Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 500
Alp007
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 07:45

Normal yolun yapımı bu kadar süre alıyorsa otoyol yapımını düşünemiyorum bile.

Adem Güdük
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 12:48

Alıntı:
Normal yolun yapımı bu kadar süre alıyorsa otoyol yapımını düşünemiyorum bile.


YİD'le yapılırsa 4 5 yılda biter. Hatta YİD için geçiş garantisine falan gerek yok. Bu güzergaha yapılacak otoyol makul bir fiyatlama ile kendi kendini finanse edebilir.
Mevcut yolun bitmeme sebebi arazinin zorluğu değil, devletin yeterince ilgi alaka göstermemesidir.



Serkan Guzel
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 13:16

Alıntı:
Mevcut yolun bitmeme sebebi arazinin zorluğu değil, devletin yeterince ilgi alaka göstermemesidir.


Ödeneklerle yol yapımlarına, bütün yurt sathında devam ettiğini de unutmamak gerekir. Yani "devletin yeterince ilgi - alaka göstermemesidir" söylemi gerçeği yansıtmamaktadır. Karayolları tarafından yolların yoğunluk analizi sürekli yapılmaktadır. Yol yapımlarına ayrılan ödenekler, bu yoğunluk analizleri üzerinden olmaktadır.

**************
**************

35 KM. Anamur - Gazipaşa arasında, 20 KM. Bozyazı - Aydıncık arasında, kelle - koltukta gidip geldiğimiz iki kesim var. Mevut bölünmüş yol çalışmaları tamamlanıncaya kadar, en riskli olan bu iki kesimin, en sıkıntılı bazı noktalarında küçük küçük genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılarak, yolda kaza riski biraz daha düşürülebilir kanısındayım. Hasılı; "yeterince ilgi - alaka gösterilmemektedir" söylemi, yol iyileştirmeleri üzerine olsaydı, katılabilirdim. Ama yeni yol yapımlarında asla katılamam !


Adem Güdük
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 16:01

Alıntı:
Ödeneklerle yol yapımlarına, bütün yurt sathında devam ettiğini de unutmamak gerekir. Yani "devletin yeterince ilgi - alaka göstermemesidir" söylemi gerçeği yansıtmamaktadır. Karayolları tarafından yolların yoğunluk analizi sürekli yapılmaktadır. Yol yapımlarına ayrılan ödenekler, bu yoğunluk analizleri üzerinden olmaktadır.

**************
**************

35 KM. Anamur - Gazipaşa arasında, 20 KM. Bozyazı - Aydıncık arasında, kelle - koltukta gidip geldiğimiz iki kesim var. Mevut bölünmüş yol çalışmaları tamamlanıncaya kadar, en riskli olan bu iki kesimin, en sıkıntılı bazı noktalarında küçük küçük genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılarak, yolda kaza riski biraz daha düşürülebilir kanısındayım. Hasılı; "yeterince ilgi - alaka gösterilmemektedir" söylemi, yol iyileştirmeleri üzerine olsaydı, katılabilirdim. Ama yeni yol yapımlarında asla katılamam !


Üstüne düşülmüyor. Olay bu kadar basit. Bu yolun neredeyse 15 senede bitirilememesini öncelikle möncelikle açıklayamazsın. Sadece 100 150 KM'si ciddi anlamda zorlu olan 500 KM'lik bu yolu ancak 20 25* senede bitirebilmek öncelikle möncelikle açıklanabilecek bir şey değil.

*Geri kalan kısmın en az bir 5 10 yıl alacağını hesap edersek(iyimser tahmin)


Serkan Guzel
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 16:03

Alıntı:
Üstüne düşülmüyor. Olay bu kadar basit. Bu yolun neredeyse 15 senede bitirilememesini öncelikle möncelikle açıklayamazsın. Sadece 100 150 KM'si ciddi anlamda zorlu olan 500 KM'lik bu yolu ancak 20 25* senede bitirebilmek öncelikle möncelikle açıklanabilecek bir şey değil.

*Geri kalan kısmın en az bir 5 10 yıl alacağını hesap edersek(iyimser tahmin)


Bir önceki mesajımda, "öncelik" kelimesi hiç kullanılmamıştır. Ama ne hikmetse, halüsinasyon halinde misin, nedir ? Önceliği kendin icat etmişsin. Sonra möncelik diyerek kendi kendine ortaya karışık birşeyler yazmaya devam etmişsin.

*******************
*******************

Türkiye sathında, sizin tabirinizle bir çok "möncelik" bekleyen yol yapımı/imalatı projesi var.

Ben de yaz aylarında Anamur'daki yazlığımda olurum genelde... Son kalan 55 KM.lik kesim yapılsa, ben de istifade edeceğim yani. Ama Türkiye gerçeklerine de gözlerimizi kapayamayız.

Herkes, kendi bölgesi için gecikmeden bahsederse, buradan olumsuzluk algısı doğuyor.

Benim tevellüt eski. Geçmişteki yolların halini blldiğim için, 18 yılda yollarımızın bu seviyeye ulaşması çok büyük başarıdır, bana göre...



Adem Güdük
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 17:09

Dediklerinizden yolların öncelik sırasına göre dizildigi buna göre ödenek gönderildiği sonucu çıkıyor. 3 büyük şehri birbirine bağlayan bir yolun 20 25 senede ancak bitecek olmasını bu şekilde aciklayamazsınız.

Serkan Guzel
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 17:16

Alıntı:
Dediklerinizden yolların öncelik sırasına göre dizildigi buna göre ödenek gönderildiği sonucu çıkıyor. 3 büyük şehri birbirine bağlayan bir yolun 20 25 senede ancak bitecek olmasını bu şekilde aciklayamazsınız.


Bal gibi açıklarım.

İşte üniter yapı dediğimiz devlet yönetim sistemi, tam da böyle birşeydir. Yani devlet bölgeler arası kalkınmışlıkları gözeterek, az kalkınan yerlere daha çok, çok kalkınan yerlere ise, daha az ödenek gönderir.

Siz konuyu saptırmak için epeyce uğraşıyorsunuz ama nafile.

Kalan son 55 KM.lik kesim için yapılabilecek tek eleştiri; yeni yol yapılana kadar, önceki mesajımda belirttiğim gibi, yolun belli kesimlerindeki kritik noktalarında iyileştirme ve genişletme yapılması gerektiğidir.( Kaza riskini aşağıya çekmek için )


feyzul

1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 18:55

Sezerz bey
Amerikayı yeniden keşfetmiyorum. Videonun konusu bu site ile alakalı bu yüzden youtube'a atmak istemiyorum.


murbin33
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 18:57

Onun icinmi İstanbul odenekleri yiyip bitiriyor az geliştiği icin

feyzul

1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 19:09

Emin buğra bey

Sayfa 498 de 1 video yayınladım 10 dk bölümler halinde elimde videolar var ama neden bu site değilde youtube? Video konusu bu site ile alakalı youtube ile hiç alakası olmadığını düşünüyorum. 1 arkadaş Amerikayı yeniden keşfetmekten bahsetmiş sayfaları takip etseymiş amerikanın yeniden keşfedilmediğini görürmüş.



sayfa 500
ANA SAYFA -> ULAŞIM