Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 22
ali alimi012
3 gün önce - Sal 23 Şub 2021, 15:30

Sanki bisiklet kullananlar kuralları çok iyi biliyor da iki Bisiklet yan yana gitmez ama adam 2'de gidiyor 3'te gidiyor

Yakup

3 gün önce - Sal 23 Şub 2021, 23:28

Trafiğe ocakta 117 bin 313 aracın kaydı yapıldı

Trafiğe ocak ayında 117 bin 313 aracın kaydı yapılırken, 3 bin 866 aracın trafikten kaydı silindi. Böylece trafikteki toplam araç sayısı ocakta 113 bin 447 arttı.

Alıntı:






Türkiye İstatistik Kurumu, ocak ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı. Buna göre, ocakta trafiğe kaydı gerçekleştirilen taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 24,1 artarak 117 bin 313'e yükseldi. Söz konusu dönemde kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 26,1 azalarak 3 bin 866'ya düştü. Böylece trafikteki toplam taşıt sayısı, bu yılın ilk ayında 113 bin 447 arttı.
Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan taşıtların yüzde 63,5'ini otomobil, yüzde 19,1'ini kamyonet, yüzde 8,9'unu motosiklet, yüzde 4,4'ünü traktör, yüzde 2,7'sini kamyon, yüzde 0,5'ini minibüs, yüzde 0,5'ini özel amaçlı ve yüzde 0,4'ünü otobüs oluşturdu.

Ocakta trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yüzde 16,1'i Fiat, yüzde 14'ü Renault, yüzde 9'u Volkswagen, yüzde 7,5'i Toyota, yüzde 7,4'ü Peugeot, yüzde 5,5'i Ford, yüzde 4,8'i Dacia, yüzde 4,3'ü Skoda, yüzde 3,9'u Citroen, yüzde 3,8'i Opel, yüzde 3,7'si Honda, yüzde 3,4'ü Mercedes-Benz, yüzde 3,3'ü Hyundai, yüzde 2,7'si Nissan, yüzde 2,1'i Kia, yüzde 1,8'i Audi, yüzde 1,7'si Seat, yüzde 1,5'i BMW, yüzde 0,9'u Volvo, yüzde 0,5'i Jeep ve yüzde 2,1'i diğer markalardan oluştu.
Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan 74 bin 505 otomobilin, yüzde 53'ü benzin, yüzde 35,9'u dizel, yüzde 5,7'si LPG yakıtlı, yüzde 5,4'ü elektrikli veya hibrit olarak kayıtlara geçti.
Ocak ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 13 milyon 172 bin 111 otomobilin ise yüzde 38,3'ü dizel, yüzde 36,6'sı LPG, yüzde 24,6'sı benzin yakıtlı olup, yüzde 0,3'ü elektrikli veya hibrit olduğu görüldü. Otomobillerin yüzde 0,3'ünün ise yakıt türü bilinmiyor.
Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yüzde 27,9'unun 1401-1500, yüzde 26,9'unun 1300 ve altı, yüzde 23'ün 1501-1600, yüzde 15,7'sinin 1301-1400, yüzde 5,5'inin 1601-2000, yüzde 0,5'inin de 2001 ve üstü motor silindir hacmine sahip olduğu görüldü.


KAYNAK; MILLIYET

12 ay boyunca bu rakamlar böyle devam ederse bu yilda yaklasik 1,2 milyon arac demektir..

250bini en az Istanbulda kayit olmakta..

Bu böyle devam ettikce 10 köprü ve 10 tünel yapilsin.

FAYDA OLMAZ!


faruk kochan
3 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 00:23

aslında dubai gibi şerit sayısı arttırılırsa köprüye gerek kalmaz

ali alimi012
2 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 12:26

benim önerim tüm şehirlerde ki trafik için
ilk başta eğitimli sürücü
ardından toplu taşımanın ucuzlaması
araç kullanmayıp toplu taşıma kullanana haftada 1 ücretsiz biniş hakkı gibi ekonomik kolaylıklar vs

ardından trafik ışıklarına çözüm
trafik nerde çoksa ona göre akmalı
park yerleri yapılmalı
yol kenarına park kaldırılmalı
park yerleri hep içeride ve yolun dışında yapılacak düzenlemeler vs
bundan sonra en iyi çözüm herkesi gideceği şeride önceden girmesi
gereksiz hızlanma ve yavaşlamaların önüne geçilmesi
kaza olduğunda trafiği başka yöne kanalize edecek düzenlemeler vs
sol şeritte gidenin gereksiz yere yavaşlamasının önüne geçilmesi ve cezalandırılması
sol şeriden neredeyse hep boş olması ve sadece sollamak için kullanılması
bunlar kural olsa da uygulama da olmadığı için eğitimi ve denetlenmesi gerekiyor


Nezih90
2 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 14:52

Sorun esasında toplam araç sayısı deği. Türkiye'de kişi başına düşen araç sayısı Avrupanın çok gerisinde. Ama dağılım farklı tabii. Şehirli insan normalde daha az araba kullanır çünkü toplu taşıma ve hızlı tren imkanı vardır ve arabaya göre daha hızlı yol alabilir. Kırsal kesimde oturan ise araba kullanır çünkü nüfus seyreklikinden toplu taşıma ya daha az, yada yoktur. İstanbul bir çok açıdan maalesef bu sıkıntıyı yaşıyor. Hem yeterli demiryolu ve metro yok, hemde boğaz tarafından ikiye bölünüyor, yani araç trafiği bu bir elin parmaklarını geçmeyen sayıda alternatiflerde sıkışıyor. Yani işin özü İstanbul deniz ile daha fazla entegre olmalı. İDO bağlantılı metrolar gelecekte büyük bir fırsat bu anlamda. Yenikapı için de M1 hattının uzatılması düşünülmeli. Hatta ring şeklinde yaparak sıklık bile arttırılabilir aynı M11'in Gayrettepe durakındaki gibi ama şekli sahile ve limana göre ayarlanır.

Alıntı:
ali alimi012
mesajlar: 63282 saat önce - 12:26 (bugün)

benim önerim tüm şehirlerde ki trafik için
ilk başta eğitimli sürücü
ardından toplu taşımanın ucuzlaması
araç kullanmayıp toplu taşıma kullanana haftada 1 ücretsiz biniş hakkı gibi ekonomik kolaylıklar vs

ardından trafik ışıklarına çözüm
trafik nerde çoksa ona göre akmalı
park yerleri yapılmalı
yol kenarına park kaldırılmalı
park yerleri hep içeride ve yolun dışında yapılacak düzenlemeler vs
bundan sonra en iyi çözüm herkesi gideceği şeride önceden girmesi
gereksiz hızlanma ve yavaşlamaların önüne geçilmesi
kaza olduğunda trafiği başka yöne kanalize edecek düzenlemeler vs
sol şeritte gidenin gereksiz yere yavaşlamasının önüne geçilmesi ve cezalandırılması
sol şeriden neredeyse hep boş olması ve sadece sollamak için kullanılması
bunlar kural olsa da uygulama da olmadığı için eğitimi ve denetlenmesi gerekiyor

Polis ve sürücü kursları işlerini yapmazlar ise çok normal maalesef. Yoksa bu yazdıklarınızın yarısı zaten olması gereken şeyler. Trafik yasaları, kuralları ne diye var uygulanmayacak iseler.



technocrat
2 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 15:18
İnsanın vatanı doğduğu yer değil, doyduğu yerdir


Alıntı:
12 ay boyunca bu rakamlar böyle devam ederse bu yilda yaklasik 1,2 milyon arac demektir..

250bini en az Istanbulda kayit olmakta..

Bu böyle devam ettikce 10 köprü ve 10 tünel yapilsin.

FAYDA OLMAZ!


Yıllardır insanlar toplu taşımaya teşvik edilirken pandemide maalesef tersine hareket var.

Pandemide uzaktan çalışma yaygınlaşmasına rağmen trafik yoğunlaştı. Oturduğum sitede gün aşırı yeni bir araç görüyorum. 5-10 bloklu sitede bile neredeyse her gün yeni otomobil satılıyor. Evet, belki yeni araç geliyor ama eskisi de birilerine gidiyor. Rakamlar da bunu doğruluyor.

Pandemi sonrasına miras olarak kalacak şeylerden biri bu trafik olacak bize.

Şehrin eski dinamikleriyle devam edebilmesi zor. Herkes anadoluda oturuo iş için her gün avrupaya gitmemeli.

Ev yaşantısına da etki ediyor.

Ben mesela pratik hafif ev eşyalarını tercih etmeye başladım çünkü son 6-7 yılda değişen iş koşullarına göre biri şehir dışı olmak üzere üç kez taşındım. Baktığımda eşyalı evlerin de arttığını görüyorum.

Sadece bavulunu toplayıp taşınan ev arkadaşlarımı imrenerek izledim. Evdeki eşyalarım bile pişmanlık yaratıyor. Sabit bir mobilya alırken pişmanlık duygusu yaşıyor, almamak için elimden geleni yapıyorum.

İstanbul'da bu pratiklikte olmak, çok eşya sahibi olmadan işe yakın evlere taşınmak gerekiyor.

Bu şekilde ulaşım ihtiyaçlarınızı radikal biçimde düşürebiliyorsunuz. Günümüz ve pandemi sonrasının şartlarında şehri dayanılabilir kılacak olan bu olacak. Ya o trafiği her gün göze alıp mahallesinden vazgeçmeyecek ya da mahallesinin ona sunduğu ile yetinecekler.

Ve yahut benim söylediğim metodu kullanıp her gün göçebe hayatı sürmektense birkaç yılda bir göçebe olarak hayatlarını sürdürecekler.


Yakup

2 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 15:26

Alıntı:


Sorun esasında toplam araç sayısı deği. Türkiye'de kişi başına düşen araç sayısı Avrupanın çok gerisinde. Ama dağılım farklı tabii. Şehirli insan normalde daha az araba kullanır çünkü toplu taşıma ve hızlı tren imkanı vardır ve arabaya göre daha hızlı yol alabilir.


Burada bisikleti unutmayiniz..

Danimarka, isvecte, Norvecte, Hollanda da, Almanya gibi refah seviyesi yüksek olan ülkelerde Halkin büyük bir yüzdesi bisikletle gidip geliyor..

Bisiklet o ülkelerde hayatin bir parcasi haline gelmis durumda..


numan1
2 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 16:36

Oradaki evler çoğunlukla otopark ve bahçeleri , düzgün yolları var . O nedenle bisiklet olabilir ama Türkiye kümes gibi dairelerde o iş olmaz

wowalpwow
2 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 16:42

Bazen yürüyecek kaldırım bulamıyoruz, bisiklet diyorsunuz. Ayrıca normal bisiklet sürülmez İstanbul'da çok yokuş.

Elektrikli bisiklet çok yer kaplar her yerden geçemez, onun için en mantıklısı elektrikli scooter. Zaten bir kaç tane şirket var şu an elektrikli scooter kiralayan. Böylelikle mesela evden metro durağına scooterla gidip orada bırakıyorsun ve metrodan inince oradan başka bir scooter kiralıyorsun. Metro veya her toplu taşıma çok kalabalık olduğundan içeriye almak çok zor olur, en mantıklısı bu. Belediye bu işe girmeli, sayıları çok artmalı.


drbora
2 gün önce - Çrş 24 Şub 2021, 19:03

Erenköy İkitelli arası yol gitmem gerekiyor bazen, köprüydü Mahmutbey'di İstanbul'un en beter trafiğine maruz kalıyorum. Raylı sistem durağı evimin önünden şirketin önüne kadar var. Dedim böyle gideyim, Erenköy Yenikapı, Mecidiyeköy, Mahmutbey, İkitelli varmam en trafikli yol ile aynı tutuyor, 20 30 TL arası da gidiş dönüş ücreti var. Cazip gelmedi. Şimdilerde 2 saatte gideceğime 2,5 saatte feribot ile gidiyorum. Trafik yok boğaz manzarası var.



sayfa 22
« önceki   123 ... 212223   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM