Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

Sizce alınacak olan solo ve körüklü otobüsler ne marka olmalı?
A) BMC 31.0%  31.0%  [26]
B) Mercedes-Benz 46.4%  46.4%  [39]
C) MAN 13.1%  13.1%  [11]
D) Diğer (Lütfen açıklama yapınız.) 9.5%  9.5%  [8]
Toplam Oy : 84

Efecan
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 01:31
İZM » ESHOT'un 100 Körüklü ve 200 Solo Otobüs Alımı İhaleleri Hakkında Görüşler



Merhabalar;

Arkadaşlar bildiğiniz gibi ESHOT filosunu gençleştirmek için son zamanlarda atağa geçti.
Bir sürü ihaleler ile otobüs alımları yapıldı.Bilindiği gibi son körüklü ihalesini Mercedes-Benz,son solo otobüs alımı ihalesinide BMC kazanmıştı.
Körüklü otobüs ihalesini kazanan ESHOT'un Mercedes-Benz Conecto K araçları:
2008 model Mercedes-Benz Conecto K Körüklü Otobüs ...toğrafları
Solo otobüs ihalesini kazanan ESHOT'un BMC Belde 280-CB araçları:
ESHOT'un BMC Belde 280-CB Otobüsleri
Ve son olarakta ESHOT 100 körüklü,200 solo otobüs alımı ihalelerini açtı.

Alıntı:
''Engellilerin kolaylıkla kullanabileceği 120 adet körüklü otobüsün 10 adedinin geçtiğimiz günlerde hizmete girdiğini kaydeden
Kocaoğlu, yine engellilerin de kullanımına yönelik 200 adet solo otobüs için daha ihaleye çıkıldığını söyledi.
Başkan Kocaoğlu, “Kısa süre içinde engelli vatandaşlarımızın yararlanabileceği otobüslerin sayısı 320’ye ulaşacak. Böylece engelliler saatler boyunca otobüs beklemek zorunda kalmayacak. Bütün çabamız, bu kentte hep birlikte olabildiğince rahat ve konforlu yaşamak” dedi.''


Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi
Yukarıda yazdığın göre 200 adetlik solo otobüs alçak taban olacak.
Gerçekten çok güzel bir haber.Bundan önce alınan 120 adetlik BMC'nin Belde serisi tam bir hataydı zaten.Onun yerine Procity serisi (alçaktaban) daha güzel olacaktı.Fakat şimdi alınan araçlar alçak taban olacak.

Bu ihaleler hakkındaki görüşlerimizi ve fikirlerimizi bu başlıkta toplayalım...


Benim görüşüme gelecek olursak...

Bence alınan otobüsler BMC'nin Procity serisi olmalı.
Çünkü hem yerli hemde servis ağı geniş.En azından İzmir için.
Mesela bu ay içerisinde gelen Mercedes-Benz Conecto K otobüsler bildiğiniz gibi kaza yaptı.Şu an kaza yapan otobüsler hala garajda Mercedes-Benz Türk A.Ş İstanbul fabrikasından parça beklemekte...

İşte BMC'nin Procity solo modeli:



BMC'nin Procity solo modeli için, İETT'ye Denenme Amaçlı Verilen BMC Otobüs başlığından ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Alınan körüklü otobüslerde bence BMC olmalı.
Nedenlerini saydım üstte...
Buda BMC'nin Procity 300K modeli.


(+) 554 Narlıdere-Halkapınar Metro


BMC'nin BMC Procity 300K modeli için, ESHOT\'a Denenme Amaçlı Verilen BMC Procity 300K ...klü Otobüs başlığından ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.



Saygılarımla
Efecan BARUT


cihanguldiken
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 01:45

Efecan dostum bizim BMC yi düşündüğümüz kadar BMC bizi düşünmüyor maalesef. İkinci bi sanos vakası 120 BMC ile olacak bari 3.sü olmasın. Yeni mercedesler içinse daha araçlar bile gelmedi herşeyiyle teknik altyapısı oluşsun ondan sonra bu kadar yatarsa istediğini söyle Mercedesten şaşmamak en iyisi, yerli sermayeyse hoşderede üretiliyor, al tepe tepe kullan Bunların dışında birde solaris vakası varki zırt pırt ihaleye itiraz edip duruyorlar umarım takvimi aksatmazlar herşey yolunda gider ihale sonuçlanır yeni araçlarımıza bir an evvel kavuşuruz.



omerkan
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 03:31

Bende BMC alınması taraftarıyım. Yabancı bir şirketin memleketinizde konumlanması yerli olduğu manasına gelmez ki ayrıca bu bir kandırmacanın ta kendisidir. 1970 lerde kore ile aynı zamanda başlamış olduğumuz otomotiv montajında bugün koreliler kendi markalarını oluşturmayı başarmış ve dünya pazarında pay sahibi olmuşlardır. Kendimize baktığımızda ise malesef BMC den başka %90 yerli sermaye ve beyin gücü olan bir başka otomotiv firması görememekteyiz. BMC nin yaptığı ihracatları incelerseniz hiç te yabana atılmayacak bir firma olduğunu görürsünüz. BMC kalitesiz mal üretiyor diyenler varsa ki kısmen doğrudur bu tamamen türkiye şartlarının getirmiş olduğu bir durumdur. İyi mal iyi paradır ancak BMC den mercedes kalitesinde otobüs üretmesini isterseniz emin olun o kalitede ve daha ucuz otobüsler imal eder. Arz - Talep meeslesi. ESHOT otobüs alırken türkiye şartlarına uygun olmasına(bozuk yollar=yüksek şasi), fiyatının ucuz olmasına ve dolayısıyla filosunu kalabalık duruma getirerek ihtiyaçlarını karşılamaya bakar. O zaman neden mercedes connecto alındı diye sorarsanız körüklü otobüs işinde BMC nin yeni olmasıdır. Eksikleri giderildikten sonra emin olun körüklü otobüste de tercih edilecektir. İzmirimizde BMC gibi altyapısı güçlü, sevis ağı geniş ve elinizin altında, her türlü isteğinize kısa sürede cevap verebilecek bir firma daima tercih sebebi olmalıdır, olacaktır. Yazdıklarımdan BMC A.Ş de yada BMC A.Ş ye çalıştığım çıkarılmasın. Türkiyenin bir toplu iğne üretmesini bile sindiremeyen sömürgeci ülkelerin ve onların markalarının rahatsızlık duyması, karalama kampanyaları yapması çok doğaldır. Son olarak gönül isterki ESHOT -BMC ilişkisi daha da kuvvetlenir hatta diğer belediyelere örnek olur yıllarca MAN MERCEDES FIAT lara verdiğimiz paraları artık ülkemizde tutar, yine ülkemize faydalı biçimde kullanırız.

Saygılar


Barış_AMD
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 10:02

Ben mercedes alınması taraftarıyım 0302,0302T,0345 ve 0345K hor kullanılmalarına rağmen kalitelerini belli ediyorlar ama aynı şeyi BMC için söyliyemiycem 91,92,96,97,98,2000,2003,2004 (modellerde yanlışlık olabilir atlamış olabilirim) ve hatta 2007 BMC lerin durumu ortada 2004 model Belde 260 CB lerin durumu ortada 4 yılda sanos gibi oldular.Sırf yerli malı diye kaliteden taviz vermemek gerek ama BMC çok iyi taviz veriyor. Beldelerde yolcular için doğru düzgün özellik bile yok bir klimayla iş bitmiyor kütük gibi araçlar oysaki mercedes yolcular için herşeyi düşünmüş özellikle engelli vatandaşlarımız için tamam son alınan mercedeslerde bazı problemler var örneğin motor arızası boyaların akması vs.Bunu aceleye ve tamamen yeni araç olmasına bağlıyorum yine tekrarlayayım mercedesten açıklama gelmemesine rağmen motor değişikliğine gidilebilir.Eğer alçak taban kaliteli bir otobüs istiyorlar ise mercedesi tercih etmeli eshot BMC yi sevmememe rağmen bir tek solo procity modelini beğeniyorum ama onun kalitesindende kuşkuluyum.

Burak Tuna
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 11:48

bazı arkadaşlar sanki bmc reklamı yapıyorlar burda otobüslerini öyle bir anlatıtorlar ki yaben bmc diye başka otobüslere biniyom yada izmir diye başka bir yerde sanıyom arkadaşlar artık yerli sermaye diye diye kör olduk sizi neden bu kada ilgilendiriyo siz konfora sağlamlığa baksanıza yerli sermayeye yardım diye bmc para kazansın ama izmirdeki insanların parası yani bizim paramız çüpe atılsın bence yine bmc alınacaksa vercekleri paranın bir kısmını eski otobüsleri elden yenilesinler kalanıda iç pazara yatırım yapsınlar çok daha yararlı olur



Mehmet Ali Ergüvenç
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 13:14

Kesinlikle BMC alınmalıdır. Ben şahsen beyaz balinayı, yeni mercedeslerden daha çok beğeniyorum.

Procity serisi özellikle Avrupa'da çok beğeni toplayan bir seridir. Malta'daki otobüslerin tamamı BMC şu anda =)

Yukarıda, BMC karşıtı yorum yapan arkadaşların konu hakkında bilgi sahibi olduklarını düşünmüyorum, sadece yabancı hayranlığı o kadar...


Efecan
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 13:28

Alıntı:
Ben mercedes alınması taraftarıyım 0302,0302T,0345 ve 0345K hor kullanılmalarına rağmen kalitelerini belli ediyorlar ama aynı şeyi BMC için söyliyemiycem 91,92,96,97,98,2000,2003,2004 (modellerde yanlışlık olabilir atlamış olabilirim) ve hatta 2007 BMC lerin durumu ortada 2004 model Belde 260 CB lerin durumu ortada 4 yılda sanos gibi oldular.


Öncelikle BMC'nin İzmir'de 1996,2000 model otobüsü yok.Daha sonra;
1991-1992 BMC'ler zaten ilginç üretimler.Şaselerinde bir problem var galiba.Onlara bişey diyemem.Ama İZULAŞ'ın ek hat tabelası yapılan araçları yani bi nevi tam yenilenen araçları hala sapa sağlam.Tık demeden çalışıyorlar.
1997-1998-1999 BMC'lerin ne eksiğini gördünüz.O yılların üretimine göre gayet sağlam otobüsler 220-17C'ler...
Hala sapasağlam çalışıyorlar.Hele bakımlı 220-17C'ler 1998 O345'lerden bile daha iyi.
İZULAŞ zaten sık sık yeniliyor 220-17C'lerini.

Şöförler araçlarını hor kullanıyor tamam ona bişey diyemem.Ama hor kullanıma karşı dayanıklı olan bir sürü BMC otobüs var.Hepsini aynı kefeye koyamazsınız.

ESHOT'un 2003 Belde'leride sapa sağlam.Onların ne eksiğini gördünüz ki?
Hatta 2003 Belde'ler 2004 Belde'lerdende daha sağlam.2004 Belde'ler pes etmiş görünüyor.
2004'lerde her otobüs gibi hor kullanıldığı için şöförlerimize yenik düştü malesef...
Sanos'ların bile içlerinde 1993-1994'den 2008'e kadar dayanan sapa sağlam otobüsleri var.
Tek tükde olsa bu Sanos S215 gibi Sanos'lar var...

Ama 2007 Belde'ler daha 1 yıl oldu geleli.Onların neresi kötü?
1 yıl içinde herhalde araçlar 91-92 Belde'ler gibi olamaz.



Alıntı:
Sırf yerli malı diye kaliteden taviz vermemek gerek ama BMC çok iyi taviz veriyor. Beldelerde yolcular için doğru düzgün özellik bile yok bir klimayla iş bitmiyor kütük gibi araçlar oysaki mercedes yolcular için herşeyi düşünmüş özellikle engelli vatandaşlarımız için


Belde'lerde ne özellik arıyorsunuz ki?
İhale yapılırken ESHOT zaten otobüslerdeki özellikleri kendi veriyor.BMC ile alakası yok bu olayın.
Alçak taban BMC otobüslerinde aynı Mercedes-Benz Conecto K'lardaki gibi özellikler vardır emin olun.


Alıntı:
tamam son alınan mercedeslerde bazı problemler var örneğin motor arızası boyaların akması vs.Bunu aceleye ve tamamen yeni araç olmasına bağlıyorum yine tekrarlayayım mercedesten açıklama gelmemesine rağmen motor değişikliğine gidilebilir.Eğer alçak taban kaliteli bir otobüs istiyorlar ise mercedesi tercih etmeli eshot BMC yi sevmememe rağmen


Conecto'lara hiç binmediniz galiba.Daha geleli 1 ay oldu olmadı alt takımlarından sesler gelmeye başladı.İçinde her tarafı gıcır gıcır ötmeye başladı.Daha bir sürü sorun var Conecto K'larda.Bunun sebebide çok para verilen bu teknolojik alçak tabanlı otobüslerin Türkiye'ye uygun olmaması.Conectolardan O302,O302T,O345'ler gibi dayanıklı olmasını beklemeyin.Böyle alçak taban pahalı otobüsler için ilk önce yolların yapılması gerekir.

Benim BMC alınması isteğimde bu yüzden.Alçak tabanlı otobüslerin sonu malum.Bari alçak tabanlı olsun ucuz olsun.Hemde BMC'nin ilk mesajımda belirttiğim gibi bazı avantajları olması.


Saygılarımla
Efecan BARUT


yusuf erçelik
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 13:32

Otobüsler güzel olsunda hangi marka olursa olsun.Ama BMC yada VOLVO olmalı diyorum...

Alıntı:
Hatta 2003 Belde'ler 2004 Belde'lerdende daha sağlam.



İşte Örneği


isikalp35
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 15:26

Bencede BMC alınsın ama üretim süreci çok aceleye getirilmeden otobüsler alınmalı. BMC' nin kaç günde sıfırdan 1 otobüsü imal ettiğini bilmiyorum Erkan arkadaşımız bizi bilgilendir. Ama mersedes sıfırdan 3 günde körüklü otobüs imal edebiliyor. ama siz 6 ayda imal edebilirim diyen hangi firma olursa olsun ( BMC yada Mersedes ) hayır 3 ayda bana otobüsleri teslim edeceksin derseniz malesef kaliteden ödün vermek zorunda kalıyor firmalar BMC ye 100 körüklü ve 200 solo otobüs ihalesini verse ESHOT ama BMC' nin teslim tarihini kabul etse, Bana kalırsa o üretilen otobüsler yollarımız bu kadar kötü oldukları halde en az 20 sene çalışırlar arkadaşlar önemli olan burda teslim tarihini firmanın belirlemesi Eshotun değil.

Saygılarımla


Barış_AMD
12 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 15:56

Efecan arkadaşım benim her günüm otobüslerde geçiyor meredese sizden çok binmişimdir.Procity 300K ya dikkat etmedin galiba onunda heryerinden gıcırtılar geliyordu.Mercedes conectoda procity 300 K da tamamen yeni modeller izulaştaki 1998 beldeler 0345 den daha sağlam demişsin otobüsler yenilenirse tabi daha iyi olur 0345 den 0345 ler yenilenmediği halde canavar gibiler ondaki kalorifer hiç bir araçta yok.Ayrıca 2007 BMC lerde dökülüyor 44,46 hatlarında çalışan araçları bir incele istersen.Bir arkadaşta yabancı hayranlığı var demiş kaçınızın altında mercedes var sorarım size.Ben kendimi mercedeste daha çok güvende hissediyorum sonuna kadar MERCEDES-BENZ



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege