Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Murat Caner
11 yıl önce - Sal 29 Oca 2008, 11:35
[İST-A7.72] - Metrobüsün Kar Yağışı ile Sınavı



İstanbullu arkadaşlardan metrobüs durumunu bildirmelerini isteyebilir miyim?


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Sal 29 Oca 2008, 11:41
durum


Saat 8:00 'e doğru işe gelirken bir mesele yoktu.Saat 9:00 civarı Sefaköy2e kadar gidip geldim yine mesele yoktu.Saat 09:43 tipi var şu an asıl imtihan şimdi.Mesele buradan geçen araç sayısı az olduğu için karın daha kolay tutabilecek olması.

Ali Cemal
11 yıl önce - Sal 29 Oca 2008, 11:42

Herzamanki gibi çalışıyor normal seferler devam ediyor ve hiç bir sorunu yok; Böyle başlık açmaya gerekecek bir olay bile olacağını sanmıyorum çok sıkışırlarsa bir tuz operasyonu yapılır sorun kalmaz...



Burç

11 yıl önce - Sal 29 Oca 2008, 11:56

İstanbul belediyesi trafik kameralarından durumu saniyesi saniyesine görünüyor zaten.
Görünmeyen tek şey : kar.





kuluvar

11 yıl önce - Sal 29 Oca 2008, 12:19

http://tkm.ibb.gov.tr/yolDurumu/Kameralar.aspx#

Kameraları görüntüleyebilirsiniz.



Murat Caner
11 yıl önce - Pts 18 Şub 2008, 16:51

Metrobüsün kar başarımı konusunda düşünceleriniz nedir?

EmirOtluoglu

11 yıl önce - Pts 18 Şub 2008, 17:06

Alıntı:
Metrobüsün kar başarımı konusunda düşünceleriniz nedir?


Bugün saat 11:05 - 11:40 arası Topkapı - Avcılar yönünde kullandım, gayet sorunsuz bir yolculuk oldu. Sadece bir ara kar temizleme aracı ile kafa kafaya geliyorduk , biz yavaşladık kar temizleme aracı şerit değiştirdi.



Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 18 Şub 2008, 17:33
Metrobüs işleyisi


Bu sabah Metrobüs hattında dikkatimi çeken noktalar.

- Metrobüs yolunda , transit ve yanyola göre daha fazla kar vardı, yol nispeten daha az yoğunlukta
kullanıldığı için karın yeteri kadar ezilip seyreltilemediğini düşündüm, daha sonra Sefaköy
civarında kar temizleme aracını gördüm, yolu süpürüyordu.

- Otobüs ORER'leri eskiye göre daha düzensizdi, belli bir süre hiç otobüs gelmedi, daha sonra
Yenibosna durağında 6 tane otobüs arka arkaya geldi, şöförler eski alışkanlıklarını sürdürüp,
üstgeçide yakın noktada duruyor ve arkadaki otobüsün durağa girişine engel oluyorlardı.
Halbuki uzun durak platformlarından istifade etmek için durağın ön tarafına yanaşmak daha
doğru olur kanısındayım. Yolcuların üstgeçide kadar yürümesi çok da önemli olmasa gerek.

- Eskiye göre daha fazla yolcu yoğunluğu vardı ve otobüsler oldukça doluydu.


Burç

11 yıl önce - Pts 18 Şub 2008, 18:03

Bu sabah Sefaköy belediye önünde trafik sıkışınca metrobüs'e bindim.
Sefaköy metrobüs durağı silme yolcu doluydu.
Akbili olmayanlardan para alarak akbil basan durak görevlisinin önünde 20 kişi kuyrukta
bekliyordu.. Başını kaldıramadığı için para ödemeden yandan geçenler de vardı.

Durakta arka arkaya 5 adet körüklü birden geldi.
En arkadaki otobüs istasyona sığamadı. Ama gene de kapılarını açtı.
Hepsi de silme doluydu ve 5 körüklünün de tüm kapıları kapanamayacak hale geldi.
Ben bu ilk 5 otobüse binmemeye karar verdim.
Hemen 30 saniye sonra 3 adet daha otobüs geldi. Bunlardan birine bindim.

Yol boyunca öndeki 5 otobüs duraklara sığmadığı için, bizim otobüs grubu arkada durup
öndekilerin duraktan ayrılmasını beklemek zorunda kaldı. Yani durak olmayan bir yerde durup,
durağın boşalması bekleniyor. Durak boşalınca gidip bir de durakta duruyoruz.
Her durakta bu şekilde ikişer defa durarak ve epey uzun bir konvoy oluştu.

Cevizlibağ'a vardığımızda artık durağa giremeden temiz 5 dakika dışarda bekledik.
Konvoyumuz durağa vardığında başka bir sürpriz ile karşılaştık :
Üstgeçitler tıkanmıştı. O kadar tıkalı idi ki beklerken canım sıkıldı ve fotoğraf çekmeye başladım :



(+)


Fotoğrafların saatlerine göre yolun karşısına geçmemiz 6 dakika sürdü.
Merdivenlerin kar ve buz yüzünden kaygan olması da büyük etken idi.

çözüm önerisi
en baştan söylediğim gibi : üstgeçit değil, altgeçitler yapılmalı.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 18 Şub 2008, 19:16
Duraklar


Hepimiz benzer gözlemlerde bulunmuşuz, sanırım esas mesele şu;

- Sistemdeki esas darboğaz otobüslerin kapasitesi değil, istasyonlara yolcu girişi ve tahliyesinin
yeterli verimlilikte yapılamaması. Bu problemleri daha Metrobüs hattının ilk açılış gününden
itibaren dile getirdik, iyileştirmeler de oldu.
- Durakların her iki ucunda da üstgeçit olmalı, ya da durak platformu daha geniş yapılmalı
böylesine bir sistem için 3 metre genişlik yeterli değil, Transmilenio'da en az 5 metre genişliğinde
komple kapalı duraklar var, bizim Metrobüs hattımız da Transmilenio'nun yolcu sayısına yaklaşacak
gibi görünüyor, şimdiden önlem alınması lazım.
- Akbil olmayan yolcuları belki de istasyona sokmamak lazım, herkes gitsin akbilini alsın. Zaten
topu topu 3 yada 4 tane turnike var ve her iki yönde kullanılıyor, yolcu girişi ve çıkışı aynı
turnikelerden oluyor, bu kadar kargaşaya bir de görevlinin bozuk para hesabını katmak mantıklı değil.
Bu sistem raylı sistem mantığı ile işletilmek üzere tasarlandı ama biz işi Minibüse çevirmeye
kalkıyoruz, akşamları otobüse ön kapıdan binmeler falan.

Metrobüs Boğaz Köprüsünden geçince hergün en az bugünki gibi kalabalık olacak, şimdiden çözüm
üretmek lazım.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM