Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Burç

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 23:53

Metroda kaza olmaz olur mu hiç?
sadece New York'daki metro kazaları :
http://www.nycsubway.org/faq/accidents.html

Ayrıca yukardaki linkte bahsedilmeyen :
New York'da hatırlıyorum bir sapık vardı, tam metro gelirken platformdakileri trenin önüne iterek
kaç kişiyi öldürmüştü.

Google'da "metro accidents" yaz, yarım milyon sayfa çıkıyor.

En kötüsü 1995'de 290 kişinin öldüğü Bakü metro kazası.
Ayrıca tren kazası olmadan da metroda ölümler oluyor. Özellikle yangın yüzünden.
İstasyonlar kapalı olduğu için insanlar boğularak veya yanarak ölüyor.
Örneğin Kore'de 2003'de metro istasyonu yangınında 198 kişi ölmüş.
Metrobüs istasyonunda asla olmayacak bir olay.


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 00:31

Tartışmaları ilgiyle izlemekteyim. Ben de kesinlikle şu an için D100'de doğru çözümün metrobüs olduğunu düşünüyorum. Böyle kısa vadede çözüm verecek ve düşük yatırım maliyetli bir sistem varken metro yapmayı anlamsız buluyorum. Ama her şey bir yere kadar, lütfen abartmayın, Metrobüs'ün ağır metro kadar yolcu kapasitesi sağlayacağını iddia edecek kadar da coşmayın, çok rica ediyorum.

Konudan da sapılmış, konu D-100 üzerinde metro mu metrobüs iken birden genel olarak metro ve metrobüs sistemlerinin yarıştırıldığı bir hale bürünmüş. Buna da gerek yok, ama aşağıdaki wikipedia linkinde metrobüs hakkında çok geniş bilgiler ve raylı sistemle kıyaslamalar mevcut :

http://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit


UtkU 86
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 01:51

Ah şu metrobüste keşke troleybüsler çalışsaydı,o zaman şahane olurdu bence.

kaplans
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 02:32

Burç demişki
Alıntı:
Zaten metrobüsün en güzel yanı arabadakilerin metrobüsün geçişini acıklı bakışlarla seyredişi.
Yer altından gidip de o manzarayı kaçırmak istemem doğrusu.
Toplu taşımaya teşvik için çırpınıp durmuşuz yıllarca boşuna, yöntem buymuş halbuki.
Gözüne sokma yöntemi.


Aynen katılıyorum.O trafikteki insanlar ne kadar acıklı bakıyorsa en az o kadar sırıtarak ben de onlara bakıyorum .Eminim gıcık oluryorlardır ama zaten yakalayamazlar .

Bir de şu husus var.Metrobüs olmadan önce ki trafiği unutmayalım.Herkes şikayetçiydi.Şikayet edenlere "Sabredin.Yapımı 10 yıl sürecek bir metro projesiyle rahatlayacaksınız" demek mantıklı olmazdı.

Ayrıca uluslar arası organizasyonları da unutmayalım.Çok birşey değil ama en azından insanların gözünde kötü intiba bırakıyordu trafiğimiz.


haydaro
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 09:27

Alıntı:
Bir de şu husus var.Metrobüs olmadan önce ki trafiği unutmayalım.


Trafiği rahatlatan Metrobüs değil, minibüslerin kaldırılması ve D100'deki toplam şerit sayısının artırılması oldu.



Mustafa Yıldırım
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 10:26

Alıntı:
ARKADAŞLAR BU BAŞLIK DAHA ÖNCE ÇEŞİTLİ DEFALAR FORUMLARDA TARTIŞILDI, NEDEN TEKRAR TARTIŞMAYA AÇILIYOR ANLAMIYORUM.


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 10:30

Mecidiyeköy-Topkapı arasındaki metro düşüncesinde asıl mesele Şarkkahvesi mevkinin az ötesindeki Fetihtepe Camisinin oradan(Örnektepe sapağı)Haliç köprüsüne kadar olan kesim ile bundan sonraki kesimdir.İstasyonların derinlikleri ayarlanarak hat biraz derin giderse ve Nişahgah-Okmeydan istasyonu (yeri İTO Ticaret Lisesi öü)sonrası Kulaksız'a veya Örnektepe'ye doğru kavis çizip meyil hafifletilerek Halıcıoğlu'na inecek ve haliç köprüsünü geçtikten sonra viyadük üzerinde Ayvansaray istasyonu olacak ve arazinin tabi meyili ile tünele girerek ciddi bir tırmanma ve inme yapmadan Topkapı'ya gidebilecektir.Maliyeti artıracağı kesin ama en mühim hatlardan olacağı için her türlü harcamaya değer.Ayvasaray-Topkapı ile Şarkkahvesi-Mecidiyeköy arasındaki meyiller ayarlanabilir.

Aksaray-Göztepe Mah. arasındaki metrobüs daha öncedende yazdım Aksaray meydanında trafiği yeraltına alma düşüncesi var ve bu hat Yenikapı'ya bazı tertipler ile ulaştırılabilir o zaman,ayrıca İstoç önüne uzatılarak köprü ile Tem otoyolu güney tarafına atlatılmalı ve Marmara San. Sitesi-İkitelli Garajına uzatılabilir.

Asya yakasında Üsküdar-Harem arası dolgu yapılarak sahil yolu genişletilip bu noktada yalıtılmış yoldan geçiş sağlanıp,Harem-Kozyatağı arasındada metrobüs yapılmalıdır ve yapılabilir.

4.Levent köprü altından kalkıp Armutlu 2.köprüyü gişelerden sonra karışık trafikte ilerleyip köprü bitiminde tekrar ayrı yoluna girip Kavacık-Çakmak-Kozyatağı arasında metrobüs rahat yapılabilir ve müthiş yolcu taşır.


Murat Caner
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 10:41

Alıntı:
Bu yolda raylı sistem çalışamaz.


Yüzeysel olmaz ama alt ulaşım olur.

Metrobüs Haliç ve Boğazı köprü ile rahat geçebildiği için alt ulaşım olarak düzenlenmesine gerek yoktu.

Ancak Topkapı'dan Beylikdüzü arasını ilerde alt ulaşıma çevirmek şart.


C. H. Engin Er

14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 11:05

Bende metrobüslerin kesinlikle geçici çözümler olduğunu düşünüyorum, nasıl anadoluray bütün anadolu yakasını baştan başa geçecekse havalimanını Kadıköy e bağlayacaksa, bir süre sonra metrobüsün güzergahında da metro için çalışılmaya başlanmalı ve metro bittiğinde metrobüse ayrılan yol d-100 e devredilerek 4 şeride çıkarılmalıdır. Metrobüs şimdi yapılabilecek her yer yapılmalı ancak daha sonra aynı yerlere metro yapılmalıdır.Metrobüs ,kapasite olarak metroyla boy ölçüşemez maliyeti de tabi ona göre ama eğim problemi olmayan her yerde yapılmalı.İstanbul un buna çok ihtiyacı var. Yaklaşık 70 km ye 20-25 km lik bir alandan ve tamamen dolu bir alandan bahsediyoruz geçici çözümlerle rahatlama sağlanır ama bir süre sonra yine eskisi gibi olur herşey, kalıcı çözüm olan metro şart...

Murat Caner
14 yıl önce - Cum 28 Mar 2008, 11:58

Metrobüsün kalıcı çözüm olduğunu herkes düşünüyor. Ancak hızlı yapıldığı için ve yolu karayolu olarak araçları da başka yerde kullanabileceğimiz için metrobüs çok çok ucuz yatırımlar.

Metrobüsün kalıcı çözüm olma yolunda gelişme göstermeyeceğini bilmiyoruz.

İstanbul bundan 10 yıl sonra birinci çevre yolunu ve köprülerini araç trafiğine yasaklayıp yanlızca toplu taşım trafiğine açacak. Demedi demeyin. O gün Deyüz'ün üzerinde yanyana giden metrobüsler olacak. Ya da ona benzer ulaşım seçenekleri gerçekleşecek.

Kömürtegi salımı arttığı için ve kuraklık bitmediği için zaten yeryağı tüketimimiz sıfırlanacak. Elektrikle çalışan binitlerle ulaşım sağlanacak. Böyle olunca tekerleği lastik olmuş olmamış şimdilik pek önemi yok.



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM