Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
ömer
9 yıl önce - Cmt 19 Nis 2008, 03:46

Alıntı:
Bu kadar büyük bir projeyi daha Bursa kaldıramaz bence.Zaten aşırı göç alıyor.Bu fabrikanın birde yan sanayisi ile binlerce kişiye iş kapısı olur.Ama artık Bursanın daha fazla büyümeyi kaldıracağını sanmıyorum.Yerleşim olarak da trafik olarak da.


Neden kaldiramasin yanibasindaki istanbul okadar göc aldida cöktümü hersey planli olursa büyüme sorun yaratmaz tabi istanbulunda sorunlar var ama bu sorunlar icinden cikilmaz sorunlar degil.


turker ustun

9 yıl önce - Cmt 19 Nis 2008, 11:49

Bence bursayı seçmelerinin sebebbi yan sanayide türkiyenin en gelişmiş sanayisinin olmasıdır. Otomobil için her türlü parça üretildiği için seçimleri üretildiği ve bu üretim yerlerinin tek bir yerde yani sanayi çinde olduğu ulaşım ve zmandan kar edileceği için seçilmiş olabilir...

Metin Taşkın Aşkın
9 yıl önce - Cmt 19 Nis 2008, 12:34

Toyota'da Bursa'da fabrika kurma niyetinde idi. Bursa'da yer bakmışlar, zamanın belediye başkanı, çevre kirliliği olur diye istememişti.

Bursa için Detroit benzetmesi yapılıyor. Bursa bundan sonra ağırlıklı olarak otomotiv şehri olacak.

Olaya ticari ve sanayi boyutundan bakmalı. Ülkemize, şehrimize kazanç getirecekse, buyursun gelsinler. Olayı başka taraflara çekmeye hiç gerek yok.

Kuruluş yeri olarak, WW gibi, bir ilçeyi seçerlerse çok uygun olur.



alkan1985
9 yıl önce - Cmt 19 Nis 2008, 13:19

Karşı çıkanlar aslında artık bursanın merkezinde olmasına karşılar zaten şu anda yoğun bir yapılaşma mevcut Bursa ovası da bitmek üzere. şimdi siz gelip büyük bir fabrika kurarsanız artık merkez bursa tamamen sanayi kenti olur. Bunun yan etkilerini kaldırmaz. Sanayi havasının bursa ovasını ne hallere getirdiği ortada. şimdi kalkıp yine buralara fabrika kurulursa zor olur yoksa kestel inegöl,gürsü gibi bursanın içinde kalmayan yerlere yapılırsa bursa için büyük bir artı olur.

umit k
9 yıl önce - Cmt 19 Nis 2008, 19:44

bari vergisini istanbula değil de bursaya verse

yusuf ülkü
9 yıl önce - Cmt 19 Nis 2008, 20:09

Planlı büyüme ile Bursa her türlü yatırımı kaldırabilir.Kaldıramaz diyenler neye göre konuşuyor anlamıyorum.
Adamlar akıllı, otomotiv üzerine her türlü yan sanayi Bursa da mevcut.Neden başka bir şehri seçsinler ki?
Bursa nın tek sorunu paradır.Yani Bursada bulunan fabrikaların gelirleri Bursa ya aksaydı,
otoyolun, teleferiğin, metronun kıralını inşaa edebilirdi ve bu yatırımlar da bu kadar gecikmezdi.Değil o zaman Yenişehir Havalimanını açmak, Havalimanına kadar otoyol ve metroyu birlikte götürcek gücü olurdu belediyenin.Ne yazık ki bunu kendi sanayicimizle yapabilecek ken elin yabancısına avuç açıyoruz
Alıntı:
Karşı çıkanlar aslında artık bursanın merkezinde olmasına karşılar zaten şu anda yoğun bir yapılaşma mevcut Bursa ovası da bitmek üzere. şimdi siz gelip büyük bir fabrika kurarsanız artık merkez bursa tamamen sanayi kenti olur. Bunun yan etkilerini kaldırmaz. Sanayi havasının bursa ovasını ne hallere getirdiği ortada. şimdi kalkıp yine buralara fabrika kurulursa zor olur yoksa kestel inegöl,gürsü gibi bursanın içinde kalmayan yerlere yapılırsa bursa için büyük bir artı olur.


Asıl Kestel ve Gürsuya yapılırsa ova bitmiş olur.Bursa ovasının en verimli toprakları bu iki ilçe sınırlarında.
Ovayı bitiren sanayi değil, buradaki fabrikaların denetimsizliğidir.Hava kirliliği, atıklar ve bilinçsiz sondaj ile ovanın kirli, sulama kanallarının zehirli ve yeraltı sularının bitirilmiş halde bırakılmasıdır.
Doğuda ki sanayileşmeye hayır, Batıda ki planlı yeni sanayi bölgelerine evet



En son yusuf ülkü tarafından Cmt 19 Nis 2008, 20:17 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


turker ustun

9 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 10:02

Verğilerimiz bursada kalsa buesa şuan metropol bir şehir olurdu. ama nedense bursada olan bir çok verği dairesi istanbul taşınması zorluyorlar. Nedense İstanbulda bir çok projenin bursada üretim yapıp vergisini istanbula ödemeyen firma yok gibi bursada. Bunun çözülmesi gerekir üretim yapan firma vergisi bursada kalsa denildiği gibi bursaray şimdi bitme aşamasına gelmişti.

Cem Sen
9 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 12:18

Planlı programlı yapılırsa ve çevreye zararı en aza indirgenirse neden olmasın buyursunlar gelsinler

hakan_35
9 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 12:53

Alıntı:
Doğuda ki sanayileşmeye hayır, Batıda ki planlı yeni sanayi bölgelerine evet

Niyw doğuda sanayileşmeye hayır. Oraların batıdan daha fazla gelişmye ihtiycaı var. Bunun nedenleri çok fazla en azından gelişmiş bir ülke olabilmke için, göçü engellmek, ve refah seviyesini ülkenin her yerinde aynı düzeye çıkartabilmek için. Tıpkı ingiltere almanyada olduğu gibi.


Mert Doğan
9 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 13:42

Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Doğuda ki sanayileşmeye hayır, Batıda ki planlı yeni sanayi bölgelerine evet


Niyw doğuda sanayileşmeye hayır. Oraların batıdan daha fazla gelişmye ihtiycaı var. Bunun nedenleri çok fazla en azından gelişmiş bir ülke olabilmke için, göçü engellmek, ve refah seviyesini ülkenin her yerinde aynı düzeye çıkartabilmek için. Tıpkı ingiltere almanyada olduğu gibi.


O mesajı okuyup da sonundaki bu cümleyi tek başına alınca bektaşinin birinin namaza yaklaşmayın diye ayet göstermesi gibi olmuş durum. Bir yanlışlıklık var. o mesajda arkadaş doğudaki sanayileşmeye hayır derken BURSA'NIN DOĞUSUNU kasdediyor. Bu da mesajın başından itibaren belli bence ama yine de konu burdan sonra buraya kaymasın diye düzeltme ihtiyacı hissettim.

Bende bursanın doğusunun sanayileşmesine karşıyım. Hatta sanayileşmeden öte nüfusun artıp büyümesine bile karşıyım.yazık oluyor güzelim ovaya ve yemyeşil uludağ eteklerine. Ankara yolu altı ve kaplıkaya çevresinden ötede dağ eteklerindeki semtleri gören anlar dediğimi..



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet