Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kocaeli Özel Halk Otobüsleri (ÖHO)
« önceki   123 ... 414243   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
sayfa 42
Nuri 9238
2 ay önce - Cmt 26 Arl 2020, 13:54

Öho'lara neşter vurmak için önce kentkart işini çözmek lazım. Dün Akçaova Koop.'a ait 850 hattı ile İzmit'e gittim. Hala nakit çalışıyorlar. Gerçi bu grupta bir gelişim yok desek yalan olur. Bu hatta temsa prestijler vardı yolcu otobüsü olan halde. Şu an bildiğim kadarıyla
(850-851-852 çalışır)
1 adet Isuzu Novociti(yeni kasa)
1 adet Prestij City(Yeni Kasa)
2 adet Otokar Sultan City Maxi(biri öho çıkması, diğeri son model)
Öho çıkması Otokar Sultan'a yolcu koltuğu tarzında koltuk takılarak 21 kişilik hale getirilmiş.


erdem türkoğlu
2 ay önce - Cmt 26 Arl 2020, 16:43

Alıntı:
Öho'lara neşter vurmak için önce kentkart işini çözmek lazım.


Şu Kentkart işini senelerdir bir düzene sokamadılar gitti. Köy hatlarında maalesef hala Kentkart sistemi yok.

Paralı binişler son 1 sene içinde defalarca kaldırılmaya çalışıldı, ama kaldırılamadı. Belediye her seferinde kendi kendine afişler hazırladı, duyurular yaptı; ÖHO kooperatiflerinin ise umrunda bile olmadı, hep nakit ücret almaya devam ettiler. Çünkü belediye bu konuda ne bir denetim yaptı, ne de bir yaptırım uyguladı.

En son 1 Aralık itibariyle HES kodu tanımlı olmayan kartlarla biniş yapılamamasıyla birlikte, paralı binişler de yine (sözde) yasaklandı. Ama gelin görün ki Kartepe, Başiskele, Gölcük, Karamürsel ve Kandıra'daki ÖHO kooperatifleri hala nakit ücret toplamaya devam ediyor. Belediyeye bu durumla ilgili şikayette bulunursanız da, "Biz ilgilenmiyoruz, polisi arayın." diyorlar. Denetim sıfır.

Madem HES kodu olmayanların nakit ödemesine ya da başka bir yolcunun kartını basmasına izin verilecekti, o zaman ne diye yüz binlerce insanı HES kodu tanımlama telaşına düşürüp kartlarını iptal ettiler? Akıl alır gibi değil... Bu tamamen göstermelik bir uygulama olarak kaldı.

Öyle bir şehir düşünün ki ÖHO'ların yarısı kartlı, yarısı hem kartlı hem paralı, bir kısmı da tamamen paralı çalışıyor. Bir büyükşehirin toplu taşıma sisteminde böyle bir düzensizlik olmaz. Büyükşehir'den çok büyük köy toplu taşımasına benziyor. Zaten otobüs denen döküntüler de bildiğin köy minibüsü


mertesat07
2 ay önce - Cmt 26 Arl 2020, 19:44

Bu Özel Halk Otobüslerine ait Temsa ve Otokar Kent LF 12 metrelik otobüsler vardı zamanında 402 ve 400 hattında Temsa Avenue, 503 ve 302 hatlarda Otokar Kent LF vardı araçlar çekildi satıldı mı bir bilgisi olan var mı?

bora41
2 ay önce - Cmt 26 Arl 2020, 21:07

İzmit Şehiriçi Conecto'lar Gebze İzmit Avenue'ler Ve Daha Birçoğu Satıldı Hatta Yanlış Hatırlamıyorsam Sahibinden com da 800 Bin TL Yazılmıştı Conecto'lar İçin

Guney92
2 ay önce - Pzr 27 Arl 2020, 01:14

Alıntı:
Bu Özel Halk Otobüslerine ait Temsa ve Otokar Kent LF 12 metrelik otobüsler vardı zamanında 402 ve 400 hattında Temsa Avenue, 503 ve 302 hatlarda Otokar Kent LF vardı araçlar çekildi satıldı mı bir bilgisi olan var mı?


2013 yılında ÖHO'larda dönüşüm başladı.
Eylül ayında İzmit Şehiriçi-Derince bölgesinde çalışan 3 kooperatif 5 nolu koop. çatısı altında birleştirildi. 20 adet Mercedes-Benz Conecto alındı.
Aralık ayında Darıca Koop. 8 adet Otokar Kent LF aldı.

2014 yılında dönüşüm devam etti.
Ocak ayında 60 adet yeni araç için tören yapıldı. 28 adet belediye otobüsü + 32 adet ÖHO.
- 8 adet Gebze-İzmit Koop. (Temsa)
- 8 adet Körfez Koop. (Temsa)
- 8 adet Darıca Koop. (Otokar)
- 6 adet Çayırova Koop. (Otokar)
- 2 adet Gölcük-İzmit Koop. (Temsa)
Güya Gölcük-İzmit Koop 2 adet daha, Karamürsel Koop 4 adet, Değirmendere Koop da 2 adet Temsa alacaktı ancak bu araçlar hiçbir zaman gelmedi/çalıştırılmadı.
Mart ayında Alikahya Koop. 2 adet Temsa Avenue LF aldı.
Tarihini bilmediğim bir zamanda da Dilovası Koop. 3 adet Otokar Kent LF aldı.
Sonra 30 Mart 2014 Yerel Seçimleri gerçekleşti. Bu tarihten sonra ÖHO dönüşümü gerçekleşmedi.

2015 yılının başlarında belediye 200 otobüs için ihale yaptı. Eylül ayında araçlar çalışmaya başladı. İlk olarak Körfez bölgesinde yeni hatlar açılmaya başlandı.

1 Şubat 2016'da 240 aracın tamamı çalışmaya başladı, il genelinde yeni hatlar açıldı. Yolcu potansiyeli yüksek bölgelerde 197 araç ile Ulaşımpark hizmet vermeye başladı.
Bunun sonucunda 12m araç işleten kooperatifler araçlarını satmaya başladılar. İzmit Şehiriçi, Körfez, Dilovası, Çayırova, Alikahya ve Gölcük kooperatifleri ise zaten geçici belge ile çalışan 12m araçları işletmeyi bıraktılar. Gebze-İzmit Koop. ise araç azaltımı yaptı.

2018 yılında Gebze-İzmit Koop. kalan Temsa Avenue LF'lerini Karsan Atak ile yeniledi.

2020 yılının başlarında tek 12m otobüs işletmekten memnun kooperatif olan Darıca Koop. havuz çalışmaları kapsamında Otokar'larını sattı. Bununla birlikte Kocaeli'de 12m ÖHO kalmadı.

Şu anda alçak tabanlı ÖHO olarak Karsan Atak'lara ise sadece 400 ve 692 nolu hatlarda binebilirsiniz.



Nuri 9238
2 ay önce - Pzr 27 Arl 2020, 01:47

Alıntı:
Kentkart işini senelerdir bir düzene sokamadılar gitti. Köy hatlarında maalesef hala Kentkart sistemi yok.

Hadi parasal kısmı geç, araçları takip edecek düzen bile yok. Ağva'dan kalkacak 15:30 aracı 15:45'te kalktı, her köyden korna çalarak geçti ben geldim demek için. Kentkart olsa araç nerde görürler illa ki. Sonuçta Muğla da kentkart kullanıyor, sabah Gazeller köyünden kalkan, akşam da Muğla merkezden kalkan köy otobüsünü bile görebiliyorsun. Ama mevzu Kocaeli olunca hep bir bahane


mertesat07
2 ay önce - Pzr 27 Arl 2020, 07:50

Kocaelinde ulaşımdan anlayan bir başkan ve ekip olması gerekiyor. Belediye Başkanının da istekli olması lazım. İstanbul'daki gibi ÖHO ve Ulaşımpark birleşsin öyleyse

Guney92
2 ay önce - Pzr 27 Arl 2020, 12:26

Normal şartlarda 2020 yazından itibaren kırsal bölgelerdeki işletmecilerden hizmet alımı yapılacaktı (İstanbul'daki gibi). Dolayısıyla gelir belediyeye gideceği için binişler kartlı yapılacak, araçlar da dediğiniz gibi korna çala çala geçmeyecekti. Haftanın belirli günlerinde çalışan hatlar her gün çalışacaktı. Ancak salgın sebebiyle buraya ayrılan bütçe ile ÖHO'lara yardım yapıldı. Hizmet alımı ertelendi.

Belediye meclisi 2020 Kasım ayı gündem maddesi:


Belediye meclisi 2020 Aralık ayı gündem maddesi:


Fehmi21
1 ay önce - Cum 01 Oca 2021, 21:26

Uzun süredir buradaki mesajları okumamaktaydım. Bugün bir bakayım dedim. Bakmamla beraber şaşırdım, üzüldüm, hiddetlendim.

Erdem Türkoğlu’nun 26 Aralık 2020 de HES koduyla ilgili yazısını okudum. Bu yazıda belirtilen haberlerin gerçek olamayacağını düşündüm. Uzun süredir de otobüslere binmemekteyim.

Aşağıdaki bildirim emirdir. Halk sağlığı ile ilgili bir emirdir. Bu emre uymayan otobüs şoförü ve HES kodu olmadan otobüse binen yolcu potansiyel canidir. Bu kişilere cani adayı oldukları hatırlatılmalıdır. Eğer anlamazlarsa Diyanet İşleri Başkanı’nın “Virüs bulaştıran kul hakkı yemiş gibidir” sözü hatırlatılmalıdır. Yine anlamazlarsa 153 veya 155 aranarak otobüs karakola çektirilmelidir. Bu da yapılamazsa “ne haliniz varsa görün, ister ölün, ister sürünün” denmeli ve o otobüsten inilmelidir.

"İçişleri Bakanlığı'nın 29/09/2020 tarih, 89780865-153-E-15993 sayılı "Şehiriçi Toplu Ulaşımda HES Kodu Sorgulaması" başlıklı genelgesi uyarınca, 1 Aralık 2020 tarihi itibariyle HES Kodu Kaydı yapılmamış Kocaeli Kart'lar toplu taşımada kullanılamayacaktır."

Bu arada, otobüsüne HES kodu olmayan yolcuyu alan şoföre de bir sözüm var: Bre ahmak! Rızkının peşinde olduğunu bilirim. Rızkının peşinde koşmak senin hakkındır. Ama başkalarının ölümüne sebep olmak seni zımnen cani yapar. Farkına var! Kurallara uymak senin insanlık vazifendir.


erdem türkoğlu
1 ay önce - Cum 01 Oca 2021, 23:46

Alıntı:
Erdem Türkoğlu’nun 26 Aralık 2020 de HES koduyla ilgili yazısını okudum. Bu yazıda belirtilen haberlerin gerçek olamayacağını düşündüm.


İnanmıyorsanız Kartepe, Başiskele (Kullar-Yuvacık), Gölcük, Karamürsel veya Kandıra'ya çalışan herhangi bir özel halk otobüsüne binmeniz yeterli. Aynı kentkartın birden fazla yolcu için kullanılmasına izin verildiğini de, paralı binişlerin hala devam ettiğini de görürsünüz.



sayfa 42
« önceki   123 ... 414243   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara