Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

MADEN TAŞIMACILĞI İÇİN YAPILAN TELEFERİK HATTI VAGONLAR SÖKÜLÜP YOLCU KABİNİ TAKILARAK TURİZME AÇILSINMI
evet 93.7%  93.7%  [119]
hayır 6.3%  6.3%  [8]
Toplam Oy : 127

A.A.ZORLU
10 yıl önce - Pzr 25 May 2008, 14:33
Kastamonu - Küre İnebolu teleferik hattı - Vargel


1988 Yılnda maden taşımacılığı için yapılan iki yıldan daha az çalışan fakat bir türlü kullanılmayan KÜRE İNEBOLU Arasındaki hava hattı turizme açılmalıdır yer yer yüz metre ile bin metre arasında değişen yükseltileri ile 22 kmlik avrupanın en uzun belkide dünyanında en uzun teleferik hattıdır Bu teleferik hattı turizme kazandırıldığında hem KÜRE hemde İNEBOLU için çok büyük ekonomik getirisi olacaktır. Düşünün ;Gökyüzündesiniz yavaş yavaş ilerliyorsunuz yer yer yüz metre yer yer bin metre yükseklikte derin vadilerden yüksek tepelerden geçiyorsunuz gözünüzün görebildiği her yer yeşillik belkide dünyanın en uzun teleferik hatında yolculuk ediyorsunuz sadece bu heyecanı yaşamak için yurdun dört köşesinden insanlar gelecektir Hatta ünyanın dört bir tarafından geleceklerdir .
Nevşehir deniceakla KAPADOKYA PERİBACALARI
Denizli denice PAMUKKALE
Antalya denice SAHİLLER
KÜRE İNEBOLU için teleferik öyle olmalıdır akla ilk teleferik gelmelidir çünkü dünyada bir benzeri daha yoktur.hemde çevreye zararı yoktur yüzdeyüz doğaldır.Hatta ismide tanıdık olsun Küre İnebolu civarında söyleniş şekli ile (VARGEL)olsun
Bu konuda Küre ve İnebolu belediyeleri kaymakamlıkları diğer ilçe belediye ve kaymakamlıklarından destek Kastamonu Beledıyeleri valilik sivil toplum örgütlerine ve tabi Kastamonu milletvekillerine büyük iş düşmektedir.
Göndermek için şu anda elimde resim yoktur ancak olan arkadaşların bizimle paylaşacağına inanıyorum


A.A.ZORLU
10 yıl önce - Çrş 28 May 2008, 11:48

Gazeteden alıntı teleferik fotoğrafı şimdilik elimde başka fotoğraf yok






özür dilerim bu fotoğrafı gnödermek istemezdim ama elimde başka yok

Bunun yolcu kabinlisi olsa yolculuğu süper olurdu aahhhhh aaahhhhhh


[Eray]
10 yıl önce - Cmt 14 Hzr 2008, 04:12

Kesinlikle uygulamaya geçilmesi gereken bir proje.Bahsedilen hattı görmüş biri olarak söyleyebilirim ki büyüleyici bir doğası var ve hele de yukarıdan manzarayı tahmin bile edemiyorum.Dağlar, vadiler ,kanyonlar ,köyler, ormanlar...

Uygulanacak olsa ilk turlardan birine katılırdım.Bu bahsettiğinizi hattı gördüğümde ben de aynısını düşünmüştüm.Bunu yöneticilerin de görmesi gerçek ileri görüşlülük olurdu.

İnsanlar bu tür faaliyetler için Yeni Zellanda'ya bile gidiyor Avrupa'dan.Yeterli reklamla çok sayıda turist çekilebilir.Zaten o yörenin kendi tarihi dokusu ,örnek sosyal yapısı ve her mevsim ayrı doğal güzelliği her an keşfedilmeyi bekliyor da gören yok.



A.A.ZORLU
10 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 23:57

TELEFERİK İLE İLGİLİ BİR GAZETE MAKALESİ


Gelin, 22 kilometrelik nakliye teleferiğini turizme kazandıralım


Ersin KALKAN

Küre madenlerini İnebolu limanına taşımak üzere 1988'de 5 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleşen 22 kilometrelik teleferik bugün havada asılı, öyle hiç kıpırdamadan duruyor. Eğer koşullar elverirse üç yılda tamamlanacak olan proje bitecek ve 6'şar kişilik 20 kabin, geliş gidişli ve üç istasyonlu bir yol üzerinden vızır vızır turist taşıyacak.

Söyleyin yazın bile karla kaplı dağ köylerinin, vadilerin, çağlayanların, kalelerin, konakların, yaylaların, zümrüt ormanların, derelerin üzerinden geçerek Karadeniz kumsalına ulaşan böyle bir yolculuğu kim istemez?


Sabahın sisleri içinde Ilgaz Dağları'na vardığımızda, İstanbul'dan bölgeye ilk kez geldiği belli olan bir genç kız, ‘‘Allahım ne güzel bir ülkede yaşıyoruz’’ dedi. Sislerin, yarı adam boyuna ulaşan karların, uzaklardaki yayların içinden geçerek 30 kilometre sonra Kastamonu'ya vardık. Biraz mola verdikten sonra Küre'ye doğru yola koyulduk. Aradan beş-on dakika geçmeden birden iklim, mevsim, ışıklar ve renkler değişmeye başladı. Kastamonu'dan 73 kilometre sonra Küre'ye vardık.

Osmanlı döneminde bu eşsiz güzellikteki beldeye Bakır Ocağı anlamına gelen ‘‘Küre-i Nibas’’ adı veriliyor. Bilebildiğimiz kadarıyla bu ocaklarda yaklaşık 3 bin yıldır bakır üretimi yapılıyor.

ÜÇ YILDA GERÇEK OLABİLİR

Maddenlerin millileştirilmesi aşamasında kurulan Etibank'ın yaptığı en eski tesislerden biri Küre'de yer almış. Tam 42 yıl boyunca bakır madeninde çalıştıktan sonra emekli olup Küre'ye yerleşen maden mühendisi Rıfat Bey, ‘‘Cumhuriyetimizi kuranlar bu topraklardaki tarihi zenginliğin farkındaydı ve tüm uygarlıklara sahip çıktılar. Bu yüzden kurdukları işletmelere Etibank ya da Sümerbank adını verdiler’’ diyerek, unuttuğumuz bir gerçeğin altını çizdi. Yarıyıl tatili ve kızak yarışları için İstanbul'dan gelen torunları için yaptığı kızaklara son rötüşları atarken konuştuğumuz Rıfat Bey gibi yüzlerce Küreli, kızak yarışlarına günler öncesinden hazırlanmaya başlamış. Bu yarışlar tam dört yüz yıldır yapılıyor. Bir zamanlar yarışlara katılmak için Sinop, Samsun, Zonguldak, Safranbolu gibi vilayetlerden kızakçılar gelir, günler öncesinden panayır kurulur, şenlikler yapılırmış. Köylerdeki nufüsün azalmasıyla birlikte 1984'ten sonra yarışlara ara verilmiş.

1994'te 33 şaşındayken belediye başkanlığına seçilen Engin Ayrancı, geçtiğimiz yıldan itibaren yarışları yeniden başlatmış. Bölgedeki tarihi ve doğal çevreyi korumak için büyük çaba sarfeden Kastamonu Valisi Enis Yeter'in desteğiyle yarışların yapıldığı bölgeye üç tane dağ evi inşa ettiren Ayrancı, bölgenin turizme kazandırılması ve 22 kilometrelik teleferiğe yeniden hayat verilmesi için çaba sarfediyor. Eğer koşullar elverirse üç sene içinde bu proje hayata geçebilir.

Engin Ayrancı, Küre'yi dünya turizminin yıldızları arasına sokacak olan bu proje için son hazırlıkları yapıyor. Hayal olarak kalacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz, çünkü teleferik çoktan yapılmış durumda. Etibank, Küre dağlarındaki madenleri İnebolu limanına taşımak için 1984'te bir Alman firmayla çalışmayı başlatmış. 1988'de inşası tamamlanan hat aynı yıl hizmete girmiş. 5 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleştirilen bu olağanüstü nakliye hattı, bir yıl çalıştıktan sonra verimli olmadığı gerekçesiyle kapatılmış. Bundan sonrasını Engin Ayrancı'dan dinleyelim:

‘‘Teleferik hattındaki her nakliye kovasının kendi ağırlığı 750 kilo. Her kovada tam bir buçuk ton maden sevkiyatı yapılıyordu. Biz altışar kişilik 20 kabin yapalım diye düşünüyoruz. Gördüğünüz gibi, her birinin toplam ağırlığı 2250 kilo olan, 280 nakliye kovası 1989'dan beri öylece havada asılı duruyor. Gidiş-geliş olmak üzere çift hatlı inşa edilmiş olan bu yol üzerinden günde yüzlerce ziyaretçiyi taşıyabiliriz. Yaylaların ve köylerin arasında üç istasyon inşa etmeyi planladık. Bu istasyonların çevrelerindeki yerleşim alanlarının da kısa zamanda turizm merkezi olacağına inanıyoruz.

Evet, Küre'de plansız ve hesapsız bir şekilde dağların tepelerinde inşa edilmiş bir teleferik hattı gizli bir hazine olarak öylece bekliyor. Engin Ayrancı, bu projeyi hayata geçirmek için bayramdan sonra, inşaatı yapan firmayla görüşmek için Almanya'ya gidecek. Fizibilite çalışmalarını tamamladıktan sonra da yatırımcı arayacak. Türk turizmi konusunda hayalleri geniş olanlara duyurulur...


A.A.ZORLU
9 yıl önce - Pzr 22 Hzr 2008, 16:14

ALACIK KÖYÜ YAKININDAN TEPELERİN ARASINDAN GEÇEN TELEFERİK HATTI



(+)




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> Diğer Şehirler