Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
mustafa mavi

13 yıl önce - Cum 07 Ağu 2009, 09:46

Allahtan sadece gazete kupüründe kalmış bu proje, yoksa o tüp duraklar saunadan farksız olurdu

by_mehmet
13 yıl önce - Cum 07 Ağu 2009, 16:06

haklısınız belki duraklar biraz sıcak olurdu ama insanlar 1996'dan beri rahat ulaşım yapıyor olurlardı

inancgs05

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 00:59

Otobüs 10 yıl önceki otobüs ama görüntüsü bana yinede phileaslardan daha hoş geldi.
Bence okmeydanında da Phileaslara fark atar bu volvo çift körüklüsü yazık olmuş diyorum


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 01:04

Direkt platform üzerinden giriş için kapıları yükseltilmiş galiba. Gerçi sağ cephesi görüntüye yansımıyor ama, yanaştığı silindirik durakların yerden yükseklikleri bunu gösteriyor.

Akın KURTOĞLU


EmirOtluoglu

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 01:13

Aslında bu tarz bir silindirik kapalı durak, şu an yaşadığımız araç içinde tahsilat problemini de ortadan kaldırırdı. Tabi durakların klimalı olması ve klimaların tam performans çalışması önkoşulu ile.

Not: Klimalı olmasa da aslında sorun değil, takar peştemalı girer sauna olarak kullanırdık



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 01:17

Bu silindirik platformlara klima takılması özel şirketlere ihale edilir, buna mukabil durağın üzerine görünen bir yerine de o firmanın geniş ölçekli bir reklamı alınırdı. Hatta içindeki açılır-kapanır oturma gruplarının sırt kısımlarına ve/veya zemine bile reklam konulabilirdi. Müşteri sirkülasyonu inanılmaz ölçüde yoğun, birim zamanda çok fazla insanın üzerinden gelip geçtiği bu silindirik duraklar sayesinde, reklam veren firma kendini çok daha fazla kişiye göstereceği için, klima masrafından da gocunmazdı. Bu sayede reklam karşılığı o firma klima takma ve çalıştırma ücretini üstlenirdi. Bir taşla iki kuş...

Akın KURTOĞLU


EmirOtluoglu

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 01:33

Alıntı:
Bu silindirik platformlara klima takılması özel şirketlere ihale edilir, buna mukabil durağın üzerine görünen bir yerine de o firmanın geniş ölçekli bir reklamı alınırdı. Hatta içindeki açılır-kapanır oturma gruplarının sırt kısımlarına ve/veya zemine bile reklam konulabilirdi. Müşteri sirkülasyonu inanılmaz ölçüde yoğun, birim zamanda çok fazla insanın üzerinden gelip geçtiği bu silindirik duraklar sayesinde, reklam veren firma kendini çok daha fazla kişiye göstereceği için, klima masrafından da gocunmazdı. Bu sayede reklam karşılığı o firma klima takma ve çalıştırma ücretini üstlenirdi. Bir taşla iki kuş...


Bu şekilde klima problemi de çözülmüş olurdu ama yine de benim kafamda bir iki soru işareti var:

* Açılır kapanır kapı sistemi hat yoğunluğuna dayanacak mıydı? Yoksa bir müddet sonra kapılar isyan edip sürekli açık kalacak ve klimalar da küresel ısınmayı önlemeye mi çalışacaklardı?

* Şöförlerin duraklara tam yanaşmaması yüzünden vapurlardan duymaya alıştığımız denize yolcu düşme vak'aları, farklı bir şekilde vuku bularak "durak ile otobüs arasına yolcu düştü" şekline dönüşecek miydi?


inancgs05

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 01:36

Şehitlikle bu silindir duraklardan olsa kendimi kedi maması zannerdim herhalde

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 01:37

3 tarafı kapalı bir alternatif denenebilir. Bu sayede klimaya da gerek kalmaz (İETT de reklam veren firmadan çatır çatır parasını alsın o zaman... Hem klima takma, hem de bedava reklam ver, olmaz!... ). Çünkü durakta bekleme süresi ortalama 1-2 dakika civarında... Silindirik yerine dikdörtgenler prizması şeklinde bir konstrüksiyon da yapılabilir. Bu şekilde otobüslerin duraklara tam yanaşabilmeleri sağlanır. Ancak bu sefer de söyle bir sorun çıkar karşımıza: Bizde duraklar her iki yöne de hizmet veriyorlar. Yani iki tarafınının da açık olması gerekir. Bu da zaten şimdiki sistemin farklı bir versiyonu olacaktır.

Akın KURTOĞLU


EmirOtluoglu

13 yıl önce - Cmt 08 Ağu 2009, 01:43

Alıntı:
3 tarafı kapalı bir alternatif denenebilir. Bu sayede klimaya da gerek kalmaz (İETT de reklam veren firmadan çatır çatır parasını alsın o zaman... Hem klima takma, hem de bedava reklam ver, olmaz!... ). Çünkü durakta bekleme süresi ortalama 1-2 dakika civarında... Silindirik yerine dikdörtgenler prizması şeklinde bir konstrüksiyon da yapılabilir. Bu şekilde otobüslerin duraklara tam yanaşabilmeleri sağlanır. Ancak bu sefer de söyle bir sorun çıkar karşımıza: Bizde duraklar her iki yöne de hizmet veriyorlar. Yani iki tarafınının da açık olması gerekir. Bu da zaten şimdiki sistemin farklı bir versiyonu olacaktır.


Akın Abi bizde 3 tarafı kapalı bir sistem dahi olsa biletçi olmadan akbil gişelerini yine devreye sokmazlar çünkü bazı uyanıkların yola inerek durağa gireceğini düşünürler. O yüzden sistemin tam olarak çalışması için ya böyle (ama silindirik ama dikdörtgenler plazması) 4 tarafı kapalı, yandan girişli, önden çıkışlı (yalnızca otobüs geldiği anda kapıları açılan) bir durak tasaramı lazım ya da ulaşım a.ş.'nin başarıyla uyguladığı her daim duraklarda 2 güvenliğin olma sistemi. Bana ikinci yol daha pratik geliyor.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM