Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bülent
16 yıl önce - Pts 02 Şub 2004, 21:59

İzmir Valisi, Beydağ Barajı'nın Bitmesi İçin Başbakan'a Mektup Yazdı
30/01/2004

İzmir Valisi Göksu, 11 yıldır bitirilemeyen Beydağ Barajı’nın bitirilmesi için Başbakan Erdoğan’dan yardım istedi. Bölgedeki yeraltı kaynaklarının barajın bitirilmemesi yüzünden sulama için tüketildiği belirtilen mektupta, önlem alınmazsa Ödemiş ovasının çölleşebileceği vurgulanıyor.

İzmir Valisi Yusuf Ziya Göksu, Beydağ Barajı’nın bitirilmesi için Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a bir mektup gönderdi. Bölge halkı için barajın hayati önem taşıdığını ifade eden Vali Göksu, bölgede 19 bin 500 adet kuyu bulunduğunu ve bu kuyuların yer altındaki su kaynaklarını hızla tükettiğini söyledi. Başbakan Erdoğan’a Ödemiş ovasının çölleşeceği uyarısında bulunan Göksu, su pompaları gece gündüz çalıştığı için köylülerin cebinden elektrik kullanımı adı altında her yıl 20 milyon dolar tutarında para çıktığını kaydetti.

1993 yılında 730 milyar lira keşif bedeliyle ihale edilen barajdan, 20 bin hektarlık alanın sulaması planlanıyor. Baraj, ödenek yokluğu sebebiyle 11 yıldır bitirilemiyor. İnşaatın bugüne kadar sadece yüzde 18’i tamamlandı. Türkiye genelinde 5 bin 900 adet yarım kalmış yatırım bulunduğuna dikkat çeken Göksu, gelişigüzel yatırım yapılmamasını istedi. Yarım kalan yatırımların tamamlanması için 140 katrilyon liraya ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Göksu, 59. Hükümet’in yüzde 7080’i tamamlanmış projeleri öncelikli olarak bitirme kararı olduğunu ancak Beydağ Barajı’nın hayati önem taşıdığını anlattı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler’le görüşeceğini belirten Göksu, baraj inşaatının kısa sürede bitirilmesi için çalışacağını aktardı. Barajın bitmesi için devlet desteği gerektiğini vurgulayan Göksu, “Barajın 5–10 trilyon liraya biteceğini bilsem, inanın İl Özel İdare bütçesinden hemen para çıkaracağım ancak bu inşaatın bitmesi için en az özel idare bütçesinin iki katı gerekli. Ödemiş ovası hızla SOS veriyor.” dedi. İnşaatın bitirilmesinden sonra barajın 3 yıl içinde geri dönüşüm sayesinde kendisini amorti etmeye başlayacağını söyleyen Göksu, iki yıl içinde kapaklardan su verilmeye başlanması için gayret sarf edeceğini söyledi.

Öte yandan İzmir’in 2003 yılında toplanan vergi miktarında yüzde 70 artış gösterdiğine dikkat çeken Göksu, 6 katrilyon 900 trilyon lira vergi ödemesine rağmen gerektiği kadar Hazine yardımı alamamasından yakındı. Kamu Reformu Yasa Tasarısı’nın mutlaka çıkarılması gerektiğini savunan Göksu, bu sayede problemlerin yerinde ve zamanında çözüme kavuşacağını ifade etti.

http://www.zaman.com.tr/?bl=bolgehaberleri&alt=eg ...30&hn=7798


Bülent
16 yıl önce - Sal 03 Şub 2004, 05:59

Hakkımızı bırakmayız

Göksu, Beydağ Barajı ile İzmir Çevre Yolu'nun hayati önemde olduğunu belirterek, gerekli ödeneklerin verilmesini istedi

Izmir Valisi Yusuf Ziya Göksu, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a çifte mektup yazarak, kentin kanayan iki yarası Beydağ Barajı ve İzmir Çevre Yolu'nun tamamlanmasını istedi. İzmir'in ödediği vergiye oranla düşük ödenek aldığını belirten Göksu, "Bu iki proje, şu anda en önemli hedefim oldu" dedi.

Uykularım kaçıyor
İzmir'in yarım kalan yatırımlarına savaş açan Göksu, Başbakan Erdoğan'a mektup yazarak Küçük Menderes Havzası'nı kurtaracak Beydağ Barajı ile trafik sorununu çözecek Çevre Yolu'nun bitirilmesini talep etti. Göksu, İzmir'in 2003'te 6 katrilyon 390 trilyon vergi ödediğini, tahsilat oranının da yüzde 70 arttığını, buna karşılık Ankara'dan yeterli ödeneği alamadığını vurguladı. Başbakan Erdoğan'a iki projenin de hayati önem taşıdığını anlatan Göksu mektubunda şunları yazdı:
"Ağlamayana mama verilmez. Yarım yatırımlar uykularımı kaçırıyor. İsteyeceğiz ve hakkımızı Ankara'dan alacağız. Bu iki projeyi kendi imkanlarımızla yapmamız mümkün değil. Ancak 6 katrilyondan fazla vergi ödeyen İzmir'e 300-400 trilyon lira civarındaki 2 yatırım çok görülmemeli."

Kuraklık tehlikesi
Göksu mektubunda baraj projesinin en kısa sürede bitirilmesini istedi. Proje bedeli 229 trilyon lira olan baraja bugüne kadar 16.3 trilyon lira harcama yapıldığını dile getiren Göksu, şöyle dedi:
"Şu ana kadar baraj inşaatının gerçekleşmesi yüzde 18 olup, 2003 yılı için 32 trilyon ödenek istenmiş, ancak ödenek verilmemiştir. Küçük Menderes-Beydağ Projesi'nin tamamlanması durumunda toplam 18 bin 200 hektar arazi sulanacak, 10 bin çiftçi ailesine istihdam olanağı ve yılda 45 trilyon liralık net gelir artışı sağlanacaktır. Şu anda havzada 16 bin adet kuyu bulunmaktadır. Bu kuyulardan 4 aylık bir dönemde su çekildiği, ortalama 230 milyon kilovatsaat enerji tüketildiği hesaplanmıştır. Bu enerjinin mali bedeli de 36 trilyon liradır. Projenin gerçekleşmesiyle bu giderden de tasarruf edilecektir. Yatırım programında bulunan ve tamamlanması İzmir ekonomisine katkı sağlayacak bu proje için 2004 yılı yatırım programında yeterli ödeneğin sağlanması hususunu, emir ve takdirlerinize arz ederim."
Göksu, Başbakan Erdoğan'a yazdığı ikinci mektupta yapımı 15 yıldan fazla süredir devam eden İzmir Çevre Yolu için "hayati ve stratejik önem taşıyor" ifadesini kullandı. 51 kilometlerik Çevre Yolu'nda inşaatın sürdüğü 21 kilometrelik kuzey dalının bitirilmesi gerektiğine dikkat çeken Göksu, Altınyol'un yoğunluğa cevap veremediğini vurguladı. Göksu, mektupta şu bilgilere yer verdi:

Yaşamsal önemde
"500'den fazla sanayi tesisinin faaliyet gösterdiği Atatürk Organize Sanayi Bölgesi, Aliağa ve Foça'da kurulu Tüpraş Rafinerisi, Petkim, demir-çelik tesisleri ve Nemrut Limanı'nın İzmir ve çevre illere bağlantısını sağlayan, kent merkezini Karşıyaka, Çiğli ile Çanakkale karayoluna bağlayan tek güzergah Altınyol'dur.
Yolun günlük trafik yoğunluğu 105 bin araçtır ve kapasitesinin çok üzerindedir. Çevre Yolu'na bugüne kadar 470 milyon dolar harcanmış, kuzey dalının tamamlanması için 225 milyon dolara ihtiyaç vardır. Ödeneğin temini hususunda gereğini emir ve takdirlerinize arz ederim."

Ankara'ya çıkarma yapacağız
Konuyu Ankara'ya taşımaya hazırlanan Vali Göksu, bir ay içinde de Başbakan Erdoğan'dan bir randevu alarak kendisini İzmir Takımı'yla Ankara'da ziyaret edeceklerini söyledi. Göksu, "İzmirliler'in selamını getirdiğimizi, eğitim ve sağlık yatırımı istemediğimizi anlatacağız. Zaten bu sorunları İzmirli tek yürek olarak çözüyor" dedi.

Geçen yıl hiç para gelmedi
Beydağ Barajı'nın ihale bedeli 1993 birim fiyatlarıyla 361 milyar 456 milyon liraydı. Daha sonra aynı yıl keşif artışı yapılarak bu bedel 469 milyar liraya yükseldi. 10 yılda inşaatın yüzde 18'i bitti. Şu ana kadar barajın derivasyon tüneli ve beton kaplaması bitirildi. Ödenek gelirse barajın 2 milyon 400 bin metreküplük beton dolgusu yapılacak. Baraj bitince Küçük Menderes Nehri'nin sağ ve sol sahilindeki 182 bin dekar tarım alanı sulanacak. Baraja 2000'de 1 trilyon 680 milyar lira, 2001'de 2 trilyon 860 milyar lira, 2002'de 1 trilyon 600 milyar lira ödenek ayrılırken, 2003'te hiç ödenek ayrılmadı. 2003 yılı için istenen ödenek miktarı ise, 32 trilyon liraydı. Barajdan 28 köy ve yaklaşık 120 bin insan faydalanacak.



225 milyon dolar harcama gerekiyor
Yapımına 15 yıl önce başlanan 51 kilometrelik İzmir Çevre Yolu'nun 30 kilometrelik güney dalı denen bölümünün inşaatı tamamlandı. Bornova'dan başlayıp, Bayraklı ve Karşıyaka'dan geçerek İzmir-Aliağa-Çanakkale devlet yoluna bağlanacak 21 kilometrelik kuzey dalının inşaatı sürüyor. Dış kredi ile yapılan çevre Yolu'na bugüne kadar 470 milyon dolar harcanırken bitmesi için 225 milyon dolar gerekiyor. Proje için geçen yıl 42 milyon dolarlık ödenek ayrıldı. Tünelin betonlama işlemi tamamlanırken, bugüne kadar 52 milyon dolar harcandı. Kuzey dalının başlangıcında çalışma sürüyor.

Çine barajı 50 yıldır bitmedi
Aydın Ziraat Odası Başkanı Arif Gürdal, "Bitmeyen Çine Barajı yüzünden Aydın tarımı ilerleyemiyor" dedi. Gürdal yaklaşık 50 yıldır kurulması planlanan ancak ödenek yetersizliği yüzünden bir türlü tamamlanamayan Çine Barajı'nın kentin ekonomisini de olumsuz etkilediğini söyledi.

http://ya2004.yeniasir.com.tr/02/03/index.php3?ka ...lum=gunluk



Furkan93

12 yıl önce - Sal 17 Hzr 2008, 11:20
Soru


Beydağ barajının son durumu hakkında bilgi verebilecek olan var mı?

polatakkan

11 yıl önce - Cum 23 Oca 2009, 14:02
beydağ barajı


beydağ barajı mayıs 2008

baraja su tutulmaya başlandı.inşasıda 2008 yılı sonunda tamamlandı...



(+)





(+)


brachycephal
10 yıl önce - Prş 11 Şub 2010, 16:24

Arkadaşlar baraj su tutmuş, çok güzel bir göl oluşmuş duyduğum kadarıyla.

erdal ırgat
10 yıl önce - Pts 15 Şub 2010, 12:05

Umarım bu barajla İzmirin su derdi biter....

erkan_gs_mk

6 ay önce - Cum 10 Oca 2020, 19:35

Şöyle haberler vardı.






Alıntı:
10 Ocak 2020


(+)



(+)



(+)



(+)


DSİ gereken önlemleri almış, alıyor anlaşılan.



ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet