Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Ulaşımcı DOĞUKAN
15 yıl önce - Cmt 12 Nis 2008, 03:24

Akın abi benim aklıma bir de böyle fikir geldi. Metrobüs için ek viyadük olabilir viyadüğün başı E-5 yan yol İETT duraklarından başlayıp metrobüs yolu yukarı çıkıp sonra sola dönerek sırasıyla Gülbağ, Eski benzinlik, Akbank gibi ek viyadük metrobüs köprüsü olabilir mi?



(+)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 12 Nis 2008, 03:30

Onu önce ben de düşündüm.. Lâkin, yolun devamında sonradan metrobüs bantlarını ortaya almak sorun çıkartır. Bir şekilde ortaya kaydırılması mümkün ama, ek bir ton külfet biner... İki defa yükselip alçalan köprü gerekecek...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cmt 12 Nis 2008, 10:58
Mecidiyeköy viyadüğü


Ben yine ucuz bir çözüm önereceğim, Mecidiyeköy viyadüğü şerit daraltmak suretiyle
7 şerit yapılsın, Metrobüs Boğaz köprüsüne gidiş yönünde tercihli yoldan gitsin,
Asya'dan Avrupa'ya geçecek Metrobüsler köprüyü zaten karışık trafikte geçecekler,
bu otobüsleri tercihli yola Balmumcu'da değil de Çağlayan'da sokarsınız.


Canas
15 yıl önce - Cmt 12 Nis 2008, 11:57

Bence Metrobus'e bir degil iki serit lazim. Hesaplamalarimiza gore yogunlugu almasi icin dakika'da bir tane metrobus olmasi lazim. O yuzden bu kadar yogun bir hatta hem Gidis hem Donus bir hattan yapilamaz kanaatindeyim.
Ayni sekilde Bogaz Koprusunu gecerken de ayni durum soz konusu.


emrah basarol

15 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 23:29

Alıntı:
Bence Metrobus'e bir degil iki serit lazim. Hesaplamalarimiza gore yogunlugu almasi icin dakika'da bir tane metrobus olmasi lazim. O yuzden bu kadar yogun bir hatta hem Gidis hem Donus bir hattan yapilamaz kanaatindeyim.
Ayni sekilde Bogaz Koprusunu gecerken de ayni durum soz konusu.
kesinlikle dogru..Eger İstanbul'un trafik sorununu cözmek istiyorsanız ve bunun icin metrobüs elimizdeki en önemli kozlardan biriyse, bunu hicbir sekilde trafige karıstırmamanız gerekir.. Kesintisiz ulasımı saglamalısınız. Hele bir de araclarının birkaç dakika sıklıkla kalkacagı bir sistem yapacaksanız, bu sistemi trafige sokmak hic de uygun olmaz...



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 23:38

Alıntı:
Ben yine ucuz bir çözüm önereceğim, Mecidiyeköy viyadüğü şerit daraltmak suretiyle
7 şerit yapılsın, Metrobüs Boğaz köprüsüne gidiş yönünde tercihli yoldan gitsin,
Asya'dan Avrupa'ya geçecek Metrobüsler köprüyü zaten karışık trafikte geçecekler,

Boğaziçi Köprüsü'nden mecburen tek şeritten ya da karışık olarak metrobüs geçirilecek. Çünkü yanına ek yapma şansı yok. Ama bu aks üzerinde sağa boyluboyunca viyadük inşe etme şansı var. İstanbul'un toplutaşımasına bir fayda getirecekse, varsın pahalı olsun. Tek şerit, Çağlayan-Esentepe-Köprü ayağı arasında daha ilk günden iflâs eder... Çünkü trafiğin bu yol üzerindeki akışı malûm. Belli saatlerde otomatik olarak tıkanma başlıyor ve buradan köprüye giden kesim, taaa Okmeydanı'na kadar sarkabiliyor... Bu tıkanıklığın içinde metrobüslerin kalması demek, bütün orerin şaşması, allak-bullak olması demektir...

Bence bir şekilde ek şerit konulsun. İmkân bulunmayan kesiminde viyadükle, imkân olan kesiminde de yandaki boş arazilerden çalarak...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 14 Nis 2008, 00:27
Mecidiyeköy viyadüğü


Mecidiyeköy viyadüğü için yapmış olduğum 7 şerit önerisinin tam anlaşılamadığını düşünüyorum.

Tek şeritlik Metrobüs izole yolunu her iki yönden gelen otobüsler karşılıklı bekleyerek
kullanmayacaklar, bu fikirden 1 sene önce vazgeçtim, çünki sefer sıklığı 30 saniye.
Bu sefer sıklığı ile 1000-1500 metrelik tek hat sinyalizasyonlu geçiş randıman vermez,
otobüsler hattın iki ucunda birikip birbirlerini beklemek zorunda kalır.

Benim önerim aynen Haliç köprüsü için düşündüğüm sistemin aynısı. Mecidiyeköy viyadüğü
boyunca izole şeridi Boğaz köprüsüne giden otobüsler kullanacak, beklemek yok.
Asyadan Avrupaya geçen otobüsler ise zaten trafiğe karışık geçiş yapmış olacaklar,
bu otobüsleri Levend sapağı civarında tercihli yola sokmayalım ama Mecidiyeköy viyadüğünü
geçtikten sonra Çağlayan'da tercihli yola sokalım diyorum, bu arada zaten fazla trafik
olmuyor.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 14 Nis 2008, 00:32

Alıntı:
Benim önerim aynen Haliç köprüsü için düşündüğüm sistemin aynısı. Mecidiyeköy viyadüğü
boyunca izole şeridi Boğaz köprüsüne giden otobüsler kullanacak, beklemek yok.
Asyadan Avrupaya geçen otobüsler ise zaten trafiğe karışık geçiş yapmış olacaklar,
bu otobüsleri Levend sapağı civarında tercihli yola sokmayalım ama Mecidiyeköy viyadüğünü
geçtikten sonra Çağlayan'da tercihli yola sokalım diyorum, bu arada zaten fazla trafik
olmuyor.

Yok yok, ben anlatmak istediğini anladım Semih... İşe sekte vurur dediğim kısmı; Anadolu'dan Avrupa'ya ayak bastıktan sonra Köprülü Kavşak-Mecidiyeköy-Çağlayan yolunu trafikte karışık kullanmaları kısmı... Buradaki bir trafik tıkanması (Mecidiyeköy'e inen altyol ayrımında, ya da köprü üzerindeki herhangi bir aksamada), bu yöndeki akış oreri allak-bullak eder.

Akın KURTOĞLU


emrah basarol

15 yıl önce - Pts 14 Nis 2008, 12:23

Alıntı:
ya şerit genişliklerini biraz kısıp 6'yı 8'e çıkartacaklar, ya da yolun kuzey kesiminde üzerinden viyadük geçmeyen dönüş caddesinin üzerine de yeni bir ek viyadük inşa edecekler. Karkuyusu başlangıcından itibaren başlayan viyadük, mecburen Gülbağ giriş yolunun hizasına kadar (Gayrettepe girişine) bu şekilde devam eder. Zemine yeniden oturduktan sonra, iki yanındaki yeşil alandan birer şerit çalarlar...
Akın Hocam,bu fikriniz bana göre gerceklesemez .Cunkü;
1)Balmumcu köprüsüne yakın noktalarda olan Mecidiyeköy giris ve cıkıs sapaklarının başında, evler var.Bu evlerin mesafeleri yola cok yakın ve genişlemeye imkan vermezler. (fotograflarını aksam yükleyecegim.)
2)Genişlemeyi tek yönde yaparsak ,Köprü yönünden gelen aracların keskin bir virajla ek viyadüğe gecmesi,sonra da Mecidiyeköyü gecince tekrar keskin bir virajla eski yola dogru dönmesi gerekmektedir. E-5 e böyle bir keskin viraj verilebilir mi ,acıkcası bilmiyorum..? (Teknik olarak degil, yolun yapısı olarak.Basit bir cadde veya yol degil cünkü. )
3)Balmumcu köprüsünün tamamen revize edilmesi gerekir..Bu trafiksel olarak mümkün müdür ?

Bana göre geciş,yolun üstünden yapılabiler sadece.. Yani mecidiyeköy viyadügünün üstüne bir viyadük yapılmalı.Gerekirse bu viyadük Balmumcu köprüsünün de üstünden gecip Köprüye dogru yerle bulusabilir..Sonucta Istanbul'un trafik sorununu cözüyorsunuz..Biraz uç projeler olmak zorunda..

(asagıdaki resim, E5 in Mecidiyeköy cıkısı..köprü yönü..gördügünüz gibi buradaki ev, yola cok yakın mesafede..burada bir genişletme yapılabilir mi ?biraz zor geliyor bana..)



(+)



(asagıdaki ise,yukarıdaki ile aynı yerden cekildi ama yolun karsısı da ekrana yansıtılmak istendi..Hani" bir taraftan genişletemezsek diger taraftan genişletelim" deriz diye..ama karsı taraf da pek farklı degil..)



(+)



(bu resim ise köprüden gelirken mecidiyeköy sapagından önceki bir bina..su anda bir partinin genel merkez binası.. gördügünüz gibi, burada da bir genişletme yapmak biraz zor.. )



(+)


sonucta , bazı bölgelerde genişletme yapmak neredeyse imkansız..bakalım belediye bu işi nasıl cözecek?

(benzer birkac fotografı da mecidiyeköy-cevizlibag baslıgına yükleyecegim..Caglayan mecidiyeköy arasında da bazı kör noktalar mevcut)


emrah basarol

15 yıl önce - Pts 14 Nis 2008, 23:33

(bu sayfalarda konu hattın yol genişleterek degil de 2. kat köprü ile yapılması gerektigini savundum hep..Hatta bu, bana göre genişletmeden daha bile ucuza cıkacak..nedenlerinin bir kısmını asagıda fotograflamaya calıstım..Fırsat buldukca ek resimler koyacagım.. Mecidiyeköyden sonraki (köprü istikamet) genişlemenin olamayacagı bölgelerin fotolarını ise, mecidiyeköy-göztepe baslıgına yükledim.. )

(Mecidiyeköy cıkısı..caglayan yönü..yol kenarındaki YTU kampüsünün- ki benim okudugum okuldur- neden oldugu daralma cok acık belli oluyor.. )



(+)


(kampüsün yola en yakın oldugu nokta..nerdeyse elinizi uzatsanız derse iştirak edeceksiniz..)



(+)


(tersten görüntü de asagıdaki gibi..ayrıca bu fotografı cekmek icin üstünde bulundugumuz yer,Sisli adliye-caglayan arasındaki yolun üstündeki köprü..Yani olası genişleme de bu köprünün de genişletilmesi yani yeni bir maliyet üstlenilmesi gerekecek..)



(+)


buna benzer bir görüntü de Perpayı Mecidiyeköy yönünde gecince görüyoruz..Orası da bir okul duvarı..fakat suan fotograflayamadım.. Fotografı koyunca durumun vehameti daha cok ortaya cıkacaktır..



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM