Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
CEMALİ
6 yıl önce - Pzr 24 Şub 2008, 00:40
Türkiye Cumhuriyeti Otoyollarındaki ve TEM'deki Trafik Levhaları Ve Anlamları


Sevgili arkadaşlar hepimiz bir şekilde seyahat etme gerekçesi ile mutlaka Güzel ülkemizdeki sayısı azda olsa olan (TEM) otoyollarımızı kullanma fırsatına sahip olmuşuzdur. Ben gerçekten tam bir otoyol hayranıyım orda süzülürken trafik tabelalarının dilinden anlamakta ayrı bir ilgi konusu, gişeleri gösteren yeşil pano üzerine mavi desenler çok dikkat çekici. Gerçektende otoyollarımız seyirlerimizde dur ve kalk olmadan zaman, tasarruf ve yolculuklardaki rahatlıktan dolayı tercih edilme sebebi. Verdiğimiz ücrete aracımızın ömrü ve benzin tasarrufu açısındanda fazlasıyla değer. Otoyollarda bize gideceğimiz yönleri belirten bir çok trafik tabelası bulunmaktadır. Maksadım otoyollardaki trafik diliyle anlatılmak istenen tüm detayları buraya aktaralım ve paylaşalım. Üzerlerinde anlatılmak istenenler ve bu tabelaların armaları ve renk kodlarının anlamlarını açıklayan edindiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum eğer sizlerinde elinde daha geniş bir bilgi varsa çok büyük bir yelpaze oluşturabileceğimize inanıyorum, saygılarımla.



(+)
Türkiye Cumhuriyeti Karayolları logosu.



Levha armalarının alt desenleri ve üstlerine markalanmış farklı renklerle belirtilen otoyol ve devlet yolu gişe bağlantıları.



(+)
Seyir esnasında yol boyunca çeşitli mevkilerde bulunan uyarı levhalarından birkaç tanesi.

Şekilde belirtilen iki adet yol gözükmektedir. Bu yolları en üstteki TEM alttaki yol ise D-100 karayolu olarak kabul edip mevkiyide eğer Örn: Adapazarı gişeleri belirlersek;

1-) D-100 karayolundan gelen bir yolcumuz eğer İstanbul'a TEM den gitmek isterse tabelalarda mavi desen üzerinde yeşil desenle karşılacaktır. Bu yeşil desen, mavi desen üzerindeyse ilerde devlet yoluyla TEM otoyolunun bağlantı noktası (gişe) olduğunu belirtir. Ve mesafe yaklaştıkça girilecek otoyol hakkında mesafe cetvelide örn:1000 mt. tabelalarda belirtilir.

2-) İstanbul'dan gelen bir yolcumuz eğer Ankara yönüne D-100 karayolundan gitmek isterse gene otoyolda (TEM) yeşil desen üstünde mavi renkle belirtilen bir tabela belirir. Bu mavi tabelada çıkılacak olan bölgedeki şehir isimleride belirtilir ve hangi yola bağlanacağı ve kaç kilometre kaldığıda en altta detaylı bir bilgi olarak gösterilir.













(+)
Yukarıdaki verilere göre bu trafik tabelamız bulunduğumuz bölgenin TEM otoyolunun O-4 yani otoyolun dördüncü bölgesinde olduğumuzu belirtir. K-10 ise O-4 TEM otoyolunun 10 uncu kavşağını yani gişesini belirtir. Yeşil üstüne mavi armayla belirtilen Derince-Körfez ise O-4 otoyolunun Derince-Körfez çıkışı gişesini bizlere belirtir.

Bu trefik levhamızda belirtilmek istenen 500 metre sonra Gebze gişeleri çıkışının D-100 karayoluna bağlanacağını bildirir. Görüldüğü üzere O-4 otoyolu TEM çıkışı yeşil dama üzerine mavi markayla belirtilmiştir. E-80 ise bu otoyolun Avrupa üzerinden başladığını belirten bir ölçüm değeridir.

TEM otoyolu normalde üç şerit olan geniş alanlardan daha dar bir alan olan tünele girmekte ve yukarıda belirtilen trafik lambaları yol sağdan sola doğru daraldığı için sağ taraftaki lamba kırmızı bir biçimde yanarak sağdan giden sürücülerimizi uyarmaktadır. Ayrıca tünel içindeki hız sınırıda ışıklı olarak belirtilmiştir ve bununla beraber tünele girilmeden ilk giriş yerinde tünelin kaç metre veyahut kaç kilometre uzunluğunda olduğu sürücülerimize gösterilmektedir.


O-4 Anadolu otoyolu Anadolu ayağının bitiş noktası ve ödeme gişeleri. Soldan sağa bakarsak beş adet OGS (otomatik geçiş sistemi) bankası, dört adet KGS (kartlı geçiş sistemi) ödeme bankası, Beş adette elle ödeme bankası mevcuttur. En sağda bulunan manuel ödeme ve KGS işletim dışı yedek bekletilmektedir bilhassa trafiğin çok yoğun olduğu günlerde (bayram v.b) devreye alınır.
(+)


Soldan devam edilirse çevreyolu, Çamlıca tali yolu, Kadıköy, Kozyatağı, sağdan devam edilirse F.S.M köprüsü ve Edirne istikametine adres belirtilmiştir.



(+)
O-4 E-80 otoyolu 1000 metre ileride Dilovası organize sanayi bölgesine/D-100 karayoluna gişeler vasıtasıyla çıkış imkanı sunmaktadır.



(+)
Sol taraf O-4 E-80 devamında köprü vasıtasıyla İstanbul ve Edirne'ye varacaklar, sağ taraf ise kodlanmış adreslere gidişi belirten kavşağı gösterir bir karayolu levhamız.

Çeşitli adreslere yol ayrımları verilmiştir. O-4 E-80 bağlantısı otoyolu Sabiha Gökçen havalimanı, İstanbul, Edirne istikametine doğru düz git diye sürücüleri uyarırken, 1000 metre ileride Şekerpınar, Çayırova, Darıca ve Eskihisar-Yalova/Topçular arabalı vapuruna çıkışı mavi bir biçimde gişe çıkışını gösterir bir karayolu tabelamız.



(+)
1000 metre sonra TEM otoyolu çıkışı vardır.

En solda 1 inci çevreyolu devam ederken çevreyolundan bir yolda turistik bir yol olarak Çamlıca'ya ayrılacaktır. Orta taraf Bostancı ve Kadıköy istikametine devam edebilir, en sağ taraf ise O-4 E-80 vasıtasıyla mavi gösterilen F.S.M köprüsü ve belirtilen istikametlere gidilebileceğini belirtir.

Körfez gişelerinin O-4 otoyolu E-80 bağlantısı 1000 metre ilerde Körfez gişelerine çıkışı belirten karayolu uyarı levhamız.

Gebze-6 km, İstanbul-45 km. O-4 E-80.

Ogs sistemine sahip sürücüler sol cebe yaklaşın, manuel ödeme yapacak sürücüler sağ cebe yaklaşın ödeme noktasının mesafesi daha belirtilmemiş sadece sürücülere ön hazırlık yapın anlamındadır.

1000 Metre ileride park alanı mevcuttur. Park alanı vardır su ihtiyacı karşılanabilir.

Bu resimde anlatılmak istenen O-4 otoyolu çıkışından E-80 bağlantısı ile devam ederken 500 metre ilerde Samandıra, Sultanbeyli, Kartal il yolu ayrımı görülmektedir. Dikkat edilmesi gereken husus ise bu gişe değil yol ayrımıdır. Çünkü gişeler ancak mavi renk tonuyla belirtilmiştir. Görülmekte olan yol O-4 otoylu çıkışında devam eden çevre yoludur.

Gene aynı şekilde yolun otoyol olarak devam ettiği bir kavşağımız ve adresler kodlanmış bir biçimde.



(+)
K-6 6 ıncı kavşak O-4 otoyolu E-80 bağlantısı D-100 karayoluna Gebze gişeleri ile birleşme imkanını gösterir bir tabelamız.

400 metre ileride Sabiha Gökçen havalimanı, formula-1 pisti, Kurtköy, Tersaneler ve Pendiğe giden otoyolu göstermektedir. Dikkat edilmesi gereken husus otoyol çıkışı değil otoyolun bu adreslere kadar devam ettiğidir çünkü renk yeşildir.



(+)
Trafik tabelasının yüksekliği orta şeritte 4,60 metre olarak belirtilmiştir. K-9 9 uncu kavşak O-4 otoyolu E-80 Avrupaya bağlanan bir otoyol ve Hereke gişelerinin mavi rengiyle D-100 karayoluna bağlanacağını belirtir bir karayolu trafik tabelamız.



(+)
Ankara-İstanbul-Edirne Avrupa otoyolunun markalanmış kodları.

Kaynakça: www.kgm.gov.tr

CEM HOŞGÖR...


En son CEMALİ tarafından Pzr 24 Şub 2008, 23:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 14 kere değiştirildi


CEMALİ
6 yıl önce - Pts 25 Şub 2008, 01:07

Aşağıdaki grafiklerde TEM otoyoluna verilen önemin değeri bir kez daha vurgulanmaktadır.



(+)




(+)




(+)




(+)
Projeye en başından beri ortak olan ülkelerle planlanan ve yapımı halen süren TEM ağı eğer haritaya dikkatli bakılacak olursa Bursa çevreyoluda dahil tüm otoyolların birbirleriyle bileşkesinden söz edilmekte otoyollarımızla TEM çok komplike bir biçimde birleştirilmiş.

Standartalarda gözüken ve otoyollarımızda kullanılan yeşil damalı bir otoyol levhamız.

Kısaca TEM projesine bir göz atacak olursak;

OLUŞUM: 1977'de imzalanan anlaşma ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) desteğiyle hayata geçirilmiş bir projedir. Proje adı "Trans-European North-South Motorway(TEM)Project" olan Türkiye dahil 14 ülkede uygulanan bir Projedir.4 tane de gözlemci ülke yeralmaktadır. Proje Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonunun Ulaşım biriminin (UNECE) altında yer alır.

ANA AMAÇLARI:
1. Avrupa'da ve projeye dahil olan ülkelerdeki uluslararası kara trafiğini kolaylaştırmak,

2. Ulaşımın verimliliğini arttırmak,

3. Avrupa'nın içindeki otoyol ağını dengelemek ve açıklarını kapamak,

4. Avrupa'daki ulaşım altyapı sistemlerinin entegrasyonunu sağlamak.


PROJENİN BAŞARILARI:
1. Projeye dahil olan ülkelerin çoğunun önemli ekonomik sıkıntılar yaşamasına rağmen 22,200 km'lik projenin %24 üne tekabül eden 6,100 km'lik kısmı kullanımda, 1575 km'si yapım aşamasındadır.

2. Otoyol yönetimi, yol ekonomisi, planlama ve dizayn, inşaat gibi konuların ayrıntılı ele alınmıştır.

3. Bir sürü dilde yayımlanan teknik belgeler(rehberler,öneriler,metotlar vs.) devamlı güncellenmektedir.

4. TEM ağındaki bilgiler işlenmekte ve güncellenmektedir.

5. Proje finansmanı için yeni yolların bulunmasına başlanmıştır.


PROJEYE DAHİL OLAN ÜLKELER:
Avusturya
Bosna-Hersek
Bulgaristan
Çek Cumhuriyeti
Ermenistan
Gürcistan
Hırvatistan
İtalya
Litvanya
Macaristan
Polonya
Romanya
Slovakya
Türkiye Cumhuriyeti


GÖZLEMCİ ÜLKELER:
Sırbistan
Karadağ
İsveç
Ukrayna


ADAY ÜLKELER:
Azerbaycan

OTOYOLLARIMIZ HAKKINDA ÖZET BİR BİLGİ VERECEK OLURSAK:

Otoyol ya da otoban (Almanca: Autobahn, İngilizce: Freeway, Motorway veya Highway), hızlı trafik akımı sağlamak için yapılan, çok şeritli ve çift yönlü geniş yoldur. Bazı ülkelerde otoyol geçişleri ücretli (örn.: Fransa, Türkiye) olurken bazılarında sadece kamyon ve TIRlardan geçiş ücreti tahsil edilir(örn.: Almanya). Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Lüksemburg ve Türkiye´de gece aydınlatmadan yararlanılmaktadır.

TARİH: Otoyolların yapıldığı yerlerde genelde trafik akımı baz alınır. Trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik karmaşasını en aza indirmek en önemli hedeftir. Dünyada ki ilk otoyol 1921 yılında Almanya´da açılan Berlin´in güneyinde ki AVUS isimli 9 kilometrelik yoldur. Ancak bu yol trafiğe kapalı olup sadece yarış amaçlı kullanılıyordu. Trafiğe açık ilk otoyol ise İtalya´nın Milan ve Como şehirlerini birbirine bağlayan yoldur. Burası 1924 yılında araç trafiğine açıldı. 1925´ten sonra Almanya´da kamu ve özel kurum-kuruluşlar hızla bütün ülkede otoyol inşaatlarına başladılar. Türkiye´deki ilk otoyol ise Turgut Özal döneminde inşaat mühendisi Bahattin Gören tarafından yapılan Gebze-İzmit yoludur.

HIZ LİMİTİ: Otoyola sahip Avrupa ülkelerinin birçoğunda hız limiti saatte 110 km ila 130 km arasındadır. Türkiye otoyollarındaki hız limiti saatte 120 kilometredir. Yolların durumuna göre bu limit bazen sınırsızda olabilir.

TÜRKİYEDEKİ OTOYOLLAR: Türkiye´deki otoyolların yakın bir geçmişe sahip oluşu yolların modern olmasında büyük bir etkendir. Buradaki otoyollar en az üç şeritli (tek yön) olup 1892 kilometrelik bir uzunluğa sahiptir. 1586 kilometre de inşaat halindedir. Türkiye´nin dağlık bir yapıya sahip olmasından ötürü otoyol yapmak hem masraflı hem de zahmetli bir iştir. Bu tip yerlerde tek yönde çift şeritli yol yapımına ağırlık verilmektedir. Aşağıda Türkiye´deki otoyollar listelenmiştir:

O1-O4
O1= İstanbul Çevreyolu
O2= İstanbul Çevreyolu
O3= Edirne-İstanbul
O4= İstanbul-Ankara

O20-O21
O20= Ankara Çevreyolu
O21= Adana-Ankara

O30-O33
O30= İzmir Çevreyolu
O31= İzmir-Aydın
O32= İzmir-Çeşme
O33= Bursa Çevreyolu

O50-O57
O51= Mersin-Adana
O52= Adana-Gaziantep
O53= Ceyhan-İskenderun
O57= Denizli-İzmir

Kaynakça: http://www.unece.org/trans/main/tem/temnet.html, http://tr.wikipedia.org/wiki/Kuzey-G%C3%BCney_Avr ...lu_Projesi

CEM HOŞGÖR...


En son CEMALİ tarafından Pts 25 Şub 2008, 01:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 7 kere değiştirildi


osman hızarcıoğlu
6 yıl önce - Pts 25 Şub 2008, 16:50
Trafik İşaretleri Neyi Anlatıyor?


Oldum olası trafik levhalarının ne anlatmak istediğini tam olarak öğrenemeden araç kullanmaya devam etmekteyiz. Aslında araştırdıktan sonra her şey öğrenilebiliniyor fakat bilginin kaynağını araştırmak nedense zor geliyor bizlere.

Arkadaş araştırmış ve açıklayıcı bilgileri de yanına yazmış öğrenmek isteyenlere hazır kaynağı önümüze koymuş. Bu çok önemli bilgileri öğrenmemek için bir bahane bulunurmu bilmem ama bana göre çok yararlı bir bilgi kaynağı olmuş.

Ülkemizde karayollarında meydana gelen olumsuzlukların bir çoğunun bilgisizliğimizden meydana geldiğini unutmadan, karayollarında seyrettiğimiz araçlarda ister sürücü olalım ister yolcu olalım herkesin öğrenmesi gereken bilgileri öğrenelim. Öğrendikçe aslında ne kadar cahil olduğumuzu görebiliyoruz.

Hazreti Ali şöyle buyurmuş ''bana bir kelime öğretenin kölesi olurum''


CEMALİ
6 yıl önce - Pts 25 Şub 2008, 21:35



(+)
O-4 E-80 Anadolu otoyolunun son ayağını oluşturan Çamlıca gişeleri ile TEM otoyolu çevreyoluna bağlanır.



(+)
O-3 E-80 Avrupa otoyolunun bağlantı ayağı olan İkitelli/Mahmutbey gişeleri ise Avrupaya açılan en modern karayolumuzudur ve doğrudan TEM'e (Transit European Motorway) bağlanır.



(+)
Güzel ülkemizde otoyol sayısı gittikçe artmaktadır ama sonuçta O-3 ve O-4 ana otoyolumuzla bütün ülke genelindeki otoyollar birleşecektir Bursa çevre yolu olarak adlandırılan bir parça halinde inşaa edilen otoyollarımız 2010 senesine yakın bir dönemde Anadolu ve Avrupa otoyoluyla birleşecektir. O1-O4 ile başlayan bu otoyol ağı parti parti yapılan ve ülke genelinde sürücülerimiz tarafından tercih sebebi olan O20-O21, O30-O33, O50-O57 otoyllarıyla birleşip yakın bir zamandan sonra TEM ismini alıcaklardır. Çünkü Gaziantep'ten yola çıkan bir sürücümüz hiç otoyolu bozmadan direk olarak Mahmutbey/İkitelli TEM otoyoluyla Bulgaristan'a çıkabilecektir.

Unutmayalımki Otoyollarımız Avrupa'ya açılan en önemli kapılarımızdır.

CEM HOŞGÖR...


CEMALİ
6 yıl önce - Pzr 06 Nis 2008, 17:10



(+)
Adapazarı Gişeleri. (Bu gişelerden hem D-100 karayoluna birleşim mevcut olduğu gibi Bilecik, Bozüyük, Eskişehir, Afyon, Uşak, Alanya, Antalya, Denizli, Kütahya, Konya gibi illerimize gitmek için kullanılan TEM otoyolu gişemizdir).

CEM HOŞGÖR...


CEMALİ
6 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 18:49





(+)




(+)


DAHİLİ VE HARİCİ OTOYOL BAĞLANTILARIMIZ.

CEM HOŞGÖR...


CEMALİ
6 yıl önce - Sal 06 May 2008, 20:40

Türkiye Genelindeki TEM otoyollarının markalama ve uluslararası numaralandırma sistemiyle işaretlenmiş hali;

TÜRKİYE GENEL HALİHAZIR TEM OTOYOLU DURUMU:



(+)
TÜRKİYE-1.



(+)
TÜRKİYE-2.

ŞİMDİ SIRASIYLA MEVCUT VE PARÇA PARÇA OLAN TEM OTOYOLLARIMIZIN MEVCUT KODLAMAYLA BELİRTİLMİŞ HALİ:

MERSİN-ŞANLIURFA TEM OTOYOLU:



(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


AYDIN-ÇEŞME KAVŞAĞI TEM OTOYOLU:



(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


ÇEŞME KAVŞAĞINDAN ÇEŞME TEM OTOYOLU:



(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


ÇEŞME KAVŞAĞINDAN İZMİR'E DEVAM EDEN TEM OTOYOLU:



(+)




(+)




(+)




(+)


BURSA ÇEVRE YOLU/TEM OTOBANI:



(+)




(+)




(+)


İSTANBUL-EDİRNE TEM OTOYOLU:



(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


ANKARA TEM OTOYOLU ÇEVRE YOLU:



(+)


CEM HOŞGÖR...


Husnu Kursun

6 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 15:37

Cok guzel, faydali, bilgilendirici, emek harcanmis bir calisma paylastigin icin tesekkurler.
Bir de benim gibi ( soz meclisten disari ) cahil kalmislara TEM ne anlama geliyor onu yazarsan cok memnun olurm.
Tesekkurler.


Erkut A.

6 yıl önce - Çrş 07 May 2008, 20:33

CEM HOŞGÖR´e öncelikle teşekkürler .

TEM´in asıl ismi (ingilizce bir kelime olan) "Trans-European-Motorway" ´dir (transit-avrupa-otoyolu).

1977'de imzalanan anlaşma ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) desteğiyle hayata geçirilmiş bir projedir. Proje adı ayrıca "Trans-European North-South Motorway (TEM) Project" olarakda bilinir. Türkiye dahil 14 ülkede uygulanan bir Projedir. 4 tane de gözlemci ülke yeralmaktadır.

Saygılarımla.


yavuz_016
5 yıl önce - Prş 25 Hzr 2009, 11:05
Otoyollar...


Otoyollarla ilgili merağı olan arkadaşlara şu siteyi de önerebilirim....Çok güzel ve yapılış aşamaları ile ilgili fotolarmevcut....Galeri bölümüde....http://www.autobahnatlas-online.de/


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET