Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
haydaro
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 18:38
İST » D-100 Karayolunda Metrobüs Yerine Metro



Sitedeki ilgili forumlari bir süredir takip ediyorum, genelde büyük çoğunluk Metrobüsten çok etkilenmiş ve belediyenin büyük bir iş başardığı düşüncesinde. Benim anlayamadığım, hergün yüzbinlerce kişinin yolculuk yaptığı, Istanbul'un en yoğun ulaşım aksı D100'e neden metro düşünülmüyor ? Yatırım planları arasında da görünmüyor. Belediye bunun yerine yok olimpiyat köymüş yok Kirazlı'ymış çok daha düşük yoğunluklu yerlere neden öncelik veriyor ?

çilekeş D100 yolcusu denize düşen yılana sarılır misali metrobüse saldırınca sanki Istanbul trafiğine çözüm bulundu havası ortaya çıktı. Madem o kadar muhteşem bir çözüm, Anadolu yakasına neden Anadoluray yapılıyor? O guzergaha da pekala Metrobüs yapılabilirdi...

özetle demek istedigim, bu metrobüsün maksimum 8 - 10 yillik bir çözüm olduğunu düşünen birtek ben miyim? Eger yanlış düşünüyorsam beni aydınlatın lütfen.


Murat Atilla
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 18:55

Bazı arkadaşlar demirin ve dehlizin soğuk yüzünü seviyor sanırım. Metrobusun çalışabileceği hiç bir noktaya ben olsam metro yapmam. Çok masraflı ve inşaatı uzun sürüyor. Metrobus hem pratik,HEM HIZLI, hem daha ucuza mal oluyor. Yarım dakkada bir sefer imkanı var. Metro ve demiryollarını fazlasıyla abartıyoruz. Yanlış anlaşılma olmasın gereksiz demiyorum.

kaplans
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:05

Alıntı:
Sitedeki ilgili forumlari bir süredir takip ediyorum, genelde büyük çoğunluk Metrobüsten çok etkilenmiş ve belediyenin büyük bir iş başardığı düşüncesinde. Benim anlayamadığım, hergün yüzbinlerce kişinin yolculuk yaptığı, Istanbul'un en yoğun ulaşım aksı D100'e neden metro düşünülmüyor ? Yatırım planları arasında da görünmüyor. Belediye bunun yerine yok olimpiyat köymüş yok Kirazlı'ymış çok daha düşük yoğunluklu yerlere neden öncelik veriyor ?

çilekeş D100 yolcusu denize düşen yılana sarılır misali metrobüse saldırınca sanki Istanbul trafiğine çözüm bulundu havası ortaya çıktı. Madem o kadar muhteşem bir çözüm, Anadolu yakasına neden Anadoluray yapılıyor? O guzergaha da pekala Metrobüs yapılabilirdi...

özetle demek istedigim, bu metrobüsün maksimum 8 - 10 yillik bir çözüm olduğunu düşünen birtek ben miyim? Eger yanlış düşünüyorsam beni aydınlatın lütfen.


Bunları neleri düşünerek söylediniz bilmiyorum.Eminim yapıcı bir anlayışla bunu düşündünüz.

Ben varsayımsal konuşmak durumdayım.Çünkü tam olarak fiyatları bilmiyorum.

Bir metrobüs hattı kurmak metro hattı kurmaktan daha ucuzdur diye düşünüyorum.Ayrıca yatırımlariçin kendini amorti etme süresi belirlenmiş olmalıdır.

Başka bir eleştiri daha duymuştum metrobüs hakkında:"Kocaman metrobüsler dakikada bir geçiyor.Bu israf değil mi?".Bence değildir.Çünkü o aralık gösteriş için değil.O güzergah üzerinden eskiden geçen otobüs sayısı ve bunların ortalama kapasiteleri göz önüne alınarak hesaplanmıştır.

Son olarak Kirazlı hattı uygun değil demişsiniz.Bağcılar 2 milyon üstü ilçelerden birisidir.Diyebilirsiniz ki "neden Kadıköy' e de bişeyler yapılmıyor?" ama Kirazlı yani bağcılar boş bir yatırım olamaz.



haydaro
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:22

Murat Atilla demiş ki:

Alıntı:
Metrobusun çalışabileceği hiç bir noktaya ben olsam metro yapmam.

Bu durumda "Anadoluray'ın yerine Metrobus yapılsaydı daha iyi olurdu" mu demek istiyorsunuz?

Kaplans demiş ki:
Alıntı:

Son olarak Kirazlı hattı uygun değil demişsiniz



Uygun değil demedim, D100'e gore daha az öncelikli demek istedim.

Ayrica Metrobüs tamamiyla yanlıştır demiyorum, kisa vadede iyidir. Metro yapıldıktan sonra da varlığını sürdürebilir. Tabi bu sefer tercihli otobüs yolu olarak hizmet verir, D100 den geçen diğer hatlar da kullanır, böylece daha faydalı olur.


Murat Atilla
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:33

Alıntı:
Bu durumda "Anadoluray'ın yerine Metrobus yapılsaydı daha iyi olurdu" mu demek istiyorsunuz?
Evet aynen öyle diyorum. Metrobus için biçilmiş kaftan o yol. Daha yıllarca sürer anadoluray. ONCA PARAYA YAZIK.

Metroyu yol durumu müsait olmayan yerlere yapmak lazım. Merobus yokken başlandığı için başlatanları suçlamıyorum. Eminim metrobusun bu pratikliği bilinseydi metro yerine metrobus yolu olurdu orası.

Tünel ile geçiş yapmak zorunda olunan yerlere metro yapmak lazım.



Gökçe Aydın
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:34

Anadoluray ile mevcut metrobüsün durumu aynı değil. Şu anki metrobüs sadece D100 üzerinde çalışıyor. Raylı sistem mantığıyla işletmek için çok müsait, bunun için yapmanız gereken yatırım minimal düzeyde. Üstelik inşaat süresi de çok kısa. Ama Anadoluray bildiğim kadarıyla Kadıköy'ün içine kadar girecek. Buraya metrobüs yapmak pek mantıklı değil. Yapsanız bile yer altına almak zorunda kalırsınız. Tünel açmanın korkunç maliyetine katlandıktan sonra raylı sistem de yapılır.

Her sistemin avantajlı ve dezavantajlı yönleri vardır. Toplu taşıma yapacağınız aksın özelliklerine göre bunlardan bazıları öne çıkabilir, bazıları ise hiç geçerli olmayabilir. Mesela Taksim ile Levent arasında metrobüs çalıştıramazsınız; yapacağınız olsa olsa eskiden olduğu gibi tercihli yol olur. Ama sadece D-100 üzerinde gidecek bir aks için bence metrobüs en uygun çözümdür.


Murat Caner
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:40

Anadoluray yerine metrobüs yapılsa şu nedenle iyi olurdu;

Şimdiye dek toplu taşıma bitirilmiş olurdu. Kartal'dan köprüye dek toplu taşıma aksı oluşmuş olurdu. Altında istediğiniz tüneli açmanıza engel kalmazdı. Paranız yettiğince ister 5 yıl ister 50 yılda metro yapımını sürdürürdünüz.

Aynı durum Avrupa için de geçerli. Şimdi istediğiniz zaman, paranız olduğunda Deyüz'de bir alt ulaşım yaparsınız.



Murat Atilla
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:40

Benim kastım D-100 idi. Diğer yazımda da metrobus için uygun yollarda tercih metrobus olmalıdır dedim. Yeraltına girince elbettde demir yolu olmalıdır. Birde çok uzun mesafeler için raylı ulaşım gerekliliklidir.

Gökçe Aydın
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:43

Alıntı:
Aynı durum Avrupa için de geçerli. Şimdi istediğiniz zaman, paranız olduğunda Deyüz'de bir alt ulaşım yaparsınız.


Ya da metrobüsün de taşıma kapasitesi S.O.S vermeye başladığı zaman...


Arda 2023
11 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 19:44

Alıntı:
ONCA PARAYA YAZIK.

Ben de giden şeritlere ve benzine acıyorum, hiç olmazsa tramvay olsaydı...
Metroları da destekliyorum çünkü yerüstündeki hiç bir olaydan etkilenmiyorlar, ayrıca arabalar için yapılan tünellerle metro tünellerinin karşılaştırdığımızda metroların daha ucuz olduğu ortadadır.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM