Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
onur orhon
14 yıl önce - Cum 18 Nis 2008, 21:31

Gökhan arkadaşımızın sözünü ettiği çift körüklü otobüs Habitat programı kapsamında İstanbul'da CNR fuar alanında özel platformu ile birlikte sergilendi. Ancak trafiğe çıkarılmadı. Ben de o aracı o tarihte görmüştüm. O yıllarda ve bugün Brezilya'nın Curitiba kentinde bu tür araçlar ve özel yollar kullanılıyor. Kentin belediye başkanı bu yöntemle kentte toplutaşımayı dünya üzerinde ön plana çıkardı.

06 Angora
14 yıl önce - Cum 18 Nis 2008, 21:58

Bu otobüsler orada normal şekilde özel hat gerektirmeden çalışıyor. Yani resimde görüldüğü gibi özel ayrılmış bir yol yok. Bu resim Curitiba kentinden. Bu durumda İETT neden almadı bunları, anlıyamadım.





En son 06 Angora tarafından Cum 18 Nis 2008, 22:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


onur orhon
14 yıl önce - Cum 18 Nis 2008, 22:00

İstanbul'a gelen örnek de aynı bu fotograftaki model otobüsdü.

06 Angora
14 yıl önce - Cum 18 Nis 2008, 23:06

Gökhanas, arkadaşımızın buraya koyduğu gazete küpüründeki, Curitiba kentinin metrobüs işletmesinin kullandığı otobüs durağı.





Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 02:02

Gökhan'ın verdiği gazete küpüründeki otobüs, şayet şehiriçinde kullanılsaydı, muhtemelen en prestijli hatların içinden yolu en uygun olan birisinde servise verilirdi. Dönüşleri biraz zor da olsa, 25-"Eminönü-Sarıyer" hattı herhalde tercih edilirdi.

Akın KURTOĞLU



osmancık
14 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 02:12

Alıntı:
Bu otobüsler orada normal şekilde özel hat gerektirmeden çalışıyor. Yani resimde görüldüğü gibi özel ayrılmış bir yol yok. Bu resim Curitiba kentinden. Bu durumda İETT neden almadı bunları, anlıyamadım.



çünkü problem araçların özel hat gerektirip gerektirmediği değil.
araç var ama önü açık bir yol gerekli.

metrobüsün temel felsefesi uzun otobüsle yolculuk değil, otobüse önü açık bir yol ayrılmasıdır.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 07 Ağu 2009, 03:14

Bu Volvo'yu tekrardan getirseler ya İstanbul'a. Artık uygun yol da var. Phileaslardan daha verimli olacaktır belki de... Gerçi 1996'da üretilen bu otobüs, günümüzde çalışmıyordur muhtemelen. Çünkü dünyada metrobüs araçlarının ömürleri 10-12 arasında sınırlı deniyor. Yoğun çalışma ve yıpranmadan ötürü...

Akın KURTOĞLU


Kenancan
13 yıl önce - Cum 07 Ağu 2009, 03:22

1996 yılında zaten İstanbul Metrosu'nun bile inşaatı sürüyordu. O zaman metrobüs diye bir şey yoktuki kimin aklına gelirdi ki bu araçların İstanbul'da çalışması için.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 07 Ağu 2009, 03:24

Aslında 80'lerin sonunda Taksim-Zincirlikuyu arasında "uzun körüklü otobüsler" çalıştırılması konusunda sınırlı bir fizibilite bile yapıldı, ama geri dönüşlerde sorun olacağı için vazgeçildi. Olsa idi şimdi 20 senelik bir metrobüs hattı olacaktı bu aks üzerinde...

Akın KURTOĞLU


Kenancan
13 yıl önce - Cum 07 Ağu 2009, 03:29

Alıntı:
Aslında 80'lerin sonunda Taksim-Zincirlikuyu arasında "uzun körüklü otobüsler" çalıştırılması konusunda sınırlı bir fizibilite bile yapıldı, ama geri dönüşlerde sorun olacağı için vazgeçildi.


Büyük bir ihtimalle Zincirlikuyu'da yer kalmadığı için bu durumdan vazgeçmişler yoksa şu anda metrobüs dönüş sorunu yaşanmaması için köprülü kavşak yapılmazdı.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM