Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 09:41
İstanbul Metrobüsler 500 Kişi Nasıl Taşıyacak?


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Documents/videolar/sh ...rmetro.htm

Son günlerde basında Phileas metrobüslerin herbirinin tam 500 kişi taşıyacağından dem vuruluyor. Nasıl olacak acaba bu iş? Bir fikri olan var mı?

Akın KURTOĞLU


Erkan YILMAZ
11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 09:57

Dün sabah show tv'de izlediğim haberde bende bu söyleneni duymuştum. Sabah sabah uykumun açılmasını sağladılar sağolsunlar.

Dünkü mesajımda da yazdığım gibi aracın İBB'nin isteği ile 2 metre daha uzun yapılmasıyla kapasitesinin 400'den 500'e çıktığını söylediler üstelik.

Erkan Yılmaz


abhazyalı ugur
11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 09:59

Alıntı:
2 metre daha uzun yapılmasıyla kapasitesinin 400'den 500'e çıktığını söylediler üstelik.
İki metreye 100 kişi sıgdırabilmek Keşke 4 metre uzatsalardı.600 kişilik olurdu
Bakalım az bir zaman kaldı 8/10 güne kadar belli olacak



tolginho

11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 10:01

O dedikleri rakamlar imkansız, bir seferdeki indi bindileri sayıpta 400-500 diyor olabilirler. 2 metrelik eklentiye 100 kişi koyabiliyorlarsa o zaman otobüsleri boyuna değil enine 2 metre genişletmişlerdir

Tolga KAPROL


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 10:11

Çok bilen basınımızın mensuplaının inanılmaz mantığı!



mustafa mavi

11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 10:16

2 metreye uzatarak kapasiteyi 100 kişi arttıranlara sormak lazım;

O zaman bu araç 1300 kişimi taşır diye?


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 10:17

Alıntı:
aracın İBB'nin isteği ile 2 metre daha uzun yapılmasıyla kapasitesinin 400'den 500'e çıktığını söylediler üstelik.

Aslında mantıksız değil, yani en azından matematiksel olarak imkânı var...

2 metre uzaması demek, 2.1 X 2.2 X 2 = 9.24 metreküp demektir. Bir metreküplük alan, yataylamasına tam ortasından ikiye bölündüğü vakit, 50 santim yüksekliğinde ve birebir zeminde iki raf oluşur. Her rafa 6 kişi çömelerek oturur ve başlarını birbirlerinin sırtlarına dayarlar ise bu alana sığabilirler (İnsan omuzunun genişliği ortalama 50 santim hesabıyla, yanyana 2'şerden, 3 sıra şeklinde sığışabilirler ). Bu da demektir ki; 1 metrekübe, üstüste 50 santimlik aralıklı 2 raf halinde 12 kişi sığabilir.

Toplam 9.24 metreküp fazla yerimiz mevcuttu => 12 x 9.24 = 110.88 kişi... Yani, değil +100 kişi, bu ciddi ve de son derece mantıklı (!) hesabımıza göre ; tam 111 kişi dahi sığabilir ve araçların herbirinin kapasitesi 511 olarak verilebilir bundan kelli...

Akın KURTOĞLU



Erkan YILMAZ
11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 10:19

Şimdi İETT ve İBB sitelerinden kontrol ettim. Acaba 500 kişi hesabı onlardan mı çıktı diye.

Her iki sitede de bu araçla ilgili haberler var ve İETT 220 kişi demiş ancak İBB 230 demiş.

10 kişilik bir fark bu ebatta bir araç için önemsiz bir sayı ancak bu işin bir standardı yokmudur? Nasıl hesaplanır bu taşıma kapasitesi.

Erkan Yılmaz


mustafa mavi

11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 10:32

Alıntı:
Aslında mantıksız değil, yani en azından matematiksel olarak imkânı var...

2 metre uzaması demek, 2.1 X 2.2 X 2 = 9.24 metreküp demektir. Bir metreküplük alan, yataylamasına tam ortasından ikiye bölündüğü vakit, 50 santim yüksekliğinde ve birebir zeminde iki raf oluşur. Her rafa 6 kişi çömelerek oturur ve başlarını birbirlerinin sırtlarına dayarlar ise bu alana sığabilirler (İnsan omuzunun genişliği ortalama 50 santim hesabıyla, yanyana 2'şerden, 3 sıra şeklinde sığışabilirler ). Bu da demektir ki; 1 metrekübe, üstüste 50 santimlik aralıklı 2 raf halinde 12 kişi sığabilir.

Toplam 9.24 metreküp fazla yerimiz mevcuttu => 12 x 9.24 = 110.88 kişi... Yani, değil +100 kişi, bu ciddi ve de son derece mantıklı (!) hesabımıza göre ; tam 111 kişi dahi sığabilir ve araçların herbirinin kapasitesi 511 olarak verilebilir bundan kelli...

Akın KURTOĞLU


Hocam elinize almışken sadece uzatma kısmına değilde aracın geri kalanınada raf yaptırın kapasiteyi 1500 e çıkartalım


tolginho

11 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 11:20

Yaz aylarında otobüsün tavanı da kullanılabilir.

Tolga KAPROL



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM