Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Aksit Ozkural

9 yıl önce - Cmt 15 Ksm 2008, 04:44

Aziz arkadaslarim:

1- Bu tur yatirimlara taraftarim.

2-Ama bu yatirimlarin verimli ve yesil alan uzerine yapilmasi intihardir, ihanettir, gelecegimizi yok etmektir.

3- Dunyanin hic bir gelismis ulkesinde yatirimlar sadece bir kac bolgede toplanmaz. Eger boyle olursa yatirimsiz kalan bolgelerden asiri buyuyen yerlere goc durmaz devam eder.

4- Turkiyemiz'de ozellikle Ic Anadolu bolgemizde topragi kurak ve ciddi yatirimi olmayan yerler coktur. Buralara bakmak gerekir.

5- Memnuniyetle goruyorumki Bursa'li bazi arkadaslar bu tehlikenin farkina varmislar ve uyariyorlar.

6- Ayrica bu tip fabrikalar ciddi cevre kirliligi yaratir, Bursa ve civari ise Turkiye'mizin, her turlu olumsuz yapilasmasina karsin hala sebze-meyve depolarindan biridir. Bunun icin bu havzaya artik sanayi gelmemelidir. Bursa bundan sonraki stratejisini egitim ve hizmet sektoru ussu olarak planlarsa kanimca dogrusunu yapar.

TOPRAK VE YESIL COCUKLARIMIZDAN ODUNC ALDIGIMIZ VE ONLARA ODEMEMIZ GEREKEN BIR BORCTUR. BUNA SAHIP CIKMALIYIZ. SONRA COK AGLARIZ.


ömer bey
9 yıl önce - Cmt 15 Ksm 2008, 04:58


Ben de taraftarım ama "zarf a bakar iken içeriği kaçırdık" korkarım.

İşin özü "kelin merhemi olsa başına sürer".

Başarılar ile geçen dünya ekonomisi ne yazık ki başka bir yere geçti.

Resesyon, global mali kriz vb vb , yahu biz ne dediğimizi bilmemekte ve bunun da değerli katılımcılarımız tarafından "laf olsun diye değil, ayrıcalıklı" olarak değerlendirilmesini beklemekteyiz.


Aksit Ozkural

9 yıl önce - Cmt 15 Ksm 2008, 05:11

Degerli Omer bey,
Eger yazinizin muhatabi bensem beni hos gorun bir sey anlamadim.



ömer bey
9 yıl önce - Cmt 15 Ksm 2008, 05:14

Önemli değil.

Pek çok kimse anlamıyor. ))

İşin özü şudur. Otomotiv ve yan sanayii arabaları uçuramadıktan sonra unutulmak gereken bir sektördür.

Yani buralara ne İran'lı gelir . Ne de bizde ki fabrikalar işçi çıkartmadan ayakta durabilir.


mustafaguler
9 yıl önce - Pzr 08 Şub 2009, 18:23

arkadaşlar bu proje ne durumda bilen var mı? İran'lılar fabrikayı kuracaklar mı?

adembayram

9 yıl önce - Cum 20 Şub 2009, 21:26

Bursa ya bir değil iki yeni otomobil fabrikası kurulsa yine arkasında dururum. Türkiye de değil dünyada da otomotiv kenti olabilecek kapasiteye ulaşabilir Bursa. Yeni bir fabrika daha çok istihdam demektir. Eğer iyi yönetilmezse Üç milyonluk şehir değil 50 bin nüfuslu bir ilçe dahi yaşanmaz bir hal alır eğer iyi yönetilir ve önlemler de alınırsa ozaman Bursa yükselen ticari kapasite, yükselen istihdam, yükselen dengeli nüfusla ve bir de buna yükselen turizm potansiyeli de eklenirse ozaman Bursa bir marka kent bir Dünya Şehri olur ve Türkiye de de üçüncü şehir olur. Yer var, kaldırabilecek kapasite var, altyapı var, ulaşım kolay, gelişmeye müsait, e ozaman? Neden Bursanın içine kapanık küçük kalmasına diretenler var anlamıyorum. Bursa büyümeli, gelişmeli, daha çok turist çekerek, daha çok ihrac ederek, daha çok istihdam sağlayarak bu ülkeye katma değer fayda sağlamalı ve gelişmiş bir metropol olmalı...



can_ycln

9 yıl önce - Cum 20 Şub 2009, 21:54

nasıl ülkeyiz be daha kendi otomobil markamız yok.iran daha otomobil görmemişken türkiyede 3 ayda 0 dan devrim yapılıyor fakat üretilemiyorsa,50 sene sonra bizim ilkel dediğimiz,yobaz dediğimiz iran,kendi otomobilini yapıp,üstüne türkiyeye fabrika kuruyorsa,buna karşın türkiye sadece yabancı firmaların ticari araç çakması arabalarını ihracat için üretiyorsa bu büyük bir ayıptır.hala kendi otomobilimizi yapamadığımızı atam görseydi herhalde yüzüme tükürürdü.atatürkün yüzüne bakmaya utanır hale geldik.inşallah bizi çağın gerisine sokanlar ve sokmasına sebep olanlar cezasını görür...

turker ustun

9 yıl önce - Cmt 21 Şub 2009, 00:07

Ülkemizde ve bursada bir çok firma türk otomobili yapacak tecrübe ve teknolojiye sahiptir ama devlet ne yazı ki armut piş ağzıma düş yapıyor. Bu konuda çalışmayapacak firmalara vergi muafiyeti kısıtlı süreli muafiyet verilebilir. Projenede araç bursada bulunan tofaş üretim tesisinde üretilebilir... veya yeni açılan bir fabrikada üretilerek dünya ülkemize gelir sağlar...

ces0202

9 yıl önce - Cmt 21 Şub 2009, 00:21

Evet yatırım olarak istihdamı artıracak bir hamle.Bu yönüyle çok olumlu bakıyorum.Ancak hala bize ait bir oto markasının olmaması da üzücü.

Fatih
8 yıl önce - Pts 23 Şub 2009, 20:10

Sadece kendine ait bir markasi var diye Iran`in otomotiv sanayinde Türkiye`den ileride oldugunu sanmayiniz. Iki ülkeyi bu konuda kiyaslamak Iran`a haksizlik olur. Her konuyu bir milli mesele haline getirmeden gerekli olup olmadigini düsünmek gerek. Günümüz otomotiv sektöründe tamamiyle yeni bir markanin kendini tüketiciye kabul ettirmesi gercekten zor. Var olan markalar bile ayakta durabilmek icin birbirlerine sariliyorlar. Sadece milli duygulari tatmin etmek icin ticari bir anlami olmayacak maceralara nicin girelim?
Romanyanin gururu dacia ancak renault catisi altina girince var olabildi. Ceklerin skodasi, ispanyollarin seat`i iflasin esiginden vw sayesinde kurtuldular. Ingilizlerin medari iftari, kraliyet armasi tasiyan rover tam bir ortalik mali oldu. Jaguar cinlilere satildi. Simdi markamiz yok diye agit yakanlar böyle bir durum türkiyenin basina gelseydi bir de yok milli degerleri satiyorsunuz vs diye yaygara kopacakti.
Otomotivde ileri olmak sadece bir marka olusturmak degildir. Türkiye otomotiv yan sanayiinde oldukca ileridir, ürettigi ticari araclar tüm dünyada kabul görmektedir. Bu bir strateji meselesi ve ic pazar disinda satisini biraz zor yapacaginiz bir marka üretmektense var olan yüzlerce markanin tercih edecegi parcalari üretmek cok daha mantiklidir.
Belkide eli yüzü düzgün tek sektör olarak otomotivi kücümsemek bir yana bir de hakaret etmeye kalkmak anlasilir sey degil. Otomobili üretmek degil satmak zordur, bunu bilmeyince tabi cok farkli sonuclara varabilir insan.



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet