Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mehmet Kasım
14 yıl önce - Cum 30 May 2008, 15:07

Petrolcülerin baskısı olabilir tabi. Raylı Sistemler çevre için daha temiz.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 30 May 2008, 18:50

İnadına troleybüs yapacaksın aslında.

Arda 2023
14 yıl önce - Cum 30 May 2008, 19:01

Bence bu başlık son derece anlamlı, evet tramvaydan daha fazla yer kaplayan, maalesef benzinle çalışan bu araç tramvay, metro ve LRT'yi engelliyor.
Günümüzde benzin fiyatı bu kadar artmışken, dünya yok olurken ne gerek var metrobüse, hem şeritler daraltıldı bunun için zaten tehlikeli olan trafik artık daha tehlikeli. Bunun yerine çoğu aç-kapa olarak havaalanına kadar gayet güzel bir metro yapılabilirdi, hem çok daha uzun ömürlü olurdu hem de aç-kapa ile yapıldığı için normal metrodan daha ucuz olurdu. Yine minibüsler kaldırılırdı ve metrobüse harcanan 3 şerit(O kadar yer kaplıyor) arabalara ayrılarak trafik rahatlatılırdı. Ayrıca metro hava şartlarından da etkilenmez...


fatihyanar
14 yıl önce - Cmt 31 May 2008, 00:10

Metrobüs yapımının petrolcülerle alakalı olduğunu sanmıyorum.Bence maliyetin azlığı, inşasının hızı ve bunun gibi sebeplerden dolayıdır diye düşünüyorum.Zaten 4.Etapda tamamlanınca başka hat yapılacağını sanmıyorum.Niçin metrobüs projesi çıktıktan beri tranvay temeli atılmyora gelince ise bütçeye bağlı olduğunu düşünüyorum.Eğer o güzergaha raylı sistem yapılacak olsaydı biz hala o çileyi çekiyor olurduk.Bilmiyorum hangisini tercih ederdiniz.Herşeye rağmen raylı sistemden yanada olabilirsiniz çevre bakımından ama elden ne gelir?Eldeki malzemelerle bir pasta yapmak gerekir besin değeri yüksek olması gerek hemde.

Petrolcülerin baskısına gelince burda baskı yok ama illa baskı arıyorsanız lalelere bakabilirsiniz.Ömrü 1 ayı zor bulun bu bu bitkilere ne kadar para harcandı allah bilir.Ha İstanbullu bunlara layık değil mi?Layık.Ama İstanbullu her yıl sadece bakım ile açan gülede razıydı.

Fatih Yanar Beylikdüzü/İstanbul


levent gözde
14 yıl önce - Cmt 31 May 2008, 00:46

Kadir Topbaş Bey'in tramvaylara karşı olduğu aşikar. Sebebin bu olduğunu sanıyorum.



Murat Caner
14 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 19:05

Alıntı:
Metrobüs yapımının petrolcülerle alakalı olduğunu sanmıyorum.


Öyle ilgili ki şaşarsınız. Hatta bizim metrobüsün iyileştirilmesi tasarısını ücretsiz olarak petrolcüler yaptırıyor.

Alıntı:
Kadir Topbaş Bey'in tramvaylara karşı olduğu aşikar. Sebebin bu olduğunu sanıyorum.


İlk neden bu. Ama bir yönden haklı. Ben de olsam ana kuşakları bitirmeden tramvay oluşturmaya çalışmam. Öncelikle metrobüsü ve Marmaray'ı bitirip yolcutercihlerine göre dikey kuşakları oluşturmaları gerek.

Ama denildiği gibi Beyoğlu, Fatih(yenileri), Kadıköy, Üsküdar, Beşiktaş'a tramvay yapımı şimdiden başlanmalı. 20 yılda ancabiterler. Öncelikle haliç sahili ve boğaz sahillerine başlanmalı. Beşiktaş'ı Sarıyer'e Kadıköy'ü Çengelköy'e bağlamak şart.


Atakan Kanat
14 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 19:17

Petrolcülerin petrolü satmak gibi bir kaygısı yok. Amerika petol temin etmek için 3.dünya savaşı çıkartacak nerdeyse. Her gün fiatlar yükseliyor. Eskiden beri ''petrolcüler karayolu taşımacılığını özendiriyor'' denir ama günümüzde bu sav geçerliliğini yitirimiştir.

Metrobusun yapım süresi kısa ve maliyeti tramvaydan oldukça düşük. Arka arkaya araç kaldırmanız mümkün olabiliyor,bekleme yok. Aynı hatta tramvayın taşıyabileceği yolcuyu metrobusla daha seri taşıyabiliyorsunuz. İlerde elektirikli traleybuslar çok rahat bu yollarda işleyebilir. Petrole bağımlı kalma zorunluluğu da yok.

Metrobus işlyebilecek tüm noktalara tramvay yerine metrobus yapılması akıllıca bir tutumdur. Parasal kaynaklar sonsuz değildir. Parayı verimli kullanmak gerekir.


recep demirbas
14 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 00:29

Alıntı:
Petrolcülerin baskısı olabilir tabi. Raylı Sistemler çevre için daha temiz.


8-10 kilometre ray ile rant sağlayacağını sanmıyorum her ay milyarlarca dolar kar eden firmaların. ama metrobüsün tercih edilmesinde belediyenin faydasına olan sebepler var.
1- hızlı yapılıyor.
2- tünel açmak, yol yapmak gibi yatırımlara ihtiyaç duymuyor. mevcut yolalrın ortasından kenarından basıp gidiyor otobüsler.
3- yer altından gitmediği için vatandaşın gözüen gözüne sokabiliyorsunuz yatırım yapıyoruz diye. halbuki istanbula alınan laleler kadar bile para harcamıyorsunuz.
4- ucuz
5- işletmesi kolay, yeter ki tek ihtiyaç şoför ve körüklü otobüs olsun
6.....

böyle uzayıp gidiyor.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 01:13
metrobüs


Phileas'ın 18 metrelik tipinin troleybüs modeli yapılacak. İtalya'daki Pescara- Montesilvano
arası yapılacak olan küçük Metrobüs hattında çalışmak üzere 6 adet Phileas-troleybüs
siparişi verildi, Vossloh-Kiepe firmasının web sayfasında haberi görebilirsiniz.
Bence İ.E.T.T 50 adet Metrobüsü ücretsiz olarak troleybüse çevirtmeli. APTS firmasının
bayağı zamanı var, halihazırda 1 tane Metrobüs teslim edebildiler, bari arkadaşlara
2 sene ekstra zaman verelim otobüsleri troleybüse çevirsinler böylece araç başına
ödenecek 1,200,000 EURO yerini bulmuş olur. İ.E.T.T nasıl olsa yeni devreye alacağı
100 adet Capacity ile Metrobüs hattını gayet güzel işletir.


Atakan Kanat
14 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 01:19

Semih bey!.. Bu troleybüs konusu benimde ilgimi çekiyorum. Teknik ayrıntıları vermeniz mümkün mü? Bilhassa hız limiti yolcu taşıma kapasitesi nedir?



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM