Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
ümit 806

14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 02:10

Bence metrobüs viyadüğün şimdiki hâliyle bir süre denensin. Mecidiyeköy Viyadüğü Topkapı yönüne çok trafiği olan bir viyadük değil. Olmazsa sadece Boğaziçi yönüne bir izole şerit ayarlanabilir, Boğaziçi köprüsü'nde yapıldığı gibi geliş şeridi akşam saatleri için ayrılıp 2'ye 4 yapılabilir. Ortaköy Viyadüklerinden ilkine girilir girilmez trafik duraklamasız akmaya başlıyor. Ama bunun da istisnası oluyor zaman zaman. İstisnai trafik tıkanıkları için şerit ekleyelim diyorsak iki Ortaköy Viyadüğü'ne de eklememiz gerekir

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 02:15

Dönüş istikameti iyi havalarda sorunsuz akıyor genellikle ama, yağışlı havalarda, Alisamiyen-Mecidiyeköy Karakolu-Çağlayan Abide-i Hürriyet arası birden sıkışıveriyor nedense... Her türlü hava koşulunu dikkate alarak planlamayı yapmaları gerekir...

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 09:18

Trafik,Çağlayan çıkışına kadar yoğundur Topkapı yönünde,orası geçildiği an Okmeydanı rampasına kadar inanılnaz bir hızla gidebilirsiniz,hergün kullandığım güzergah biliyorum.Mecidiyeköy çıkışı Zincirlikuyu ve bazen ötesine kadar D100'ünde tıkanmasına sebebiyet verir.
Akşam sıkışık saatlerde bile en sağdaki şerit köprü yönünde kısmen akıcıdır.Burada tıkanıklık bir sebebi Beşiktaş çıkışı ile Zincirlikuyu çıkışının yanyana olması sebebiyle bunu her seferinde unutan! vatandaşımızın biraz sol için yaptığı çabalardır.Ortaköy viyadüğü üzerinde şerit eklemeye gerek yok,orada normal trafikten gitsede olur,zaten o kesimde kısmen akıcı oluyor.Gişe düzlüğünde tekrar ayrı yola alırız.


Kemal Çevik
14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 13:05
Üstten şart midur?


Arkadaşlar,

Çağlayan tarafından gelirken ortadaki iki şeridi sanki bir bat-çık gibi aşağıya indirip, eski tercihli yolu bu kez kesintisiz hortlatıp, Gayrettepe'de gene yukarı çıkarsak ? Hem de Mecidiyeköy durağı nerede olacak diye de düşünmeyiz.

Mesela deduk


Kemal ÇEVİK


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 13:50

kEMAL bEY BENİM GÖNLÜMDEN GEÇENDE BU ASLINDA.



Murat Caner
14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 18:01

Alıntı:
Çağlayan tarafından gelirken ortadaki iki şeridi sanki bir bat-çık gibi aşağıya indirip, eski tercihli yolu bu kez kesintisiz hortlatıp, Gayrettepe'de gene yukarı çıkarsak ? Hem de Mecidiyeköy durağı nerede olacak diye de düşünmeyiz.


Akın Üstad bir ara bunun için çizim yapmıştı.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 18:08

Alıntı:
Çağlayan tarafından gelirken ortadaki iki şeridi sanki bir bat-çık gibi aşağıya indirip, eski tercihli yolu bu kez kesintisiz hortlatıp, Gayrettepe'de gene yukarı çıkarsak ? Hem de Mecidiyeköy durağı nerede olacak diye de düşünmeyiz.

Benzer bir düşünceyi çizmiştik bile hatta...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=657251#657251




Bu düşünceyi şu şekilde geliştirebiliriz:

Ek viyadük yapma şansı zayıf. Bu durumda şerit daraltılması da hem akışa sekte vuracak, hem de servis yollarının iptaline yol açacak. Yolu viyadük boyunca aşağıya indirdiğimizde, üstteki yoldan geçecek trafikte herhangi bir etkilenme sözkonusu olmayacak.

Bunun için, Viyadüğün başladığı Mecidiyeköy meydanının tam solunda toprak kütlesi bulunmaktadır. Üzerinde genişleme yapılmasına imkân tanıyacak bir yüzey hem de...


Bu noktaya kadr gelen metrobüs yolu, toprak kütlesinin sona ererek viyadüğün batı ayağının başladığı kesime gelmeden evvel alçalarak, tam orta iki şerittten Mecidiyeköy meydan zeminine eşdeğer bir mesafeye kadar alçalır. Alçalmanın bittiği nokta, aynı zamanda viyadüğün başladığı çizgiye karşılık gelir. Metrobüs yolu, viyadüğün altını yalıtılmış bir halde birebir takip ederek Likör'ün ilerisinden Gayrettepe'de benzer ama tam tersi bir rampa uygulamasıyla yeniden yükselir ve tekrardan karayolunun ortasındaki iki şeride yerleşir.

Şişli meydanından gelerek Karkuyusu-Çağlayan yönüne dönecek olan iki şeritli trafik de, şu anda geçmekte olduğu yönü bozmadan yerin bir kademe altına alınır. Böylece metrobüs yoluyla kesişmez, rampadan inip çıkan metrobüslerle karşılaşma sorunu yaşanmaz. Emniyet Müdürlüğü binasının önlerinde kavis çizerek tekrar yeryüzüne çıkar.

Kütlenin olduğu alandaki olası genişlemenin üstten görünüşü de şu şekilde olabilir. Uzunlamasına mavi renkli okla gösterilen kesim, viyadüğün başlangıç ayaklarına karşılık gelmektedir.



Akın KURTOĞLU



Buraksavas76
14 yıl önce - Çrş 16 Nis 2008, 18:16

Ali Sami Yen projesi ile beraber yapılacak oraya yapılacak rezidance lerden başka düzenlemeler de olacak Mecidiyeköy viyadüğü tamamen kaldırılması ve yer altına alınması gündemde Şişli Belediye Başkanı Seyrantepe Stadyumunu projelendirirken Mecidiyeköy Viyadüğünün kaldırılması ve yer altına alınması projesinide açıklamıştı.
Zaten Mecidiyeköy' e hiç yakışmayan bir viyadük.


Murat Caner
14 yıl önce - Prş 17 Nis 2008, 12:21

Eğer Ali Sami Yen için bir düşünce varsa, yapılacak olan yapının altından geçen bir geçke yapılması daha esemeli olur.

Ancak bizim tartışmamız önümüzdeki 6 ay için yapılacak tasarlama. Seyrantepe Tasarısı uzun yıllar sürer. Metrobüs bir an önce bitmeli.

Akın Üstad'ın düşüncesi güzel ancak ilk gündeme getirdiğinde de dediğim gibi çok zor bir imalât. Bence dönüş köprüsü ile durağa geçilip köprülü yolu alttan geçtikten sonra gene dönüş köprüsü ile Deyüz'e çıkılmalı.

Böyle olunca trafiği daha az aksatır, nispeten daha ucuz olur. Geçici olacağı için sökülebilir bir köprü yapar daha sonra başka yerde kullanabilirsiniz.

Hatta köprülüyola gelince binitler trafiğe karışıp gitsinler. İlerde zaten o ölgeye ağır metro yapmak zorundayız.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 17 Nis 2008, 18:08

Alıntı:
Bence dönüş köprüsü ile durağa geçilip köprülü yolu alttan geçtikten sonra gene dönüş köprüsü ile Deyüz'e çıkılmalı.

Zaten yukarıda behsedilen düşünce de benzer yönde... Sadece dönüş köprülerini kullanmak yerine, münferit ve pratik bir dal-çık ilâve edildi.

Akın KURTOĞLU



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM