Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ulaşımcı DOĞUKAN
10 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:22
[İST-A7.77] - İki Metrobüs Birbirine Bağlanabilir mi?



Fiyatlar bencede kazık değil çünkü her iki tarafında kapısı var. Bu özrellik sayesinde aklıma bir şey geldi acaba bu araçlar arkadan birbirlerine bağlanıp 2 araçtan bir set olur mu? tramvay gibi. Dönüş köprüsü sorunu çözmek için.


Murat Atilla
10 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:24

Doğukan bak bu dediğin olabilir iyi fikir .Sürücüsüz çalışma kabiliyeti olduğuna göre bu dediğin teknik olarak mümkün sanki.

İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:43

Tramvay gibi bağlama yapamazsınız?Zira bununla ilgili bağlantı aparatları lazım olduğu gibi,fren sistemide ikisini yavaşlatıp /durduracak gibi olmalıdır.Ayrıca sadece öndeki çektiği için zorlanacak ve yokuşları yavaş çıkacaktır.Bunu yaparsanız sanki arızalı bir aracı çekiyormuş gibi olursunuz ve onun içindede şoför olsun derseniz,arkadaki önünü göremeyeceği için gerekli tepkileri veremeyecek ve manevra hareketlerini yapamayacaktır.



semih89
10 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:23

araçlarda artık mekanik fren , gaz , debriyaj sistemleri kullanılmıyor. Her iki araç birbirine bağlanıp gerekli bağlantılar yapılabilir. Sadece öndeki araçta şöför bulunabilir ve her iki aracın da elektronik olarak bağlantısı yapıldıktan sonra aynı komutları alabilir. Ama nerdeyse 50metre boyundaki bir! aracı idare etmek o kadar da kolay bir şey olmasa gerek . mantıken yapılabilir ama yapılamaz diyorum ben

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:30

Demiryolunda vagonlar ardarda bağlanarak uzun katarlar oluşturulabilinir. Çünkü her vagon aksı, kendi içinde, üzerinde yürüdüğü ray kavisine sadık kalacak şekilde yola uyum sağlar. Hatta, vagonun yönüne raylar karar verir. En öndeki çekici de bunların ileriye doğru hareketini sağlar. Ancak, teknik olarak birbirinden kopuk, sadece bir bağlama elemanıyla raptedilen iki lastik tekerlekli aracın bu şekilde asfalt üzerinde ilerlemeye çalışması fiyasko olur. Mesafe uzadıkça, kontrol de o oranda zorlaşır.

Bu meseleyi test etmek için, yolda arızalanmış bir körüklü (mafsallı) otobüsü çeken bir tamir otobüsünün; asfalt üzerindeki davranışlarını, hızını, kavşaklarda dönerkenki zorluklarını vs... bir takip ettiğimiz vakit, bunun ne kadar zor olduğunu anlayabiliriz. Bu tarz çekişlerde, en ufak bir ani harekette dahi, geride bağlı bulunan körüklü otobüsün en arka vagonu sağa veya sola savrulur...

Sözü edilen bağlamanın öyle bir hareket etmesi lâzımdır ki, en öndeki çekicinin akslarına bağlı tekerleklerin asfalta değdiği noktaya, en arkadaki dingildeki tekerleklerin de geçerken birebir değmesi icabeder. Yani, kusursuz bir "C" harfi çizilmesi gerekir.

Akın KURTOĞLU


semih89
10 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:43

Akın abi bu gelecek araçlarda sonuçta manyetik bir yön bulma sistemi var . Şöför sadece araçta güvenlik amaçlı bulunur bulunsa bile . Yanı kısaca imkansız değil ama kullanımı çok zor olan bir uygulama olur bu . Özellikle de Avcılar gibi çok küçük bir dönüş alanı olan yerde ve dönüş köprülerinde.



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:49

Evet, Phileasların birtakım artıları mevcut ama, her iki araçta da iki şoför bulunacak ise, birbirlerine bağlanmaları avantajlı olmayacak bu durumda. Çünkü frekansların 0 olması yerine, hiç değilse 20 saniye aralıklı olması bile, daha homojen bir taşımacılığa zemin hazırlayacaktır.

Raylı sistemlerde katarlar ardarda bağlandığı zaman, tek bir vatman(/makinist) ile 3-4 vagon tek kalemde yürütülebiliniyor. Bu da ekonomik olarak bir avantaj. Metrobüste ise herhangi bir avantajı kalmayacaktır. İki aracın çekiş gücünü; öndeki 2 misli bir güç sarfıyla sağlayacak ve 2 personel istihdam edilecek...

Akın KURTOĞLU


recep demirbas
10 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 02:57

40 kişi 40 yıl düşünse kimsenin aklına gelmez
bu dediğimiz bağlantı sayesinde ara hatlar oluşturabiliriz mesela incirli- sefaköy hattını bu araçlarla açabiliriz. araçlar buraya gelince diğer şeride geçer ve ters yöne devam eder

yapılabilir yada yapılamaz demiyorum ancak araçlar elektrik tahrikli ise bahsedilen şey imkansız değildir diye düşünüyorum. haklı tereddütler olabilir bu konuda ancak eğer yapabilirsek dünyada bir ilk olur bu hele 50 araç için de yapılırsa tam zihni sinir icadı olur

bu iş için 2 tane phileas feda ederdim ben başkan olsam. görelim türk mühendisleri, türk işçileri neler yapabiliyor.


Enes Zengin
10 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 03:06

Bence ilk oalrak yolu bi bitirelim. Sonra tüm metrobüsler gelsin. Manyetik çiviler yerleştirilsin. Metrobüsler tek başlarına şöförsüz gdiebilsin. Sonra baktık yolcu talebi inanılmaz fazla metrobüs dayanmıyor. O zaman gerekeni yaparız

Ulaşımcı DOĞUKAN
10 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 03:13

Arkadaşlar aslında denemekte fayda var bizim mühendislerimiz bu işi başarabilir. RTE 2000 ile makinistsiz vagon üreten ülkemizde neden 2 metrobüs birbirine bağlanmasın ki? Bu iş için İstanbul-ULAŞIM A.Ş. çalışan bir yetkilinin görüşleri gerekir.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM