Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 212
Misafir bc5

1 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 20:14

Almanya diğer büyük avrupa ülkelerinden hatta Japonya ve Abd'den bile daha sağlıklı ekonomiye sahip. Bugün dünyanın en sağlıklı 3 ekonomosini say desen içinde saymak gerekir. İtalyas,İspanya hatta Fransa bile yanına yaklaşamaz Almanya ekonomisinin.
Bunu goygoyculuk, eziklik felan gibi düşünmemek lazım. Doğru yaptıkları içinden ne varsa kendimize dersler çıkarmalıyız.


hamdiozgun

1 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 20:15

Bu ayki ihracat rakamları çok iyi gelecek %15-%20 arasında artış bekliyorum.
Bir haftalık ihracat müthiş


Yakup

1 ay önce - Pzr 10 Şub 2019, 13:20

Kuru meyve ihracatı 1.4 milyar dolara ulaştı

Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısının ana ihraç ürünleri olduğu kuru meyve sektörünün, 2023 yılı için ortaya koyduğu 3 milyar dolar ihracat hedefine ulaşması için Tarım ve Orman Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu ortaklığında Ortak Eylem Komisyonu kurulacak.

Alıntı:






Ege İhracatçı Birlikleri’nden yapılan yazılı açıklamaya göre; Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep ve Yönetim Kurulu üyeleri, Ticaret Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdürlüğü’nü ziyaret ederek sektörel sorunları masaya yatırdı. Ticaret Bakanlığı’nda İhracat Genel Müdür Yardımcısı Musa Demir Başkanlığında düzenlenen toplantıda kuru meyve sektörünün ihracatının arttırılması ile sorunlarına çözüm önerileri ihracat hedeflerine ulaşması için atılması gereken adımlar değerlendirildi.

Ortak Eylem Komisyonu kuru meyve sektörüne yön verecek

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, başta çekirdeksiz kuru üzüm olmak üzere, kuru meyvelerde verim, kalite ve gıda güvenliğinin arttırılması gibi konularda yaşanan sorunların çözümü, ihracatın artırılarak devamlığının sağlanması için çalışacak olan Ortak Eylem Komisyonu’nun Türk kuru meyve sektörünün üretim ve ihracatına büyük katkılar sağlayacağını kaydetti.

Tüketici bilincinin gelişmesi ile birlikte sağlıklı ve kaliteli ürün olarak ön plana çıkan kuru meyvelere her geçen gün talebin arttığına dikkati çeken Celep, “Ürünlerimizi dalından tüketiciye ulaştığı tüm aşamalarında üreticinin, ihracatçının ve Bakanlıklarımızın üzerine düşen görevleri eksiksiz yerine getireceği bir ortamı hayata geçirmek istiyoruz. Bu sayede iç piyasada da ihracatta da son tüketici ürünlerimizi gönül rahatlığıyla tüketirken, bizlerde ürünlerimizin ihraç edilen ülkelerden iade edilmesi riskini ortadan kaldırmış olacağız” şeklinde konuştu.

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep ve beraberindeki heyet, Ticaret Bakanlığı’ndaki toplantı sonrasında, Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdürlüğü yetkilileriyle bir araya geldi. Toplantıda, Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdürlüğü yetkilileri ile kuru meyvelerde verim, kalite ve gıda güvenliğini arttırmaya yönelik atılması gereken adımlarla ilgili değerlendirmelerde bulunuldu ve sektör talepleri iletildi.

Türkiye’nin kuru meyve ihracatı 2018 yılında yüzde 8.5 ihracatla 1 milyar 279 milyon dolardan, 1 milyar 388 milyon dolara yükseldi. Söz konusu ihracatın 870 milyon dolarlık dilimini ise; Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği gerçekleştirdi. Almanya 178 milyon dolar ile en fazla kuru meyve ihraç ettiğimiz ülke olurken, İngiltere 164 milyon dolarlık Türk kuru meyvesi tercih etti. İtalya ise; 102 milyon dolarlık kuru meyve ihracatı ile üçüncü sıraya adını yazdırdı. Kuru meyve ihraç edilen ülke sayısı 143 oldu.

KAYNAK: MILLIYET.COM.TR


Hey masallah....



atinali53
1 ay önce - Pzr 10 Şub 2019, 13:39

2000'li yılların ortalarında 2023 ihracat hedefi 500 milyar dolar olarak konulmuştu ki tabi ki bu üretim politikasıyla kesinlikle ulaşılamayacak bir rakamdı ki özellikle 2000'li yılların başından itibaren hızla artan ihracat 100 milyar dolar rakamlarına ulaşınca yerinde saymaya başladı.Çünkü domates,portakal satarak 500 milyar dolara ulaşacağımızı düşünmek abesle iştigal. Hele ki ihracatı bile ara malı ithalatına bağlı ve katma değeri olmayan ürünlerle değil 500 milyar, 250'ye bile ulaşamayız 2023'te. Hyundai gibi, Samsung gibi,Mercedes gibi dünya markalarımız olmadığı sürece bu rakamlara ulaşmamız asla mümkün olmayacak.

Yakup

1 ay önce - Sal 12 Şub 2019, 12:22

Makine ihracatı ocakta 1,3 milyar doları geçti

Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) verilerine göre, makine sektörünün ihracatı ocakta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12 artarak 1,3 milyar doları aştı.

Alıntı:


MAİB tarafından yapılan açıklamaya göre, geçen yıl 17,1 milyar dolar ihracatla ithalatı karşılama oranını yüzde 64'e yükselten makine sektörü, ocakta 1,3 milyar dolardan fazla ihracat gerçekleştirdi. MAİB tarafından 22 alt sektör dahil edilerek hesaplanan bu rakam, geçen yılın ocak ayına göre yüzde 12 artışa işaret etti.
Açıklamada görüşlerine yer verilen MAİB Başkanı Kutlu Karavelioğlu, makine sektörünün gelişmiş ülkelerdeki marka gücünü yükselten çalışmalar yaptığını belirterek, bu yıl ihracatçıların yeni pazarlara erişimini artırmayı hedeflediklerini ifade etti.


Türk makine sanayisinin ileri teknolojiye uygun üretim altyapısıyla gelişmiş ülke pazarlarında talep gören canlı bir sektör olduğunu vurgulayan Karavelioğlu, şunları kaydetti:
"2018'de ihracatını en fazla artıran sanayi gruplarından biri olan makine sektörü, bu yıl için belirlediğimiz 20 milyar dolar ihracat hedefine uygun olarak iyi bir başlangıç yaptı. Öte yandan ocakta faaliyetlerimiz hız kesmeden devam etti ve Almanya, ABD, İngiltere, İtalya ve Fransa en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz pazarlar oldu. Bununla beraber ihracat artış hızımız Cezayir, Polonya ve Fas gibi ülkelerde yüzde 20'leri geçti. Sanayinin tüm alt dallarında müşterilerimizin makine ihtiyacına yanıt verirken, Türk makine sektörünün pazar çeşitliliğini artırmayı amaçlıyoruz."
"Uluslararası tanıtım çalışmalarında hız kesmeyeceğiz"
Kutlu Karavelioğlu, birlik olarak uluslararası tanıtım çalışmaları kapsamında 5-8 Şubat'ta Almanya'nın Leipzig şehrinde tamamlanan INTEC fuarına katıldığını anımsattı.
Fuarla eş zamanlı olarak, 19 Türk firmasının iştirakıyla düzenlenen ticaret heyeti kapsamında Türk ve Alman firmalarının ikili görüşmeler yaptığını, Türkiye'nin makinecilerinin de Almanya'daki kuruluşlarla temaslarını artırdığını anlatan Karavelioğlu, "VEMAS, Fraunhofer Enstitüsü, IHK Chemnitz, tesis ve firma ziyaretleri ile Türk-Saksonya İşbirliği Forumu, etkinlik katılımları, ikili iş görüşmeleri, firma ve fuar ziyaretinin olduğu yoğun programlı bir heyet organizasyonu gerçekleştirdik." ifadelerini kullandı.

Karavelioğlu, ürünlerin kalitesini anlatmak ve müşterilerin talep ve ihtiyaçlarına ilk ağızdan yanıt vermenin marka çalışmalarının önemli bir boyutunu oluşturduğunu aktararak, katıldıkları organizasyonlarda geniş bir satın almacı grubuna sektörün gücünü anlattıklarını kaydetti.
Karavelioğlu, INTEC Leipzig'te Türkiye'nin yanı sıra 31 ülke daha olduğunu, tanıtım faaliyetlerinin sektörün yeni pazarlara açılması noktasında önemli bir fırsat yarattığını ifade ederek, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Fuar kapsamında düzenlenen ticaret heyetinin verimli geçmesinden ve Almanya'da iş birliği yaptığımız kuruluşların Türk heyetine olan destek ve ilgisinden büyük mutluluk duyduk. Uluslararası rekabette daha güçlü olmak için, üretimdeki gücümüzü pazarlama alanında da göstermek mecburiyeti hissediyoruz. Haziranda Dusseldorf'ta bir heyet daha gerçekleştireceğiz. Almanya'daki muhataplarımızla yıl içinde Türkiye'de de bir araya gelmeyi sürdüreceğiz. Uluslararası tanıtım çalışmalarında hız kesmeden Meksika, Hindistan, Rusya ve Çin'de de heyet organizasyonu yapacağız. Çalışmalarımızın sektörümüzün performansına yaptığı katkıdan memnunuz."

KAYNAK: MILLIYET.COM.TR


Insallah Daha cok olur….


Yakup

1 ay önce - Çrş 13 Şub 2019, 13:25

Venezuela'ya ihracat 3'e katlandı

Türkiye'den Venezuela'ya yapılan ihracat geçen yıl önceki yıla göre yüzde 223 artarak 37 milyon 432 bin dolardan 120 milyon 800 bin dolara çıktı.




Alıntı:






AA muhabirinin, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) verilerinden derlediği bilgiye göre, Türkiye 2017'de Venezuela'ya 37 milyon 432 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Yaşanan siyasi yakınlaşmalar ve Venezuela'nın yaşadığı ekonomik sıkıntılar sonrası Türkiye'nin bu ülkeye ihracatı 2018'de yüzde 223 artarak 120 milyon 800 bin dolara yükseldi.

En fazla gıda ürünleri ihraç edildi

Enflasyonun çok yüksek olduğu Venezuela'ya Türkiye ağırlıklı olarak gıda ürünleri ihraç etti.

İhracatta ilk sırayı 27 milyon 886 bin dolarla makarna aldı. Makarnayı 13 milyon 642 bin dolarla ay çiçek yağı, 7 milyon 860 bin dolarla buğday unu ve 5 milyon 41 dolarla kırmızı mercimek takip etti. Bu ülkeye ayrıca 1 milyon 546 bin dolarlık mısır unu ve 1 milyon 324 bin dolarlık şeker ihracatı gerçekleştirildi.

Hedef 200 milyon dolar

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Terci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, iki ülke devlet başkanlarının yakınlaşmasının doğrudan ticareti de etkilediğini söyledi.

Venezuela'da meydana gelen ekonomik sıkıntılardan dolayı en fazla ihtiyacın gıda ürünlerinde olduğunu ve Türkiye'nin de gıda ürünleri ihraç ettiğine değinen Terci, "Önceki yıllarda tıpkı komşu ülkeleri tarafından ambargo uygulanan Katar’da olduğu gibi bu zor gününde de Venezuela'ya Türkiye olarak elimizi uzattık." dedi.

Venezuela'ya ihracatın bu yıl da hızlı başladığını dile getiren Terci, şunları kaydetti:

"2018 Ocak ayında 1 milyon 752 bin dolarken bu yıl ocak ayında rakama yüzde 411 artarak 8 milyon 958 bin dolara yükseldi. Bu ivme ile giderse 200 milyon dolar rakamlarını yakalama imkanımız var. Türk ürünlerinin lezzeti, kalitesi ve fiyat avantajıyla Venezuela pazarında kalıcı olacağını düşünüyorum. Ayrıca bu ülkeden diğer Güney Amerika ülkelerinde de ihracatımızı artırmak istiyoruz."


KAYNAK: MILLIYET.COM.TR


Güzel bir gelisme ama hic'de yeterli degil bence..

Genel olarak Güney AMERIKA ticaretimiz cok zayif ve cok pasif maalesef..

Koca Brezilya ile ticaret yapamiyoruz...



emre yelkenci
1 ay önce - Çrş 13 Şub 2019, 13:33

Maalesef ülkemiz bu konuda hakettiği yerde değil.350 milyar dolar ihracat yapsa ancak hakettiği yere yaklaşıyor dememiz lazım.

Tüm komşularda sıkıntı mal İran ırak suriye ilk etapta mal ve hizmet satmamız gereken yerler ama gel gör ki durum meydanda.

Bu ülkeler 15 er milyar dolarlık ihracatı çok kolay yapabilmemiz lazımdı.


en az 20 adet 10 ar milyar dolar ihracat yapabildiğimiz ülke, en az 40 adet minimum 1 milyar dolar ihracat yapabildiğimiz ülkeye ihtiyacımız var..


Yakup

1 ay önce - Çrş 13 Şub 2019, 13:38

Cok dogru diyorsun Emre,

Is adamlari bile diyor bunu.. Ama AB'nin gümrük birligi bizi cok yavaslatiyor..

Her ürünümüze kota varken, onlar bize her seyi satabiliyor...


Bu nasil bir politika Allah askina!! Hükümet buna odaklanmali..!!

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=7033150#7033150


emre yelkenci
1 ay önce - Çrş 13 Şub 2019, 13:43

10 hedef ülke tespit edilmeli.Bu ülkelerde ismi Türkiye ,İstanbulla özdeşleşmiş 300 + işyerine sahip bir avm açılmalı.Bazaar İstanbul gibi bir isim...
Son derece modern ve Türk mimari ögeleri taşıyan bir avm olmalı.
Buradaki dükkanların yüzde 80 i ünlü Türk markalarına bırakılmalı diğerleride uluslararası vede local firmalara
Yiyecek içecek kısımlarıda öyle olmalı bizim firmalarımız.
Bu konularda muhteşem markalarımız mevcut.
Hedef ülkeler mesela fas tunus katar Ukrayna Arnavutluk gibi..
lojistik tedarik hepsi çok kuvvetli şekilde devlet tarafında desteklenmeli.Temel amaç her bir dükkanın ,lla kar etmesi değil toplamda ülke bilinirliğine faydası olmalı.
Profesyonelce işletilmeli..
Beyaz eşya markalarımız,makarnamız çukulatamız,mobilya yatak markalarımız,halı ,seyahat şirketleri hepsi bu avm lerde bulunmalı..Avm yapılırken lavobosundan bataryasına yer karosundan duvar kağıdına hepsi Türk ürünlerinden yapılmalı ve ziyaret edenlerce bilinmeli...
Her adımlarında ziyaretçiler Türk ürünlerinin çeşitliliğini ve kalitesini hissetmeli...
İçinde miniaturk vari eğlence dinlence merkezleri olmalı ki ülkemizle irtibatlandırma kesintisiz olsun..
Sinemasında oynayan flimlerin en az yarısı Türk flimleri olacak.
Avm de dükkanlarda Türk müzikleri çalacak.
Çalışanlar sıradan iş buldum 3 liraya diyen kişiler değil özel eğitilmiş ,ağırlıklı buradan gönderilmiş vasıflı insanlardan oluşacak.
Açılışını Türk dizilerinden bilinen kişilerin katılımı ile şarkıcıların katılımı ile yapmalıyız.
Bu kişiler belirli aralıklar ile burada imza günleri seminerler yardım kampanyalarına katılmalı...


Yakup

1 ay önce - Prş 14 Şub 2019, 11:56

TİM Başkanı: Türkiye, ihracatının 200 milyar doların üzerinde olduğunu görecek

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle, "Serbest bölgelerde yapılan ihracat, transit ticaret, mikro ihracat ve e-ticaret gibi kalemlerin de ihracat hesaplamalarına eklenmesiyle Türkiye, gerçek ihracatının 200 milyar doların üzerinde olduğunu rahatlıkla görecek." dedi.

Alıntı:


Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, bir etkinliğe katılmak üzere geldiği Gaziantep'te, ihracat hesaplama yönteminde yapılan değişiklik, Türkiye'nin dış ticaret ajandasında önemli yere sahip Afrika ile yapılan ticaret, ABD yaptırımlarının Venezuela ile yapılan ticarete etkisi ve 2019'da Türkiye'nin stratejik hedeflerine yönelik, AA muhabirine açıklamalarda bulundu.


Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan'ın yeni yıl itibarıyla uygulamayı başlatmasının ardından özel ticaret sisteminden genel ticaret sistemine geçtiklerini hatırlatan Gülle, bundan sonraki süreçte dünyanın birçok ülkesinde kullanılan bu sistemin Türkiye'de de kullanılacağını söyledi.
Gülle, yeni sistemin ihracatın reel olarak ne kadar olduğunu ve nerelere gittiği konusunda kendilerine daha iyi fikir vereceğini anlatarak, "Hesaplama içerisinde serbest bölgelerde yapılan ihracat, transit ticaret, mikro ihracat ve e-ticaret gibi kalemlerin de ihracat hesaplamalarına eklenmesiyle Türkiye, gerçek ihracatının 200 milyar doların üzerinde olduğunu rahatlıkla görecek." diye konuştu.
"ABD yaptırımları Venezuela ile ticareti sınırlı düzeyde etkiler"
ABD'nin bazı ülkelere uyguladığı ekonomik yaptırımlara ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Gülle, şöyle devam etti:


"Önümüzde ciddi bir İran örneği var. Biz bunun ihracatımızı nasıl etkilediğini biliyoruz. Türkiye komşuyla (İran) ticaret yapamaz konumda. Çok rahatlıkla dış ticaretimizi geliştirebileceğimiz halde elimizin, kolumuzun bağlı olduğunu görüyoruz. İran ile ilgili süreç bizi ciddi anlamda tutuyor. Çünkü İran'dan enerji alıyoruz, almak istiyoruz ve belki de daha fazla almak durumunda kalabiliriz. Biz bugün Türkiye'nin ürettiği her türlü ürünleri satabileceğimiz bir pazara, seçili ürünlerle ticaret yapıyoruz. İran'da durum böyleyse tabii bu Venezuela ile yaptığımız ihracat, ithalatı da etkileyecektir. ABD'nin Venezuela'ya uyguladığı yaptırımlar, Venezuela ile yaptığımız dış ticareti sınırlı düzeyde etkiler."
"Afrika'ya daha farklı bakmak lazım"
Son dönemde Türk ihracatçıların endişelendiren Afrika ülkelerinin kendi aralarında Afrika Kıtasal Serbest Ticaret Bölgesi (AfCFTA) kurma anlaşmasına konusuna da değinen Gülle, bu durumun uzun yıllardan beri kıtada aktif olarak faaliyette bulunan Türkiye'yi pek etkilemeyeceğini ancak yatırım anlamında farklı yöntemler geliştirebileceklerini ifade etti.
Gülle, konuyla ilgili şunları kaydetti:
"Türkiye ihracatının, 500 milyar dolarlık Afrika'nın ithalatından aldığı pay 15 milyar dolar. Yani yüzde 1,5 seviyesinde bir ihracatımız var. Dolayısıyla biz bunu artırmalıyız. Türkiye insani konularda kıtada yaptıklarıyla birçok ülkenin ilerisinde ancak bu avantajı karşılıklı ticarete henüz çeviremedik. Afrika'da serbest ticaret bölgesi kurulması bizi pek fazla etkilemez çünkü biz burayla ilgili yapılacak işleri yıllardan beri yapıyoruz. Bizim bundan sonraki süreçte Afrika'ya çok ciddi bir şekilde odaklanmamız, oraya bir çıkarma yapmamız gerekiyor. Biz kıtadaki sektörleri teker teker analiz ederek, bu ülkelerden ne alınır, ne satılır bunları çalışıyoruz. Afrika ile olan ticaretimizi en kısa sürede ikiye katlama arzusundayız. Eğer bunu yapabilirsek Afrika'daki mevcut durumda da ticaret yapabiliriz."
Dünyanın gruplaşıp, kutuplaştığını anlatan Gülle, "Bugün AB, Amerika,ve Afrika'da gördüğümüz bu gruplaşmalar dünya ticaretinde satışta ciddi bir şekilde satış tercih sebeplerinin oluşmasına neden olacak. Bu yüzden bundan sonraki süreçte buraya (Afrika) yatırım yaparken daha farklı bakmak lazım. Belki bu pazarlarda dışarıdan satarak değil de içeriden üreterek satma gibi bir yöntemi geliştirerek büyütebiliriz." şeklinde konuştu.
"Kanada pazarına yoğunlaşmalıyız"
Türkiye'nin hedef pazarlarını genelde dış ticaret açığı verilen ülkelerden oluştuğunu dile getiren Gülle, "2019'da Çin, Hindistan, Rusya ve Meksika pazarlarına odaklanmaya, bu pazarlarda yoğunlaşmaya ve strateji geliştirmeye devam edeceğiz. 2019'da en önemli söylemlerimizden biri 'ihracatta sürdürülebilirlik ve yenilik' olacak." diye konuştu.
Gülle, Türkiye'nin Kanada'nın ithalatından hiç pay almadığını da tespit ettiklerini bildirerek, "Kanada pazarında çok rekabet ettiğimiz Avrupa'da, Almanya'ya, Fransa'ya satıp pazar lideri olduğumuz kalemlerde Kanada'nın ithalatından hiç pay almadığımızı tespit ettik. Demek ki bu pazara daha çok yoğunlaşmamız gerekiyor." ifadelerini kullandı.




KAYNAK: MILLIYET.COM.TR



AB ile olan Gümrük Birligimi güncelmedikce Türkiye AB pazarinda pek fazla büyüyemez…



sayfa 212
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET