Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8

MADEN TAŞIMACILĞI İÇİN YAPILAN TELEFERİK HATTI VAGONLAR SÖKÜLÜP YOLCU KABİNİ TAKILARAK TURİZME AÇILSINMI
evet 93.7%  93.7%  [119]
hayır 6.3%  6.3%  [8]
Toplam Oy : 127

reşitözen
6 yıl önce - Cmt 04 Ağu 2012, 00:25

Böyle eserler hangi bakanlık ilgi alanına girer? Elbette Kültür ve Turizm Bakanlığının... Ama gelin görün ki, bakanlık Memleketimizin hangi bir tarafında ne var, ne yok, sadece çetelesini tutar da işletilmesi amacıyla açık çağrıda bulunmaz... Bir de o bölge kaymakamlıkları ile Valiliklerinin bu konuda ne yaptığını sorgulamak lâzım...Kimi zorlayacaksınız?

alp37
6 yıl önce - Pzr 23 Eyl 2012, 12:14

Alıntı:
4 yıl gecmiş konu baslığı açılalı hala aynı atık halde dağların tepesindeki hizemini koruyarak duruyor.


Eğer ilgilenen olmazsa yakın gelecekte bu halatlar ve direkler kar yağmur güneş ısınmaları gibi durumlardan dolayı çürüyecek hatta asılı duran vagonlar düşmeye başlayacak hatta başladılar bile ve sadece bundan dolayı bile büyük tehlike arzetmekteler


Kemal
5 yıl önce - Çrş 31 Ekm 2012, 17:43

Bursa Uludağ teleferiği artık yenilenmek üzere kapandı. Kabinler ve tüm sistem değişecek.Bu kabinlerin değerlendirilebileceği en güzel yer bence Küre. Çünkü bu kabinler yalnız Bursa için değil Türkiye için de önemli.
Şimdi biraz geriye gidelim; bu teleferiğin bazı parçaları ilk yapıldığında, Ayancık işletmesinden getirilmişti. Direkler vesaire... Küre İnebolu'da halihazırda kullanımayan "VARGEL" tabir edilen bir teleferik sistemi var . Bu bölgede muhteşem ormanlar ve manzara da var. Küre işletmesi kapanalı yıllar oldu ama hat halen duruyor. Bu kabinlerden iki tanesi Küre'ye yollansa ve bu vargel hattı elden geçirilse kabinler de burada değerlendirilse fena mı olur. Bu konuyu biraz irdeleyelim diyorum.



mehmett55

5 yıl önce - Çrş 25 Eyl 2013, 12:41

  (+)   (+)   (+)   (+)
'Kurtgirmez' ormanlarından, Valla Kanyonu'ndan geçirilen dev teleferik hattı 22 km sonra sahile, İnebolu Limanı'na ulaşır. 1984'te temelleri atılan proje 1988 yılında hizmete sokulur. Teleferik hattı bugünün parasıyla 6,7 trilyon liraya mal olmuştur. Büyük törenlerle hizmete sokulur ancak bir terslik vardır. Küre madenlerinden çıkartılan bakır rezervlerinin indirileceği İnebolu'da ihtiyaca cevap verecek kapasitede liman yoktur. Türkiye'nin en büyük ve en gösterişli teleferik hattı 11 ay süreyle zaman zaman çalıştırılır, açılışından bir yıl sonra da 'atıl' olduğu gerekçesiyle kapatılır. Daha sonra da dik ve tehlikeli yolların bulunduğu bölgede taşımacılığın kamyonlarla yapılması için ihale açılır ve bakır madeni taşımacılığı Küre Taşıyıcılar Kooperatifi'ne devredilir.

Benzerlerinin çok sayıda olduğu plansız yatırımın hikayesi böyle. Teleferik hattının her biriyle 1.5 ton maden sevkiyatı yapılması planlanan 280 nakliye kovası da 1989 yılından bu yana havada asılı duruyor.Ve çöpe giden onca paranın kimse hesabı kimseden sorulmuyor...


ttmcc
4 yıl önce - Prş 05 Arl 2013, 23:44

güzelim teleferik hangi hata yüzünden kullanılmıyor bilmiyorum. sonuçta hepimizin cebinden çıkan vergiler ile özelleştirmeden önce yapılmış olduğunu biliyorum. hatayı yapan kimse düzeltmesi için cezalandırılmalı bence



sayfa 8
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> Diğer Şehirler