Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 13:41

VEM=Vatan-Tem-Mecidiyeköy kısaltması VEM Aktarma nasıl?

Litros (Bayrampaşa deresinin Roma-Bizans dönemi ismi Lykos diye yazılıyor)
Çünkü bu derenin yatağından ilerliyor Lrt.

Ama bence Vilayet-Ulubatlı güzel olmuştu.


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 13:49

Litros abi tamam yaa...

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 22:42

Litros daha gerisidir. Sağmalcılar'a doğru... O mıntıka, bugün itibarıyla "Noname"dir...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 22:02

LRT'nin "Ulubatlı" ve "Bayrampaşa" istasyonları arasında kalan kesiminde Mecidiyeköy metrobüs hattının geçişi var. Tam bu noktada iki hat birbiriyle kesişiyorlar. Ama Ulaşım AŞ'nin bu konuda herhangi bir çalışması yok galiba. Yani, mevcut hatta ek bir LRT istasyonu ilâve olunmayacak.

Akın KURTOĞLU


Erkan YILMAZ
13 yıl önce - Pzr 31 Ağu 2008, 22:09

Aksaray'dan gelip Haliç yönünde D100'e katılan yol ile D100 arasında kalan alanda LRT hattına paralel beton kazıklar yapıldı.

Ortasındaki toprak son gördüğümde alınmamıştı ama bana sanki oraya yapılacak yeni istasyona iniş gibi geldi.

Erkan Yılmaz



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 23 Nis 2009, 16:54

Bu uygula hayata geçirilemeyecek galiba... Halbuki son derece işlevsel olacaktı...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
13 yıl önce - Cum 24 Nis 2009, 15:05

Ulubatlı zorama Edrnekapı Garaına Söğütlüçeşme'den metrobüsler geliyor. Dönüş yapmak için girip çıkıyorlar. Buraya bir durak ekleyerek aktarma imkanı sağlanabilir.

Daha fazlası için İETT'nin yaptırmak için bastırdığı Aksaray-İstoç metrobüs Hattının yapımını beklemek lazım.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 29 Mar 2010, 00:58

Böyle bir aktarma noktasının faydaları saymakla bitmez. Aksaray gibi şehrin göbeğindeki toplayıcı bir merkezden ve yakında Yenikapı gibi bir diğer merkezin yolcularını alarak 4 dakika içinde Metrobüs'e aktarma avantajı bir yana, kuzeyinde kalan Esenler, Sağmalcılar, Otogar ve inşaatı devam eden Kirazlı mıntıkasının binlerce yolcusunu da kestirmeden Metrobüsle buluşturacak olan son derece işlevsel bir istasyon olacaktır. İstimlâk gerektirmeyen, yol tıkamayan, çabuk tarafından ihdas edilebilecek ölçüde rahat bir inşaı olacağı gibi, sonrasında da sistemlerin entegrasyonunda çok güçlü bir nokta konumuna yükselecektir.


(+)


Metrobüs'ün; İncirli-Edirnekapı arasındaki arasındaki kesiminde Zeytinburnu, Merter, Cevizlibağ, Topkapı ve Edirnekapı'da raylı sistemler Metrobüs ile kesişerek birbirlerine aktarma imkânı verirlerken ("siyah daireler"le gösterilen aktarma alanları), "Vatan/Anıtmezar Metrobüs İstasyonu" âtıl bir yer olmaya devam etmekte maalesef...


(+)


Halbuki, burada inşa edilecek bir "Vatan" LRT istasyonu, birçok düğümün çözümüne yardımcı olurken, LRT'nin de her iki yöndeki sirkülasyonunda söz sahibi olacaktır. Yenikapı Ana Transfer Merkezi'nin Metrobüs'le irtibatlanmasında tek hat konumuna yükselecektir.



Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

12 yıl önce - Pts 29 Mar 2010, 01:13
aktarma


Bu konu tabiki çok önemli ve faydaları sayılamayacak kadar çok, lakin TEM bağlantı yolunu kullanarak Vatan Caddesine devam eden sayısız İ.E.T.T ve ÖHO otobüsleriyle , Metrobüsün atıl durumdaki Vatan istasyonundaki entegrasyonu bile sağlayamayan Büyükşehir Belediyemizden, M1 hattına ilave istasyon yapmasını beklemek, beyhudedir.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 29 Mar 2010, 16:06

Geçici bir platform şeklinde bile bir ön uygulama yapabilirler orada... Esenler'in istasyonu malûm, 15 sene boyunca demir konstrüksiyondan mâmul eğreti bir istasyondu. Duraktan verim alamadıkları taktirde iptal ederler, verim alınırsa da beton menşeili ve daha oturaklı bir hale getirebilirler. Ama, mutlaka denenmesi gereken bir bölge orası. Raylı sistemler-Metrobüs kompozisyonunda gözardı edilemeyecek ölçüde önemli hem de...

Akın KURTOĞLU



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM