Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Barış

9 yıl önce - Pts 23 Şub 2009, 20:48

Alıntı:
Sadece kendine ait bir markasi var diye Iran`in otomotiv sanayinde Türkiye`den ileride oldugunu sanmayiniz.


Peugeot desteklidir Samand marka araçlar. Ayrıca araç üzerinde kullanılan diğer elektronik sistemlerde İran'ın kendi üretimi değildir. Aracın motoru eski Peugeot motorudur. Hatta logosunu motor üzerinde görebilirsiniz. Konfora yönelik bir takım geliştirmeler yapmışlardır. Yani özetle İran'ın sıfırdan ürettiği bir araba ya da teknoloji yok ortada bilginize...

* * *

Ayrıca yatırımların Bursa'ya odaklanması konusunda da birkaç söz söylemeden geçemeyeceğim.

Herkesin şunu bilmesi lazım, Avrupa'daki ve dünyadaki hemen hemen tüm üreticilere Bursa'da parça yapılmaktadır. Kimisine koltuk giderken kimisine de elektronik sistemler üretilmektedir. Mercedes'e dahi Bursa'da parça üretilmektedir.

Bu ne anlama geliyor biliyor musunuz ?
Araç üreticisi firmalar ekstra ve büyük yatırımlara ya da büyük stok, nakliye maliyetlerine katlanmadan Bursa'da yatırım yapabilirler. Bu durum inanılmaz kolaylıklar ve ekonomik avantaj sağlamaktadır.

Hyundai Bursa'dan yer talep etti, devlet Çorlu'dan verdi. Hyundai Türkiye yatırımından vazgeçti. İşte Bursa otomotiv için bu kadar önemli bir kent konumundadır.

Bu nedenle Volkswagen, Chery ve Samand gibi üreticilerin Bursa'da yer talep etmeleri ve yatırım planlamaları çok doğaldır.

* * *

Bir yanlış bilgiyi daha düzeltmek istiyorum izninizle... Herkes Bursa'da iki tane otomobil fabrikası var diyor bu başlıkta. Ancak Tofaş-Fiat ve Renault dışında bir de Peugeot-Karsan var. Ayrıca Tezeller var otobüs üreten (Karoseri ağırlıklı). Peugeot Karsan'ın Hyundai gibi markalara da fason üretim yaptığını belirtmeliyim.

* * *

Bursa'nın yatırımların üssü olması ve hızla büyümesi kaçınılmaz. Ancak mühim olan doğru planlamalar ve etkin çevre politikaları ile kentleşmeye zarar getirmeyecek bir şekilde hayata geçirilmesidir. Burada da yerel yönetimlere büyük iş düşüyor...


tuncemre
9 yıl önce - Cum 24 Nis 2009, 13:03

Aynen katılıyorum, planlı bir yapılaşma ile 1 değil 5 tane kurulsa sakıncası olmaz aksine Bursa nın otomotivdeki prestij ve liderlik konumunu perçinlemiş olur, zaten yan sanayici burada zor durumda arkadaşlar yatırımdan hiç bir zaman zarar gelmez, Detroit te dünyanın otomotiv fabrikası var ve en gelişmiş yerlerden birisi.

Arkadaşlar diğer şehirler yalvarırken biz geri çeviriyoruz, bunun ülke ekonomisinede zararı çok büyük, Volvo ve Hyundai ye Bursadan yatırım izni gelmeyince adamlar Türkiyeye yatırım yapmaktan vaz geçti ve bunun mevcut otomotiv yan sanayi ve lojistik kuruluşlarına çok zararı oldu Bursada.

Örnek verecek olursak; VW---m.kemalpaşa, Volvo---Karacabey, Samand---Yenişehir, Chery---Orhangazi, BMW---İnegöl gibi şehrin dört bir yanına dağıtılsa ve trafiğin otobanlara, demir yoluna, deniz yoluna ve hava yoluna dağıtılsa bu şehirde ne işsizlik sorunu olur ne trafik sorunu olur.

Diyeceksiniz ki çevre kirliliği falan, dediğim gibi burdada yerel yönetimlere çok büyük iş düşüyor, bunları koordine edip ( mesela bu bölgelerde planlı ve toplu yapılaşma, yeşil alanlar yaratma, bunlardan alınan vergileri ist.a değilde Bursaya kazandırılırsa neler yapılacağını tahmin bile edemezsiniz) ve burda yaşayan insanlarda bilinçli olduktan sonra bırakın istanbulu Los Angeles ayarında bir şehir olur burası...


ufuk torun
9 yıl önce - Pzr 21 Hzr 2009, 22:23

gerçekten süper haber ama diğer yatırım taleplerinde olduğunu gibi bunu da elimizin tersiyle iteriz,bütün herkes yatırım çekmek için binbir takla atarken biz ayağımıza gelen fırsatları elimizin tersiyle itebiliyoruz bu iş bir belediye başkanının inisiyatifine bırakılacak kadar basit bir konu olamaz bence daha önce hyundai,volkswagen, ve ikco gibi firmaların arsa talepleri olduğunu ve hyundai nin yer gösterilmediği içn türkiye ye yatırmdan vazgeçtiğini duymuştum, anlamadığıım arsa vermek bu kadar zormu ne oldu bursanın arsaları mı bitti kaldı ki sanki babalarının arsasını kıskanıyorlar.



Vedat BEHAR

9 yıl önce - Pzr 21 Hzr 2009, 22:51

İranlı Samand, Bursa'ya üretim tesisi kuracağı kesin, çünkü iranda siyasi istikrarsızlık iran sanayi üretiminede yansıyor, iranlı samand gibi bir çok iranlı sanayi kuruluşu iran dışına yatırım yaparak nefes almak istiyor, Türkiye olarak elimizi çabu tutmazsak irandan gelecek 25 milyar dolarlık gerçek yatırımı AB üyesi olmuş eski doğu bloku ülkelerine kaptırmayalım,ülkemize 25 milyarlık iran yatırımı gelirse 150 bin işsiz gencimiz iş sahibi, 650 bin kişi aş sahibi olacak.

Mesut Yeşil
9 yıl önce - Pzr 21 Hzr 2009, 22:55

Şu yatırımı Bursa'ya yapacağınıza gidin Van'a Bitlis'e yapın hem İran'a yakın hem de oradaki istihdama katkısı olur zaten aşırı göç veriyor o bölge.

Mustafa Erdal

9 yıl önce - Pts 22 Hzr 2009, 10:29

Alıntı:
Şu yatırımı Bursa'ya yapacağınıza gidin Van'a Bitlis'e yapın hem İran'a yakın hem de oradaki istihdama katkısı olur zaten aşırı göç veriyor o bölge.


Van'dan Bitlis'ten nasıl ulaşım sağlanacak. İran muhtemelen diğer ülkelere ihraç etmeyi planlıyor. Bunun içinde liman şehri olması lazım. Ulaşım kolaylığı yatırım için büyük etken.



Shahram
9 yıl önce - Pts 22 Hzr 2009, 17:12

Alıntı:
Peugeot desteklidir Samand marka araçlar. Ayrıca araç üzerinde kullanılan diğer elektronik sistemlerde İran'ın kendi üretimi değildir. Aracın motoru eski Peugeot motorudur. Hatta logosunu motor üzerinde görebilirsiniz. Konfora yönelik bir takım geliştirmeler yapmışlardır. Yani özetle İran'ın sıfırdan ürettiği bir araba ya da teknoloji yok ortada bilginize...


Bu fabrikanin turkiyede kurulmasi kesinlesirse Turkiyenin ic pazarini ve Balkan ulkelerini destekliyecegini dusuniyorum. IKCO (Iran Khodro) simdilerde:
Beyaz Rusya
Venezuella
Suriye
Senegal
Azerbayjan

Fabrikalari mevcut ve yakin zamanda Cin ve Misir gibi baska ulkelere de fabrika kurulacak. Ayrica 35 fazla ulkeye de ihrac ediliyor.
Samanda hakkinda Samandin ilk modeli Peogeot 405 Ustunde gelisen bir platforme sahip, ama Yeni modellerde (Samand LX - Soren - Pardis vs) Cizgi degistimeye calisilmis ayrica Iranin Gelistirdigi MIlli Morot (EF 7) de satis yapiliyor ki Peogeot motorlu Samandlarda daha pahali ve ayrica dogal gazla calisiyor. (benim Iran`daki arabalar hakkinda genis bir topicim var, zamanim olursa bu forumada aktara bilirim)
Ayrica Iranin urettigi yeni 2 milli araba daha var (RUNNA ve MINIYATOR) ki tamamen Iran uretimidir.


Hüdavendigar
9 yıl önce - Prş 09 Tem 2009, 00:48
Ulaşım konusuna eğilmek lazım... !


Eğer Bursa ulaşım için seçiliyor diye düşünüyorsak bu kesinlikle çok yanlış bir düşünce sonuçta Bursa'nın demiryolu, ticari havayolu, düzgün otoyolu ve limanı yoktur. Bu sadece dış etkilerin artık savaşla değilde bu tip yollarla ülke topraklarını ele geçirmesi olarak görülebilir. Üzerine bina yapılan ve ekolojisi bozulan çevre bir daha asla eski halini alamayacağı sonucunuda kimse unutmamalıdır.

Saygılarımla.


hasan-hüseyin
9 yıl önce - Prş 09 Tem 2009, 01:16

Alıntı:
Eğer Bursa ulaşım için seçiliyor diye düşünüyorsak bu kesinlikle çok yanlış bir düşünce sonuçta Bursa'nın demiryolu, ticari havayolu, düzgün otoyolu ve limanı yoktur. Bu sadece dış etkilerin artık savaşla değilde bu tip yollarla ülke topraklarını ele geçirmesi olarak görülebilir. Üzerine bina yapılan ve ekolojisi bozulan çevre bir daha asla eski halini alamayacağı sonucunuda kimse unutmamalıdır.


Anlamadığım konu bu sonucu nelere dayanarak çıkardınız.Ülke topraklarını ele geçirmeyi çalışıyorlar,hatta Bursa'da liman yok demişsiniz ama Bursa'nın otomobil sekterü için önemini ne yazık ki bilmediğiniz gün gibi aşikar.Uludağ İhracatçılar Birliği(Bursa merkezli) otomobil ihracatının yapıldığı tek kapı şuan Türkiye'de.

Sonra,Bursa'da oto yan sanayi gelişmiş durumda ve Türkiye'de kurulu Ford,Mercedes,Toyota,Honda,Hyundai gibi şirketlerin yan sanayi ihtiyaçlarının çok büyük bölümü Bursa'daki fimalardan sağlanıyor.

Sonra,Ikco fabrikası gerçekte Bulgaristan'a kurulması planlanıyordu.Ama dikkatinizi çekmek istiyorum Bursa merkezli Mys otomotiv yani Seskır otomotiv ki eski Bursa Mazda satıcısıydılar,onunla birlikte ortak kurma kararı aldılar.Ki fabrikanın Bursa'ya kurulmasının nedenelrinden birisi olarak ortağının Bursa merkezli olması gösterilebilir.Benim yazdıklarım sadece birkaç örnek ama siz nasıl hala böyle sonuç çıkardınız hayret ediyorum.Sizin bugün ülkeyi geçirip yok edecek dediğiniz firmalarda kaç bin insan ekmek yiyiyor biliyorsunuzdur İnşallah.Çünkü ülke ekonomisine katkıları olduğu bir gerçektir.


aykut_aykut
9 yıl önce - Prş 09 Tem 2009, 13:53

Sanırım bazı konularda boşuna çene yoruyoruz genelde.Bu yatırımın Bursa'da yada başka bir yerde yapılacağı ile ilgili somut ve net bir delil belge firma açıklaması var mı elimizde arkadaşlar.Hele ele geçirme falan gibi iddiaları bırakın ciddi ciddi tartışmak gülemiyorum bile.Sadece çok acı.Bu çağda bu düşünce.!!



sayfa 7
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet