Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
EmirOtluoglu

11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 02:27
İST » İETT, Metrobüs için Yeni Müdürlük Kurdu



İETT'nin web sitesinde verilen habere göre İETT, Metrobüs sistemi için Otobüs İşletme Daire Başkanlığı bünyesinde yeni bir müdürlük oluşturmuş. İşte haber;

Alıntı:
İETT metrobüs için yeni müdürlük kurdu. Otobüs İşletme Daire Başkanlığı bünyesinde oluşturulan yeni müdürlük, çalışmalarını Edirnekapı garajında sürdürecek. Avcılar-Topkapı hattında günde 250 bin yolcuya hizmet veren sistem, tamamlandığında 54 kilometre olacak. Beylikdüzü-Kozyatağı metrobüs hattında yolculuk 80 dakikaya inecek. Hedef günde 1 milyon yolcu.

İETT tarafından İstanbul’da trafiğin yoğun olduğu ana arterlerdeki sorunu çözmek amacıyla geliştirilen Metrobüs için Otobüs İşletme Daire Başkanlığı bünyesinde ayrı bir müdürlük oluşturuldu. Halen Mercedes Capacity ve Citaro’ların çalıştığı 18.3 kilometrelik, 14 istasyonlu Avcılar-Topkapı hattı, Avrupa yakasında Beylikdüzü, Anadolu yakasında ise Kozyatağı’na uzatılacak. Tamamı 54 kilometre (35 istasyon) olacak ve yolculuğu 80 dakikaya indirecek metrobüs hattında çalışacak araçlar için Avcılar’da depo ve bakım onarım birimi inşa ediliyor. Çalışmalar Kampüs alanında bulunan 18 dönümlük arsa üzerinde sürdürülüyor. Şu anda bir hareket şefliği bünyesinde 233’ü şoför, 270 kişinin çalıştığı hatta, Beylikdüzü ve Kozyatağı’nda faaliyet gösterecek iki şeflik daha eklenecek. Sadece otobüslerin gidip geldiği metrobüs hattında yol bakım çalışmaları gece 24.00 - 04.00 saatleri arasında yapılırken İETT ayrıca Avcılar ve Topkapı’daki ilk hareket noktalarında birer ambulansla itfaiye aracını herhangi bir kaza durumunda acil müdahale için hazır bulunduruyor.

İstanbul’un en yoğun akslarından E5 üzerindeki yolculuğu 22 dakikaya indiren metrobüs, bu hattı kullanan yolcularca büyük memnuniyetle karşılanıyor. Hatta yönelik eleştirilerin odak noktasını oluşturan üstgeçitlerle ilgili soruna yönelik asansörlü çözümlerin arandığı hat, tamamen bittiğinde 300 araçlık filoya sahip olacak. Beylikdüzü-Kozyatağı metrobüs hattında, özel üretim Phileas’larla birlikte Capacity’ler çalışacak. Yıl sonuna kadar 50 Phileas, halen çalışmakta olanlara ek olarak 100 Capacity daha hizmete verilecek. İETT’nin filosunda bulunan mevcut araçlardan teknik olarak farklı ve hassas özelliklere sahip Phileas`ları kullanacak şoförlerin pratik eğitimleri devam ederken bakım onarımları için de teknik personel yetiştiriliyor.

Otobüslerin dışında hiçbir aracın girmediği Avcılar-Topkapı metrobüs hattında yolculuk süresi bir buçuk saatten 22 dakikaya indi. Bunun üzerine daha önce özel araçlarıyla yola çıkan vatandaşların bir kısmı, hızlı ve konforlu yolculuk sağlayan metrobüse yöneldi. E5 üzerinde trafiğin kiletlenmesine neden olan diğer toplu taşıma araçlarını en aza indirmeyi amaçlayan metrobüs hattının 2007’nin Eylül ayında hizmete girmesiyle 300 minibüs hattan çekilerek dikey hatlara kaydırıldı. Beylikdüzü-Kozyatağı metrobüs hattının devreye girmesiyle mevcut güzergahta 61 olan hat sayısı 41’e, ortalama 31 kilometre olan İETT hat uzunluğu 21 kilometreye düşecek, günlük 324 otobüs, 2.430 sefer, 248.400 yolculuk tasarruf edilecek, araç başına sefer sayısı 4’ten 5’e çıkacak.


Bence metrobüs sistemi için özel bir müdürlüğün kurulması olumlu bir gelişme, üst geçitler, turnikeler gibi mevcut aksaklıkların çözümünün hızlanacağını, ayrıca metbüs sisteminin yaygınlaşmasında "uzmanlaşmış" bir bölümün daha faydalı olacağını düşünüyorum.

İ.Ü. Avcılar Kampüsü'nde kurulan garajın çalışmalarının fotoğraflarını en son ilgili başlığa yüklemiştim, (Bknz. http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=727480#727480)
bu alanın son halini Perşembe gibi fotoğraflamaya çalışıp siz üstadlarla paylaşacağım.

Haberde vatandaşların bir kısmının özel araçlarını bıraktığından bahsedilmiş, bu kişilerden biri de benim, metrobüs öncesi aracımla 3 saat harcadığım yol şimdi toplu taşıma ile 2 saat sürüyor, sistem M.Köye ulaştığında bu süre daha da kısalacak. İnanın çevremde bir çok kişi özel aracından vaz geçti ve bu sayede toplu taşımaya yöneldi. Daha önce de belirtmiştim, insanların toplu taşımaya geçmesi için en önemli etken sistemin dakik işlemesi, sanırım İETT bu konuda metrodan sonra en büyük adımı attı ve başarılı oldu (özellikle de E-Otobüs ile karşılaştırılınca)

Emir OTLUOĞLU


yusuf38
11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 11:26

iett nin açıklamasına göre capacityler metrobüs hattında kalıcı demektir.araçlar soldan gitmeye devammı edecek? soldan gidecekse phielaslara niye 2 taraftan kapı yapıldı?

Murat Caner
11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 11:33

Alıntı:
61 olan hat sayısı 41’e, ortalama 31 kilometre olan İETT hat uzunluğu 21 kilometreye düşecek, günlük 324 otobüs, 2.430 sefer, 248.400 yolculuk tasarruf edilecek, araç başına sefer sayısı 4’ten 5’e çıkacak.


Bu sayıya minibüsler konmamıştır sanırım.

Alıntı:
Otobüslerin dışında hiçbir aracın girmediği Avcılar-Topkapı metrobüs hattında yolculuk süresi bir buçuk saatten 22 dakikaya indi. Bunun üzerine daha önce özel araçlarıyla yola çıkan vatandaşların bir kısmı, hızlı ve konforlu yolculuk sağlayan metrobüse yöneldi.


Sayıyı tespit etmemiz gerek bence.

En kısa sürede havalimanı hafifraylısını Deyüz aksına doğru kaydırarak metrobüsün yerine geçmesini sağlamalıyız bence. Kuşağı Deyüz üzerinden Beylikdüzüne uzatmalıyız. Diğer yönden de Topkapı'ya bağlamalıyız. Böyle giderse Metrobüs 5 yıl içinde minibüsten beter duruma gelir.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 13:18

Alıntı:
Beylikdüzü-Kozyatağı metrobüs hattının devreye girmesiyle mevcut güzergahta 61 olan hat sayısı 41’e, ortalama 31 kilometre olan İETT hat uzunluğu 21 kilometreye düşecek,

Sistem tamamlandığı vakit 61'den 41'e düşeceği yazılmış. Demek ki şu anda E-5'e paralel giden hatlarda herhangi bir kısaltma yapılmayacak. İleride yalnızca 20 hatta oynama yapılacak. Beylikdüzü'ne ve Kozyatağı'na uzatılmasının akabinde, yine bu noktalardan daha ilerideki semtlerin hatları kısaltılarak buralara raptedilecekler şeklinde anladım ben...

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 13:26

Bu müdürlüğün kurulması ile zannedersem Metrobus İstanbul Ulaşım A.Ş ye bağlanmayacak,Yada baglanıp alt bir müdür yardımcılıgı ile Ulaşım A.Ş genel müdürüne baglanacak



EmirOtluoglu

11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 23:11

Alıntı:
Bu müdürlüğün kurulması ile zannedersem Metrobus İstanbul Ulaşım A.Ş ye bağlanmayacak,Yada baglanıp alt bir müdür yardımcılıgı ile Ulaşım A.Ş genel müdürüne baglanacak


Uğur Abi, Ulaşım A.Ş. İBB'nin yönetim şemasında Kaynak Geliştirme ve İştirakler Daire Başkanlığı'nın altında yer alıyor. Sanırım Metrobüsü, Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığı'nın altında yer alan Ulaşım Daire Başkanlığı'na bağlayacaklar. Bu başkanlıkta ayrıca; Ulaşım Planlama Md, Ulaşım Koordinasyon Md, Raylı Sistem Md, Yol Bakım ve Onarım Md, Trafik Md ve Toplu Ulaşım Hizmetleri Md yer alıyor. Aynı genel sekreterliğe bağlı daire başkanlıkları ise, Bilgi Teknolojileri DB ve Strateji Geliştirme DB.

Aslında bu tabloyu inceleyince biraz kafam karıştı benim. Örneğin İETT direkt olarak belediye başkanına bağlı ancak Ulaşım DB altında Toplu Ulaşım Hizm Md. var; ya da Ulaşım A.Ş. Kaynak Geliştirme ve İştirakler DB'na bağlı ama Ulaşım DB altında Raylı Sistem DB var

Acaba organizasyon şeması yeniden düzenlenmeli mi?


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 01:23

Bakalım, aksın 3 noktasındaki bu müdürlükler, aynı zamanda kendilerine bağlı otobüs garajları da ihtiva edecekler mi acaba? . 200 aracın istiflenmesi (hat tamamlandığında 300 rakamı da zikrediliyor) gerekecek. Müdürlük alanı başına 100 metrobüs düşer...

Akın KURTOĞLU



taner atlı

11 yıl önce - Prş 01 May 2008, 21:59


yeni kurulan müdürlüğün reklamı



polat karahan can
5 yıl önce - Sal 13 May 2014, 19:33

Uygun başlık bulamadığımdan buraya yazıyorum,metrobüslerde internet çok saçma olmuş,telefondan internete giriyorsa zaten cep telefonu operatöründen paket alır,laptop zaten otobüste kullanılacak türden bişe değil,çünkü metrobüs tıklım tıkış oluyor,laptop zarar görebilir bu durumdan,tabletler içinmi düşünülmüş?

tcm42

5 yıl önce - Sal 13 May 2014, 19:45

hocam konuyu fena hortlaşmıssın bence gayet güzel bir uygulama hem neden öyle düşünüyorsunuz ki ben net paketi kullanmıyorum mesela herkes net paketi kullanmak zorunda değil ki ama metrobüsün tıkış tıkış ortamında wi fi ne derece kullanılabilir bu noktada size katılıyorum



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM