Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
haydaro
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 13:22

Bu hatta metro maliyetini düşürmek için şu şekil bir çözüm alternatifi de düşünülebilir:

- Rayli sistem mevcut metrobüs yolunun üstüne yapılır hemzemin olarak.
- Eğim problemini aşmak için aşağıdaki kesimler tünelle geçilir:
* Bahçelievler - Incirli yükseltisi (mevcut LRTnin geçtiği gibi)
* Avcılar yükseltisi
* Sefaköy Cennet yükseltisi
* Topkapı Edirnekapı yükseltisi
* Okmeydani Mecidiyekoy arasinin bir kismi (eğimin müsaade ettiği kadar)
- Haliç köprüsüne tek şerit ray döşense bile, metro daha planli ve az sefer aralılklı (2 - 3 dakikada 1) olacağı için bekleme yapmadan karşılıklı geçebilirler.


Murat Caner
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 14:32

Alıntı:
- Rayli sistem mevcut metrobüs yolunun üstüne yapılır hemzemin olarak.
- Eğim problemini aşmak için aşağıdaki kesimler tünelle geçilir:


Bu düşünce Anadoluray'da denendi tutmadı. Deyüz'den alt ulaşım dışında çözüm götüremezsiniz. Bu çözümü unutun. Dediğim gibi demiryolu uzunluğu 250 km'ye ulaştığında metrobüsün Topkapı Beylikdüzü arasına alt ulaşım yaparsınız. Köprüyü geçen metrobüsün de sığasını arttırırsınız, ya da daha iyi bir çözüm getirirsiniz.

Şimdilik tramvay ederi ile araç alıp tramvay yolunun 4'te 1'i maliyetle yol yaparak çözüm getirildi. Daha metrobüs bitmediki ulaşım ağının biçimini değiştirelim.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 15:03

Zaten burada yapılacak muhtemel bir metroda tamamen yeraltında olmaz,müsait yerler var çünkü yüzeyeden gideceği yerlerde olur,dediğin yerler zaten metro yapıldığında yeraltında olacak yerler.Fazla değişen birşey yok.

Mehmet Kasım
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 18:55

Metrobüsten vazgeçeceklerini zannetmiyorum. Daha önceden düşünülebilirdi.



sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM