Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul-Bursa-İzmir Hızlı Tren Projesi
123 ... 363738   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Mehmet Kasım
9 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 12:57
İstanbul-Bursa-İzmir Hızlı Tren Projesi


Diğer hedefimiz ise İzmir ile Bursa'yı birbirine bağlamak.

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü yapılırken mutlaka demiryolu köprüsüyle birlikte yapmak lazım.

Böylece İstanbul-Bursa, İstanbul-İzmir-Bursa birbirine bağlanacak. Dolayısıyla Bursa'yı da Ankara'ya kolayca bağlayacağız. Türkiye'de Ankara-İstanbul-Bursa-İzmir-Balıkesir-Adapazarı-Kocaeli hep birbirine hızlı trenle bağlanmış olacak. Böylece Türkiye'nin yarısını birbirine bağlamış olacağız. O zaman hızlı tren işletmeciliği insanlara kolaylık sağlayan, hatırı sayılır bir sistem haline gelecek. Bu şehirlerde yaşayan nüfus Türkiye'nin yarısı kadar. Planlamaya göre, 2013 yılına kadar bu hatların yapılması lazım. Bunun çabası içindeyiz.


cenk4174
9 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 12:59

Aslında mükemmel olur ama önce bir İZMİT köprüsünü hayırlısıyla yapalımda.
Çünkü mevcut projelerin bitirilmelerini göz önüne alırsak 2013 e kadar söylediğiniz demiryolu projenin yapılması bence imkansız.


Mehmet Kasım
9 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 13:23

Aslında hızlı trende iyi bir tecrübe kazanıldı. Bundan sonraki projeler Ankara-İstanbul gibi uzamaz. Ama ihaleyi kazanamayan firmaların "işe talip olup, sonra güzergah yanlış" diye mahkemeye vermeleri çok ayıp kaçan bir davranış.

Madem güzergah yanlış işe niye talip oluyorsun.



Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

9 yıl önce - Sal 03 Hzr 2008, 19:04

iste beklenen karar..

Alıntı:
HER KÖPRÜDE DEMİRYOLU
Bundan sonra inşa edilecek tüm köprülerde hem karayolu, hem de hızlı trenlerin geçişi için demiryolu yapılacak.
28 Mayıs 2008 Çarşamba 09:24

Türkiye, köprü inşasında yeni bir konsepte geçiyor. Ulaştırma Bakanlığı, bundan sonra inşa edilecek tüm köprülerde hem karayolu, hem de hızlı trenlerin geçişi için demiryolu yapma konusunda son derece önemli bir karar aldı.
Bu karar doğrultusunda Boğaz'a inşa edilecek üçüncü köprü, karayolu taşıtları ile hızlı trenin geçişine uygun biçimde inşa edilecek. Bakanlığın yeni planlaması iki ayrı formülden oluşuyor. Birinci formül, köprünün iki katlı olmasını öngörüyor. Bu formüle göre, köprü iki katlı olacak. İlk katından hızlı trenler, üst kasından ise lastik tekerlekli araçlar geçecek. İkinci formülde köprü tek kattan oluşacak. Köprünün, iki yanından arabalar, ortasından hızlı tren geçecek. Bakanlık, daha çok ikinci förmül üzerinde duruyor.

Kamuoyu, aylardır merakla beklediği üçüncü köprünün yeri nerede olacak sorusu cevap ararken, Ulaştırma Bakanlığı beklenmedik bir çalışma başlattı. Bundan sonra yapılacak önemli köprülerde lastik tekerlekli araçların yanı sıra demiryolu hattının da bulunmasını kararlaştırdı. Model olarak Japon modeli seçildi. Bukapsamda, Japonya'daki Osaka ile Pasifik Okyanusu doldurularak inşa edilen Kansai Havalimanı'nı birbirine bağlayan 4 kilometrelik köprü model olarak ele alındı.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve teknik heyet tarafından iki katlı olarak inşa edilen köprü birkaç defa yerinde incelendi. 4 kilometrelik bu köprünün bir benzerinin Boğaz'a inşa edilecek 3. köprüye uygulanması planlanıyor. Kansai modelinde olduğu gibi, Boğaza inşa edilecek köprü iki katlı olacak. Bir katından kara taşıtları bir katından hızlı trenler geçecek. Bakanlık, aynı modeli, İzmir Körfez Geçişi ile Çanakkale geçişleri içinde gündemine aldı.

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, iki formül üzerinde çalışmaların sürdüğünü belirtirken, tek katlı formülün şimdilik öne çıktığını belirtiyor. Köprüler, tek katlı olarak inşa edilirse, köprünün iki yanı araç geçişlerine ayrılacak. Köprünün ortasına raylı sistem döşenecek. Hızlı tren seferleri ortadan yapılacak.

İlk uygulama körfez geçişi için düşünülüyor

Ulaştırma Bakanlığı'ndan üst düzey bir yetkili, ihaleye çıkılan İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir otoyolu projesinde bu modelin ilk kez uygulama alanı bulacağını vurguluyor. Yeni konsept, maliyeti yükseltecek. Bakanlık yetkilileri, "maliyeti yükselteceği kesin; ama ulaşımı da entegre hale getirerek, trafiği önemli ölçüde rahatlatacak." açıklamasını yaptı.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, bu konu üzerinde en çok kafa yoranlardan. Karaman bu konudaki çalışmaları doğru olduğunu belirtti. Karaman, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir otoyol projesi için yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ihaleye çıktığını anımsatarak, "Bu model, ihale öncesinde istişare edildi. Bundan sonra karayolları için yapılan köprülere, raylı sistemler de yapmalıyız diye fikir birliği oluştu. Bu yönde hazırlıklar süratle devam ediyor. Şu anda Ulaştırma Bakanımızın da fikri, bir yerde köprü yapılacaksa demiryolu da yapılması yönündedir. Biz de böyle istiyoruz." dedi.

Köprülerde, demiryolu hattının bulunması halinde, hızlı trenlerin birçok şehrimize uzanacağını dile getiren Karaman şöyle devam etti: " Körfez geçişiyle İstanbul'u Bursa'ya karayoluyla bağlayacaksanız. Bu iki ili hızlı trenle de bağlamanız lazım. Böylece, İstanbul-Bursa çok kısa yoldan demiryolunun içinde olduğu Körfez geçişiyle birbirine bağlanacak. Bursa'dan da Ankara bağlantısıyla İstanbul-Bursa-Ankara ve İstanbul-Balıkesir-İzmir birbirine bağlanmış olacak. Bir anda, vatandaşa hem karayolu hem demiryolu seçeneği vermiş olacağız."

Karaman, Körfez Geçişinde çift katlı projeden ziyade tek katlı köprü modelinin benimsendiğini vurgulayarak, "Her iki tarafında karayolu, ortasında demiryolunun geçmesi yönünde çalışmalar var. Tabii, hızlı tren köprüden geçerken süratini düşürecek. Bu çok önemli. Süratini 100-120 kilometre hıza düşürecek." açıklamasını yaptı.

Karaman, İstanbul Boğazı'na inşa edilecek üçüncü köprünün de demiryolu ve karayolu geçişli olarak düşünüldüğünü ifade ederek, "Gelecekte, Çanakkale Boğazı'na ve İstanbul'a yapılacak üçüncü köprüye de mutlaka demiryollarının geçişi sağlanmalıdır diye düşünüyoruz." dedi.

Karaman, üçüncü köprünün iki katlı inşa edilmesinin söz konusu olup olmadığı sorusu üzerine, "Altlı üstlü ya da aynı düzlemden geçenler var. Bizimki aynı düzlemden geçecek gibi." dedi.



Mehmet Kasım
9 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 11:13

Çok güzel işler. Tasarı gerçekleşirse:




(+)


Ankara bağlantıları:



(+)


Murat Caner
9 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 11:22

İnşallah bu gerçekleşir. Ve bunun yüzünden İstanbul'a 3. köprü gecikir. Yalnız hızlı tren sözü geçmiyor.



Süha
9 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 11:26

Yalova'danda geçse keşke raylı sistemi kullanırdım. Hem dahada iyi olurdu yalova için ama nedense raylı sistem projelerinde es geçiliyor.

Mehmet Kasım
9 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 11:28

Hızlı tren olmasa da temiz, sıfır, düzgün bir ağ olur. Eski hatlardan daha hızlı gider.

Ayrıca, Yalova yakınlarından geçiyor. Altınova sanırım.


Süha
9 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 11:35

Altınova Yalova merkezine baya bir uzak aslında bu hatta hızlı trene destek olacak bir sistem daha yapılsa buradaki yolcularında hızlı treni tercih edeceğini düşünüyorum.

Mehmet Kasım
9 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 11:45

Yalova göbekten geçemez sanırım. Ama elde hazır proje yok. YALOVALI STK'lar bunun için lobi yapmalılar. Merkezden geçirin diye.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 363738   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM