Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 03:17

O zaman, sırtsırta bağlansınlar ki, dönüşlerde U köprüsünü kullanmak zorunda kalmasınlar bari ... Tramvay setleri gibi, en son durdukları yerde kabin değiştirerek aksi yönden geri dönüşe geçsinler ve zaman kazansınlar... Bu sayede, Ortadoğu ve Balkanlar'ın; tek kabinli ama çift yönlü hareket kabiliyetini hâiz ilk metrobüs araçları da bizden çıkmış olur...

Akın KURTOĞLU


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 03:22

Hatta sefere verilmeden önce, sırt sırta bağlansınlar ve aralarında halat çekme misali bağlantı takımı çekme yarışı yapsınlar. Takımı koparmadan çekişebiliyorlarsa takım yeterli mukavemete sahiptir sertifikası verilsin ve otobüsler seferlere çıkabilsin.

recep demirbas
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 03:33

ya fikir uçuk ama mantıklı
bu yapılamasa bile metrobüs hattı için çift taraflı çalışabilecek 20-30 adet 3 körüklü otobüs alınabilir

ara hat oluşturma fikri çok mantıklı.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 11:37
Riga troleybüs


Metrobüsleri bilemem ama Letonya-Riga'da tren gibi birbirine bağlanmış ikili
troleybüs setleri kullanılmıştır, fotoğrafta görebilirsiniz.





OzanEmre

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 11:46

Bende bir haberde metrobüs ile ilgili olarak "çift set kullanılabilecek" gibi bir şey görmüştüm ama haberi bulamadım.



İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 13:59

Tramvay tarzında bağlama olacaksa arkadaki geri olarak gideceğinden vitesi boşta olmak mecburiyetinde veya geri olacak.Onun ağırlığıda öndekine yüklenecek çekiş ve fren durumu nasıl olacak,mümkün ise arkadakini öndekinin sistemine bağlamak bilemiyorum.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 20:58

Ama şayet bunları bir de birbirine bağlama imkânı doğarsa; 53 metrelik devâsâ bir körüklü otobüs olur. Tek cephesinde 8, iki cephesinde 16 kapısı olan, 4 mafsallı ve bir de ara bağlamalı (toplam 5 bağlantılı), 6 vagonlu upuzun bir otobüs!...

Akın KURTOĞLU


Tunc

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:03

Alıntı:
Ama şayet bunları bir de birbirine bağlama imkânı doğarsa; 53 metrelik devâsâ bir körüklü otobüs olur. Tek cephesinde 8, iki cephesinde 16 kapısı olan, 4 mafsallı ve bir de ara bağlamalı (toplam 5 bağlantılı), 6 vagonlu upuzun bir otobüs!...


Efendim tekerlekleri cikartip rayli sistem yapsak nasil olur, acaba.. hem yolundan da cikmamis olurlar. bakarsiniz donme problemi de ortadan kalkar Ters yone dogru da gidebilir..


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:06

Bunlardan 6-7 tanesini birbirine bağlayarak daha kesin bir sonuç da elde edebiliriz. Metrobüsün arka kapısından Cevizlibağ'da binen, yürüyerek Avcılar'da ön kapısından iner...

Akın KURTOĞLU


Ulaşımcı DOĞUKAN
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 21:07

Alıntı:
Efendim tekerlekleri cikartip ray taksak nasil olur, acaba..


O zaman ona tramvay denir metrobüsün anlamı kalmaz. Sonuçta bu fikri ilk çıkaran benim İETT bu araçları özel olarak üretilmesini istedi ama burda anlıyamadığım nokta var neden her iki tarafı kapılı? Araçlar 2 tarafı kapılı olmasından dolayı bu fikri düşünmekte buldum.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM