Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
OSMAN TUNCA
10 yıl önce - Cmt 08 Mar 2008, 20:46
İST » Eski Kodlama Sistemi Devam Etseydi, Son METROBÜS'ün Numarası Kaç Olurdu?



Her ne kadar 1993 yılında İETT otobüslerinde yeni kodlama sistemine geçilip YIL-NUMARA yazılmış olsa da bir türlü alışamadık acaba diyorum eski sistem devam etseydi son gelen Metrobüsün numarası kaç olurdu? Kabataslak bir hesap çıkardım, en son numaralandırılan Yugolar 92-850 o zaman 4050 olduğuna göre 93 ve sonrası gelen otobüslerin sayılarını bulmamız gerekli bu hesaba göre:

  • 1993 : 400 adet normal 100 adet doğalgazlı toplam 500 adet İkarus
  • 1994 : 48 adet İkarus
  • 1994: 2 adet MAN SG 220 körüklü
  • 1997-1998-1999 ve 2000 yıllarında 481 solo 82 körüklü olmak üzere toplam 563 adet 345 ve 345 K
  • 2006 :350 adet solo 100 adet körüklü toplam 450 adet citaro
  • 2007 : 50 adet Mercedes Capacity
  • 2007 : 44 adet citaro solo (hibe edilenler)
  • 2007 : 50adet DAF-MJT çift katlı
  • 2008 :2 adet DAF-MJT
Ayrıca Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden gelen 2 adet 345 K 1 adet MAN SG 272 ve 2 adet MAN SL 232 var bunlarla beraber toplam 1714 araç 1992'den sonra alınmış. Ancak burada daha önce alınan DAF-OPTARE çift katlı otobüsler, BERKHOFF alçak tabanlı otobüslerin ve İVECO midibüslerin kaç adet olduğunu bilmediğimizden onlarında sayılarını tam olarak öğrenirsek yeni gelen METROBÜSÜN kaç numaralı otobüs olduğunu tam olarak ortaya çıkarabiliriz Üstadlarımızdan bu konu hakkındaki bilgilerini bekliyoruz.

SAYGILARIMLA
Osman TUNCA


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:22

Alıntı:
Ancak burada daha önce alınan DAF-OPTARE çift katlı otobüsler,BERKHOFF alçak tabanlı otobüslerin ve İVECO midibüslerin kaç adet olduğunu bilmediğimizden onlarında sayılarını tam olarak öğrenirsek...

Iveco-M24'ler tek partide; 25 adet, DAF-Optare'ler 2 sene içinde toplam; 26 adet, Berkhof-Premier'ler; 7 adet satın alındılar. Bunlardan hariç İkarus ve Mercedes firmaları da 1'er adet numune hediye ettiler.

Akın KURTOĞLU


OSMAN TUNCA
10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:31

Alıntı:
Iveco-M24'ler tek partide; 25 adet, DAF-Optare'ler 2 seneiçinde toplam; 26 adet, Berkhof-Premier'ler; 7 adet satın alındılar. Bunlardan hariç İkarus ve Mercedes firmaları da 1'er adet numune hediye ettiler
.
Bu hesaplamaya göre bugüne kadar alınan araçlar eski numaralandırma sistemine göre son aracımız (2008-051 DAF MJT) 5824 numaralı otobüsümüz oluyor METROBÜSÜMÜZ 'de 5825 numaralı araç oluyor demekki



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:33

1991 İkarus 260 / 20 adet: 2205-2224
1992 İkarus 280 / 130 adet: 1416-1545
1992 İkarus 260 / 676 adet: 3350-4025
1992 İkarus IK-161 / 25 adet: 4026-4050 (4050: İdarenin eski sistemdeki en büyük kodudur)

1992 ortasından itibaren yeni sisteme geçilerek; 1992 model Iveco-M24'ler ve 1993 model İkarus 260'lar, tamamıyla yeni sistemle (Yıl-sıra) kodlandılar.

1990 model İkaruslar da (5 adet), aslında 1994'de geldikleri için, direkt yeni sistemle kodlandılar: 90-101 ile 90-105 arasında)

Akın KURTOĞLU


OSMAN TUNCA
10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:38

Alıntı:
1990 model İkaruslar da (5 adet), aslında 1994'de geldikleri için, direkt yeni sistemle kodlandılar: 90-101 ile 90-105 arasında)

Bu durumda Metrobüsümüz 5830 numaralı araç oluyor
Bilgiler için Teşekkürler
Alıntı:
1992 İkarus 280 / 130 adet: 1416-1545
1992 yılında gelmelerine rağmen bu numara aralığında niye kodlandılar acaba ?

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:44

MAN-SL 232'ler; Mercedes-0345'lerden hemen sonra kodlandılar ve toplam 4 adet satın alındılar:

* Mercede-0345 - solo / 136 adet: 97-101 ile 97-236 arası,
* MAN SL-232 - solo / 4 adet: 97-237 ile 97-240 arası.

Bu 4 araç da hesaba katılmalı... Ayrıca bu dördü Kocaeli'ne gittikten sonra İETT'ye 3 adet 0345/K ve bir MAN-SG272 katıldı. Yani 4 solo gitti, 4 körüklü geldi.

* Tek İkarus-solo: 92-051,
* Tek İkarus: 97-011 (Doğru yazdım değil mi? ).

Yani, hesabı tekrar yapmak gerekecek...

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:47

Alıntı:
Ayrıca Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden gelen 2 adet 345 K 1 adet MAN SG 272 ve 2 adet MAN SL 232 var bunlarla beraber toplam 1714 araç 1992'den sonra alınmış.

Kocaeli' den 3 adet O345K geldi, 97-801, 97-802 ve 99-853;
2 adet MAN SL232 geldiğini de duymadım, aksine 97-237 ile 97-240 arasındaki 4 solo MAN ın İzmit'e gittiğini hatırlıyorum.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:51

Alıntı:
Alıntı:
1992 İkarus 280 / 130 adet: 1416-1545

1992 yılında gelmelerine rağmen bu numara aralığında niye kodlandılar acaba ?

Eski Mercedes-0302-12RST'ler (1288-1415), en son 1415'de bitmişlerdi ve 1979-80'den beri bu aralıkta hiç kodlama olmamıştı. Hemen ilerisi de 1979-80'de İkarus 280 körüklüler (ilk jenerasyon): 1600-1789 arasında (190) yer almaktaydılar. Buradaki 1416-1599 arası boşluğu, aradan 11 sene geçtikten sonra kısmen doldurdular. Aslında ilk gelen 1991 model 20 adet İkarus-260 sololar da, önceleri 1546-1565 arasında kodlandılar. 2-3 ay sonra bu numaralama aralığından vazgeçilerek hepsinin kodları silinip; 2205-2224 arasına taşındılar. Bu kez de ilk jenerasyon İkarus 260'lardan tam 2 adet; "2205" numaralı otobüsümüz oldu.

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 18:57

Bu çalışmayı daha önce 2006 alımları sonunda yaptığımızda
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=384210#384210
elimize geçen son rakam 2006-900 kapı numaralı Citaro körüklünün eski sistemde filo sırasının 5406 olacağıydı; 2007 de 50 DAF-MJT, 50 körüklü Capacity, 44 de hediye Citaro ile 2008 de gelen 2 hediye DAF katlı otobüsleri de eklersek, bu gelen Phileas metrobüsün kapı numarası 5553 olacaktı diye hesaplıyorum...


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pzr 09 Mar 2008, 19:05

Mustafa'nın da işaret ettiği çalışmada; olabilen en doğru listeyi hazırlamaya çalışmıştık arkadaşlarla... Sonradan bu listeye dahil edilecek eski dönemden 3 otobüs daha olduğunu farkettim (807-809 arası Modelleri ve özellikleri de bende kalsın şimdilik ). Bunlar da eklenirse, toplam rakama +3 ilâve edilmelidir... ,)

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM