Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Metrobüs'ten Kaza Haberleri
« önceki   123 ... 767778   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
Seyhun
14 yıl önce - Sal 04 Mar 2008, 22:20

Alıntı:
Bu kazaya karışan araçlarımız hangileri peki 0345 k mı? citaro mu? capacity mi?


Plakalarına bakılırsa Citaro olmalılar..


En son Seyhun tarafından Sal 04 Mar 2008, 22:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kemal b
14 yıl önce - Sal 04 Mar 2008, 23:43

Alıntı:
Metrobüsler İstanbul'da ilk ciddi kazalarını yaptı. Şoförlüğünü Ercan Karakelle'nin yaptığı 34 TN 1931 plakalı otobüs, İncirli durağından Şirinevler istasyonuna seyrederken, karşı yönden gelen Halil Karalar yönetimindeki 34 TN 2019 plakalı otobüsle çarpıştı.


34 TN 1931 : 2006-886
34 TN 2019 : 2006-888


F_A_R_U_K

14 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 21:00

3 mart ta olan kaza ile ilgili daha detaylı bir haber buldum ....

Alıntı:
Kendileri için ayrı bir yol yapılan ve kendilerinden başka hiç bir aracın girmediği metrobüsler birbirine hızla çarparak İstanbul'un ilk metrobüs kazasına imza attı. Kaza aşırı hız ve dikkatsizlik yüzünden geldi. Cevizlibağ-Avcılar istikametine giden otobüsle, karşı istikametten gelen otobüs İncirli'de birbirini jilet gibi kesti. Facia kıl payı atlatılırken çok sayıda yolcu hafif yaralarla kurtuldu.

Kaza, İncirli'de Bakırköy köprüsünün ayağı nedeniyle daralan virajda yaşandı. Olay yerine gelen polislerin verdiği bilgilere göre, olay ilk önce 'bomba patlaması' olarak duyuldu.

Şoförlüğünü Ercan Karakelle'nin yaptığı 34 TN 1931 plakalı otobüs, İncirli durağından çıkıp Şirinevler istasyonuna doğru ilerlerken şiddetli bir çarpmayla sarsıldı. Bir anda otobüsün sağ tarafı boydan boya patlarken camlar içerdeki yolcuların üzerine yağdı. Ne olduğunu anlayamadan paniğe kapılan yolcular, ilk önce bombalı saldırıya uğradığını sandı. Bir çok yolcu cam parçaları yüzünden çeşitli yerlerinden yaralandı. Şoku atlatamayan şoför, kapıları ancak dakikalar sonra açabildi.

Halil Karalar yönetimindeki 34 TN 2019 plakalı otobüste de aynı manzaralar yaşandı. Birbirine çarptıktan sonra 200 metre mesafe ile durabilen otobüslerin yolcuları panik içinde telefonlarına sarıldı. Yaralananlar çevre hastanelere gitmeye çalışırken olay yerine bir de ambülans geldi. Yaşadığı şok yüzünden kazayı göz yaşları içinde anlatan şoför Kayalar, "O viraj tehlikeli bir yer. Karşıdan gelen otobüs virajda yavaşlamadan bana vurdu. Dikiz aynası ön cama çarpınca yan tarafı olduğu gibi patlattı." dedi. Başından yaralanan diğer şoför Karakelle ise, "Ben mi ona vurdum o mu bana vurdu anlamadım. Hiç görmedim bile. Bu viraj çok kötü. Bu bir değil, iki değil. Aynı yerde, üçüncü kaza." diyerek yolun hatalı olduğuna dikkat çekti. Ambülansla Vakıf Gureba Hastanesi'ne götürülen yaralı Tuğçe Özyılmaz, "İki şoförden de şikayetçiyim. Tazminat davası açağım." şeklinde tepki gösterdi. Bir başka yaralı Oruç Demirel, "Ben otobüsün en arkasındaydım. Baştan bir çarptı, benim olduğum yere kadar kırıp geçirdi. Camlar patladı, kapıları içeri doğru attı." sözleriyle kaza anını anlattı. Yolculardan emekli polis Rasim Çebi de o anı, "Ben ayaktaydım. Önce bomba patladı zannettim. Kalktığımda Cevizlibağ istikametinden gelen otobüsün bize çarpıp parçalandığını gördüm." şeklinde aktardı.


http://yunuslar21.reklam_link.com/10037191/


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 22:10

Bu kazayı münferit bir olay gibi mi görmeliyiz, yoksa araçların ters işlemesinden kaynaklanan hesapta olmayan bir dalgınlık olarak mı bakmalıyız acaba? 15-20 sene boyunca sürekli sağdan araç kullanmaya alışan birisi için, tam tersi istikamette otobüsü sürmek, ara ara da olsa dikkat dağılmasına, tehlikeli şaşırmalara sebep mi oluyor?

Akın KURTOĞLU


recep demirbas
14 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 22:18

bahsedilen bölge metrobüsün yolunun neredeyse en dar noktası. şoförler karşıdan araç gelmese bile yavaşlıyorlar burdan geçerken. ama bu sefer bir terslik olmuş. geçmiş olsun herkese.



F_A_R_U_K

14 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 22:23

Alıntı:
Bu kazayı münferit bir olay gibi mi görmeliyiz, yoksa araçların ters işlemesinden kaynaklanan hesapta olmayan bir dalgınlık olarak mı bakmalıyız acaba?


araçların ters yönden işlemesi kaza olasılığını arttıran bir faktör olabilir. ancak şoförlerinde söylediği gibi yolda hata olma olasılığı daha ağır basıyor. haberde anlatıldığına göre olay yeri incirli köprüsünün tam altı. orada büyük bir köprü ayağı olduğunu hatırlıyorum...


eeeerc
14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 01:44

metrobus yolunun , incirli koprusunun ayaklari altinda kalan bolgesi en dar yeri. en dar olmasinin yaninda bir viraj da barindiriyor. dolayisiyla iki otobusun o noktada yan yana gecmesi , ancak 10 km hizla ve oldukca dikkatli bir sekilde gerceklestirilebilir. Nitekim , her seferinde soforler karsi taraftan gelen biri oldugunda duruma gore yavaslayip o noktadan teker teker geciyorlar.

Yani bu kazada , yoldan kaynaklanan sebeplerin yaninda sofor faktoru de oldukca fazla...


onur orhon
14 yıl önce - Pzr 16 Mar 2008, 19:20
Metrobüs kazaları


Metrobüs yolunda ilk kaza yaşandığında bir not yazmış ve siteye göndermiştim. Ancak teknik bir karışıklık sonucunda bunun yayınlanmadığını gördüm. Aynı günlerde Kentiçi Toplutaşıma gazetesindeki köşemde bu konuya değinmiştim. Şimdi ikinci kaza nedeniyle bunları bir kez daha paylaşmak istedim.

Metrobüs yolunda araçların soldan gidip, sağdan gelmesi mevcut ve geçerli trafik mevzuatına göre gayrı yasaldır. Bilindiği gibi karayolları trafik kanunu ve yönetmeliği trafik akımının sağdan gidiş soldan geliş şeklinde olmasını düzenlemiştir. İl Trafik Komisyonu veya UKOME kararı alınsa bile yasalara aykırı düzenleme geçerli olamayacaktır.

Bu güzergahta ölümlü veya yaralamalı bir kaza meydana gelse ve yargıya intikal etse nasıl sonuçlanacaktır? Kim suçlu ve sorumlu olacaktır. Kurallara uymayan metrobüs sürücüleri mi yoksa bu şekilde düzenlemeyi sürdüren kent yöneticileri mi?

Bu ifadelerden metrobüse karşı olmak çıkarılmamalıdır. Sadece bir projenin bütün hatları ile tamamlanmadan hizmete açılması eleştirilmektedir. Halen de birçok noktada bu eksiklikler hissedilmektedir. Bir başka kurum ya da birim bu tür gayrı yasal bir haekette bulunsa nelerle karşılacağı az çok kestirilebilir. Bir an önce gerçek metrobüsler hizmete girmeli ve trafik akışı normalşe döndürülmelidir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 16 Mar 2008, 22:40

Alıntı:
Metrobüs yolunda araçların soldan gidip, sağdan gelmesi mevcut ve geçerli trafik mevzuatına göre gayrı yasaldır. Bilindiği gibi karayolları trafik kanunu ve yönetmeliği trafik akımının sağdan gidiş soldan geliş şeklinde olmasını düzenlemiştir. İl Trafik Komisyonu veya UKOME kararı alınsa bile yasalara aykırı düzenleme geçerli olamayacaktır.

Bu güzergahta ölümlü veya yaralamalı bir kaza meydana gelse ve yargıya intikal etse nasıl sonuçlanacaktır? Kim suçlu ve sorumlu olacaktır. Kurallara uymayan metrobüs sürücüleri mi yoksa bu şekilde düzenlemeyi sürdüren kent yöneticileri mi?

İşte, baştan beri benim de anlatmaya çalıştığım detay bu işte. Onur ağabeyin altını çizdiği kaygıları birebir paylaşmaktayım...

Akın KURTOĞLU


Atakan Kanat
14 yıl önce - Prş 27 Mar 2008, 23:28

Metrobus bu akşam 20.50 sularında, Cevizlibağ istikametinden Şirinevler istasyonuna 200 metre kala, metrobus yoluna çıkan alkollü bir şahsa çarptı. Ağır yaralanan şahıs Hastahaneye kaldırılırken metrobus yolu 20 dakika trafiğe kapatıldı.



sayfa 2
« önceki   123 ... 767778   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM