Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Murat Caner
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 17:23

Alıntı:
Uzmanlar Tokyo'nun nüfusunun 2015 yılında 36.2 milyon olacağını tahmin ediyor. Aynı yıl Bombay'ın nüfusu 22.6, Yeni Delhi'nin nüfusu ise 20.9 milyona çıkacak. Bu kentleri 20.6 milyonla Mexico City ve 20 milyonla Sao Paulo izleyecek. 2015'te "en kalabalık ilk 20 şehir" listesine girmesi beklenen diğer adaylar ise şunlar: New York 19.7 milyon, Dakka 17.9 milyon, Jakarta 17.5, Lagos 17 milyon, Kalküta 16.8 milyon, Karaçi 16.2 milyon, Buenos Aires 14.6, Kahire 13.1 milyon, Los Angeles 12.9 milyon, Şanghay 12.7 milyon, Manila 12.6 milyon, Rio de Janeiro 12.4 milyon, Osaka 11.4 milyon, Pekin 11.1 milyon, Moskova 10.9 milyon... Uzmanlara göre 2007 yılında, ilk kez şehirlerde yaşayan nüfus kırsal alanda yaşayanları geçecek. 2003 yılında nüfusun yüzde 48'ini kentlerde yaşayan insanlar oluştururken, bu oran 2007'de yüzde 50'yi aşacak. 2003'te, kentlerde yaşayanların sayısı 3 milyar iken 2030 yılında bu sayı 5 milyara yükselecek. Raporda ortaya çıkan bir diğer sonuç ise 2015 yılında dünya nüfusunun yüzde 5'ini, nüfusu 10 milyonun üzerinde olan şehirlerde yaşayan insanların oluşturacağı.

http://arsiv.sabah.com.tr/2004/03/26/gun110.html

İstanbul'un 18 milyon olması öngörüsü yok.


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 17:24

Metrobüsün KADIKÖY SÖĞÜTLÜÇEŞME'ye gitmesi gerekir.



(+)


Metrobüs, Metro ve Marmaray ilişkileri:



(+)


METROBÜS ÜNALAN'DAN İLERİYE GİTMEMELİ....

Madem e5 aksına metrobüs yapacaktın, metroyu 2 km kuzeyden geçirseydin yaaa.



(+)


mehmetist
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 17:27

2007 sayımına göre İstanbul'un nüfusu zaten 12.5 milyon.
2015 listesinde olmayışı, listenin yanlış olduğunu gösteriyor sadece.

Hayali 2015 listesine göre bile şu anda ilk 10 en kalabalık şehir içinde oluyor zaten İstanbul.
Moskova, Pekin, Rio de Janerio, Şangay'ın 2015 nüfusunu şimdiden geçmişiz bile.



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 17:31

2 kıta arasındaki yolculuk sayılarına erişebilir isek belki sonuca yaklaşırız.

Semih Yaşar

11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 17:41
Metrobüs


Alıntı:
Öztürk, şu anda hatta geleneksel otobüs işletmeciliğiyle günde 243 bin yolcu taşındığını, tamamlandığında Beylikdüzü-Kozyatağı arasında 54 kilometre olacak hattın hedefinin 300 araçla 1 milyon yolcu olduğunu, sefer aralığını yarım dakikaya indireceklerini söyledi.



Daha önceki mesajımda troleybüslerin enerji maliyeti avantajını 80 araca göre hesaplamıştım.
Şimdi bu hesabı 300 araç için yapalım.

Her araç günde ortalama 250 km yol yapsa ki sanırım bu oldukça mütevazi bir varsayım olur.
250*300= 75,000 km -bütün araçların günde katettiği mesafe.
her kilometre için 1,86 YTL enerji tasarrufu sağlanabiliyor.
Günlük toplam enerji tasarrufu = 75,000 * 1,86= 139,500 YTL
Yıllık enerji tasarrufu = 139,500* 365= 50,917,500 YTL

Hesabım +- %10 hatalı olabilir ama öyle bile olsa yıllık
45,000,000 ile 55,000,000 YTL enerji tasarrufu sağlanıyor,

Yılda 50,000,000 YTL ile yeni Metrobüs ve tramvay projeleri yapılabilir, işte size kaynak.



mehmetist
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 17:43

Tasarruf bununla da kalmıyor, güzergahtan kaldırılan otobüsleri de hesaba katmak lazım :

Alıntı:
Beylikdüzü-Kozyatağı Metrobüs hattının devreye girmesiyle mevcut güzergahta hat sayısı 61’den 41’e inecek. Bu sayede 324 otobüsten tasarruf sağlanacak.

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366


Yani 324 yeni otobüs almak ile eşdeğer bir tasarruf var.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 18:18
Petrol fiyatı yükseliyor


Alıntı:
Petrol 150 dolara koşuyor
ABD doları değer kaybettikçe petrol fiyatları yükseliyor

16.05.2008 15:17


Habertürk'te bugün çıkan bir haber, yıl sonu beklentisi 141 Dolar,
petrol zamlandıkça biz de enerji maliyeti hesabımızı güncelleriz.
Ayrıca İ.E.T.T sitesinde Metrobüsün günde 1080 sefer yaptığı belirtilmiş,
1 sefer sadece gidiş midir yoksa gidiş dönüş müdür? Büyük ihtimalle gidiş dönüş olması
lazım, çünki ortalama 60 saniye sefer sıklığı ile 6:30- 12:30 arası 18 saatte tek yönde
1080 otobüs depar yapar, pik saatlerde 30 saniye sefer sıklığı ve diğer saatlerde 2 dakika
sefer sıklığı olsa ortalama 60 saniye sefer sıklığı doğru bir varsayım olur.
Bu durumda Beylikdüzü- Kozyatağı hattı tek yön 54 km, gidiş geliş ise 108 km yapar.
1080 sefer* 108= 116,640 km günlük katedilecek kilometre.
Önceki hesabımda mütevazi bir tahminle 75,000 km'yi baz almıştım
bu durumda yıllık tasarruf 80,000,000 YTL gibi inanılmaz bir rakama gidiyor.



onur orhon
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 18:29

Bu başlık İstanbul'da ulaşım yatırımları adı altında sınırlı kaynakların nasıl heba edildiğini açıkça göstermektedir. Bazı makalelerimde de belirttiğim gibi şimdi metrobüs modası vardır. Marmaray, kadıköy-Kartal metrosu ve metrobüs projesi tamamlandığında, her üç seçenekte aynı yolcuya hitap edeceğinden bir atıl kapasite doğması kaçınılmazdır.

Marmaray'a paralel Kadıköy-Kartal metrosu bile tartışmalıdır. Metrobüs'ün köprüden karşıya geçişi ile de büyük bir olasılıkla karayolu geçişleri teşvik bulacaktır.


Canas
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 19:07

Bence ikisi icin de yeterli talep olacaktir.
Insanlar ozel araba / minibus / otobus yerine Metro veya Metrobus’u tercih ettikce su anki talep katlanacaktir. Bu hizli bir sekilde olacaktir.
Semih’in de belirttigi gibi yil sonu petrol tahmini 150 $’a yaklasmistir. Bunun etkilerini herkes hissedecek. Bugun Ozel araclariyla ise gidip gelen binlerce kisi (mecburen) toplu tasimaya yonelecektir.

Ayricana bu iki hat birbirinin ustunde de degildir. Birbirine paraleldir. Bu da Istanbul gibi Ince-uzun sahile yayilan sehirler icin anormal bir durum degildir.


mehmetist
11 yıl önce - Cum 16 May 2008, 19:16

Alıntı:
Marmaray, kadıköy-Kartal metrosu ve metrobüs projesi tamamlandığında, her üç seçenekte aynı yolcuya hitap edeceğinden...


Aynı yolcuya hitap etmeyeceğini yazdık yukarıda.
Mecidiyeköye giden yolcu Kadıköy Kartal metrosu ile mi gidecek? Marmaray mecidiyeköyden geçiyor mu? Metrobüs Eminönünden geçiyor mu? Hepsi ayrı ayrı gerekli.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM