Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İnkılâp Vapuru Sonunda Yalova'da
« önceki   123 ... 505152   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 2
Mustafa Noyan

9 yıl önce - Cum 11 Nis 2008, 22:48

Gelin iyi tarafından bakalım,
İnkılap Gemisi artık gözümüzün önünde


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cmt 12 Nis 2008, 02:09

Alıntı:
Bu arada yazmadan edemeyeceğim: Bu vapurun Yalova'ya gelmesinde fikirlerini hiç çekinmeden dile getiren arkadaşlara ve WowTURKEY ulaşım ekibine çok teşekkür ederim. Keşke Ulaşım Ekibi de vapurda olsaydı ve sizler getirseydiniz. Bu üzüntümü açık açıkta dile getirmek istedim.

Hiç önemli değil... wowTURKEY-ULAŞIM Bölümü, bu konularla ilgili Net ortamındaki tek kaynaktır. Kurumlar, bir yere kadar ulaşım konularında fikir sahibidirler. Oysa burada Ulaşım forumlarına katkıda bulunan; teknik yeterliliğe fazlasıyla sahip ve herbiri kendi konusunda adeta uzmanlaşmış onbinlerce üye, işin abece'sini bilen, konulara tam anlamıyla hâkim, işin inceliklerini, geçmişini derinlemesine bilen insanlardır. Vapurda bulunup bulunmamak önemli değil... Önemli olan; o vapurun geçmişi, şimdisi ve geleceği ile ilgili her türlü dokümanter ve görsel bilgiye bizlerin sahip olmasıdır... Kurumlar gelir-geçer. Ulaşım bölümü ise onbinlerce üyesi sayesinde uzun seneler "tek kaynak olma" ve "Arşiv Merkezi" özelliğini korumaya devam edecektir. Başı sıkışan yine bize başvuracaktır her konuda...

İbrahim Akın KURTOĞLU


Süha
9 yıl önce - Cmt 12 Nis 2008, 03:22

Akın abinin yukarıdaki sözüne ilaven:

Google "İnkılap Vapur" yazınca ilk sırada çıkıyoruz.



* Bu da gösteriyor ki; WowTURKEY Ulaşım Ekibinin düşünceleri o kadar çok merak ediliyor.



Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Cmt 12 Nis 2008, 03:46

Tıpkı; "yalova vapur" yazıldığı zaman, wowTURKEY'in ikinci sırada çıkması gibi...



Akın KURTOĞLU


tarkan arslan

9 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 00:56

İnkilap göz önünde bu iyi ama benin kafamda hala soru işaretleri var. Bu gemiler zaten İDO'ya devr olunduğunda çalışmıyorlardı. Bu konuda idonun yapacağı bir şey yok ama onlar bu gemileri restore edip şehrin belli sahil kesimlerine yanaştırılıp kullanılabilirdi. Denize yakın olup denizi yakın hissetmek için .
benim bu gemilerin yaşamısına bazı itirazlarım var
1 - Bu gemiler orjinal haliyle kalmayacak çünkü motorları ilk etapta sökülecek.
2 - Güvertelerde yolcu salonlarıda belli değişiklikler yapılacağından müze gemi vasfı kalmayacak (müze gemi kriterleri birebir kullanımda nasılsa aynen korunması ilkesi ile hareket eder.)
3 - Nikah salonu geminin hangi kısmına yapılacak o belli değil çünkü yolcu salonları alçak. Bu yüzeden bir konuk nikah masasındaki gelin ve damatı göremez. Üst güvertede olacaksa yanlara yüksek parmaklık koymanız gerekir buda geminin orjinallini boızacaktır. . Çocuklar veya dikkatsiz bir büyük burdan aşağıya düşebilir.
4 - Yazın tamam ama kışın burda konuk ağırlamak zor olacağı kanatindeyim. Yani 12 ay hizmet göremez.
5 - Bu geminin yenilenme projesinin (tabi böyle bir proje varsa )ne kadara mal olacağı açık değildir. Yıllık bakım onarım giderleride çabası
6 -Böyle zor durumdaki belediyeler genelde maddi sıkıntı çekerler sonrada bu tip yerleri ihale ile üçüncü şahıslara devr ederler. Buda ayrı bir merak konusu benim için.

Yalovadaki yerel basın ise tam bir felaket . Hiçbir araştırma yapmadan kulaktan duyma bilgilerle hareket etmeleri beni çok üzüyor. Yalova seferlerini genelde Dolmabahçe,Fenerbahçe Paşabahçe yapardı Çok nadir olarak İnkalap Maltepe veya İnciburnu tipi vapurlar Yalova'ya gelirlerdi.
Hızları diğer üç vapura nazaran az olması sebebi ile onları daha çok Karaköy-Kadıköy ve Eminönü-Kadıköy veya adalar seferlerinde çalışırlardı. Ama Yalovalı 1990 dan sonra vapurlarla iki saatemi gideceğim mantığıyla yaklaştığı için bugün malesef hareket edemeyecek bir vapura seviniliyor. Benim esas itirazım buna yoksa elbette vapurun en azından bir süre daha yaşayacağını
bilmek bile güzel


Süha
9 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 14:49

Yalova basını her zaman bir âlem hele ki vapur konusunda. Bilmeyenleri çok rahat inandırabiliyorlar. Artık onlarda doğruları görse güzel olacak.

Evet, Vapur elden geçecek ama bana kalırsa bu elden geçme işini Tersanedeki çalışanlar yapacak. Nedeni de şu yalovaya tersane açıldı bildiğiniz gibi. Vapur için bir sponsor ayarlandı mı vapurun tadilatı da eş zamanlı olarak bitirilecek diye düşünüyorum.

Vapur motoru sökülecek evet ama en azından dış görünüşünün bozulmayacağını biliyoruz ama peki içini nasıl bir felaket bekliyor onu hiç bilmiyoruz. Felaket diyorum ki bu vapurun özünden ayrılması bu tadilat sonrası belli olacak.

Düğün salonu bence çok saçma bir olay zaten belediyenin düğün salonu var. Vapura onca insanı nasıl sığdıracaklar. Nasıl planları var. Hani biz anlamıyoruz ya onlar çok anlıyorlar.

Ben vapurun kafeterya gibi kullanılmasından yanayım hep hayalimde öyle geçiyor nedeni de şu ben vapurları çok seviyorum ve İstanbullular gibi vapurlara hiç binemiyoruz. Onların tadına varamıyoruz. Resmen tadı damağımda kalıyor.

Hemen hemen her gün vapurumuzu ziyaret eder oldum. Henüz el değmemiş haline bakarak hafızama kazımaya çalışıyorum.

Vapurun havuza girdikten sonra kamyonlar vapurun arka kısmını yavaş yavaş kapamaya başladılar. Kapandıktan sonra resmini ekleyeceğim.

Dolgu alanı o kadar ilerledi ki vapurumuzun arka kısmındaki resmini de çekmek nasip oldu. Galiba vapurun dışında çekmediğim yeri kalmadı.

İnkilap Vapuru'nun Arka Kısmı:



(+)


*Her gün takipteyim.



Ali Melih Atafırat

9 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 15:12

Buhar makinaları bu gemilerin en büyük özellikleridir. Zaten, bir daha yerinden kıpırdamıyacak olan bu geminin makinelerini sökmeye ne gerek var? Gemiye gelenler, bir daha göremiyecekleri bu ilginç sistemi de görmüş olurlardı. Sökülmesinin tek getirisi, belediyeye getireceği hurda geliri olabilir. O da değer mi bilemiyorum? Ama ilerde gemiyi dizel motor takıp işletmek düşünülüyorsa ki, bu da çok pahalıya mal olur, o zaman diyecek bir şey yok tabii.

Selamlar

Ali Melih Atafırat


Süha
9 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 15:22

Sökmelerinin tek nedeni yer açılsın mantığıdır. Ayrıca hurdadan da iyi para gelecektir. Bunu da vapura yatırım diye kullanırlar diye düşünüyorum.

İleride vapuru çalıştırdıklarını düşünmüyorum çünkü vapur oraya sabitlenecek ve bir daha denizlere açılmayacak. - Zaten çalıştırılsaydı yalovada işi olmazdı bu vapurun.

Bu vapurun çalışıyor halde Yalova’nın yararına kullanılmasını çok isterdim ulaşım açısından bakacak olursak.

Vapur hakkında yapılan ilerlermeleri hep birlikte burdan takip edeceğiz. - Umarım hayırlısı olur.


Kudret Altınkeser

9 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 15:42

Alıntı:
belediyeye getireceği hurda geliri olabilir


Gemiden sökülme bir buhar makinası Hurda fiyatından daha değerlidir.
Eğer hurda fiyatına satarlarsa ben hemen talibim.


Süha
9 yıl önce - Pts 14 Nis 2008, 23:02

Haklısınız benimde gönlümden temizlenip o vapurun motor kısmının bile ziyarete açılması çok ziyaretçi çekeği kanısındayım. Güzel bir ışıklandırma ile içerisi gezilebilir ama teker teker.

Bu sıra yalovada vapur ile ilgili öyle söylentiler duyuyorum ki sizlere aktarmak istiyorum.

Bildiğiniz üzere vapura havuz yapılıyor. Bu vapur havuzun etrafı çevrilince vapur havuzunun içindeki su boşaltılacakmış. Sonra vapur vinç yardımı ile havaya kaldırılıp yükseltilip altına beton dökülecekmiş.

Ben duyunca çok şaşırdım koca vapuru kaldıracak vinç nerden bulacaklar dedim kendi kendime. Yok, ama bu daha önceden hesap edilemeziydi.

Ayrıca Yalova Gazetelerinde inkılâp vapuruyla ilgili köşe yazıları ve haberler gündeme gelemeye başladı ve size ilginç bulduğum bir köşe yazsını buraya ekleyeceğim.

Ahmet Akyol beyfendi'nin yazısı:
Alıntı:
İnkılâp, Bel Bükecek

Pek çok kişinin merakla beklediği İnkılâp vapuru, nihayet geldi.

Belediye Başkanı’nın açıklamasına göre, vapur: nikah salonu, çocuk oyun salonu, kafe, vapur minyatürleri müzesi gibi mekanlarıyla çok amaçlı olarak Yalova’ya hizmet verecekmiş.

Şüphesiz proje tamamlandığında Yalova’ya renk katacak ve Yalova’nın simgelerinden biri olacaktır.

Camialtı Tersanesi’nden römorkörle çekilerek kıyıya getirilmiş vapuru gördüm.

Doğrusu tersaneden gelen geminin bu kadar HEK durumda olduğunu bilmiyordum.

İstanbul’da bir zamanlar bindiğim bir vapurun içler acısı hali, içimi burktu.

Hurda, köhne ve döküntü halindeki geminin nasıl kullanılacak hale getirileceği konusu da, (sanki üstüme görevmiş gibi…) zihnimi ciddi şekilde meşgul etmeye başladı.

Konunun uzmanları olan denizciler, bu geminin istenen duruma gelebilmesi için en az 35- 40 bin dolar harcama yapılması gerektiğini söylüyorlar. Onların yalancısıyım.

Peki, bu para nereden karşılanacak?

Böyle konularda, hemen İl Stratejik Plânı’na bakarım.
Kurallara göre, nelerin, nasıl ve hangi kaynaklarla yapılacağı bu plânda belirtilmesi gerekir.

Yalova Belediyesi Stratejik Plân’da, Hedef-1 ve Faaliyet-1 olarak, “İDO İskelesi ile Badgodesberg Parkı arasındaki sahil bandının düzenlenmesi çerçevesinde, projenin yapımı ve proje arazi uygulama çalışmalarının 2007 yılı sonuna kadar tamamlanması “ öngörülmektedir.

Ancak, burada olası bütçe ve bu bütçenin nereden ve hangi kaynaktan karşılanacağına dair bir bilgi yoktur.

Oysa, Belediye Başkanı, 3 Temmuz 2005’te TBMM’de kabul edilen 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 41 ve 56 ncı maddelerine göre, yapmak istediklerini Stratejik Plân’da belirtmesinin dışında, Performans Plânı’yla bunu nasıl yapacağını ayrıntılarıyla açıklamak zorundadır.

Yalova İl Stratejik Plânı’nda, böyle bir vapur yok.

Yalova Belediyesi 2008- 2009 Performans Programı’na baktım.
Orada da yok.

Belediye’nin yaptırmış olduğu, “Cumhuriyet Parkı Çevre Düzenleme Projesi” ne baktım.
Orada da, bu vapur için yer yok.

Yani, Yalova’nın geleceğini plânlayan projelerde, “İnkılâp Vapuru” için bir açıklama yok.

Vapurda düğün salonu düşünülüyor. Gelin ile damat, düğün salonuna yürüyerek mi gelecekler? Gelin ve damadın yakınlarını getirecek araçlar nasıl ve nereye park edecekler?

Projeye bakın, bunun düşünülmediğini göreceksiniz.

İnşallah benim tespit ve değerlendirmelerim yanlış çıkar.

Düşünülen projenin çok masraflı olacağı kesin…
Yalova Belediye Başkanlığı mutlaka çok ayrıntılı düşünerek neler yapacağına karar vermiştir.
Ben görünürdeki kayıtlara göre yorum yapıyorum.

Vapurun istenilen şekle gelmesi için ne kadar harcama yapılacağı ve bunun nereden karşılanacağı hakkında bir bilgi bulamadım.

Tabi bu vapurun onarım safhasına kadar (özellikle tinercilerden ve yangın tehlikesinden) korunması gerekiyor.

Onarım çok büyük sorun olacak; onarımdan sonrası için de (korunması ve kullanılması hakkında) şimdiden plânlamaların yapılması gerekir.

Merakla sonucu beklediğimi belirteyim.

Sık sık vapura gidip bakıyorum ya…Bölgede dikkatimi çekenler oldu.

Kaynak: http://yalovamiz.com/article.php?id=2623&t=%C ...C3%BCkecek

Sizlere vapurun etrafı çevriliyor demiştim ve kapanmasına az kaldı. Ama Arka tarafının çoğu kapandı sayılır.

İşte O Fotoğraflar:


(+)




(+)




En son Süha tarafından Sal 15 Nis 2008, 01:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 2
« önceki   123 ... 505152   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara