Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Phileas Marka İlk Metrobüs Aracı Nihayet İstanbul'a Geldi!
« önceki   1234 ... 767778   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 3

Metrobüs hattına Phileas almak gerekli miydi?
Evet, fiyat farkına değer 36.4%  36.4%  [172]
Hayır, boşuna masraf 63.6%  63.6%  [301]
Toplam Oy : 473

yasinsahin
14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 18:43

bende kiralanması ile ilgili yazacaktım. neden kiralanıyor bu kadar pahalı araçlarmı

Ercan Dikme
14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 18:56

bence m2ye 9 kişi de zor zar girer o zaman

491 kişi oluyor


azak

14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 18:57

http://www.zaman.com.tr/multimedya.do?tur=video&a ...aleri=2898
sitedeki videoda 4 kapı gözüküyor ilkinde ikitane arkadaki diğer körüklerde birar tane olmak üzere toplamda 4


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 20:02

Alıntı:
Alıntı:
Herbir cephede 3'erden 6 kapı gibi anladım... 26 metrelik bir uzunluk için, tek cephede 3 kapı çok az değil mi? 18 metrelik klâsik körüklü otobüslerde dahi 4 kapı mevcut...

Etme eyleme iki yanında kapı var sus sesini çıkarma.

Hehhehhee... Orası da öyle doğru, ama her iki kapıyı aynı anda duraklarda açarlarsa, platform tarafında değil de, öte taraftan inmek isteyenler ne olacak? Bunların başına gelebilecek (Allah muhafaza) kötü bir kaza sonrasında, herbirini "ulaşım şehidi" veya "metrobüs gazisi" olarak mı adlandıracağız?

Akın KURTOĞLU


F_A_R_U_K

14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 20:27

Ben şunu merak ediyorum. 26 metre uzunluğundaki gerçek metrobusler bildiğim kadarıyla araçtaki ve yoldaki sensörlerle, senkronize olarak yolunu buluyor.(yanlışım varsa düzeltin) Bizim mevcut metrobus yolunda bu donanım olmadığına göre, metrobus'ü şoförler kullanacak. Peki şimdi size soruyorum. Bundan daha kısa olan normal otobüsler ile yapılan çok sayıda kaza varken , bu araçlarla ne tür bir sonuç alınacak ? merka ediyorum...



s_tem
14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 20:33

eee nediyelim memleketimiz için hayırlısı olsun artık...

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 20:48


Metrobüs gemiden indikten sonra karaya ayak basıyor...



Dijital tabelâsında; "01 AVCILAR" yazılı...



Koltukları bordo-kırmızı arası bir renkte...



Aracın ön bölümünün hâkim rengi; gri... Ön görünümü gerçekten de traşlanarak sadeleştirilmiş. Ön tekerleklerin üzerindeki abartılı çıkıntılar teşkil eden çamurluklar, aracın yan cephelerine yedirilerek absorbe edilmiş...



Ön kapı ile ön camlar arasında yan cephede bir boyluk bir pencere mevcut. Bunun karşı hizası; şoför mahalline karşılık geliyor.



Ön yan camın gerisinde yan oturma yerleri var gibi algılanıyor...



Aracın bir cephede 3 değil, tam 4 kapısı var. İlk iki kapısı üstte...



Geri kalan iki kapısı...



İlk vagonda (çekici bölümde) iki kapı mevcut. diğer iki kapı; 2. ve 3. vagonlarda birer tane ve vagon cephelerine aşağı-yukarı ortalanmışlar... Her iki yanlarında uzunlukları asimetrik uzunlukta pencereleri mevcut... Her iki vagonda da; kapı ilerisinde tek, gerisinde ise 2 boy cam mevcut...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 20:49


Kapılar iki kanatlı ve bel hizasının biraz altına kadar yekpâre camlı... Dijital tabelâ alınlığından ötürü, ön kısımdaki 25-30 santim kadarlık yükseklik farkı, 2 metre kadar geriye doğru, giderek eğim verilerek eritilmiş... "1". kapısı...



"1". ve "2". kapıları...



"3". kapısı...



"4". ve son kapısı...



Arkadan görünümü...



Dar ve çok rahat bir dönüş mevcut... Herhangi bir savrulma yok, dönüş kurbu bayağı az olmasına rağmen, dönüş çok kolay gerçekleşiyor...



Normal trafiğe karıştığındaki uzunluğu. Sol cephedeki kapıları da rahatlıkla seçilebilmekte...



İlk vagonda kapılar arasındaki oturma grupları çiftli ve ardarda...



İlk kapının karşısında, karşı cephedeki diğer kapı görülüyor...



Tramvaylardakine benzer bir yan demir tutacak stili geliştirilmiş. Ancvak, tutacakların sonlandığı yerden itibaren tavana kadaruzanan demir borular yok. Karşı kapının camları, 45 derecelik çapraz çift korunakla güvenlik altına alınmış...

(Kaynak olarak; Zaman gazetesinin web sayfasındaki kısa video çekiminden kareler alınarak çözümleme yapılmıştır).

Akın KURTOĞLU


enes

14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 20:56

Otomobil firmaları güncel modellerini çıkarmadan önce trafikte arabalarının her tarafını siyah bantla kaplayarak casus test sürüşü gerçekleştirirler.
Ne yazıkki bizim metrobüs te bunlara benziyor.




En son enes tarafından Prş 06 Mar 2008, 21:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


adnanu
14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 21:00
metrobüs hk.


akın üstadımız olmasa,
vay halimize işte bilgilendirme,
vatandaşın bilgi alma hakkına ne oldu
şükürler olsun ilk araç ,
fakat programda büyük sapma var,
demekki biz bu siparişi 2006 eylül
ayında vermeliydik diye düşünüyor insan,
veya kendi başımızn çaresine bakmalıydık
kolay gelsin...............



sayfa 3
« önceki   1234 ... 767778   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM