Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 20
Nezih90
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 12:59

Alıntı:
Hem insanları İstanbul dışında çıkarmayı düşünüyorsunuz hemde Haydarpaşa yı faal hale getirmeye çalışıyorsunuz. Bu bir tezat oluşturmuyor mu ? Sonuçta Haydarpaşa ulaşım akslarının hiçbir noktasıyla kesişmiyor

Hayır oluşturmuyor, çünkü esas olan önemli nokta Haydarpaşanın açılması değil, şehirlerarası ve bölgesel ekspreslerin sıklığının artması ve bu mevcut durumda sadece Haydarpaşanın açılması ile mümkün. Yani esasından yolcu peronları değil, gare sahasının açılması. Aynı şey Sirkeci için de geçerli. İnsanlar İstanbul'a çevresinden kolayca ve hızlıca gelip gidemezler ise o zaman göç etmeye başlıyorlar. Ama mesela İzmit'e oturan biri Ada ekpresi ile veya Çerkezköy'de oturan biri aynı mantıkta İstanbul merkezine gelip gidebilirler ise oldukları yerde kalabilirler. Buna en güzel örnek Almanya. Bir çok küçük ve orta ölçekli şehir var ve demiryolu ve otobanlar ile büyük şehirlere ve birbirlerine bağlanmış. Hatta bazı köyler bile o durumda. Adam neden büyük şehirde oturmak için kassın ki böyle bir durumda. Dünyadaki diğer büyük şehirler ile karşılaştırırsanız, İstanbul demiryolu anlamında çok ama çok geride. Metro anlamında demiyorum, banliyö ve normal tren yolları bakımından. O yüzden Hızrayı bakanlık ve belediye ortaklaşa ve hatta tren standardında yapsalar, o zaman trafike çok net bir etkisi olacaktır.

Bunun yanında arabalar için tüp geçit ve köprü yapılması gene yapılması gereken bir şey, 20 milyonluk şehrde arabaları üç noktadan mı geçireceksiniz. Demiryolu odaklı mass transit öncelikli olmalı tabii ki ama boğaz gibi bir faktörü yok sayamayacağınız için araba geçişlerini de artırmak gerekiyor ama bu YİD ile olmamalı, yoksa esas yararını 30 yıl sonra görürsünüz o da anlamını yitirir.


Yakup

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:02

Alıntı:


Yok hani buralara hiç gelmemiş bir insan olsa anlayacağım ama daha bu sene geldi. Şimdi Bakırköy'de oturup Levent'teki işine bisiklet ile nasıl gideceksin desek Danimarka'da insanlar şöyle gidiyor, onlar da böyle gitsin diyecek


Büyük kismiyla toplu ulasimla gider. Metronun bittigi yerde de bisikletine biner geri kalan mesafeyi onunla yapar..


Danimarka halki bunu yapiyor..


Nezih90
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:10

Ben de Türkiye'de bisikletin geliştirilmesi gerektiği fikrine katılıyorum ama bu Ankara ve İstanbul gibi çok tepelik olan şehirler için yaygın bir çözüm olamaz. Mesela Sahil kesimleri veya Kadıköy gibi daha düz yerlerde olabilir. O yüzden bu Konya ve Eskişehir gibi düz şehirlerde daha büyük bir potansiyele sahip. Ankara'da Cinnahı bisiklet ile her gün çıkın bakıyım

En son Nezih90 tarafından Sal 23 Şub 2021, 13:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


wowalpwow
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:10

Alıntı:
İnsanlar İstanbul'a çevresinden kolayca ve hızlıca gelip gidemezler ise o zaman göç etmeye başlıyorlar. Ama mesela İzmit'e oturan biri Ada ekpresi ile veya Çerkezköy'de oturan biri aynı mantıkta İstanbul merkezine gelip gidebilirler ise oldukları yerde kalabilirler.





Eğer ki Çanakkale ve Osmangazi Köprüleri planlandığı gibi demiryolu ile inşa edilselerdi ve çizdiğim gibi bir yuvarlak şeklinde hızlı tren hattı olsaydı İstanbul'un nüfusu bütün hat boyunca yayılabilirdi. Hangi mantıkla köprüleri demiryolu olmayan hâle çevirdiler akıl alır gibi değil. 30 yıl sonra bir de demiryolu köprüsü yaparız nasılsa para bol.


En son wowalpwow tarafından Sal 23 Şub 2021, 13:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ustura Faysal
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:10

Alıntı:
Metronun bittigi yerde de bisikletine biner geri kalan mesafeyi onunla yapar..


Danimarka halki bunu yapiyor..


buradaki insanlar metrodan indiği yerden gerisini yürüyor zaten. Bisiklete gerek yok Ne yani şimdi adam gidecek Zeytinburnu Meydan'dan bisiklet ile E5'e çıkacak, bisikletini orada bırakıp metrobüse binip Mecidiyeköy'e gidecek. Sonra da oradan işine yine başka bir bisikletle mi gidecek

Olmaz Jakob olmaz. Buralarda bisiklet olmaaaz



Yakup

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:13

Alıntı:


Metronun bittigi yerde de bisikletine biner geri kalan mesafeyi onunla yapar..


Danimarka halki bunu yapiyor..


buradaki insanlar metrodan indiği yerden gerisini yürüyor zaten. Bisiklete gerek yok Ne yani şimdi adam gidecek Zeytinburnu Meydan'dan bisiklet ile E5'e çıkacak, bisikletini orada bırakıp metrobüse binip Mecidiyeköy'e gidecek. Sonra da oradan işine yine başka bir bisikletle mi gidecek

Olmaz Jakob olmaz. Buralarda bisiklet olmaaaz


Hayir, metroda bisikletler icin vagon olmaliki yanina alabilsin..

Yurtdisini pek görmediniz herhalde..


numan1
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:15

İstanbul kurtuluşu yeni yapılacak 4. Köprü ve şehri saran tren hatlarında .
Bu yeni köprüde tren hattı ortadan gidecek .


technocrat
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:41

Alıntı:
Hangi mantıkla köprüleri demiryolu olmayan hâle çevirdiler akıl alır gibi değil


Dünyada üstünden hem karayolu hem demiryolu geçebilen en uzun köprü Yavuz Selim Köprüsü 1400 metre açıklığı var.

Çanakkale Köprüsü YSS'den neredeyse %50 daha uzun (2023 metre).

Basite indirgersek, köprünün ayak yüksekliğine bakarak yaptığı işin büyüklüğünü daha kolay anlarız.

YSS'de 322 metre ayak yüksekliği var. Bu sayı da YSS'yi dünyada en yüksek ilk birkaç köprüden biri yapıyor. Çünkü demiryolu yükünü de kaldırması gerekiyor.

Öte yandan Çanakkale Köprüsü ise 3,5 km uzunuluğunda. Bu uzunluğu taşıyabilmek için 318 metre kule yükseliğine sahip. YSS ile eşit yani.

YSS'nin tasarımını Çanakkale'ye uyarlasak ya boğazın ortasına yapay bir ada yapıp iki tane köprü inşaa edecektik ya da köprünün ebatlarıyla oynayıp uyduracaktık.

Doğru orantı ile hesaplarsak YSS modelinde bir Çanakkale Köprüsü'nün Kule Yüksekliği 530 metre oluyor. Ki hiç bir mühendislik detayına girmeden, basit bir hesap ile bu sonuca vardım.

Böyle bir kule aşağıdaki listeye rahatlıkla girer:



Kıyaslamayı şuradan da yapabiliriz. İstanbul'daki yeni TV kulesinin denizden toplam yüksekliği aşağı yukarı bu kadar. Kuleye ve boğaz köprülerine bakarsanız olmayacağını anlayabilirsiniz rahatlıkla.


İSMAİL ÇELİK

1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:42

Alıntı:
İstanbul dışında çıkarmayı düşünüyorsunuz hemde Haydarpaşa yı faal hale getirmeye çalışıyorsunuz. Bu bir tezat oluşturmuyor mu ? Sonuçta Haydarpaşa ulaşım akslarının hiçbir noktasıyla kesişmiyor. Ne büyük otopark yapılabilecek durumda ne bir metro hattıyla entegre noktası nede etrafında yoğun bir nüfus yaşam alanı var.


Oluşturmuyor,orası transit trenlerin bazılarının kalkış noktası olarak kullanılabilir.Marmaray'ın vagon parkı orası yer yok zaten ,birde illa bütün trenler iki yaka arasında çalışmak mecburiyetinde değil Haydarpaşa-Gebze işletmeside yapılabilir.Kadıköy Meydan'a yürüme mesafesinde ayrıca.


technocrat
1 hafta önce - Sal 23 Şub 2021, 13:45

Alıntı:
Hayir, metroda bisikletler icin vagon olmaliki yanina alabilsin..

Yurtdisini pek görmediniz herhalde..


İlk ve son vagondaki sahanlığa alınabiliyor ama metro istasyonları çok müsait değil. İnsanlar uzaylı gelmiş gibi bakıyorlar.

Taşınabilir katlanan bisikletler var. Hatta elektriklileri de var. Bunlar olabilir ama alışkanlık lazım.



sayfa 20
« önceki   123 ... 1920212223   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM