Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Phileas Marka İlk Metrobüs Aracı Nihayet İstanbul'a Geldi!
123 ... 767778   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 1

Metrobüs hattına Phileas almak gerekli miydi?
Evet, fiyat farkına değer 36.4%  36.4%  [172]
Hayır, boşuna masraf 63.6%  63.6%  [301]
Toplam Oy : 473

tolgahanturhan
11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 19:24
Phileas Marka İlk Metrobüs Aracı Nihayet İstanbul'a Geldi!


Phileas Marka İlk Metrobüs Aracı Nihayet İstanbul'a Geldi!
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=59474&c ...2008/03/05


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 19:48

Hayırlısı olsun bakalım...

Alıntı:
Metrobüsler İstanbul için özel üretildi

Standart uzunluğu 22 ila 24 metre olan metrobüsler, İstanbul için 26 metre uzunluğunda imal edildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ilk etapta 50 metrobüs siparişi verdi. Her biri 1 milyon 200 bin Euro'ya mal olan ve yapımı yaklaşık 8 ay süren çevre dostu araçlar dizel ve elektrikli olmak üzere hibrid motor sistemine sahip. Çift körüklü metrobüslerde, kamera sistemi ve her iki tarafta üç çıkış kapısı bulunuyor. Tek seferde 200-350 arasında yolcu taşıyabilen araçların personel ve işletme ve yakıtta önemli oranda tasarruf sağlayacağı tahmin ediliyor.
(Kaynak: Zaman)

Herbir cephede 3'erden 6 kapı gibi anladım... 26 metrelik bir uzunluk için, tek cephede 3 kapı çok az değil mi? 18 metrelik klâsik körüklü otobüslerde dahi 4 kapı mevcut...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 19:50

Bu ay içinde 2 tane daha gelecekmiş.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 20:20

Geliş adetlerinin artırılması lâzım. Yoksa her ay 3'er 4'er gelirlerse, 50'sinin de İstanbul'a vâsıl olması 2009 Mart'ını bulur.

Akın KURTOĞLU


Özer Akyıldız
11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 22:37

Bu araçlar MB den farklı olarak çift körüklü mü?Araç hakkında biraz bilgiler alabilirmiyiz.Ayrıca yandan fotolarıda varsa yüklerseniz sevinirim.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 22:41

Çift mafsallı, alçak tabanlı, 26 metre... O klâsik çirkin Phileas görüntüsünden biraz daha farklılaştırılmış İETT için özel olarak...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Tülüce
11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 22:53

Yolcu kapasitesi belli mi acaba?

Cevizlabağ köprüsünden dönüş yapabilecekler mi ?

Yaklaşık 6 metre fazladan uzunluk var.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 23:36

220 deniliyor ama, metrekareye 4 kişi hesabıyla zannedersem 220 kişi alıyor. İstanbul standardı metrekareye 6 kişidir... Yani; 330 kişi alabliir. Zaten bilgide de kapasitesi bayağı geniş bir skala içinde verilmiş:

Alıntı:
Tek seferde 200-350 arasında yolcu taşıyabilen araçların personel ve işletme ve yakıtta önemli oranda tasarruf sağlayacağı tahmin ediliyor.

Akın KURTOĞLU


osmancık
11 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 23:58

Alıntı:
220 deniliyor ama, metrekareye 4 kişi hesabıyla zannedersem 220 kişi alıyor. İstanbul standardı metrekareye 6 kişidir... Yani; 330 kişi alabliir.



biz insan taşıyoruz diyorlardı.
vaz mı geçtiler?

metrekareye 6 kişi!
helal olsun.
üstüste koyarlarsa metrekareye 12 kişi de sığar.

ayakta yolcu almak bile belli kurallara bağlı avrupa ülkelerinde diye duymuştum.
beni kandırmış olabilirler ama yine de 40 dk ayakta yolculuk yapmak insani değil.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 00:39

Gerçi, toplutaşıma araçlarının kapasite hesabı da oldukça enteresandır. Boş aracın (koltuk ve diğer yer işgal edici materyaller tamamıyla çıkartıldıktan sonra) kalan çıplak zeminin metrekare cinsinden alanı bulunarak, belli bir katsayı ile çarpılır. AB standardı, maksimum 4 kişidir. İstanbul'da ise rekorlar kırılır ve metrekareye 6 kişiye kadar insan alınır.

Bir Phileas'ın boyu: 26 metre => En X uzunluk = 26 m. X 2.1 m = 54.6 metrekare => 54.6 X 4 = 218.4 kişi (220 kişi) Fabrika çıkışta hesaplanan kapasite

Ya da; 54.6 X 6 = 324.6 (325 kişi) Bizdeki maksimum kapasite...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 767778   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM