Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 11:24
İST » Metrobüs, Tramvay Projelerini Engelliyor mu?



Bir metrobüs modasıdır gidiyor. Bu işi kim İBB'nin aklına soktuysa bayağı etkilemiş. 2003-2004'ten bu yana TRAMVAY İNŞAATI TEMELİ atılmadı.

Halbuki şehrin dört bir tarafına tramvay ağları projelendirilmişti. Zeytinburnu-Bakırköy, Bağcılar-Metris, Eminönü-Eyüp, Kabataş-Beşiktaş, Bostancı-Kadıköy gibi önemli TRAMVAY PROJELERİNE neden temel atılamıyor???
Not: Metrodan değil TRAMVAY'dan bahsediyoruz.


Murat Caner
11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 11:44

Metrobüsün geçkesi mükemmel. Tramvay yapılması daha iyi olurdu ama en hızlı bunu becerdik. İyi kötü işleyen bir kuşak çıktı ortaya. Bence çok önemli değil. Tek sorun hemen hemen aynı maliyete yarı sığalı bir dizge yapmanız. Ama güzel olan metrobüsün, tramvayın yarısı, Türkiye için 4'te 1'i hızda yapılması...

Tramvay yapımını engellemesine gelince. Bence İstanbul bütçesine göre hareket ediyor. Ortaya atılıp hepsine başlamanın ve bitirememenin anlamı yok.

Metrobüs ile İstanbul'un gönlünü daha iyi aldığını düşünüyorum.

Ama metrobüs olayını abartmamak gerek. En kısa zamanda havaalanı hafif raylısını Topkapı'ya dümdüz bağlayıp diğer yönden de Beylikdüzü'ne uzatmamız gerek. Sonra metrobüsü Topkapı Söğütlüçeşme arasında kısaltmamız gerek.


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 12:16

Metrobüs amenna. Ama seneler öncesinden projelendrilmiş tramvay hatları akamete uğradı. Kimse lafını bile etmiyor. 5 senedir tramvaya hiç temel atılmadı.

Tramvay projeleri üvey evlat olmamalı.



Semih Yaşar

11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 12:41
Metrobüs- tramvay


Metrobüs ve tramvay biribirlerine göre farklı avantajları olan ulaşım sistemleri.
Ben Metrobüs sistemlerini destelemekle birlikte ( elektrikli olmak kaydı ile) bazı yerlerde
ise tramvay ve raylı sistemlerin en fanatik savunuculuğunu yaparım. En güzel örnek
Kabataş- Beşiktaş arasıdır. Bu hat kesinlikle tramvay olmalı, çünki yol dar, aracın
mekanik olarak kılavuzlanması gerekir ama İ.B.B ne yapıyor, tramvayın uzatılması
projesini rafa kaldırıp, Taksim- Beşiktaş arası Metrobüs projesi yapmak istiyor.
Bence pek mantıklı değil, mevcut tramvay Dolmabahçe- Beşiktaş arası normal trafiğe
karışık olarak Beşiktaş'a getirilmeliydi, Metrobüs yapsanız araç havadan uçamıyacağına
göre karışık trafikte ilerleyecek.

Metrobüs sistemi hızlı devreye alındığı için Raylı sistem projelerine ciddi bir alternatif olarak
düşünülmeye başlanmıştır, bu durumda Metrobüs sistemini düşman ilan etmek yerine
Raylı sistem projelerinin neden çok uzadığının sorgulanması gerekir.
Bir noktaya da dikkat çekmek istiyorum, Beylikdüzü- Kozyatağı Metrobüs hattının uzun
vadede raylı sisteme dönüştürülmesi imkansızdır, çünki bunu yapabilmek için hattı 5-6 sene
kapatmanız gerekir ve İstanbul halkı buna razı olmaz çünki hızlı ulaşımın avantajlarını
yaşamaya başladılar. Metrobüs sistemi Raylı sisteme dönüştürülemez ama yüksek
kapasiteli ve modern bir troleybüs sistemine dönüştürülebilir çünki elektrik hattını çekebilmek
için hattı kapatmanıza gerek yok. Çalışmalar gece yapılır ve gündüz Metrobüs hattı çalışmaya
devam eder ve 1-2 senelik bir çalışma ile elektrifikasyon tamamlanır.


abhazyalı ugur
11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 12:41

Ben İBB nin artık tramvay temeli atması taraftarı degilim.Metro veya havaray olması gerekir.Trafik içinde süzülemeyen bir hat istemiyorum


_trafik-icinde-suzulen-tramvay_creation


_tramvay-trafikge-taklm_creation


_akemsettin-trafik_creation



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 13:17

Hatta özel araçalrın girmesi ayrı bir konu. Düzenleme yapılır girmzler. Bundan doayı tramvay engellenmemeli. Yapılması gereken yere yapılmalı.

Kabataş-Beşiktaş hatta Ortaköy şart bence.

Bağcılar-Metris arasıda tümleşmeli.

Haliç Çevresi de şart..


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 14:16

İstanbul'da tramvaydan ziyade metro,havaray ve Lrt şart,ama bazı yerlere tramvay yapılmış veya yapılabilir tabiki.Metrobüs ucuz oluşu,pratik oluşu ve kısa sürede yapılabildiği için avantajlıdır.Mesela Edirnekapı-Mescid-i Selam aslında Lrt olmalı idi.Metrobüsün tramvayı sekteye uğrattığını düşünmüyorum,belki 1-2 yerde tramvay yerine metrobüs yapılır onu etkiler.Onlarda Kadıköy-Bostancı arası ile belki Haliç çevresi olabilir.



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 14:21

5 senedir tramvay temeli atılmıyor. Metrobüse acayip önem veriliyor. Bu da aklımıza bu soruyu getiriyor.

İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 14:26

Ucuz ve kolay yapılabilen,icabında normal trafiğide karışabilecek ve işletme gideride daha düşük ve engebeli arazide gidebilen sistem haliyle öne çıkıyor.Tramvaydan ziyade İstanbul'a metro şart.Maalesef tramvay yeterince hızlı ilerlemiyor ve trafiği çok etkiliyor.Bundan sonra Merter(Z.bURNU)-YENİMAHALLE-BAKIRKÖY İSKELE ile Bağcılar-Yüzyıl-Metris olabilir.Bunun olması lazım zaten.Topkapı-Kazlıçeşme olabilir ileride.

Beşiktaş için Dolmabahçe ışıklara gelmeden yeraltına girip devam etmesi veya Beşiktaş Meydan kavşağı düzenlemesine Dolmabahçe Cad. ilave edip sadece Taksim yönünden inen araçların bugünkü caddeyi kullanması halinde azalacak trafik sayesinde henzemin olarak tramvayın Beşiktaş'a uzatılması taraftarıyım.


Murat Caner
11 yıl önce - Prş 29 May 2008, 17:59

Alıntı:
5 senedir tramvay temeli atılmıyor. Metrobüse acayip önem veriliyor. Bu da aklımıza bu soruyu getiriyor.


Petrolcülerin bu işin arkasında olduğuna emin olabilirsin. BP, Şel... Hatta bu iş için kurdukları ortak vakıfları olduğuna da emin olabilirsiniz. Hatta bu vakfın dediğine göre İstanbul Metrobüsü dünyadaki en hızlı ve en geniş durak aralığına iye metrobüsüymüş. Maliyetlerde ise eğer araçlar çok pahalı olmasa iyi bir skor elde edebilirmiş. Bu arada İstanbul Metrobüsü km başına araçlar hariç 5.7 milyon dolara araçlarla 10.2 milyon dolara mal olmuş. Rakkamlar aklımda kalanlar. Kesin kanıtım yok. Bu nedenle pek güvenilir değil.

Çinliler metrobüse çok önem veriyorlar.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM