Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
sabahattin kayış

15 yıl önce - Pts 19 Mar 2007, 00:24
İstanbul Şile Otoyolu



 
(+)

Şile oto yolu
 
 
(+)

Şile oto yolu üzerinde Işık Üniversitesi..


En son sabahattin kayış tarafından Pts 19 Mar 2007, 00:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ayhan Metin
14 yıl önce - Pzr 18 Ksm 2007, 15:54
Bir Düzeltme


Ülkem insanının (sosyal konumu ne olursa olsun) maalesef kavram ve terimleri yerli yerine koymama ve spesfik kullanmama özelliği mevcut. Bir misal vermek gerekirse, bu başlıkta da olduğu gibi ve genel olarak da yollara rastgele "otoyol" deniyor. Bir yolun otoyol olabilmesi için çok net şartları içermesi gerekmektedir:

- en azından 2 veya 3 şerit (tek istikamette) olması
- orta refüjü bulunması
- belirli oranda viraj derecesini geçmemesi
- belirli oranda eğim derecesini geçmemesi
- ülkemizde az istisnalar dışında ücretli olması
- azami süratın ülkemizde 120 km/h olması (diğer karayollarında duble yollar dahil 90 km/h)
- otoyollara girişte ve çıkşta bunun özel trafik levhasıyle işaretlendirmesi (alttaki şekilde olduğu gibi)




Oysa Şile'ye giden ve kısmen daha inşa halinde bulunan yol bir "bölünmüş karayoludur", yeni tabiriyle de "duble yoldur".

Yani yolların netelik sınıflarına göre şöyle sıralayabiliriz:

- Otoyol (mesela İstanbul-Ankara arası O-4 otoyolu )
- Devlet Yolu (mesela İstanbul-Şile arası D-020 karayolu, bölünmüşler dahil)
- İl Yolu (mesela Ömerli-Riva arası 34-06 il yolu)


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 11:08
OTOYOL YANLIŞLARI


Birkaç şeyde ben ekleyeyim;dik açı ile kesen yol olmaz.Giriş ve çıkışlarda mutlaka hızlanma ve yavaşlama şeridi olur,istisnalar hariç sol şeritten ayrım ve sol şereitten çıkış olmaz.(istisnaların çoğuda çok yolun birleştiği giriş noktasındaki kavşaklardır.)Yani Cevizlibağ'dan B.çekmece'ye giden yol otoypl değildir.
Harem'den Tuzla'ya giden E-5 diye bilinen yol otoyol değildir.


Ayhan Metin
14 yıl önce - Pts 19 Ksm 2007, 20:29
E-5 nerede, E-6 da ne?


Evet birader ülkemizdeki sürücülerin bilinçsizliği gerçekten tahammül edilemeyecek seviyede. Sizin de değindiğiniz gibi bu E-5 ve E-24 gibi Avrupa Yollarının 1987'deki yeni numaralandırmadan sonra tarihe karışmıştır. Oysa ülkemizde mesela E-5'e halen medyada, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin web sitesinde, ve hatta bazı trafik levhalarında rastlamak mümkün.

Bir de hiç olmayıpta kendi icat ettiğimiz bir E-6 var ve buna da pes ediyorum artık.

Türkiye'deki en son Avrupa Yolları (www.kgm.gov.tr'den alınmıştır):



(+)


Şekilde görüldüğü gibi eski E-5 kısmen E-80 oldu ve rotası da değişti. Çünkü eski E-5'in rotası Kapıkule'den Ankara ve Adana üzeri Esendere (yani İran) hudut kapısına ulaşıyordu.


H.ibrahim

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 20:11

Şile yolu gerçektende bir otoyoldur ancak belli bir kısma kadar ki. Zaten bu yol belli bir proje için yapılmıştır. Kuzey Marmara Otoyolu yani, Adapazarı-Kınalı Otoyolu ve 3.Köprü geçişi. Bu yolda 2.çevreyolunu Kuzey Marmara Otoyoluna bağlayacaktır. yani gerçektende otoyoldur ancak Şile'ye kadar değil...



ArifKara
14 yıl önce - Prş 24 Oca 2008, 03:12

evet gerçekten tam anlamıylaa otoyoll karadeniz otoylu kapsamında bağlanacak ve şu aralar şile ye gelmeden yolu ayıtma faaliyetleri içerisindeler geliş-gidiş olarak.

yıldırım
13 yıl önce - Prş 11 Eyl 2008, 10:11

Son yapılan çalışmalar neticesinde Şile otoyolu tam anlamıyla otoyol olma özelliğine bir adım daha yaklaştı.

Daha önce Ömerli'de sonlanan otoyol geçen hafta tamamlanan inşaat çalışmalarının ardından gözlemecilerin bulunduğu bölüme kadar uzatıldı. Bundan sonraki bölümde de çalışmalar tüm hızıyla sürüyor.

Önümüzdeki yaza kadar Istanbul-Şile otoyolu tamamlanmış olur.

Ancak özellikle yaz aylarında yolda yaşanan trafik sıkışıklığını önlemek için Ömerli'deki trafik ışıklarının bulunduğu yere mutlaka bir altgeçit yapılması gerekiyor.


scubat
13 yıl önce - Sal 02 Arl 2008, 18:50

ciddi sıkıntı yaşıyoruz,

çekmeköy bölgesindeki çalışmalar hala bitmedi ve trafik çilesi çıldırtacak sonunda.. (ilk)Çekmeköy kavşağı, Dudullu kavşağı, Çekmeköy Altgeçitli kavşak....hepsinde sıkıntı var...aydınlatma ve yol çizgileri yok...tam bir mezbelelik...


scubat
13 yıl önce - Pts 16 Şub 2009, 16:20

çok dikkat edin, bu otoyolda çalışma var ama hiçbir güvenlik tedbiri alınmıyor, özellikle BJK tesislerini geçtikten sonra aquacity sapağındaki çalışma tam 3.dünya ülkelerine özgü...hiç bir uyarıcı işaret, aydınlatma yok, yol bir anda daralıyor, ama yolu daraltması gereken dubalar bile yok !!!!! geceleri daha da riskli çünkü yol ışıkları da çalışmıyor. Otoyol diyip gazlamayın, 60-70km/s ' ti geçmeyin...

Fatih0905

13 yıl önce - Sal 28 Nis 2009, 12:26

Alıntı:
özellikle BJK tesislerini geçtikten sonra aquacity sapağındaki çalışma tam 3.dünya ülkelerine özgü..


Haklısınız, yıllardır bitirilemeyen kavşak inşaatları sebebiyle bu yolda sürekli kazalar meydana geliyor.

Yaklaşık iki haftadır Çekmeköy kavşağında genişletme çalışmaları ayrıca Sinpaş kavşağında üst geçit çalışmaları oldukça hızlandı. Çalışmalar bu hızla devam ederse Şile otoyolunun Tepeüstü'nden Evidea'ya kadar ki bölümündeki kavşak ve genişletme çalışmaları yaz aylarında son bulmuş olacak, bizler de rahat bir nefes alacağız.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM