Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Türkiye'de nakliyecilik sektörü

Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Özden
6 yıl önce - Çrş 20 Şub 2008, 02:49
Türkiye'de nakliyecilik sektörü


Türkiye'de nakliyecilik sektörü uzun yıllara dayanmasına rağmen hala profesyonelleşememiştir. Yıllar önce beynelmilel taşımacılık olarak adlandırdığımız taşıma organizasyonu bugün Lojistik tanımı ile anılmakta.

Oysa Lojistik Depolama, Tedarik Zinciri, Pazarlama, lleçleme, Gümrükleme gibi hizmetleri de içeren bir tanım olması gerekirken Türkiye'de çabuk alıştığımı moda terimlere nakliyeceilirimiz de alıştı.

Yani iki kamyonu olsa ile tabelaya nakliyeci değil Lojistik ibaresini koymaktalar.
Oysa içerdiği anlam bakımından bu belkide belli bir ölçüde yasaklanmalı.

Ayrıca yurtdışında yıllar önce başlayan bir uygulama Türkiye'de yeni başlıyor. Bu da sektörün yetişmiş insan gücünü geliştirerek belgelemek. Bunun içinde Ulaştırma Bakanlığı gümrük camiasında olduğu gibi yönetileri belgeleme yoluna gitti.

Yani sektörde belirli kriterleri yerine getirenler UDY3, daha alt seviyede ıolanlar ise ODY3 belgesi alarak belli ölçüde korunmacaktırlar.

Her şeye rağmen Türkiye'de nakliyecilik sektörünün ciddi anlamda ele alınarak uluslararası düzeye ulaştırılması gerekmektedir. Bu da sektörden geçinen insanlar, üniversiteler ve odalarla olacak bir iştir. lbette yasa koyucu devleti unutmamamlıyız.


Engin Çakır
6 yıl önce - Prş 21 Şub 2008, 00:27

Türkiye de eski nakliyecilik kalmadı şimdi her yük lojislere verliyor


Engin Çakır


Özden
6 yıl önce - Cmt 01 Mar 2008, 23:13

Alıntı:
Türkiye de eski nakliyecilik kalmadı şimdi her yük lojislere verliyor


Engin Çakır

Lojistik terimi ilk başta Amerikada ortaya atılmıştır. Askerlerin her türlü ihtiyacını karşılamada kullanılmıştır.

Bu anlamda lojistik depolama, nakliye, pazarlama gibi malın ilk yerinden tüketim noktasına kadar geçen süreçte yani tedarik zinciri sürecini yönetme işidir.

Kısacası lojistik içinde sadece nakliye yok.


Ulaş Gümüş
4 yıl önce - Cmt 03 Ekm 2009, 13:18

Alıntı:
Oysa Lojistik Depolama, Tedarik Zinciri, Pazarlama, elleçleme, Gümrükleme gibi hizmetleri de içeren bir tanım olması gerekirken Türkiye'de çabuk alıştığımı moda terimlere nakliyecilirimiz de alıştı.

Yani iki kamyonu olsa ile tabelaya nakliyeci değil Lojistik ibaresini koymaktalar.
Oysa içerdiği anlam bakımından bu belkide belli bir ölçüde yasaklanmalı. .


Kesinlikle katılıyorum. Manasını bilmeden insanlar lojistik ismini kullanıp. Bu terimi sadece nakliyeden ibaret olarak algılıyorlar.


ZaferB66
1 yıl önce - Çrş 06 Mar 2013, 13:08
Kamyonlar, yüksüz dönmeyecek


Borusan Holding, yeni şirketi ETA ile kamyoncu esnafına verimli lojistik taşıma yaptırmayı amaçlıyor.
Türkiye’de trafiğe kayıtlı taşımacılık yapan 800 bin araç bulunduğunu söyleyen Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç, “Kurduğumuz sistemle binlerce araç sahibi ve KOBİ’yi bir araya getirerek güvenli ve daha düşük maliyetli taşımacılık yapacağız.” dedi. Elektronik ortamda kurduğu sistem ile şirket, KOBİ’lere düşük maliyetli ve güvenlikli taşıma hizmeti sunarken kamyoncu esnafına da iş sürekliliği ve maliyet avantajı vaat ediyor. Mevcut taşımacılıkta 800 bin araç kullanıldığını ve bu araçların kat ettiği her 100 kilometrenin 25’inde yüksüz olduğunu belirten Gürgenç, araç sahiplerine her ay 50 taşıma işi teklif ederek verimsizliği yarı yarıya indireceklerini kaydetti. Araç sahiplerine düşük maliyetli taşıma imkanı sunmak için indirimli mazot vereceklerini de belirten Gürgenç, bu uygulamanın 10 numara yağ ve kaçak mazot kullanımını azaltacağını ifade etti. Şu anda 2 bin kamyoncu ve 100 KOBİ ile çalıştıklarının altını çizen Gürgenç, ilk aşamada 35 ilde hizmet verdiklerini 18 ay içinde tüm Türkiye’de taşımacılık yapacak bir şirket olacaklarını söyledi. ETA Yöneticisi İlker Bekbay ise proje için 5 milyon dolarlık Ar-Ge çalışması yapıldığını ve hedeflerinin 5 yıl içerisinde 50 bin kamyoncu esnafı ile çalışarak 100 milyon dolar ciro elde etmek olduğunu kaydetti. Bekbay, projenin sektörün problemlerine çözüm getiren bir yapısı olduğunu ve proje kapsamında TÜBİTAK’tan karşılıksız destek aldıklarını aktardı. Borusan Holding CEO’su Agah Uğur ise Türk lojistik sektöründe devrim yapma hedefinde olduklarını, projenin komisyon almadan sisteme verimlilik getiren ilk proje olduğunu söyledi. Borusan Lojistik’in 2012 yılını 600 milyon dolar ciro ile kapattığını belirten Uğur, Borusan Holding olarak faaliyet gösterdikleri tüm sektörlerde inovasyon stratejisi doğrultusunda yeni ürün ve hizmetler geliştirmeye devam edeceklerini kaydetti.

2013-03-06 Zaman


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET