Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 248
Yakup

1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 18:30

Bu Corona nedeniyle Kim Hangi pazarlari kapacat Merak ediyorum..


Türkiye Ihracat birligi son iki aydir Insallah bu konuda iyi hazirlanmislardir..


Adil Trmn
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 18:31

Uzak Doğu'ya yönelmek gerek. Adamlar da teknoloji var ama gıda yönünden zayıflar.



Mehmet Arsa
4 hafta önce - Çrş 03 Hzr 2020, 18:18

Mayıs ayında 16 iş günü vardı. 20-22 gün olsa daha farklı olurdu

Adil Trmn
3 hafta önce - Sal 09 Hzr 2020, 10:22

Heykel siparişi gelmemiş 😉
Geç bile kaldık. Zarardan dönmek kâr






(+)


Koray Akyol
3 hafta önce - Sal 09 Hzr 2020, 10:35

10 milyonluk ülkelerin ihracat rakamlarına yetişemiyoruz böyle tek tük örnekle mi avunuyoruz. Siha başlığında övün, sağlık başlığında övün eyvallah ben de gurur duyuyorum hele ki sihalarla ama burada ihracat başlığında genel resme bakarsak övünelecek bir şey yok.



Mehmet Arsa
3 hafta önce - Sal 09 Hzr 2020, 11:38

Keşke 2014 öncesine kadar bunları yapabilseydik, şimdi çok başka şeylerden söz ediyorduk. Ak Parti hükümeti bunları 2014'den sonra yapmaya başladı. 2003-2014 arası bol bol yol yaptık

Koray Akyol
3 hafta önce - Sal 09 Hzr 2020, 15:07

Bu doğru degil. Asil kalkinma 2002-2013 arası oldu. 30 milyar dolar olan ihracat 150'ye cikti zamaninda.Her sektörde bir gelişme vardi, turizm patlıyordu, kongre merkezleri dolup taşıyordu, fuarlar desen öyle. Uluslararasi organizasyonlar teker teker Türkiye'ye geliyordu. Yeni pazarlar, afrika acilimi vardi, türk şirketler yabancı şirketlerin almaya baslamisti. Milli gelir 3000 dolardan 12.000 dolara cikmisti. Tüm dünya Türkiye'nin basari hikayesini konuşuyordu. Sonra isler değişti.Yatirim denilince akla gelen sayilari 5-10 olan inşaat şirketlerine ihale vermek olarak düşünüldü. Garanti yolcular, geçişler, hastalar derken tüm para bunlara aktarildi. Bu para ama o projede bir kaç sene calisan isçiler hariç halka karismadi. 2 milyara köprü yaparsın, iki üc sene bir kaç bin kisi ekmek yer. Sonra köprü biter ve 20 yıl isleten parasını toplar. Isci calistirmasina gerek yok, aldigi paralar banka hesaplarında birikiyor ya da fonlara yitiriliyor halkin cebine girmeden. Sirf dijital rakam olarak kalıyor. Halkin cebine girip, dolaşmıyorsa ekonomide hiç bir degeri yoktur. 2 milyarlık üretime yatirim yapılsa mühendisinden, isçisine, temizlikcisine sürekli bir gelir kapısı acilim. Insaatin ekonomik kalkinma olmadigini anlatamadı insanlar. Köprüleri, yollar görünce gurur duydular amna arkasında ki kan emici sistemi göremediler. Köprüler, yollar vs. ekonomik kalkinma ile olusan talep sonucu yapılırlar ve o sekilde zaten "müsterisi" hazır olur. Biz ne yapiyoruz? Daha sanayi kurmadan, ağır talep olmadan yatirimi yola köprüye aktarıyoruz. Devletin yapacak parami olmadıgı icin de özel sektöre yaptırıyor. Özel sektör de vatandaşın gözünü yaşına bakmadan bir köprü gecisi icin 40 USD + KDV istiyor. Yani git gel vatandaşa 700 liraya patlıyor. Vatandaş ödeyemiyor, devlet sübvanse etmek zorunda kalıyor. Ona ragmen pahalı kalıyor vatandaş icin. Devlet hem vatandaşın gecin ücretini büyük kismini ödüyor hem de gecin garantisi tutmadigi icin gecmeyenlerin parasını. Yatirimi destekleyecek para buralara aktarılıyor. Haliyle üretim desteklenmediği icin düşüyor ve vergi gelirleri de düsüyor. Issizlik artıyor, vergi gelirleri daha da düşüyor, isanlar issiz kalınca tüketemiyor daha da düşüyor gelirler. Tam bir kisir döngü. Ve bu kısır döngü öyle açıklanan kredi paketleri ile çözülemez, 2002 yıllarında ki gibi temel bir ekonomik reform gerek. Kim yapacak ama?

Atila
3 hafta önce - Sal 09 Hzr 2020, 17:31

O yapılan yollar ve altyapı projeleri kalkınmanin lokomotifiydi. O projeler kalkindirdi ülkeyi bir nevi. Ama Gezi olayları, Arab baharı, finans krizi, terör, kur manipülasyonu ve emlak balonu bizi buraya getirdi.

Her yere konut yapıldı, çoğu çirkin ve talep olmadan yapıldi. Ağaçlar göklere kadar tırmanmaz, yani belli bir süreden sonra talepde düşer, talep hep yuksek kalacak diye bir şey yok. Bu emlak içinde geçerli.

Onun yerine daha çok yol, daha çok tren, altyapı vs daha uygun olurdu. Altyapimin geliştiği bölgede, sanayide gelişir, turizmde.

Yani çözüm altyapıya yönelmek tekrar. Gerisi lokomotif olarak gelir.


En son Atila tarafından Sal 09 Hzr 2020, 17:36 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Yakup

3 hafta önce - Sal 09 Hzr 2020, 17:34

Alıntı:



Her yere konut yapıldı, çoğu çirkin ve talep olmadan yapıldi. Ağaçlar göklere kadar tırmanmaz, yani belli bir suüeden sonra talepde düşer, talep hep yuksek kalacak diye bir şey yok. Bu emlak içinde geçerli.



Cok güzel bir tespit..

Hele ki kontrolsüz bina yapilandirma sehirlesmeye cok cirkin bir yüz görüntüsü vermekte..


Atila
3 hafta önce - Sal 09 Hzr 2020, 17:36

Yakup kardeşim, ağaçlar göklerde kadar tırmanmaz, bir Danimarka atasözü, bilirsin



sayfa 248
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET