Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
CEMALİ
13 yıl önce - Cmt 31 May 2008, 23:16
Kocaeli - Bir zamanlar İzmit şehiriçinden Tren Yolu geçerdi


Köseköy'den İzmit Garına kadar olan demiryolunun eski hali Yahya Kaptan'dan başlayarak taki İzmit Garına kadar olan yere İzmit'in şehiriçinden gittiğiydi. Hatırlarsanız İzmit'in içinden geçen demiryolunun güvenliğini sağlamak için baklava desenli delikli beton korumalar vardı. Hemzemin geçitlerde büyük açılıp kapanan zincirli bariyerler vardı. Güzel bir nostalji idi. Ama o dönemlerde demiryolunun deniz kenarına yakın bir yere alınacağı belliydi. Çünkü alt yapısı tamamlanmış sadece rayların döşenmesi bekleniyordu. Ve yapılan çalışma sona ererek demiryolu dışarıya alındı ve şimdiki modern bir görünüme kavuştu. Fakat arkada resimlerde kalan bir nostalji bıraktı. Nostaljilerde sadece ama sadece içimizde saklı. Şimdilerde tadilat yapılarak bir cafe haline getirilen eski İzmit tren garı ise buna güzel bir örnek. Bu başlık altında İzmit'in içinden geçen eski tren yolu fotoğraflarını toplayalım. Lütfen çünkü bu nostaljiye sitemizin çok ihtiyacı var. Saygılarımla.

Nostaljik fotoğraflar internetten alıntıdır.

Eskilerden güzel bir kare DE 21500 serisi bir lokomotif Boğaziçi Ekspresini çekiyor, dikkat ederseniz o dönemlerde elektrikli hat bile daha döşenmemiş bir vaziyette. Kaynakça: e40003.me.metu.edu.tr/21500/

Karlı bir havada. Kaynakça: http://picasaweb.google.com/tubicimen/Izmit/photo ...2098687682

CEM HOŞGÖR...


En son CEMALİ tarafından Pzr 01 Hzr 2008, 00:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Gökhan AsGül
13 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 00:00

20 YY başı İzmit İstasyonu (Kaynak:Emre Dölen)



(+)


1925'lerde İzmit İstasyonu (Kaynak: Nuri Akbayar)


(+)


1950'lerde İzmit İstasyonu ve çevresi. Önceki fotoğraflarla arasındaki fark arkada görülen SEKA tesisleri (Foto: Fahri Seyrek , Emre Dölen koleksiyonu)


(+)


20 YY başında İzmit demiryolu (Kaynak: Emre Dölen)


(+)


1925 yılında İzmit demiryolu. Önceki fotoğrafla farkı geçen 25 yılda demiryolu kenarındaki ağaçlar büyümüş ve tahta parmaklıklar demir parmaklıklarla değiştirilmiş. (Kaynak: Nuri Akbayar)


(+)


(Fotoğraflar kopyalanamaz ve diğer internet sitelerinde paylaşılamaz)


yılmaz büktel

13 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 01:32

Daha önce eski resimler sayfasına yüklediğim resmi aidiyeti ciheti ile buraya da alıyorum. Demiryolu kenarında baklava desenli beton korkuluklar da resimde görülebiliyor.



C. H. Engin Er

13 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 01:34

Ben çocukluğumdan beri İstanbul Adapazarı arasında trenle yolculuk yaparım, İzmitin içinden geçtiğimide hatılıyorum ,sonradan sahile alındı ama bu düzenlemenin yapıldığı tarih kaçtı?

Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 10:20

Alıntı:
İzmit – İstanbul arasındaki demiryolu 1873´te ulaşıma açıldı. Bu hat aynı zamanda Bağdat Demiryolu´ nun ilk bölümünü oluşturmaktadır. Bu ilk bölümden sonra 1889´da İzmit – Ankara demiryolunun inşası başladı ve bu hat üç yılda tamamlandı.
İzmit´in yeni gar binası 29 Temmuz 1999´da hizmete açılmış olup tren trafiği bu tarihten itibaren yeni güzergahında çalışmaya başlamıştır.

http://www.izmitticaretodasi.org.tr/tr/2hz.asp?is ...&id=48



ertugrul_112233
13 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 12:04

Alıntı:
Ben çocukluğumdan beri İstanbul Adapazarı arasında trenle yolculuk yaparım, İzmitin içinden geçtiğimide hatılıyorum ,sonradan sahile alındı ama bu düzenlemenin yapıldığı tarih kaçtı?


çok emin olmamakla beraber 1998 diye hatırlıyorum.
ama ben trenlerin İZMİT kent merkezinin içerisinden geçtiği o günleri özlemiyor değilim.farklı nostaljik bir havası vardı.şuan oralar yürüyuş yolu ama belediyenin yürüyüş yolunun sağından ve solundan geçen yolları trafiğe kapatıp buralara tranvay hattı yada hafif raylı sistem koymasını çok isterdim.
saygılar.


Gökçe Aydın
13 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 12:21

Şahsi fikrim, bu şekilde olması çok iyi oldu. Demiryolunun şehrin içinden geçen kısmı hem tek hat işletmeciliğinden dolayı darboğaz oluşturuyordu, hem trenleri yavaşlatıyordu (şimdi istasyondan kalktılar mı lokomotif Koncar ise 42 Evler istasyonuna ulaştıklarında hızları da 120'yi buluyor) hem de ciddi bir güvenlik sorunu oluşturuyordu. Mesela ben lisedeyken annemin içinde bulunduğu Başkent Ekspresi bir ortaokul öğrencisi kızcağızı kesmişti, annemin yüzü sapsarıydı geldiğinde.

CEMALİ
13 yıl önce - Sal 24 Hzr 2008, 22:20

Sevgili arkadaşlar bu tarihi demiryolu ile ilgili internet üzerinden çok güzel resimler bulmaya devam ediyorum biraz nostalji gerçekten siz değerli arkadaşlarıma çok iyi gelecektir.







Kaynakça: www.ozgurkocaeli.com.tr/photo_detail.php?id=86

CEM HOŞGÖR...


kemalcanhakkı

13 yıl önce - Pzr 19 Ekm 2008, 14:25

Cok İlginc Bir Foto Buldum İzmit Tren Garından Kalkan İçinde Bahriyelileri Tasıyan Haydarpasa-İzmit-Adapazarı Treni Foto Tarihi Yok Ama Belliki Bayagı Eski



(+)




(+)


Burasıda Eski İzmit Tren Garı Buradan Az Trene Binmemiştim


kemalcanhakkı

13 yıl önce - Prş 27 Ksm 2008, 17:47





sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara