu hattı geçmesi fikrine destek vermek amacıyla iliştirdim.

AS TV’de yayınlanan Ekonomik Gündem’e Bursa milletvekilleri Sedat Kızılcıklı, Kemal Demirel ve Necati Özensoy ile BTSO Başkan Yardımcısı Ali Hazır katıldı. Kızılcıklı, Bandırma-Bursa-Osmaneli ve Bursa-İnönü yüksek hızlı tren hattında toplam uzunluğu 31.5 km’yi bulan 53 adet tünel ve toplam uzunluğu 24 km. olan 140 köprü/viyadük bulunacağını kaydetti.
KIZILCIKLI BİLGİ VERDİ
AS TV’de Yılmaz İşel’in sunduğu Ekonomik Gündem programına katılan AKP Milletvekili Sedat Kızılcıklı, Bandırma-Bursa-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesi’yle ilgili eleştirileri yanıtladı. CHP’li Kemal Demirel ve MHP’li Necati Özensoy ile BTSO Başkan Yardımcısı Ali Hazır, AKP hükümetinin bugün-yarın diyerek Bursalıları oyaladığını belirtirken, Kızılcıklı ise Ulaştırma Bakanlığı’nın verdiği bilgiyi aktardı.
52 TÜNEL 31.5 KİLOMETRE
Kızılcıklı, daha önce yapılan fizibilite etüdü ve uygulama projelerinin 250 km/s hıza göre revize edildiğini, fizibilitelerin hızlandırılarak temelin haziran ayından önce de atılabileceğini söyledi. 5 yılda tamamlanması planlanan proje sonunda Bursa, Osmaneli üzerinden İstanbul’a, Bozüyük üzerinden ise Ankara’ya bağlanacak


EVRİM ERDEM
8 yıl önce - Çrş 24 Şub 2010, 18:53
BELKİ DE ŞU ANA KADAR ULAŞIMDA YAPILAN EN BÜYÜK HATALARDAN BİRİ OLACAK!


Raylı geçiş:
Yapılması planlanan körfez geçişinde araçlardan da yüksek ücret alınması planlanıyor.Körfez geçişinde raylı sistemin geçiş projesi iptalken körfez geçişi ne yazık ki verimsiz bir yatırım olacak ve ülkenin parası yine boşa savurulmuş olacaktır.Daha düşük bir bedelle yapılacak ,raylı geçişi olmayan köprünün, astarı yüzünden pahalıya mal olacak ve yıllar sonra, yapılan çok büyük bir hata olduğu herkesçe onaylanacaktır...Umarım sağ duyulu birileri çıkar da sade vatandaşın bile çok net anladığı bu hatayı işin ehli olan insanlara anlatabilirler...

İMO:
İstanbul-İzmir hızlı tren hattının yapılması imkânsız hale gelecektir.

Ø Körfez Köprüsü üzerinden bağlanmaması durumunda Sakarya-Bilecik üzerinden bağlantı sağlamak gerekeceğini, ki bu durumda da demiryolu hattının 250-300 kilometre uzatılarak Bursa'ya bağlanması gerekecektir.
Ø Bu durumda da 450-500 kilometreyi bulacak olan İstanbul-Bursa demiryolu hattı fizibil olmaktan çok uzak kalacağını, köprü üzerindeki raylı sistemin getireceği maliyet artışı, Türkiye'nin bundan dolayı elde edeceği gelecekteki ekonomik ve sosyal yararın önemi karşısında belirleyici olamayacaktır.



EVRİM ERDEM
8 yıl önce - Çrş 24 Şub 2010, 19:09
HESAP ORTADA:


Ahmet Emin Yılmaz-Bursa Gazeteciler Vakfı Başkanı :
Körfez Köprüsü’nden raylı sistem hattının kaldırılmasını Karayolları Eski Genel Müdürü de “büyük hata” görüyor:

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, yıllardır konuşulan bir proje. Daha açık söylemek gerekirse, son 20 yıldır Türkiye’nin gündeminde. O nedenle 20 yıldır iktidarlar hep bunu konuşuyorlar. 20 yıldır gelen her iktidarın gündeminde bu proje var.
Çünkü…
Bugün için hem finansman olarak, hem de hedefleriyle Türkiye’nin en önemli yatırımı.
377 kilometresi otoyol, 44 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometrelik bu büyük otoyol projesinin 6 milyar dolara mal olması bekleniyor.
Başlanmasından itibaren 7 yıl içinde bitirilmesi hedeflenen proje tamamlandığında Bursa-İstanbul arası 1-1.5 saate, Bursa-İzmir arası 2.5-3 saate inecek. Otoyolun bir başından diğerine olan İstanbul-İzmir ulaşımı ise 4 saatte yapılabilecek.
Projenin en önemli ayağını ise İzmit Körfezi üzerine yapılacak köprü oluşturuyor. Yalnızca bu köprünün maliyeti 2.5-3 milyar dolar olarak hesaplanıyor.
Ne var ki…
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyol projesinin en önemli ayağını oluşturan Körfez Köprüsü’nden raylı sistem hatları müteahhitlerin isteği üzerine, maliyeti yükselttiği gerekçesiyle çıkarıldı.
Oysa…
Başlangıçta projede yer alan köprüdeki raylı sistem hattı, hem Ankara-İstanbul Hızlı Tren projesini mesafeyi kısaltması nedeniyle ilgilendiriyor, hem de hazırlığı yapılan İstanbul-Bursa-İzmir Hızlı Tren Projesi için de yaşamsal önem taşıyordu.
Bu değişikliği…
Yani Körfez Köprüsü’nden maliyet gerekçesiyle raylı sistem hatlarının çıkarılması değişikliğini 2yıl kadar önce ilk fark eden İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Necati Şahin oldu.
Biz de…
Konuyu ve Şahin’in çırpınışlarını, o sıralar yazdığımız Olay gazetesi sütunlarından Bursa kamuoyuna ilk duyuran olduk.
Bursa kamuoyu bu tartışmaya katıldı ve raylı sistem hattının yeniden köprüye eklenmesi için destek verdi. Siyasiler de bu desteğe katıldılar.
Konuya destek verenler; yap-işlet-devret modeliyle aldıkları projenin maliyetini düşünen müteahhitlere karşın, köprüdeki raylı sistemin devlet finansmanı ile yapılmasını da gündeme getirdiler.
Bu da kamuoyundan destek gördü.
Gelin görün ki…
Projenin yapımını üstlenen müteahhitlerin arzusunun önüne geçilemedi ve raylı sistem köprüden kaldırıldı.
Ama…
Her şeye ve yapılan tüm spekülasyonlara karşın umutlar bitmiş değil. Yani, köprü inşaatı başlayana dek umut var.
O nedenle…
Köprüye raylı sistemin devlet yatırımı olarak yeniden eklenmesi istekleri de, girişimleri de gündemdeki yerini koruyor.
İşte…
Tam bu süreçte Ekonomist dergisinin son sayısında İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu projesi geniş olarak ele alındı.
Süreci ve gelişmelerini ayrıntılarıyla ortaya koyan yazının bir bölümünde Karayolları Eski Genel Müdürü Atalay Coşkunoğlu’nun da görüşleri var.
Üstelik…
Coşkunoğlu doğrudan doğruya Körfez Köprüsü’nden raylı sistem hatlarının kaldırılmasına tepki gösteriyor.
Açıklamasında…
Türkiye’nin gelecek 50 yılındaki ekonomik faaliyetlerini etkileyecek demiryolu sisteminin geliştirilmesi bakımından demiryolu güzergahının İzmit Körfez Köprüsü üzerinden geçirilmesinin büyük önem taşıdığına dikkat çeken Coşkunoğlu’nun açıklamaları çok önemli.
Söylediklerini…
Ekonomist dergisinden aynen aktarıyoruz:
“Köprü üzerindeki raylı sistemin getireceği maliyet artışı, sistemden beklenen kamu yararının büyüklüğü karşısında, ihmal edilecek seviyededir.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin en önemli bölümü Bozüyük-Bilecik-Sakarya güzergahının geçtiği Mekece Vadisi ile İzmit-Gebze arasıdır.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren güzergahının Bozüyük’ten itibaren değiştirilip, Bursa istikametine doğru alınarak İnegöl-Yenişehir-İznik güzergahını takip ederek İzmit Körfez Köprüsü üzerinden geçirilmesi halinde, yapım maliyetlerinde önemli tasarrufların sağlanması mümkün olacak.
Bununla birlikte, 533 kilometre olan güzergah boyu 478 kilometreye inecek. Bu hattaki ulaşım süresinin de 3 saatten 2.5 saate inmesi mümkün olacak.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattının Bozüyük’ten sonra Bursa yönüne değiştirilmesi halinde, Yenişehir ile Bursa arasına yapılacak olan 50-55 kilometre boyunda bir demiryolu ile hem Ankara, hem de İstanbul Bursa’ya hızlı tren hattı ile bağlanmış olacak.
İzmit Körfez Köprüsü üzerinden geçen ve Bursa’ya kadar yapılan hızlı tren hattının İzmir’e kadar uzatılması halinde; yaklaşık 500 kilometre civarında olacak olan hızlı tren yolu ile İstanbul-İzmir arasını 2.5 saatte kat etmek mümkün olacak.”
••••••••••
Görüldüğü gibi…
Projenin hazırlanışında emeği olan, o nedenle de tüm ayrıntıları bilen Karayolları Eski Genel Müdürü Atalay Coşkunoğlu çok önemli şeyler söylüyor.
Söylediklerinin içinde projenin Bursa’yı ilgilendiren yanının büyük olduğu da ortada.
Bu durumu…
Bursa’dan seçilmiş kontenjan adayları arasında Bursa için en çok çalışıp en sıkı bağa sahip kontenjan milletvekili özelliğini taşıyan ve döneminde iz bırakan milletvekili olarak Bursa’nın siyaset tarihinde yerini alan; en önemlisi hem Bursa’yı ilgilendiren konular, hem de Bursa’daki dostlarıyla ilişkisini hiç kesmeyen Bursa Eski Milletvekili Kenan Sönmez’le de konuştuk.
Geçen hafta Bursa’ya gelişinde, gazeteci kimliğiyle Sönmez şu uyarıyı yaptı:
“Körfez Köprüsü’nden demiryolu hatlarının çıkarılması çok önemli bir konu. Bursa basınının ve Bursa’da siyaset yapanların en önemli görevi bu konuyu takip etmek olmalı.”
Böyle düşünmesinin nedeni şu:
“Proje Bursa’yı hızlı trenle Ankara ve İstanbul’un yanında İzmir’e de bağlayacak. O nedenle, etkisi ve katkısı çok büyük bir proje olarak görüyorum ve Körfez Köprüsü’nde demiryolu hatlarının mutlaka bulunması gerektiğine inanıyorum.”
Şu sözleri de bir mesaj:
“Bursa elbette Türkiye’nin en önemli şehirlerinden biri. Ama bu proje sonrasında önemi en az yüzde 50 daha artar. O bakımdan, basın ve siyasetçilerin yanı sıra Bursa Ticaret ve Sanayi Odası için de çok önemli bir gündem maddesi olmalı ve sürekli takip edilmeli.”
Şunun da altını çizdi:
“Henüz her şey bitmiş değil. İnşaat başlayana kadar değişiklik yapılıp demiryolu hattının köprüye yeniden konması mümkün. Eğer Bursa kenetlenir ve birliktelik gösterirse bunu başarır diye düşünüyorum. Bunun da yapılabileceğine inanıyorum. Çünkü Bursa’nın potansiyelini çok iyi biliyorum.”


serdar celebi

8 yıl önce - Çrş 24 Şub 2010, 19:13

benim merak ettiğim bir soru var.

koprude raylı sistem olsaydı, bu ihaleye girecek firma bulunabilirmiydi sizce?

kopruyu yapacak firma ustunden araba gecmedikten sonra bu işten ne kazanacak?

ben şirket yoneticisi olsam direk bırakırdım.

bu dediklerim elbette vatandaş acısından kotu ama şirket acısından karlılık onemlidir.

koprude raylı sistem olucaksa bu koprunun devlet tarafından yapılması gerekir. devletin de boyle bir kopru işine kendi kaynaklarıyla gireceğini sanmıyorum. su anda yapımı devam eden marmaray ulaştırma butcesinin buyuk bir kısmını almakta.

yap işlet devretin en kotu yanlarından biri de bu.

ya bu ihale iptal edilir devlet daha fazla parası olup onunu gorunce yapar ya da karayolu koprusuyle yetinilir.

ayrıca istanbul izmir bu kopru uzerinden baglanmak zorunda da değil. istanbul-kocaeli-sakarya bursa- izmir hattı da buyuk gelir getirir.

ankara bursa hattı da aynı hat uzerinden keza işletilebilir.

bu olaya kopruden demiryolu cıkarıldı diye bakmak yerine bu guzergahın avantajlarını da dusunmek gerekli.

osmaneli bursa demiryolu kısa ve orta vadede bursanın istanbul ankara sakarya ve diğer hızlı tren hatlarına ulaşım problemini cozecektir.


yigitFB
8 yıl önce - Çrş 24 Şub 2010, 19:30

Alıntı:
kopruyu yapacak firma ustunden araba gecmedikten sonra bu işten ne kazanacak?


Nasıl araba geçerken para alacaksa, tren başına da bir vergi indiriminden filan söz edilebilirdi.

Bir şekilde bu köprüde tren yolunun da olması gerekiyordu. Bir kere yapılacak bir köprü bu.



turgutakbaş
8 yıl önce - Çrş 24 Şub 2010, 19:45

hem tren hem karayolu geçebilir ... new york taki bir çok karayolu köprüsünde metro hattı işliyor ... imkansızı geçtim zor bile değil ...

buradan tren geçmelidir ...


savaşşentürk
8 yıl önce - Çrş 24 Şub 2010, 19:58

Ben artık tren istiyorum Bursa'ya bi şekilde Bursa'ya tren gelmeli.

batuhan34
8 yıl önce - Prş 25 Şub 2010, 01:43

Ahmet Emin Yılmaz-Bursa Gazeteciler Vakfı Başkanı :

Körfez Köprüsü’nden raylı sistem hattının kaldırılmasını Karayolları Eski Genel Müdürü de “büyük hata” görüyor:

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, yıllardır konuşulan bir proje. Daha açık söylemek gerekirse, son 20 yıldır Türkiye’nin gündeminde. O nedenle 20 yıldır iktidarlar hep bunu konuşuyorlar. 20 yıldır gelen her iktidarın gündeminde bu proje var.
Çünkü…
Bugün için hem finansman olarak, hem de hedefleriyle Türkiye’nin en önemli yatırımı.
377 kilometresi otoyol, 44 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometrelik bu büyük otoyol projesinin 6 milyar dolara mal olması bekleniyor.
Başlanmasından itibaren 7 yıl içinde bitirilmesi hedeflenen proje tamamlandığında Bursa-İstanbul arası 1-1.5 saate, Bursa-İzmir arası 2.5-3 saate inecek. Otoyolun bir başından diğerine olan İstanbul-İzmir ulaşımı ise 4 saatte yapılabilecek.
Projenin en önemli ayağını ise İzmit Körfezi üzerine yapılacak köprü oluşturuyor. Yalnızca bu köprünün maliyeti 2.5-3 milyar dolar olarak hesaplanıyor.
Ne var ki…
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyol projesinin en önemli ayağını oluşturan Körfez Köprüsü’nden raylı sistem hatları müteahhitlerin isteği üzerine, maliyeti yükselttiği gerekçesiyle çıkarıldı.
Oysa…
Başlangıçta projede yer alan köprüdeki raylı sistem hattı, hem Ankara-İstanbul Hızlı Tren projesini mesafeyi kısaltması nedeniyle ilgilendiriyor, hem de hazırlığı yapılan İstanbul-Bursa-İzmir Hızlı Tren Projesi için de yaşamsal önem taşıyordu.
Bu değişikliği…
Yani Körfez Köprüsü’nden maliyet gerekçesiyle raylı sistem hatlarının çıkarılması değişikliğini 2yıl kadar önce ilk fark eden İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Necati Şahin oldu.
Biz de…
Konuyu ve Şahin’in çırpınışlarını, o sıralar yazdığımız Olay gazetesi sütunlarından Bursa kamuoyuna ilk duyuran olduk.
Bursa kamuoyu bu tartışmaya katıldı ve raylı sistem hattının yeniden köprüye eklenmesi için destek verdi. Siyasiler de bu desteğe katıldılar.
Konuya destek verenler; yap-işlet-devret modeliyle aldıkları projenin maliyetini düşünen müteahhitlere karşın, köprüdeki raylı sistemin devlet finansmanı ile yapılmasını da gündeme getirdiler.
Bu da kamuoyundan destek gördü.
Gelin görün ki…
Projenin yapımını üstlenen müteahhitlerin arzusunun önüne geçilemedi ve raylı sistem köprüden kaldırıldı.
Ama…
Her şeye ve yapılan tüm spekülasyonlara karşın umutlar bitmiş değil. Yani, köprü inşaatı başlayana dek umut var.
O nedenle…
Köprüye raylı sistemin devlet yatırımı olarak yeniden eklenmesi istekleri de, girişimleri de gündemdeki yerini koruyor.
İşte…
Tam bu süreçte Ekonomist dergisinin son sayısında İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu projesi geniş olarak ele alındı.
Süreci ve gelişmelerini ayrıntılarıyla ortaya koyan yazının bir bölümünde Karayolları Eski Genel Müdürü Atalay Coşkunoğlu’nun da görüşleri var.
Üstelik…
Coşkunoğlu doğrudan doğruya Körfez Köprüsü’nden raylı sistem hatlarının kaldırılmasına tepki gösteriyor.
Açıklamasında…
Türkiye’nin gelecek 50 yılındaki ekonomik faaliyetlerini etkileyecek demiryolu sisteminin geliştirilmesi bakımından demiryolu güzergahının İzmit Körfez Köprüsü üzerinden geçirilmesinin büyük önem taşıdığına dikkat çeken Coşkunoğlu’nun açıklamaları çok önemli.
Söylediklerini…
Ekonomist dergisinden aynen aktarıyoruz:
“Köprü üzerindeki raylı sistemin getireceği maliyet artışı, sistemden beklenen kamu yararının büyüklüğü karşısında, ihmal edilecek seviyededir.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin en önemli bölümü Bozüyük-Bilecik-Sakarya güzergahının geçtiği Mekece Vadisi ile İzmit-Gebze arasıdır.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren güzergahının Bozüyük’ten itibaren değiştirilip, Bursa istikametine doğru alınarak İnegöl-Yenişehir-İznik güzergahını takip ederek İzmit Körfez Köprüsü üzerinden geçirilmesi halinde, yapım maliyetlerinde önemli tasarrufların sağlanması mümkün olacak.
Bununla birlikte, 533 kilometre olan güzergah boyu 478 kilometreye inecek. Bu hattaki ulaşım süresinin de 3 saatten 2.5 saate inmesi mümkün olacak.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattının Bozüyük’ten sonra Bursa yönüne değiştirilmesi halinde, Yenişehir ile Bursa arasına yapılacak olan 50-55 kilometre boyunda bir demiryolu ile hem Ankara, hem de İstanbul Bursa’ya hızlı tren hattı ile bağlanmış olacak.
İzmit Körfez Köprüsü üzerinden geçen ve Bursa’ya kadar yapılan hızlı tren hattının İzmir’e kadar uzatılması halinde; yaklaşık 500 kilometre civarında olacak olan hızlı tren yolu ile İstanbul-İzmir arasını 2.5 saatte kat etmek mümkün olacak.”
••••••••••
Görüldüğü gibi…
Projenin hazırlanışında emeği olan, o nedenle de tüm ayrıntıları bilen Karayolları Eski Genel Müdürü Atalay Coşkunoğlu çok önemli şeyler söylüyor.
Söylediklerinin içinde projenin Bursa’yı ilgilendiren yanının büyük olduğu da ortada.
Bu durumu…
Bursa’dan seçilmiş kontenjan adayları arasında Bursa için en çok çalışıp en sıkı bağa sahip kontenjan milletvekili özelliğini taşıyan ve döneminde iz bırakan milletvekili olarak Bursa’nın siyaset tarihinde yerini alan; en önemlisi hem Bursa’yı ilgilendiren konular, hem de Bursa’daki dostlarıyla ilişkisini hiç kesmeyen Bursa Eski Milletvekili Kenan Sönmez’le de konuştuk.
Geçen hafta Bursa’ya gelişinde, gazeteci kimliğiyle Sönmez şu uyarıyı yaptı:
“Körfez Köprüsü’nden demiryolu hatlarının çıkarılması çok önemli bir konu. Bursa basınının ve Bursa’da siyaset yapanların en önemli görevi bu konuyu takip etmek olmalı.”
Böyle düşünmesinin nedeni şu:
“Proje Bursa’yı hızlı trenle Ankara ve İstanbul’un yanında İzmir’e de bağlayacak. O nedenle, etkisi ve katkısı çok büyük bir proje olarak görüyorum ve Körfez Köprüsü’nde demiryolu hatlarının mutlaka bulunması gerektiğine inanıyorum.”
Şu sözleri de bir mesaj:
“Bursa elbette Türkiye’nin en önemli şehirlerinden biri. Ama bu proje sonrasında önemi en az yüzde 50 daha artar. O bakımdan, basın ve siyasetçilerin yanı sıra Bursa Ticaret ve Sanayi Odası için de çok önemli bir gündem maddesi olmalı ve sürekli takip edilmeli.”
Şunun da altını çizdi:
“Henüz her şey bitmiş değil. İnşaat başlayana kadar değişiklik yapılıp demiryolu hattının köprüye yeniden konması mümkün. Eğer Bursa kenetlenir ve birliktelik gösterirse bunu başarır diye düşünüyorum. Bunun da yapılabileceğine inanıyorum. Çünkü Bursa’nın potansiyelini çok iyi biliyorum.”


batuhan34
8 yıl önce - Prş 25 Şub 2010, 01:51

Ulaştırma bakanlığına yüz kez yazmışımdır bu hattın gerekliliğini,şimdide yetkili ağızların sözlerini aktardım,bu proje çok önemli ama görmezden geliniyor,gelin forum birliği olalım,el birliğiyle yaptırabiliriz,köprü inşaatı başlıyana kadar vaktimiz var,eğer yaptıramazsak sonra çok başımızı dağa taşa vururuz vakit varken hızlı treni köprüden geçirelim,hem ankara arasını 2,5 saatte alalım hemde izmir 2,5 saatte alabilelim gelin forumdaşlar,imza kampanyasını başlatalım ulaştırma bakanlığına sunalım,yeni başlık açalım imza kampanyası için ne dersiniz?



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 567 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM