Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
haydaro
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:47

Alıntı:
20-25 sene sonra bitecek bir hat için şu andaki tüm çalışmaların kaynaklarını oraya aktarmak bir çözüm değil.


O kadar uzun beklemeye gerek yok ki. Bu proje de peyderpey yapılabilir. Ilk etapta Mecidiyeköy - Topkapı arasi yapılır ve işletmeye açılır. Ardından kademe kademe batiya doğru gidilir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:47

Alıntı:
Zaten yolda şu anda hazır.Yapılacak şey belli.O kadar uzun süreceğinide sanmıyorum.Metrobüsler bence halkın gözünü boyamak için yapıldı.

Alıntı:
Ilk etapta Mecidiyeköy - Topkapı arasi yapılır ve işletmeye açılır.

Bu yolda raylı sistem çalışamaz. Bunu daha evvel de birkaç başlıkta çok ince hesaplar yaparak kanıtlamıştık hatta Kemal Çevik'le... Raylı sistemlerin eğim tırmanma kabiliyetleri binde 18 ile sınırlıdır. Oysa Cevizlibağ-Merter bayırı, Merter-İncirli rampası, hele ki Çağlayan-Halıcıoğlu yokuşunda raylı sistem işlemesi, normal standartlar dahilinde imkânsız. Eğim yüzde yirmilere-yirmibeşlere vuruyor bazı kesimlerde... Buraya ancak ya dişli ve üç raylı bir sistem, ya raylı ve lastik tekerlekli karma bir sistem ya da füniküler gerekir. Füniküler de yine Kemal bey'in araştırmaları sonucunda belli bir mesafeden fazlasını kaldıramamakta...

İşte Metrobüs, bu yola başka alternatif olmadığı için uygulandı...

Akın KURTOĞLU


Murat Atilla
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:48

Alıntı:
Metrobüsler bence halkın gözünü boyamak için yapıldı.Oraya bir metro veya hafif metro çok güzel olurdu.Hem metrobüsdan daha hızlı gider vede daha çok yolcu alır

Her yapılan yatırıma halkın gözünü boyamak içindi deme alışkanlığını bırakalım artık. Bu anlayış sakat ve ilkel bir anlayıştır.

Diğer taraftan metronun metrobusdan hızlı gittiği doğru bir bilgi değildir.

Metrobus yarım dakkada bir kalkıyor metroyu 2 dakkanın altına düşüremezsiniz. Dolayısyla fazla yolcu taşıması da mümkün değil.


Özer Akyıldız
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:49

Alıntı:
Hele şu minibüsler de kalkınca, "boya kardeş, şurayı da boya" diyeceğim


Ben gözümü boyadılar derken minibüsleri kaldırdıkları için demedim.Minibüsleri kaldırıp metrobüsü şu anda boş olan yan yoldan çalıştırsalardı onlar çalışırken oraya metro yapıp 2 yıl sonra açsalardı daha iyi olurdu demek istedim.Gözümüzü boyadılar derken işin kolayına kaçtıklarını bahsetmiştim.


haydaro
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:55

Alıntı:
Metrobus yarım dakkada bir kalkıyor metroyu 2 dakkanın altına düşüremezsiniz. Dolayısyla fazla yolcu taşıması da mümkün değil.


Yahu yapmayın, marifetmiş gibi söylemeyin lütfen, elbette yarım dakikada bir kalkacak baska çaresi yok ki ! Metrobusun kapasitesi kac kisi? Ayni hatta 8'li dizi bir metro seti calistirin bakalim kaç kişi taşıyacak?



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:56

Alıntı:
Minibüsleri kaldırıp metrobüsü şu anda boş olan yan yoldan çalıştırsalardı onlar çalışırken oraya metro yapıp 2 yıl sonra açsalardı daha iyi olurdu

Fakat Metrobüs en sağ şeritlerde çalışacak olsaydı, bu sefer de sık sık katılım yollarını kesecekti ve hem ekspres yoldan semtlere giriş-çıkışlar ve hem de metrobüsün asıl çalışma hızı sekteye uğrayacaktı. Orerler şaşacaktı. En orta şeritlerde çalışmalarının asıl sebebi, katılımlarla yolun bölünmesinin önüne geçmek, bu aksı diğer trafik akışından kesin ve katı bir şekilde izole etmektir.

Akın KURTOĞLU


haydaro
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:58

Alıntı:
Bu yolda raylı sistem çalışamaz. Bunu daha evvel de birkaç başlıkta çok ince hesaplar yaparak kanıtlamıştık hatta Kemal Çevik'le...


Akın Bey, metroyu hariç tutuyorsunuz değil mi?


Murat Atilla
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:59

Bir dizi bir metrobusa denk geliyor.8 'li diizi çalışması için yeraltı istasyonlarını büyütmeniz gerekecek.Maliyet daha da şişecek. Ayrıca 8'li dizide randıman verecek mi teknik bir konu bu, bilenler cevaplar ise memnun olurum.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 22:06

Alıntı:
Akın Bey, metroyu hariç tutuyorsunuz değil mi?

Maalesef Haydar. Metro da buna dahil. Çünkü binde 18 eğim (bazı sistemlerde binde 20'yi, yani yüzde ikiyi tutturduğunu da okumuştum), mümkün olabilen en düz ve eğimsiz yol demektir. Taksim metrosu aslında Mecidiyeköy'e fazla tırmanmıyor. Yeraltında hafif bir meyille yükseliyor. İstasyon yükseklikleri ayarlanarak kalan fark absorbe ediliyor.

Metalin metale tutunma kabiliyeti çok düşüktür. Hele ki hareket halindeyken... Bundan dolayı cadde tramvaylarında meyillerde kumlama aparatları devreye girer ve bu k sabitini sınırına kadar kullanmak ve hatta yer yer aşabilmek için raylara kum dökülür. Bilhassa yağmurlu havalarda demir tekerlekler raylarda patinaj yapmaya meyleder. Rayı kavramakta güçlük çeker. Motris ileriye hamle yapmaya çalışır ama tekerlekler ve raylar arasındaki kavuşum ve tutunma kabiliyeti giderek azalır, araç güç harcar ama çıkmayı beceremez. Kısırdöngüye girilir. Bunun önüne geçmek için tramvay ray aralarına kum dökülerek tutunma kabiliyeti yükseltilir.

Mecidiyeköy'den Halıcıoğlu'na iner ve çıkarken raylar bir de ıslaksa mesele iyice çözümsüz hale gelir. Bunu önlemenin yolu, rakımı emmek için, yola bir yay şekli değil, yılankâri "s"lerden oluşan bir form vermek gerekir. Böylelikle kabul edilebilir eğim değeri sınırda tutularak, çok daha fazla yol katedilir ama, yokuş da neticede tırmanılabilinir. Fakat, bu da ek masraf, külfet demektir.

Akın KURTOĞLU


haydaro
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 22:09

Istasyonlari 15 - 20 metre daha uzun yapmak, toplam proje maliyetinin yanında devede kulak kalır. 8'li dizi gayet de randımanli olur yoğunluk varsa eğer. Metronun da guzelligi burada, ne kadar yoğunluk var o kadar dizi koyarsın.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM