Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir ESHOT 2008 Model Mercedes Conecto körüklü otobüslerinin güncel fotoğrafları / Görüşleri
123 ... 838485   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 1
GeDiZ

11 yıl önce - Sal 06 May 2008, 02:28
İzmir ESHOT 2008 Model Mercedes Conecto körüklü otobüslerinin güncel fotoğrafları / Görüşleri


Merhaba arkadaşlar,

Bu başlığı servise çıkacak olan Mercedes Conecto otobüsler için açıyoruz. Conecto ile ilgili çekilen tüm fotoğraflar buraya yüklenecek. Size tören sırasında çektiğim 670 hat numarası yazan otobüsümüzün tabelalarını sunuyorum. Tabelalar güneş ışığı karşıdan gelince sorun çıkartacak gibi. Çekim esnasında tabelalar dalgalanma yapıyor.








Otobüsümüzün şoför mahali ve içi:

Vites kısmının (1-2-3-D-N-R) hemen üstündeki tuş otobüsün yana yatmasına yarıyor.
5 adet kapı düğmesi var ve de ön kapının her iki kapağı için de ayrı tuş kullanılır. İşin en güzel kısmı ise kapıda sıkışma gibi bir durumun oluşmaması. Çünkü kapıda kapanma sırasında kapıya dokunulduğunda kapı tekrar açılıyor.
Ön panelde kapıların açıklık kapalılık durumu görüntüleniyor.


(+)


En arkada motorun diklemesine olmasından dolayı 1 adet tek bir adet 1,5 kişilik koltuk var. İlk iniş kapısı özürlü vatandaşlar için yapıldığından hem engelli rampası hem de ayakta durma bölümünde dayanma bölümü bulunmakta.


(+)


Bunu ilk ben planlamıştım, ardından Ömer abi ve Efecan da beğendi Solda ALÇAK TABAN CONECTO, sağda ise YARI ALÇAK TABAN 345K


(+)




(+)



(+)



(+)


Arkadaşlar lütfen gereksiz, boş mesaj atmayalım; kendi çekimimiz olmayan ve de dışardan kaynak gösterilmeden fotoğraf yüklemeyelim!..

Bir başka hatırlatma; bu fotoğrafları tören alanında hep beraber çektik, bu yayınladıklarım benim çektiklerimdir. Otobüslerimizin Salı(bugün) servise çıkma ihtimali var, boş bir mesajla başlığın açılmaması için başlığımızı "İzmir Ulaşımcılar" olarak böyle açmaya karar verdik. Bundan sonraki tüm fotoğraflar burada yayınlanacaktır. Herkese kolay gelsin. Saygılar...

GeDiZ


Erkan_T
11 yıl önce - Sal 06 May 2008, 13:59

Fotoğraflarımızı yayınladık, göz ziyafeti yaşadık...

Şimdi geldi araç hakkındaki yorumlara.

Tören sırasında bir Atelye görevlisi kabiniçi ve kabin dışındaki Bakım, muhafaza kapaklarını açıp neler olduğunu inceliyor, öğreniyordu.Yanındaki şoförlerde bilgilenmeye çalışıyorlardı.
Zira, uzun yıllar sonra filolarına teknolojik ve karmaşık bir araç katılıyordu.
Şoförler ve ben ile ön taraftan başlayacak olursak,;
Kapı açma butonu filo numarası altındaki kapak içinden yapılıyor, şoförler bunu beğenmedi.
Gizlenmesi gerektiğini söyleyen şoförler bunun olumsuz bir durum olabileceğini belirttiler.



(+)


Kapıların açılma butonları toplam 5 adet.
Sol üstteki ön-ön kapıyı, hemen altındaki 4 grup butonlardan en soldaki diğer ön-arka kapıyı açıyor.
Butonlar Ön-ön, iki orta, arka kapıyı açıcak şekilde 4 buton olarak tasarlanmamış.
Ön-arka kapı normal seferler içerisinde zaten hiç açılmadığından bu kapının butonu gereksiz bir durum oluşturuyor.Şoförün filodaki araçlarda yıllardır yaptığı "sıralı basış" tekniğini yaptıramayacak, bazen kafa karıştıracak.
Ayrıca tuş takımlarının torpido paneline entegresi komik bir 3 adet "Mercimek Başlı Vida" yardımı ile yapılmış, bu vidaların üstü her araçta ve gösterge panelinde olduğu gibi plastik bir tıpa ile kapatılabilirdi.Büyük bir görüntü bozukluğu olmuş.
Şoförlerde zaten "Şu Mercedesin yaptığı işe bak" diye yorumlarını yaptılar.

Kapılar gizli bir tepme sensör ile donatılmış.
Kapılara, kapanma anlarında geri bir baskı veya zorlanma uygulandığında otomatik olarak açılıyor.
Güvenlik açısından ideal bir durum üretilmekle beraber kapıların durumları gösterge paneline entegre kokpit monitöründen takip edilebiliyor (Zamanın Fiat Uno araçlarındaki gösterge panellerde beliren araç gibi otobüs beliriyor).

(+)



Dijital hat tabelası İveco araçları gibi sorun yaratmayacak.
Fotoğraf makinesi ile çekildiğinde bir canlı bir hareket sonucu dalgalanma yaşandığından karelerin yanılgısına düşmeyin.
Tabelalar İveco araçlarındaki gibi küçük olmadığı için belirgin olabileceğini belirtirim.
Fakat yinede Pullu dijital göstergenin hiç bir tabelanın yerini tutmayacağını, eşdeğer olamayacağını söylemek gerek.

Kabin içinde aşırı şekilde küçük, büyük bakım kapağı mevcut.Hepside ayrı ayrı yere sorun anından ulaşmak için.Hepsini nerdeyse açıp inceleyen Eshot atelye görevlisi bir türlü beyin dolabını yani sigorta dolabını, şalter dolabını, switch bağlantılarını keşfedemedi.

Beni şaşkınlığa uğratan bir kapak da, şoför üstü dolabıydı.
Dolab içi nerdeyse bomboştu.Dolap içinde sadece enstelasyon kabloları muhafaza ediliyor.Tavandan şoför üstüne kadar eğilmesi tamamen dolap altındaki;
Takograf, Gösterge Kumandasına ulaşılması için.
Yani tam şoförün üstündeki dolabın altında Radyo-Teyp bağlantısı (Fakat ağzı kapatılmış,çünkü Eshot araçlarında müzik çalar istemiyor), takograf makinesi, gösterge kumandası, bir takım tuşlar ve klima üfleçleri bulunuyor.
Şoför kabini içinde de enstelasyon kabloları muhafaza ediliyor, kapağıda yolculara dönük bir şekilde.
Şoför kabini biraz geçip yolcu koltuklarına ulaştığımızda ve araç istikameti yönüne doğru kafamızı çevirdiğimizde en üstte bulunan siyah renkte iç tabela dikkatimizi çekti.



(+)




(+)


Benim, araçların töreni olmadan önceki günde bir yolcunun şoförle diyaloğunu siteye yazmıştım.
Yolcunun dedikleri gerçek çıktı.
Bu ekranda bir "Duracak" lambası yer alıyor, üstündeki boş alanda birşey yazıcakmı bilmiyorum.
Fakat Şoför kabini arkasına LCD bir monitör yerleştirilip aynı metro araçlarındaki gibi fakat ondan kat kat üstün bir teknolojik şekilde sonraki duraklar, şehir bilgileri, belediye haberleri yer alıyor.
Bu monitör ilk aracımız 08-163 numarada vardı, diğer araçlarda da olacağına eminim.

Devamı gelecek...


Efecan
11 yıl önce - Sal 06 May 2008, 17:15

Merhabalar;

Pazar günü Mercedes-Benz Conecto bilindiği gibi Güzelbahçe'deydi.Araçları ilk kez gördüm.Ve en ince ayrıntısına kadar fotoğraflamaya çalıştım.
Otobüsler gerçekten çok şahane.Araçlarda güvenlik hep ön planda tutulmuş.
Engelliler için ayrı bir köşe bile var.

Fotoğraflar:

Erkan'ında dediği gibi 5 adet kapı açma düğmesi var.
Bunlardan 2 tanesi ön kapının 2 bölümünü açıyor.
Fotoğrafta gördüğünüz gibi ön kapıların ışıkları yanık.



Ve ön kapıların 2 bölümü birden açıkken bir poz.



(+) Mercedes-Benz Conecto


Şöförün yukarısındaki ayar bölümü.



Her otobüste olduğu gibi oturan/ayakta yolcu sayısı bilgileri.Ve bazı ikazlar.



2000-2001 model Mercedes-Benz Conecto K modellerindeki gibi,iki koltuk arasında "Duracak!" düğmesi bulunuyor.Ve tabii güvenlik açısından tutacak yeride var.




Şöför kabini ve arkasındaki koltukların arası gerçekten geniş.Çok rahat oturulabiliyor.
BMC'nin 300K'sında burası çok dar.



X-enon'lu ön farlar




08-168


(+) Mercedes-Benz Conecto


Vee gelelim Engelli Vatandaşlarımız için yapılan uygulamalara.
Öncedende belirttiğim gibi Engelli Vatandaşlarımız için çok güzel bir otobüs.
Onlar için herşey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş.

Her otobüste bulunduğu gibi engelli stickeri.
Conectoların ön kısmında ve engelli rampasının olduğu orta kapıda bulunuyor.



Orta kapıdan içeriye girdiğinizde tam karşınıza çıkan boşluk engelli vatandaşlarımız için hazırlanmış.Otobüs içinde gerekli olan herşey fazlasıyla mevcut.
Engelli bölümünde bulunan uyarı stickerleri.



Engelli vatandaşlarımızın rahatça basabileceği "Duracak!" düğmesi.



Engelli vatandaşlarımızın dayanması için sırtlık.
En çok hoşuma giden uygulama bu idi.



Ve son olarak:

08-170


(+) Mercedes-Benz Conecto K


Umarım vatandaşlarımız bu otobüslerin kıymetini bilirler.
Vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyaçlarını fazlasıyla giderecek bi otobüs Conecto.

Tekrardan Tüm İzmir'e Hayırlı Olsun Yeni Otobüslerimiz...




isikalp35
11 yıl önce - Sal 06 May 2008, 23:39

Arkadaşlar conectoların garajlara dağıtımı yapılmış gediz garajında sadece 2 adet merkeze ait conecto kalmış herhalde yarın sefere başlayacaklar araçlarımız hepimize hayırlı olsun. İhşallah otobusların koltuklarına ve arka motor bölümüne yazı yazmazlar.

hakan_35
11 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 00:33

Egekentede verilecekmi bu otübüslerden.



messiah_haktan

11 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 03:14

Bu otobüsleri görünce ESHOT keske körüksüz ihaleyi de Mercedes'e verseydi diyor insan! En azindan BMC'nin alcak tabanlisini alsaydi

gokhankgk

11 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 03:21

Bu araçlarda otomatik vites olması gerekiyor bununla ilgili bir açıklama bulamadım aydınlatırsanız sevinirim



alp2005
11 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 12:39

270 Balçova-Buca hattında sefere başlamış yeni conectolarımız.. hayırlısı olsun.

Sanırım baskı anında kapının açılması özelliğini devre dışında bırakacaklar. yıllar önce 345lerde bu özellik vardı. iptal edildi diye biliyorum..


Saygın ÖNGEN

11 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 12:46

Alıntı:
Bu araçlarda otomatik vites olması gerekiyor bununla ilgili bir açıklama bulamadım aydınlatırsanız sevinirim


Yukarıdaki resimlerde otomatik vites kumanda panosu açıkça görülüyor.Nasıl açıklama göremedin anlamadım?


Erkan_T
11 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 14:10

Açıkçası Mercedes-Benz Türk A.Ş. firmasının Conecto otobüslerinde uyguladığı bazı işçilik üretimini hiç beğenmedim...

Şasi altına uyguladığı "Şasi Boyası" adında siyah pötürlü boya yanlış operasyon yüzünden profil, braketler üzerinden akarak su damlacığı görüntüsünü oluşturmuş.

Beni en çok hayal kırıklığı ve şaşkınlığa uğratan ise Akü dolabı kapağına yapılan kilit mekanizmasının gövdeye olan karşılığı.
Karkas üzerine yapılan kilit karşılığı, kapak üzerindeki kilidi karşılamadığından Karoseri bölümü dışında (Montaj-Vasıta Teslim) bir atelye de;
Kilit ucunun dokunduğu karşılığın büküm kısmı kesilmiş, tekrar üst tarafa yeni bir karşılık 0.8 mm' lik gazaltı kaynak ve teli kaynatılmış.Eski karşılık braketi hiç bir şekilde yok edilmeden öylece P.D.I bölümünden bile onay alarak satışa sunulmuş.

En çok gözüme batan ise dolap içine uygulanan "Şasi Boyası", gövde üzerindeki kırmızı renk marşpiyel bölgesine doğru iyi fırınlanamadığından yada Retuşu iyi yapılamadığından 60 mm uzunluğunda akmış.




Kabin içindeki Karoseri bölümü tarafından operasyonu uygulanan Dip Kenar Saclarının bölgesinde iyi tesviyesi yapılmamış çıplak kaynaklar ve pötürlü boyalar mevcut.
Bu bölgeler tabandaki muşambalar ile kaplanıp müşteri tarafından görülmeyecek şekilde gizlenmeliydi.

Yine Kabin içindeki Karoseri bölümü tarafından montajı yapılan Tekerlek üstü Davlumbaz ve ön-arka,
Motor üstü sacların pötürlü boyadan ziyade tabandaki mevcut muşamba ile kaplanmasını isterdim.
Böylelikle müşteriye tıpkı bizim yaptığımız gibi göz estetiği yaşatılabilirdi.

Arka motor kapağının (Kaput) gövde üzerindeki mekanizma bağlantıları olmasına karşın, üst tarafından esneme payı oldukça yüksek.
Ayrıca kaputun arka kısmı yine "Şasi Boyası" ile boyanmış, boya diğer dış bölgedeki kırmızı renk üstüne doğru çıkmış vaziyette.Düzensiz boya operasyonu çoğu bölgede boy gösteriyor.
Kaput ile gövde aralıkları, otomotiv endüstrisi standartlarında olması gerektiği gibi en fazla 5 mm değil iken, 20 mm aralık bırakılmış,hem de hiç olmaması gereken üst tarafta.

Çıplak gövdeyi kaplayan ve Karkas üzerinde hem rijitide sağlayan hem de esneme payı çok olan Yan saclar, Citaro modelindeki gibi bütün olmamakla beraber;
Ortalama birer metre aralıklar ile parça parça, marşpiyel bölgeside oluşturulmakla beraber Karkas üzerine montesi yapılmış.
Bu iyi bir durum sayılabilir, maliyet açısından...

Devamı Gelecek...



sayfa 1
123 ... 838485   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege