Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
yusuf ülkü
10 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 02:40

Alıntı:
yazık bize İran otomobil markası kurmuş da Türkiye'de fabrika açıyor peki biz napıyoruz
Başkalarının otomobillerini üretmeye devam
marka onların
kar onların
prestij onların
bize ne kaldı

Dediğiniz doğru, lafımız yok ama tartışılan konu çok farklı.
Yanlız bir bilgi olsun, tamamiyle Türk olmasada(motoru ve ismi ) patenti Türk olan 'ETOX' marka bir araba üretilmeye başlandı.
www.etox.com.tr


hasan-hüseyin
10 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 02:54

3-4 sene önce ATV'de Türkiye'deki otomobil fabrikaları ile ilgili bir program vardı.O programda Honda fabrikasına gitmişlerdi ve orda ki fabrika genel müdürü ile röportaj yapmıştı.Genel müdür üretilen Honda otomobillerin %95 yedek parçasının Bursa'dan temin edildiğini,ayrıca Honda'nın Japonya'da anlaşmalı bulunduğu yedek parça temin eden şirketlerin hepsinin Bursa'ya fabrika açtığını ve bunun lojistik masraflarından dolayı maliyetleri etkilediğini söylemişti.Eğer Türkiye'de ikinci fabrika açarsak %100 Bursa'ya açmayı planladıklarını söylemişti.
Otomobil fabrikalarının Bursa'yı tercih etmesinin en büyük nedenleri;1.Yetişmiş kalifiyeli işgücü,
2.Yan sanayii fabrikalarının çoğunun Bursa'da olması.
Kusura bakmayın dostlar bu iki özelliği taşıyan Bursa'dan başka hiçbir şehir olmadığına göre herhalde Yozgat,Balıkesir,Malatya gibi daha sanayisi bile gelişememiş,yetişmiş kalifiye işgücü olmayan yere yatırım yapacak değiller ya.
Not:Gaztede ve internette okumuştum.Çinli bir otomobil firmasının(Chery değil) Bursa'da fabrika açmayı planladıklarını ve Bursa'da arsa keşifi yaptıklarını yazmışlardı.


MURAT ÇELİK

10 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 10:36

Alıntı:
ya size inanamıyorum ya her şehir böyle bir proje bende yapılsın diye takla atarken siz üçünçü fabrikanın yaratacagı sorunları konusuyorsunuz.böyle bir proje bursada da yapılırsa o zaman sizin şehir milano dan farksız olur.Galiba bursada işssizlik sorunu yok galiba....


vatandaş yukardaki yazıyı yazmış .. ama bursanın durumunu hiç bilmiyor galiba.. ve benim daha önceki mesajıma yanlış notu düşülmüş... çok ayıp valla.. bir şehir her sene yüzbinlerce göç alırsa tabiki işsizlik bitmez o şehirde... koskoca bursa ovasını bitirdi bu fabrikalar arkadaşım... gitsinler doğuya kursunlar.. çok mu zor olur doğuda bir araba fabrikasının yapımı??



yusuf ülkü
10 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 17:58

Alıntı:
gitsinler doğuya kursunlar.. çok mu zor olur doğuda bir araba fabrikasının yapımı??

Evet, çok zor.
MURAT bey şöyle düşünün, sizin eviniz kocayayla da ama sizden başka bir Allahın kulu yok orada.Bakkala gideceksiniz bakkal yok, elektrik, telefon, su istiyeceksiniz devletin canı isterse getirecek yada uzak diye getirmeyecek.Yani temel ihtiyaçlarınızı kendiniz karşılayacaksınız, aracınız varsa genede şanlısınız yoksa yandınız.

Şimdi, otomobil fabrikası doğuya yapılsın diyosunuz iyi güzel ama yan sanayi ürünlerinin tamamını Bursadan, şanşlıysanız Gaziantep yada Kayseri gibi sanayisi gelişmiş şehirlerden eğer varsa karşılarsınız ama nakliyesini nasıl yapıcaksınız?, batıda parça 5 lira ise size gelecek 20 lira ya.Kurulacak fabrikaya kalifiye elemanı nereden bulacaksınız, batıdan mı transfer edeceksiniz?Üretilen malı nasıl nakliye edeceksiniz.Trabzondan mı, Limanı bu iş için uygun mu?Malı Trabzona nasıl yolluyacaksınız, kışın zaten 2 şerit olan yolların çoğu kapanıyor.Gecikmelerden doğan tazminatı kim karşılayacak? Batıda 1 aracı 5.000 ytl ye üretirken doğuda bu size zaman zaman 12.000 e patlıcak.Maliyet hesabı bu, zarar eden hiç bir özel sektör üretime devam edemez.

Devlet oraya hiç değilse otoban şeklinde transit yollar yapsa, lojistikten yana belki iş daha kolay olur.Bursada, yan sanayiden parça kışın bile anında gelebiliyorsa, bu doğuda günler alabilir çünkü yollar kapalı.Büyük parti şeklinde üretim yapıyorsunuz, bu işin şakası olmaz, hele bide yapılan yatırım otomobil fabrikası ise.Tekstil atölyesi kurulmuyor 70 kişi çalıştırasın, ilk etapta 1000 kişiden bahsediliyor.

Emin olun Bursa yı sizin kadar iyi biliyorum çünkü doğuma büyüme Bursalıyım ve Bursanın hemen hemen her yerini iyi bilirim, ovasından sanayisine, dağından denizine kadar.Şuda iyi bilinmedir ki, 4. büyük şehirden bahsediliyor, isteseniz de istemesenizde göç olur, trafik olur, kuyruk olur......... ve olacaktırda.Fabrika Bursaya yapılmasada olacak.Bunları kabul etmek gerekiyor.

Verdiğim örnekten umarım birşeyler anlamışsınızdır.Şu anki durumda Türkiye'de bu iş için Bursa, iyinin en iyisi konumunda, bunu tartışmaya açanlar bile gerçeği görmüyolardır.Ama kesinlikle Bursanın batı ilçelerinde yada İnegöl tarafında bir yer ile bu iş planlı bir şekilde yapılırsa, Bursaya ve Türkiyeye çok büyük bir katkı sağlar.AMA PLANLI BİR ŞEKİLDE


MURAT ÇELİK

10 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 00:40

Alıntı:
MURAT bey şöyle düşünün, sizin eviniz kocayayla da ama sizden başka bir Allahın kulu yok orada.Bakkala gideceksiniz bakkal yok, elektrik, telefon, su istiyeceksiniz devletin canı isterse getirecek yada uzak diye getirmeyecek.Yani temel ihtiyaçlarınızı kendiniz karşılayacaksınız, aracınız varsa genede şanlısınız yoksa yandınız.


yusuf kardeşim düşüncelerin ekonomik ve iktisadi açıdan doğru olabilir. ama yukarıdada belirttiğin gibi doğu anadolu dedğimiz zaman aklımıza ulaşılması çok zor, hiç bir yatırımın yapılamayacağı bir bölge geliyor. kocayayla bursa insanının tatil günlerinin bir numaralı piknik ve hava alma yeri.doğal güzellikleriyle Bursa'nın vazgeçilmezi.. ama oraya yolda çıkıyor , elektrikte. eğer insanoğlu isterse çok şeyi başarır. isviçre tamamen dağlaryla kaplı bir ülke. lakin dünyanın en zengin ülkelerinden biri. ayrıca bursadaki otomobil fabrikaları montaj sanayii olarak biliyorum.. parçalar geliyor , montajı yapılıyor ve araba olarak çıkıyor... bizimkisi işçilik..

bilmem hatırlarmısın eskiden nilüfer deresinde büyüklerimiz balık tutarmış... şimdilerde yanından geçilmiyor... havası desen keza yine kirli.... uluşımdan , nakliyeden bahsediyorsun.. bursada demiryolu varmı acaba??? otoban??? peki gemlik ve mudanya hemen yanı başında.. peki bu yükü kaldırabilecek büyük bir limanı?? ya hava alanı??? kaldıki Türkiyenin en büyük organize sanayilerinden biri olan organize sanayiine ulaşmak bile ızdırap... günün belirli günlerinde koru parkla birlikte reno kavşağı tıkanmakta...

yine herşeyi geçtim... ama birazda Milli duygularla yaklaşalım.. bu tip sanayileşmeyi ANADOLUMUZA yayalım diğer şehirlerimizde gelişsin. onlarında hakkı var. nasılki toyota sakaryaya açıldı ve sakaryadaki binlerce genç rızıklandı bu ülkemin başka şehirlerindeki insanlarınında hakkı değilmi??? akıllı bir proje ile bu tip fabrikalar başka şehirlere kaydırılabilir.. ve bu şehirdeki vatandaşlarımız memleketlerini bırakıp başka şehirlere göç etmez.. bulunduğu şehri kalkındırır.. göç önlenmiş olunur...


omersar
10 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 01:02

Murat Bey keşke herşey dediğiniz gibi kolay olsa bu ülkede devlet tüm imkanlarıyla doğuya yatırımı teşvik ettiği halde bırakın otomobil fabrikasını gıda, tekstil fabrikası bile kurduramıyor doğuya. (ki onların yan sanayii ile ilişkileri otomotiv deki kadar sıkı fıkı değil otomotiv de saatlik sevkiyatlar bile yapılıyor.) En son ki teşvik sistemi düzce, uşak, osmaniye gibi büyükşehirlerin kıyısında olan şehirlere yaradı. Bir çorap fabrikası bile kurulamıyor doğuya. Bu ülkede doğu üvey evlad konumunda ve kaderi de bu. Belki en başta otomobil sanayii Bursa'ya değil Erzuruma kurulsaysı bu dediğiniz mümkündü. O zaman bütün otomotiv firmaları Erzurum'a yatırım yapmakta sakınca görmezdi.



MURAT ÇELİK

10 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 01:17

bende onu demeye çalışıyorum zaten. keşke hazıra konmayıp güzelim değerli ve bereketli bursa ovasını yok etmeseydik. biraz sıkıntı çekip başka şehirlere kaydırsaydık bu sanayileri. yabancı sermaye babalarının para bürümüş duygularına feda etmeseydik Bursamızı... hep ön adı gibi yemyeşil kalsaydı BURSA hoş olmazmıydı..???

yusuf ülkü
10 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 01:43

Murat bey dediğinize kesinlikle katılıyorum.

Almanyanın Yol haritasına baktığımızda ülkenin her yeri birbirine otobanlarla bağlı yani transit yollarla.Ulaşım her türlü alanda çok kolay yapılabiliyor.İklim şartları etkilemiyor.Bu yüzden Almanyanın her bölgesi kalkınmış durumda.

Atatürk'ün de dediği gibi Kurtuluş ANADOLUDA! Ama şartlar bugünün dünyasında mümkün değil.
Güney Koreli bir otomobil firması Türkiyeye fabrika kurmak istedi ve devletten İzmit, Adapazarı yada Bursadan olmak kaydıyla arsa talep etti.Devlet naptı bu şehirler kaldıramaz diyerek gitti Tekirdağdan arazi gösterdi.Adamlarda Çek Cum. kaçtı.Yani 3000 kişiye istihdam sağlayacak proje kaldıramaz düşüncesi ile uçtu gitti.Peki soruyorum size Marmara bölgesinde ki işsizliği bu bölge yada bu ülke nasıl kaldıracak?

Ben doğuya yapılmasın demiyorum, keşke bütün sanayi doğuda olsa da insanlar sadece tatil için batıya gelseler.Ama olay öyle değil işte.Devletin acil olarak doğuya çok ama çok ciddi yatırım yapması gerekir.Başta ulaşım, iki alan açar havalimanı yapabilirsin ama Ankaradan öteye Otobanla Demir yolunu havalimanı fiyatına 10 km bile götüremezsin.
Türkiyenin doğusunun acil olarak Transit yollar ve hızlı demir yolları ile birbirlerine, Adanaya ve Ankaraya bağlanması gerekiyor.

Teşfiklerden önce devlet eli ile altyapı ve zemin hazırlama.Bir çok doğulu iş adamı neden kendi şehirlerine fabrika yapmıyorda marmara bölgesine geliyorlar, bir araştırın sadece Bursa da kaç fabrika sahibi doğulu.Çünkü alt yapı gereği burada üretim ve ulaşım daha ucuz.Temel nedeni budur.

Bizim yaptığımız sadece işçilik demişsiniz.Doğru ama üretim ve imalatın işçiliği.Her bir parça Bursa da üretiliyor emin olun.Sadece MAKO ve BOSH Avrupanın otomobil devlerine marş motoru ve buji bile yolluyor.Çevremdeki herkes sanayide çalışıyor, durumu buradan biliyorum.

Şimdi siz İranlılara gidin doğuya yapın derseniz, adamlar Bulgaristan'a kaçıcaklar.O zaman Bursa kazanan mı olacak yoksa Kaybeden mi, cevabını siz verin.


MURAT ÇELİK

10 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 01:55

yusuf kardeş çok güzel açıklama bunlar.. yavaş yavaş sona doğru geliyoruz.. iranlılar avrupa pazarına girmekmi istiyor acaba bu araçlarla??? yoksa kendi iç pazarınamı sunacaklar?? yada türkiye ve afrika ülkelerinemi??

yusuf ülkü
10 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 02:00

Bulgaristan, Ukrayna, Rusya, Ermenistan, Azerbaycan, ve asya ülkelerine sanırım.Avrupaya satabileceklerini pek sanmıyorum çünkü Nük. En. ile yaptırım uygulamak isteyen Avrupa ve Amerika olmaz sanırım.



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet