Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Metrobüs'ten Kaza Haberleri
« önceki   1234 ... 787980   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 23:39

Alıntı:
Şirinevler istasyonuna 200 metre kala, metrobus yoluna çıkan alkollü bir şahsa çarptı

Sürücülü dahi kullanıldığında bu tarz kazaların önüne geçilemezken, bir de manyetik müdahale ile sürücüsüz denenmeye kalkışılıyor. Metrobüslerde muhakkak bir kontrol edenin bulunması elzem...

Akın KURTOĞLU


İBRAHİM DİLBER
14 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 10:46

ALINTI:
"Metrobüs yolunda araçların soldan gidip, sağdan gelmesi mevcut ve geçerli trafik mevzuatına göre gayrı yasaldır. Bilindiği gibi karayolları trafik kanunu ve yönetmeliği trafik akımının sağdan gidiş soldan geliş şeklinde olmasını düzenlemiştir. İl Trafik Komisyonu veya UKOME kararı alınsa bile yasalara aykırı düzenleme geçerli olamayacaktır. "

Bu açıdan bakacak olursak Phileas almak yerine bu hatta çalıştırılmak üzere sağdan direksiyonlu, soldan kapılı normal körüklü otobüs alınsa ve araçlar da normal şekilde sağdan gidip soldan gelmeye başlasa trafik mevzuatı yönünden sıkıntı olur mu? Aslında böyle bir şey olsa sadece hatta çalışırken değil, garaja gidiş-geliş esnasında da sorun olmaz diye düşünüyorum. Nitekim belediyenin süpürge araçları da sağdan direksiyonlu olarak hizmet veriyor. Bu alternatiften bahsetmemin sebebi metrobüs araçlarının çok pahalı olmasıdır. Malum, İngiltere'ye bile otobüs ihrac ediyorsak yerli firmalar bu işi üslenebilir. Üstelik çok daha ucuza mal olur. Yine de mevzuat yönünden Onur Orhon Abi bizleri aydınlatsa iyi olur. Çünkü tanesi 1.2 Milyon Avro'ya Phileas getirilmesine bir türlü gönlüm razı olmuyor. 50 tane Phileas'a verilecek parayla yerli malı otobüs alınarak İETT filosunun yüzde kaçı yenilenebilir diye düşünmeden edemiyorum.


Atakan Kanat
14 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 10:58

Metrobus yolu normal trafiğe kapalıdır. Özel yol hükmünde, sağdan gitmiş soldan gitmiş önemli değil ki. Durduk yerde mevzuat konusunu gündeme getirenler anladığım kadarıyla metrobusu engellemek için bahane arıyorlar.

serdar ölmez
14 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 11:35
amaç metrobüs ü engellemek değil


işin doğru ve düzgün yapılmasını sağlamak. KONTROL karayolu araçlarında son derece zor ve insan insiyatifinde.

Muhtemel Kazalar Kaçınılmaz.... oldu ve gelecekte de olacak.

Kişisel görüşüm metrobüs tam bir zırvalık... okadar masraf ama sonuç yine aynı . LRT veya hızlı tramvay olmalıydı metrobüs yerine.... RAYLAR üzerinde % 70 yakın enerji tasarrufu sağlanırdı. harcadıın parada çıkmış olurdu.

Tamam metrobüs hattı daha ucuz ama VERİMLİ Mİ ?


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 12:13

serdar ölmez demiş ki:
Kişisel görüşüm metrobüs tam bir zırvalık... okadar masraf ama sonuç yine aynı . LRT veya hızlı tramvay olmalıydı metrobüs yerine.... RAYLAR üzerinde % 70 yakın enerji tasarrufu sağlanırdı. harcadıın parada çıkmış olurdu.

Tamam metrobüs hattı daha ucuz ama VERİMLİ Mİ ?

Defalarca tartışıldı, yine tartışılıyor.

Buyrun buradan devam edin :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=54840

Erkan Yılmaz



Murat Caner
14 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 15:13

Alıntı:
Tamam metrobüs hattı daha ucuz ama VERİMLİ Mİ ?


Metrobüs, araçları tramvayla aynı paraya, tramvayın yarısı yolcu taşıyan; yolu ise tramvayın duruma göre 10'da 1'ine mal olan bir yatırım. Süre olarak ise kıyas kabul etmez. Çok kısa zamanda yapılabiliyor.


İBRAHİM DİLBER
14 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 23:53

Alıntı:
Metrobüs yolunda araçların soldan gidip, sağdan gelmesi mevcut ve geçerli trafik mevzuatına göre gayrı yasaldır. Bilindiği gibi karayolları trafik kanunu ve yönetmeliği trafik akımının sağdan gidiş soldan geliş şeklinde olmasını düzenlemiştir. İl Trafik Komisyonu veya UKOME kararı alınsa bile yasalara aykırı düzenleme geçerli olamayacaktır.


Daha önceden yazdığım mesajla ilgili bir fotoğraf buldum. Acaba metrobüs hattında İngiltere'deki gibi soldan kapılı ve sağdan direksiyonlu araçlar kullanılıp ; araçlar sağdan gidip soldan gitmeye başlasa şu anda yaşamakta olduğumuz ters yön sıkıntısı aşılabilir mi?




(+)




yusuf ülkü
14 yıl önce - Pts 21 Nis 2008, 00:18

Alıntı:
"Metrobüs yolunda araçların soldan gidip, sağdan gelmesi mevcut ve geçerli trafik mevzuatına göre gayrı yasaldır. Bilindiği gibi karayolları trafik kanunu ve yönetmeliği trafik akımının sağdan gidiş soldan geliş şeklinde olmasını düzenlemiştir. İl Trafik Komisyonu veya UKOME kararı alınsa bile yasalara aykırı düzenleme geçerli olamayacaktır. "


Tamam ama metrobüs yolundan sadece o araçlar geçiyor yani normal trafik işlemiyor.Yani orası trafikten ayrılmış bir yol.
Şöyle düşün, trafik kanununa göre bir araç max. 2.55 m eninde olmak zorunda ama özel izinle Karayolları yada DSİ araçları yola çıkabiliyor ama eskort araçları eşliğinde.Sonuçta bu yol da ana trafikten muaf tutulduğu için İl Trafik kararı yeterli olabilir.


EmirOtluoglu

14 yıl önce - Pts 21 Nis 2008, 00:42

Alıntı:
Acaba metrobüs hattında İngiltere'deki gibi soldan kapılı ve sağdan direksiyonlu araçlar kullanılıp ; araçlar sağdan gidip soldan gitmeye başlasa şu anda yaşamakta olduğumuz ters yön sıkıntısı aşılabilir mi?


Bence bu şekilde bu sıkıntı aşılamaz, çünkü mevcut durumda sıkıntıyı yaratan karşılıklı gelen iki aracın şöförlerinin iki dış noktada kalmasıdır. Tüm trafik sistemleri iki şöförün aracın iki iç noktasında kalması üzerine kuruludur. İngiltere'de trafiğin bize göre ters işlerken araçların sağdan direksiyonlu olmalarının sebebi de budur. Biz İngiliz trafiği için düzenlenen aracı kendi trafik akışımıza göre kullanırsak aynen sorun devam eder.

Şekillerle açıklamak gerekirse;
1. Olması Gereken Durum: Şöförler iki iç noktada.

2. Mevcut Metrobüs Hattındaki Durum: Şöföler iki dış noktada, traf,k ters yönlü.

3. Önerdiğiniz Sağdan Dieksiyonlu Araç Kullanılma Durumu: Şöförler iki dış noktada, trafik normal yönlü.


İBRAHİM DİLBER
14 yıl önce - Pts 21 Nis 2008, 10:21

Bahsettiğiniz yaklaşım doğru. Sürücüler dış noktada kaldığı sürece sıkıntı devam eder. Bu durum özellikle araçların birbirini geçmesi esnasında sorunlara yol açıyor. Arkadaki sürücü, dış noktada kaldığı için öndeki aracı rahat bir şekilde geçemiyor. Bu durumda öndeki araç, arkadaki araca yol verebilmek için mecburen duraklıyor ve karşı şeride geçip beklemek zorunda kalıyor.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 787980   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM