Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ali.ozcan

9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 00:43
Ulusoy Seyahat otobüs şirketi


Tarihçe



Kurucumuz
Hacı Mehmet
Bahattin Ulusoy
1925
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun üzerinden çok zaman geçmemiş ve ülke hala yoklukla mücadele içerisinde. Yıllar süren savaşların yaraları sarılmaya çalışılıyor. Karadeniz'in çalışkan, zeki ve girişimci halkı, verimli fakat sarp topraklarda, fındık, mısır, narenciye yetiştirerek, balıkçılık yaparak, el tezgahlarında Rizebezi ve peştemal dokuyarak ayakta kalmaya çalışıyor. Ne var ki, yol ve araç yokluğu, Türkiye'nin her bölgesinde olduğu gibi, onların da belini bükmüş. Dışarıyla tek bağlantıları, sahil şeridindeki yerleşim bölgelerine uğrayan yolcu ve yük gemileri ve gemilerin karayla bağlantısını sağlayan takalar. Tüm bu zor şartlara bir de doğal felaketler eklenince, yaşam iyiden iyiye zorlaşıyor Karadeniz halkı için.

Aşırı yağışlar Of ile Çaykara sınırındaki Solaklı Deresi'ni taşırınca, iki belde arasında ulaşım zorluğu yaşanıyor. Ta ki, Hacı Mehmet Bahattin Ulusoy, tüm yaşantısını ve üç kuşak ailenin kaderini belirleyecek çözümü üretinceye kadar. Zeki ve girişimci kişiliğiyle baba Ulusoy, iki belde arasında ulaşımı sağlayan basit bir sal yaparak, yıllar sonra kara, hava ve deniz ulaşımı, turizm, otomotiv, tekstil sektörlerindeki atılımlarıyla dev bir holding'e dönüşecek olan şirketler grubunun ilk adımını atıyor.

1928
Karadeniz Bölgesi'ndeki ulaşım sıkıntısına pratik bir çözüm üreten ve bu yıllarda fındık ve zahire ticaretiyle de uğraşan baba Ulusoy, bir yakınıyla ortaklaşa olarak ilk aracını satın alır ve yük taşımacılığına başlar.

1937
Ulusoy Otobüs İşletmesi
Hacı Mehmet Bahattin Ulusoy, 37 model Opel marka otobüsle Of - Trabzon arasında yöresel yolcu ve yük taşımacılığıyla devam eder serüvenine. Ve ilk şirket kurulur; Ulusoy Otobüs İşletmesi Şirketi. Bu ilk şirketle birlikte, Ulusoy İşletmesi'nin ilkesi de belirlenir:
“HER ŞEY ZAMANINDA.”

1941
İkinci Dünya Savaşı'nın ülkemize de yansıyan sıkıntılı dönemi yaşanmaktadır. Ürünlerin ve insanların başka yörelere taşınabilmesi, üretimin ve emeğin değerlendirilmesinin önemi her geçen gün biraz daha artmaktadır. Hacı Mehmet Bahattin Ulusoy, otobüs işletmeciliğinin yanı sıra yük taşımacılığını da genişletir ve filoya yeni kamyonlar katar.

Otobüs İşletmesi'nin yönetimini, ailenin büyük oğlu Mehmet Ali Ulusoy üstlenir. Ve aile, Trabzon'u merkez edinen bu küçük işletmeyi, tüm Türkiye ve yurtdışına yayılan dev bir holding'e dönüştürmenin ilk adımlarını hızla atmaya başlar. Ali Osman Ulusoy 1943'te, Sefer Ulusoy 1944'de, Saffet Ulusoy 1946'da ve Cemal Ulusoy 1949'da Ulusoy ailesinin daha da güçlenmesi için elbirliği yaparlar.

1952
Ulusoy Kollektif Şirketi
Baba Hacı Mehmet Bahattin Ulusoy, işleri bütünüyle çocuklarına bırakır. Genç Ulusoylar için yeni atılım dönemi başlar. Ulusoy Kollektif Şirketi kurulur. Aile, Mobil ile Scania Vabis otobüs ve kamyonlarının Karadeniz Bölgesi acenteliklerini alır.

Trabzon-Erzurum, Trabzon-Samsun, Samsun-Ankara, Samsun- İstanbul arasında tarifeli yolcu seferleri başlar. Aynı yıllarda tomruk, buğday, şekerpancarı, akaryakıt ve tuz nakliyesi ihaleleri alınıp, büyük ölçekli nakliye işleri başarıyla gerçekleştirilir.

1959
Bu yıllarda Yılmaz Ulusoy Trabzon'da iş hayatına atılır.

1961
Ulusoy Turizm Seyahat Kollektif Şirketi
Ali Osman Ulusoy ve Saffet Ulusoy Trabzon'nda kalırken, M. Ali Ulusoy ve Yılmaz Ulusoy Samsun'a, Sefer Ulusoy Ankara'ya, Cemal Ulusoy ise İstanbul'a yerleşerek Ulusoy için büyük atılım dönemini başlatırlar. Yük ve yolcu taşımacılığının yanı sıra inşaat ve müteahhitlik alanında da önemli gelişmeler kaydedilir. Ama asıl atılım turizm ile yapılır.

1970
Ulusoy Turizm ve Seyahat A.Ş.
Türkiye'nin uluslararası ilişkilerinde ve dış ticaretinde yeni olanaklar ortaya çıkmaya başlamıştır. Ulusoy Turizm ve Seyahat A.Ş.'nin kurulmasıyla Ulusoylar, Türkiye'nin sahip olduğu turizm potansiyelini değerlendirmeye yönelir.

Üç yıl sonra, Ulusoy Transport Company kurulur. Uluslararası TIR taşımacılığı alanında büyük atılım dönemi başlar. Kısa sürede Ulusoy, Türkiye'nin taşımacılık alanında önemli kuruluşları arasına girer. Samsun, Trabzon, Hopa, Mersin, İskenderun limanlarından 13 yılda 28 milyon ton kargonun İran ve Irak'a nakliyesi Ulusoy tarafından yapılır. İstanbul'dan ve Türkiye'nin önemli ticari merkezlerinden yurtiçi ve yurtdışı nakliye hizmetleri gerçekleştirilir. Bu hizmetlerle, ülkemize bu yıllar içerisinde 1 milyar 700 milyon dolar döviz girdisi sağlar ve her yıl altın madalya ile ödüllendirilir.

1973
Acılı Yıllar
1973 yılında büyük ağabey Mehmet Ali Ulusoy, bir yıl sonra da anne Rahime Ulusoy vefat ederler.

1980
Ulusoy Ailesi'nin babası ve Ulusoy şirketlerinin kurucusu Hacı Mehmet Bahattin Ulusoy'un kaybedildiği yıldır.

1981
Atılımlar büyük bir hızla devam eder.
Ulusoy, dünyanın en büyük otomotiv kuruluşlarından biri olan Volvo'nun kamyon, çekici ve otobüslerinin, 1983 yılında da Neoplan otobüslerinin Türkiye genel distribütörlüğünü alır. 300 aracı aşan TIR parkının modernizasyonu gerçekleştirilir, 450 araçlık otobüs filosu yenilenir ve Neoplan otobüsleri filoya katılır, Ulusoy Denizcilik A.Ş. Samsun'da kurularak faaliyete geçer.

Turizm sektörüne yapılan büyük yatırımlardan Alanya Aspendos Hotel, Kuşadası Hotel Fantasia de Luxe ve Kemer Holiday Club Tatil Köyü'nün hizmete girmesiyle, Ulusoy adı turizm işletmeciliği alanında kendini kabul ettirir.

1989
Şirketlerimizin hızla büyümesinde çok büyük emeği geçen, Ulusoy Ticari Yatırımlar Holding'in Kurucu Ortağı, Türk turizmine ve karayolu insan taşımacılığına büyük katkıları olan Cemal Ulusoy, 3 Ekim 1989 yılında aramızdan ayrılarak, ebediyete intikal etmiştir.

1991
Bosfor A.Ş.
Bosfor A.Ş. satın alınarak, Avrupa seferlerine başlanır.
Artık hedef, taşımacılık sektörünün lideri olma sorumluluğuyla bu alanda eksiksiz hizmet vermek.

Yine bu yıllarda, 2500 tanker ve 10.000 Türk personeli ile, dört yıl boyunca İran içerisindeki ham petrol taşıması gerçekleştirilmiştir.

1993
Ulusoy Seyahat Nakliyat A.Ş.
Hızlı ve istikrarlı gelişim süreci içerisinde, yolcu ve yük taşımacılığından, dev bir holding'e uzanan ilk adım atılır.

1994
Ulusoy Uluslararası Nakliyat ve Ticaret A.Ş.
Havayolu ve konteyner taşımacılığında uluslararası hizmet sunan Ulusoy, Uluslararası Nakliyat ve Ticaret A.Ş.'nin kurulmasının ardından, entegre taşımacılık hizmetleri gerçekleştirmek üzere yapılanır.

Bunu, dünyanın her yerinde acenteleri bulunan Emery Worldwide'ın Türkiye temsilciliğinin alınması izler. Böylece, hava kargo ve konteyner taşımacılığında uluslararası çapta bir organizasyon sağlanmış olur. Ulusoy, kara, hava ve deniz taşımacılığı alanlarında uluslararası entegre taşımacılık yapan, saygın, güçlü ve güvenilir büyük bir kurum kimliği kazanır.

1995
Ulusoy Ticari Yatırımlar Holding A.Ş.
Ulusoy Şirketler Topluluğu'nu oluşturan tüm şirketler,
Ulusoy Ticari Yatırımlar Holding A.Ş. çatısı altında toplanır. Ulusoy için artık yeni ufuklara açılma zamanı gelmiştir. Kurumsal sermayenin güçlendirilmesi, mali ve hukuki yapının geliştirilmesi sağlanır. Kurumsal kimlik çalışmaları sonuçlandırılarak, çağdaş yapılanmanın bir gereği daha yerine getirilir. Diğer denizcilik şirketleri de bu tarihte kurularak faaliyete geçer.

1996
Ulusoy Ticari Yatırımlar Holding A.Ş. ile Transport Grubu, Otobüs Grubu, Otomotiv Grubu ve Tekstil Grubu'na bağlı şirketler, 18 Mayıs 1996'da Yenibosna'da kurulan holding merkezine taşınır.

1997
Ulusoy Tekstil A.Ş.
Her atılımında başarıyı göğüsleyen Ulusoy, dünyanın en ileri teknolojisiyle donattığı Çerkezköy Ulusoy Tekstil Fabrikası'nı kurar. 21 Haziran 1997 tarihinde ise Ceys markasıyla ilk üretimini yapmaya başlar.

Bugün, 300 milyon dolara ulaşan cirosu ile Ulusoy, sadece kara ve denizde Türk taşımacılık sektörünün lideri olmakla kalmamış, turizmde, otelcilikte, otomotivde, tekstilde gerçekleştirdiği girişim ve başarılarıyla, uluslararası nitelikte bir şirketler topluluğu olma başarısını da göstermiştir. Türkiye özel sektörünün önde gelen kurumlarından Ulusoy, Türk halkına iyi hizmet ve ülke ekonomisine daha büyük katkıda bulunmak amacıyla, sürekli yeni atılımlar, yeni girişimler ve yeni yatırımlarla gelişimini sürdürmektedir.

2002
Ulusoy Şirketler Grubu "Her Şey Zamanında" ilkesiyle 2002 yılında, 65. yıldönümünü kutlarken, kaliteli hizmetin tüm gereklerini yerine getirerek çalışmalarını sürdürmektedir.

2003
Ulusoy Çeşme Limanı
Ulusoy Holding, Türkiye'nin ekonomik kalkınmasına gösterdiği hassasiyetin bir göstergesi olarak, Ulusoy Holding Yönetim Kurulu Eş Başkanı Yılmaz Ulusoy'un uzun yıllar çabaları sonucu, devlet tarafından özelleştirilen Çeşme Limanı'nı Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nden satın aldı.

2004
Royal Class
Ulusoy Holding son olarak hizmete sunduğu yüksek teknoloji sahibi Royal Class otobüsleriyle yolculuk kavramını rahatlık, güven ve konforun zirvelerine taşıdı.

2006

Taşıma, otomotiv, turizm ve tekstil alanlarında güvenilir ve ayrıcalıklı hizmet anlayışından ödün vermeden, çağdaş teknolojinin gelişmiş sistemleriyle donattığı şirketlerinde, her an yeniliğe açık hizmet anlayışıyla sektörün en iyisi olmaya devam ediyor. Modern ve dinamik anlayışla gelişimini sürdüren Ulusoy şirketleri, kendi alanlarındaki başarılarını uluslararası kalite belgeleriyle de tescil ettirmişlerdir.



bir yere gideceksem ilk uğradığım firma değişmez tercihim.bu sitede başlığı olmamasına üzüldüm ve böyle bir başlık açmaya karar verdim.bana göre sektör lideri hakkında siz neler düşünüyorsunuz?


En son ali.ozcan tarafından Pts 24 Mar 2008, 03:48 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Gökhan AsGül
9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 00:47

Merter tesislerinden çıkmış bir Neoplan



Gökçe Aydın
9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 00:47

Öncelikle önemli bir eksiği tamamlamaya yönelik girişiminiz için sizi tebrik ederim. Gerçekten de Ulusoy kendi için ayrı bir başlık açılmasını hakeden bir firma. Ulusoy'u Ankara - İstanbul arasında bazen kullanırım. Özellikle 2002 - 2003 yıllarında kullandığımda gerçekten Ulusoy ile seyahat etmek bir keyifti benim için, hizmet kalitesi çok yüksekti. İkram çeşitliliği, ikramların sunuluş biçimi, personelin yolcuya davranışı vb kesinlikle örnek alınması gereken bir konumdaydı. Başka firmaya dönüp bakmam diyordum. Ama sebebini anlayamadığım bir şekilde hizmet kalitesi çok hızlı bir şekilde düştü o günden bu yana. Eskiden hiç rastlamadığımız ter kokan muavinlere, yolcuya sürekli terslenen muavin ve şoförlere, azalmış ikram çeşitliliğine, eskiden olduğunun aksine dağınık ve düzensiz sunulan ikram malzemesine, her tarafı zangırdayan otobüslere rastlar olduk.

Ancak, hala Bakırköy ve çevresinde oturanlar için terminalinin Merter'de olması nedeniyle vazgeçilmez firmalardandır. Ankara - İstanbul arasında şu anda standart 34, Royal Class 44 YTL ücret uygulamaktadır.

Firmada yaşadığım bir de anımı paylaşayım : İstanbul'dan Ankara'ya teyzemle birlikte 18.50 Küçükyalı kalkışlı Royal Mega seferiyle geliyorduk. İki kişi olduğumuz için alt kattan standart bilet almıştık. Fakat üst kat bomboştu; muavin bizi üst kata çıkarmak için çok ısrar etmişti. Biz de artık arkadaşı kıramayarak yukarı çıkmış ve standart para ödeyip Royal Class seyahat etmiştik. Ama otobüsün üst tarafı korkunç sallantılıydı; öyle ki teyzem bir kahve istedi ve istediği kahveyi içemedi çünkü kahve sallantıdan olduğu gibi sehpaya döküldü. Muavin bunun otobüsün boş olmasından kaynaklandığını söylemişti; doğru mudur ya da yanlış mıdır bilmiyorum. Şimdi bir iddiada bulunmayalım, Müslüm Türkses'ten fırça yeriz sonra.

Bir de Ulusoy - Varan rekabeti dillere destan olmuştur. Ulusoycular ve Varancılar kapışır durur öyle.



En son Gökçe Aydın tarafından Pts 24 Mar 2008, 01:23 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ali.ozcan

9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 01:12

İstanbul-Karabük hattında 99 model O 403lerle yolcu taşıyor.O arabalar bir kere teklemez ve hiçbir yerinden ses gelmez.Karabüklülerde arabadan önce hizmete önem verdiklerinden bu hatta fazla sıkıntı çekmiyor.Ordu-İstanbul hattında ise sabah verilen kalvaltı kaldırıldı.Önceden diğer firmalara oranlar 10 ytl fazla ücret alıyordu.Şimdi diğer firmalar ulusoy ile aynı ücret kesiyorlar.Neden olarakta bunu gösteriyorlar.

yılmaz büktel

9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 01:22

Ulusoy yaklaşık bir aydır Edirne-İstanbul ve Edirne-Ankara seferlerine başladı ve Edirne yolcusundan büyük ilgi görüyor. Hattın daimi arabaları starlinerler ama bazen travegolarda geliyor.


Ulusoyun Edirne Hattına girmesiyle beraber Volkan turizm ve Metro turizm de fiyatları aşağı çektiler ama şimdilik Ulusoy memnuniyeti indirimlere galebe çalıyor(üstün geliyor anlamına)


Kemal b
9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 01:23

Alıntı:
Merter tesislerinden çıkmış bir Neoplan


Fotoğraftaki Neoplan gördüğüm kadarıyla ''YL'' plaka serisinden... 2004 model olan bu otobüs , Ulusoy'un filosuna kattığı ilk Royal Class'lardandır. Ayrıca Türkiye'de çalışan ilk MAN motorlu Neoplan'lardan biri de bu otobüstür.



messiah_haktan

9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 03:18

Ne bakimdan, hangisi arayi acti?

Can B
9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 04:53

Gökçe Aydın demiş ki;
Alıntı:
öyle ki teyzem bir kahve istedi ve istediği kahveyi içemedi çünkü kahve sallantıdan olduğu gibi sehpaya döküldü. Muavin bunun otobüsün boş olmasından kaynaklandığını söylemişti; doğru mudur ya da yanlış mıdır bilmiyorum

Doğru! Boş koltuklar yolda sallanır. Bu yüzden eğer önünüzdeki koltuk boş ise ikram sizin için bir kâbusa dönüşebilir.


Tunahan YILDIZKAYA
9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 14:23

Alıntı:
Ulusoy yaklaşık bir aydır Edirne-İstanbul ve Edirne-Ankara seferlerine başladı ve Edirne yolcusundan büyük ilgi görüyor. Hattın daimi arabaları starlinerler ama bazen travegolarda geliyor.


Ulusoyun Edirne Hattına girmesiyle beraber Volkan turizm ve Metro turizm de fiyatları aşağı çektiler ama şimdilik Ulusoy memnuniyeti indirimlere galebe çalıyor(üstün geliyor anlamına)


Yılmaz Abi ben buna pek katılmıyorum.Benim gördüğüm kadarıyla ulusoy seferlere boş çıkıyor.Özellikle Volkan'ın yanında bir hiç kalıyor.Radar'da da bi takım şeyler oldu ve artık Edirne-İstanbul çalışmıyor.Radar seferleri durdurmadan önce Edirne-İstanbul 15 ytl yapmıştı.Volkan bu yüzden zam yapamadı ama radar durduktan sonra Edirne-İstanbul biletleri 20 Ytl'ye çıktı.Volkan tek başına kaldı gibi bi şey o hatta.


Gökçe Aydın
9 yıl önce - Pts 24 Mar 2008, 14:25

İnsanların alışkanlıklarını değiştirmeleri zaman alır. Ulusoy ısrar ederse Edirne hattında tutunur ve iyi para kazanır. Zaten Ulusoy gibi yüksek maliyetli karayolu taşımacılığı yapan firmaların artık kısa mesafelere odaklanmaları lazım. Uzun mesafelerde uçakla rekabet edebilmeleri çok zor.

Bu arada, bu başlık sadece tartışmadan ibaret kalıyor, daha sadece 1 adet fotoğraf gönderildi. Özellikle Neoplan Starliner 1 modeli yaşına rağmen dış görünüş açısından bence hala çekici, iyi bir fotoğraf malzemesi. Bunu değerlendirmek lazım.



En son Gökçe Aydın tarafından Sal 25 Mar 2008, 01:23 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM