Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
unal.sen
9 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 13:45

Devlet kontrolünde sanayilesme olmadigi zaman, ne Bursa Ovasi kurtarilabilir ne de Harran Ovasi. Fabrikalarin tek amaci vardir, o da kar. En cok kari elde edebilecegi yeri arar bulur, "iligili" kurumlarla ve kisilerle anlasir, fabrikayi kurar. Bize sadece seyretmesi kalir. Eger bizim hükümetimiz ve yerel yönetimlerimiz halkinin refahani fabrikalarin refahindan önce görürse, ne o fabrikalar cevreye zarar verebilir ne de halk issizlik belasiyla cebellesir. Önemli olan hangi fabrikanin, ya da daha kac tane fabrikanin nereye kurulacagi degil kamu hakkini sonuna kadar koruyan yöneticilerimizi secip secemedigimizdir. Bana kalirsa simdiye kadar bunda pek de basarili degiliz. En iyi iki örnek zaten Bursa'dadir bence.

1 - Son demlerini yasayan Bursa Ovasi
2 - Uyduruk yasayla kurulan Cargill Fabrikasi


Metin Taşkın Aşkın
9 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 23:37

Bu tür otomobil fabrikaları, kent merkezine değil, kesinlikle ilçelerin birine kurulmalı.

Bursa sadece Türkiye'nin değil, tüm Bölgenin otomobil üssü olma yolunda.


yusuf ülkü
9 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 19:36

Alıntı:
Bu da mesajın başından itibaren belli bence ama yine de konu burdan sonra buraya kaymasın diye düzeltme ihtiyacı hissettim.

Mert Doğan çok teşekkürler.Arkadaş, konunun Bursa formunda geçtiğinin farkında değil sanırım Karambole (-) puan bile yiyebilirdim
Alıntı:
Ankara yolu altı ve kaplıkaya çevresinden ötede dağ eteklerindeki semtleri gören anlar dediğimi..

Haklısın.Bende 152 Evlerde oturuyorum ve sana tamamiyle katılıyorum, görüntü berbat
Alıntı:
Bu tür otomobil fabrikaları, kent merkezine değil, kesinlikle ilçelerin birine kurulmalı.

Otobanda yapıldığına göre ilçelere ulaşım eskiye nazaran daha kolay(Kastettiğim, batıdaki/doğudaki bir ilçeden GEMPORT'a nakliye ve benzeri)İnegöl, Karacabey, Kemalpaşa, Çalı civarı olabilir.



osmancık
9 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 19:50

kaldıramazsan kaldırırlar gülüm

nedir bu kaldıramama muhabbeti?


istanbul herşeyi kaldırıyor bir dubai kulelerini kaldıramıyor.
bursa da maşallah otomobil üretim merkezi oluyor ama samand'ı kaldıramıyor?

bu kaldıramama olayını bir açıklarsanız, ben de ileride bunu başkalarına karşı kullanabilirim.

"sen bu işi kaldıramazsın!" gibi bir kaldırma mı bu?


bülentD
9 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 19:57

yazık oluyor bursaya yazık oluyor türkiyeye.
dünyanın tüm otomobil markalarını getirelim bursaya fabrikalarını kuralım, hatta diğer anadolu kentlerinin organize sanayilerini kapatıp bursaya taşıyalım.
yazık, geleceğin istanbulu olma yolunda bursa. koca bir nüfus,çökük bir altyapı,trafik keşmekeşi......
türkiye birkaç şehirdenmi ibarettir,niçin doğru düzgün sanayi planlaması yapılmazki.tüm yerli yabancı firmalara istanbul,bursa,tekirdağ,kocaeli de yer gösterilir.böylece birtürlü koca ülkede ilkel göç sorununun önüne geçilemez.


osmancık
9 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 20:13

önce şunu belirtmek lazım: bu devlet yatırımı değil.

özel sektör kar elde etmek için gelecek tabiyki.
babasının hayrına değil.

niçin bütün limanlar akdeniz'e yapılıyor, bir tane de kayseriye yapılsın.

niçin oteller uludağın tepesinde birikiyor, biraz da eteklerine yapılsın.

niye bankalar hep bir yerde kuruluyor, heryere yayılsın.


bunlar mantıklı istekler değil.
bazı sektörlerde, belli alanların merkez olması zorunluluğu var.
bunlardan biri de bursadır.

yan sanayisi olmayan bir şehirde otomobil fabrikası durduk yere kurulmaz.



yusuf ülkü
9 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 21:28

Bizim derdimiz gelen geçen fabrikayı Bursa ya yapın değil.Elbetteki Doğuyada olsun isteriz ama bu özel sektörün değil, devletin sorunudur.Bugün Ağrıya fabrika kursan nakliye, ulaşım, yan sanayi ihtiyacını nasıl karşılayacan.Gelişmiş bi sanayisi, hiç birşey yoksa demiryolu, hava ağı, otoyol lazım.Ama bunların hiç birisi maalesef yok.Bu yatırımları devlet oraya götürürse, sanayicinin de gözü kayar oraya çünkü kolayca nakliye yapabilecek.
Neden Bursa?
Nedeni çok basit, Liman kenti olması, Türkiye'deki en fazla organize sanayi bölgesine sahip olması ve yeterince yan sanayi bulunması.
Bursa da liman olmasa, kara kaşına kara gözüne mi gelecek yatırım.


omersar
9 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 21:59

Bu tür yatırımların hep batıya özellikle Marmara Bölgesine yapılmasının nedeni biraz Doğu'nun bahtsız şansından kaynaklanıyor. Devlet şu anda oralara yatırım için bir sürü teşvikler veriyor ama giden yok. Adamlar Mısır'a gidip fabrika kurmayı daha uygun buluyorlar. İlla otomotiv yatırımı olmasın gıda olabilir tekstil olabilir. Marmara bölgesinin şanşı İstanbul gibi dev şehri içinde barındırması ve deniz ulaşımının mümkün olması. Ve maalesef aradaki açık daha da büyüyecek gibi gözüküyor. hükümetin bütün gayretlerine rağmen.

yusuf ülkü
9 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 02:16

Teşvikten de ziyade öncelik kazançtır.Hükümet 5 sene vergi muafiyeti de verse 5 sene gelip geçicek, sonra ne olucak, batıda muhteşem olanaklara sahip sanayici ile aynı oranda vergilendirme.Buda adamları işine gelmiyor.5 sene için bir fabrika kurulmaz, akıl işi değil.Mısır daha cazip olanaklar sunuyorsa vatan millet demez kaçar gider.
Devletin doğuda ki altyapı-ulaşım gibi sorunları çözmesi gerekir ki şartlar eşit olsun.Ondan sonra gene yap teşviğini.
Gaziantep de sanayi alanında bayağı ilerledi.Nedeni kolay nakliye, Adana'ya kadar otoyol gidiyor, alt yapısı gelişiyor, doğal olarakta organize sanayide gelişiyor.


AhmetY
9 yıl önce - Prş 24 Nis 2008, 02:24

yazık bize İran otomobil markası kurmuş da Türkiye'de fabrika açıyor peki biz napıyoruz
Başkalarının otomobillerini üretmeye devam
marka onların
kar onların
prestij onların
bize ne kaldı



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet