Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
Kocaeli Özel Halk Otobüsleri (ÖHO)
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ertugrul_112233
6 yıl önce - Cum 23 May 2008, 19:17

geçen gün 2008 yılı kamu yatırım larından illerin aldıkları payları inceledim.şehir isimleri vermeyeyim ama bizim verdiğimiz verginin 10 da birini veren şehirler bizden çok fazla yatırım almışlar.bununda tek sorumlusu milletvekillerimiz.Bu kentin menfaatlerini savunamıyorlar verdiğimizin karşılığını almıyorlar .bu kent dsi nin yapması gereken barajını kendi yapıyor karayollarının yapması gereken yolları kendi yapıyor çok yazık.


kemalcanhakkı

6 yıl önce - Cum 23 May 2008, 22:40

Alıntı:
tek sorumlusu milletvekillerimiz


Kac Tane Milletvekilimiz Aslen İzmitliki Bu Kentin Menfaatini Koruyacaklar ?
Bizde Asıl Sorunlardan Biri Ulasım Mudurlugu Yeri Geldigi Zaman Radikal Kararlar Veremiyor Su Durumda Kocaeli Kara Ulasımı Tamamen Ozel Halk Otobuslerinin Tekelinde Ne Yazıkki


emre alb
6 yıl önce - Pzr 25 May 2008, 22:03

Kooperatifler birleşsin diyoruz ama bırakın birleşmeyi, birbirlerine karşı açtıkları davaların ardı arkası kesilmiyor. 13 nolu kooperatif 5 nolu olana M plaka kullandıkları gerekçesi ile dava açmış. Midibüslerin M plaka kullanması mümkün olmasa gerek ama, M plaka kullanmaları haksız bir rekabet ortamı mı yaratıyor da 13 nolu kooperatif dava açıyor? Yoksa tıpkı siyasetçiler gibi sırf rakibine zarar vermek için fırsattan istifade çabası mı var?

Alıntı:
M plaka krizi

5 Nolu Şehiriçi Minibüsçüler ve 13 Nolu Otobüsçüler kooperatifleri arasındaki rekabet 'M' plakalı midibüslerin trafikten kaldırılması ile iyice büyüdü. 13 Nolu kooperatifin açtığı dava nedeniyle, şimdiye kadar 8 'M' plakalı midibüs trafikten men edildi

ŞEHİRİÇİ ulaşımında 5 ve 13 Nolu kooperatifler arasındaki rekabet, 3 yıl önce alınan bir karar yüzünden ilginç bir noktaya geldi. Büyükşehir'in 3 yıl önce minibüslerini büyütmelerini istediği 5 nolu kooperatifin sahipleri, şu an araçların seferden çekilmesi tehlikesiyle karşı karşıya. 13 Nolu kooperatif ise yasal anlamda haklılıklarının ispat edildiğine dikkat çekerk, 'M' plakalı, yani minibüs plakalı midibüs büyüklüğündeki araçların seferden biran önce alıkonulmasını istiyor. Aldığı kararla sorunun başlamasına neden olen UKOME ise şimdilik 8 aracı trafikten men etmekle yetiniyor. Ancak dava gereği bu araçların tamamının trafikten men edilmesi gerekiyor.

İTİRAZ ETTİK
Karşılaştıkları durumun zonluğuna dikkat çeken 5 Nolu Minibüsçüler Kooperatifi Başkan Yardımcısı İbrahim Cebeci, 3 sene önce Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin aldığı karar gereği arabalarını büyütüp 'M' plaka taktıklarını söyledi. Cebeci, “Karardan sonra 13 Nolu Otobüsçüler Kooperatifi dava açtı. İzmit ve Adapazarı'nda davaları kaybeden 13 Nolu Kooperatif daha sonra Danıştay'a gitti. Danıştay kararı bozdu ve 13 Nolu Kooperatifin isteği doğrultusunda karar verdi. Büyükşehir Belediyesi'nin aldığı kararın acısını çekiyoruz. 180 büyütülmüş, 34 büyütülmemiş M plakalı arabamız trafikte. Trafikten alma işlemleri başladığı gün biz gerekli yerlere başvurularımızı yaptık. Danıştayın kararına itiraz ettik. Sonuçları bekliyoruz” dedi.

YARGI KARARINI UYGULUYORUZ
Büyükşehir Belediyesi Kara Ulaşım Daire Başkanı Selami Aydın, konu ile ilgili verdiği bilgide, 13 Nolu kooperatifin açtığı dava sonucunda Danıştay'ın kararını uyguladıklarını kaydetti. M plakaların yanlızca 14+1 koltuklu arabalara takılacağını belirten aydın Aydın, “Biz dava sonucu geldiğinde M palaka takan minibüscülere, plakalarını değiştirmeleri için 1 ay süre verdik. Değiştirmeyenleri trafikten kaldırıyoruz. Biz aldığımız karar ile M plakalarını değiştiren kişilere normal ruhsat vereceğimizi ve haklarından hiçbir kayıp olmayacağını dile getirdik. Ancak bazı sorunlar yaşandı ve bizim verdiğimiz süre doldu” dedi.


YARGIYA SAYGILARI VARSA HEPSİNİ KALDIRIRLAR
13 Nolu kooperatifin arabalarının bağlı olduğu Derince Halk Otobüsleri İşletmecileri Oda Başkanı
Tefik Özkaraaslan, 5 Nolu kooperatifin ve Büyükşehir Belediyesi'nin M plakaları otobüslere taktıkları için dava açtıklarını belirterek, “Bu sorun 3 sene önce ortaya çıktığında Büyükşehir Belediyesi'ne gittik, kararın geri alınmasını istedik. Büyükşehir Belediye Başkanı bize yargı yolunun açık olduğunu söyledi. Dava açtık ve kazandık. Kararın uygulanması için 7 aydır bekliyoruz. Nihayet karar uygulanmaya başlandı. Yargıya saygıları varsa, trafikte olan 180 arabayı da kaldırırlar” diye konuştu.

50 BİN YTL ZARAR EDECEKLER
Büyükşehir Belediyesi 3 yıl önce UKOME'de aldığı karar ile şehiriçi minibüslerin zorunlu olarak M plaka takmaları gerektiği konusunda karar aldı. İçişleri Bakanlığı'ndan onaylanan karardan sonra 13 Nolu Otobüsçüler Kooperatifi açtığı davayı Danıştay'da kazandı ve M palakaların trafikten kaldırılmasını istedi. Kararın uygulanması üzerine büyük sorunların önümüzdeki günlerde yaşanacağı düşünülüyor. 5 Nolu kooperatife bağlı üyeler 3 yıl önce alınan karar üzerine yeni araba almışlardı. Mevcut arabasını satıp tekrar minibüs almak zorunda kalacak olan hat sahiplerinin araç başı, ortalama 50 bin YTL zarar edeceği tahmin ediliyor.
KAYNAK


Murat Caner
6 yıl önce - Pts 26 May 2008, 11:07

Alıntı:
tek sorumlusu milletvekillerimiz


Banane siz seçtiniz...

Alıntı:
ŞEHİRİÇİ ulaşımında 5 ve 13 Nolu kooperatifler arasındaki rekabet, 3 yıl önce alınan bir karar yüzünden ilginç bir noktaya geldi. Büyükşehir'in 3 yıl önce minibüslerini büyütmelerini istediği 5 nolu kooperatifin sahipleri, şu an araçların seferden çekilmesi tehlikesiyle karşı karşıya. 13 Nolu kooperatif ise yasal anlamda haklılıklarının ispat edildiğine dikkat çekerk, 'M' plakalı, yani minibüs plakalı midibüs büyüklüğündeki araçların seferden biran önce alıkonulmasını istiyor. Aldığı kararla sorunun başlamasına neden olen UKOME ise şimdilik 8 aracı trafikten men etmekle yetiniyor. Ancak dava gereği bu araçların tamamının trafikten men edilmesi gerekiyor.


Çok büyük sorun... Çok... Ama kavgalar kanlı olmadan hiçbir iş rayına girmez. Sanırım birbirlerinin yiyerek doğru yolu bulacaklar.


İBRAHİM DİLBER
6 yıl önce - Çrş 28 May 2008, 02:42

14+1 kişilik minibüslerin büyükşehirler için hiç de uygun toplu taşıma araçları olmadığını öteden beri savunan biriyim. Bir minibüs, bir midibüse oranla trafikte hemen hemen aynı yeri kaplarken ; yolcu kapasitesi olarak daha zayıftır. Ayrıca minibüsün içinde yolcu sirkülasyonu da daha zordur,çünkü araç tek kapılıdır.
Bursa'da raylı sistemlerin gelişmesiyle beraber 2 minibüs, 1 adet 9 m halk otobüsü olacak şekilde dönüşüm yapılmış ; besleme hatları oluşturularak aktarma imkanı getirilmiş ve ulaşıma belli bir standart getirilmiştir.
İstanbul'da özellikle metrobüs bağlantılı minibüs hatlarıyla ilgili benzer bir dönüşüm mutlaka gereklidir.
Kocaeli'deki 5 no'lu minibüs hattındaki araçların büyütülmesiyle ilgili arkadaşlar bilgi verirse sevinirim. Dönüşümden sonra ücret tarifelerinde, çalışma sisteminde bir değişiklik olup olmadığını merak ediyorum. Yani hizmet kalitesi yönünden bilgilendirme olursa sevinirim.
Ayrıca M plaka krizini de anlamsız buluyorum. Kooperatiflerin ve belediyenin bir araya gelerek şehiriçi karayolu toplu taşımacılığının geleceği ile ilgili ortak kararlar alması gerekli. Çünkü artık özellikle büyükşehirlerdeki toplu taşıma sistemleri arasında koordinasyon, bir zorunluluk haline geldi.
Minibüslerin özel halk otobüslerine dönüşümü esnasında 1 minibüsün araç büyütülerek 50 kişilik bir midibüse dönüştürülmesi veya 2 minibüsün birleştirilerek 1 adet 9 m veya 12 m otobüse dönüşrütülmesi gibi alternatif çözümler değerlendirilebilir. Tabi bunlar bölge şartlarına göre değişebilir. Bunlar iyi hesaplanmalı.
Minibüslerin özel halk otobüsüne dönüşümü başlıbaşına bir konu. Bununla beraber özel halk otobüsü taşımacılığı ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileriyle ilgili görüşlerimizi paylaşırsak iyi olur. Özellikle midibüslerle ilgili Kocaeli'deki sorunlar nelerdir( sefer aralıklarının düzenli olup olmaması, ücret tarifeleri, araçların bakımı, kılık-kıyafet)? Yoksa bir taraftan minibüslerin midibüse dönüştürülmesiyle ilgili tartışmalar varken bir taraftan da midibüslerin 12 m standart solo halk otobüsüne dönüştürülmesiyle ilgili tartışmalar da mı var?
Netice itibarıyla araç tipleri, hat düzenlemeleri, bilet tarifeleri vb. tüm konularda daha kaliteli ulaşım sistemlerine kavuşmayı diliyorum.


Murat Caner
6 yıl önce - Çrş 28 May 2008, 10:35

Kent içine 9 metrelik 85 kişilik araçların dışında araç girmemeli.

Minibüsler yanlızca ana kuşaklara aktarma yapmak için kullanılmalı.

5 dakikadan sık araç kaldırılmamalı.

Kent içi trafiğe kapatılmalı.

Havuz sistemi gelmeli.

Çanakkale örneği belediyeninn de hisesi olan taşıma işletmesi kurulmalı.

Kocaeli bu işleri 10 yıl çözemez. Çözmek için ya İstanbul gibi gaddar olmalısınız. Ya da İzmir ve Çanakkaledeki gibi çağdaş düşünen ÖHO sahipleriniz olmalı. Çanakkale'de ÖHO sürücüsü işine servisle gider 6 saat direksiyon sallar. Mesai değişiminde arabasını işletmenin maaş verdiği sürücüye bırakıp servisle evine gider. Kravatlıdır. Kendine ait arabada işçi olarak çalışır. İzmir'de kentkarta geçmek için 2 yıldır kulis yapıyor ÖHO'cular. Bizde kendi kooperatifindeki adamın rıskını çalıyorlar.


ertugrul_112233
6 yıl önce - Çrş 28 May 2008, 11:41

en hızlı şekilde madem bu kooperatifleri kaldıramıyoruz (verilmiş hakları alamıyoruz) 2 minübüs 1 modern otobüs olacak şekilde bütün minübüsler kaldırılmalı ve bütün toplu taşıma sisteminde sadece kentkart kullanılmalı.Artık arabaya bin para ver üstünü bekle bunlar olmamalı.
ama bunu yapabilecek bir büyükşehir yönetimi ben göremiyorum.Bu işler rica ile olmaz büyükşehir gücünü kullanmalı ve bu işleri yaptırmalı.


Mustafa Noyan

6 yıl önce - Prş 29 May 2008, 10:48

Alıntı:
İzmir'de kentkarta geçmek için 2 yıldır kulis yapıyor ÖHO'cular.

Murat Bey,
konu dışına çıkacak ama merak ettim,
kim bu İzmir' deki ÖHO cular ?


Murat Caner
6 yıl önce - Prş 29 May 2008, 11:31

Beldelere yolcu taşıyan taşıma kooperatifleri. Sayılarını ve adlarını bilmiyorum. Ama öğrenirim.

İzmir'de kentkart kullanmayan bütün toplu taşımacılar kentkarta geçebilmek için hat yapılanması yaptırıyorlar. Bu kooperatifler koşut hatları verimli duruma getirmek için bazılarını iptal etmeyi bile düşünüyorlar. Masrafları azaltmaya uğraşıyorlar. Kurumsallaşmaya çalışıyorlar. Bildiğimiz minibüsçüler bunlar.

İşin gülünç yanı İzmir'de minibüsçülerin sisteme girmesine belediye ayak direrken. Kocaeli'nde sizteme girmek istemeyenler minibüsçüler.


ertugrul_112233
6 yıl önce - Prş 29 May 2008, 12:48

Alıntı:
İşin gülünç yanı İzmir'de minibüsçülerin sisteme girmesine belediye ayak direrken. Kocaeli'nde sizteme girmek istemeyenler minibüsçüler.


aslında çözümü çok basit olan konular sırf belediye başkanlarının siyasi korkuları yüzünden nasılda içinden çıkılmaz konularmış gibi oluyorlar.
oysa belediye yönetimleri seçildikten sonra parti rozetlerini ve oy kaygılarını unutup kentlere hizmet için çalışmalılar eminimki güzel işler yapıldıkça insanlarda bunu görüp oylarını vererek değerlendireceklerdir.
minübüslerdede kentkart olması lazım bu hem minübüsçülerin hemde yolcuların menfaatine olan birşeydir.yeterki konu ulaşım işini yapan kooperatiflere doğru şekilde anlatılabilsin.
öncelikli hedef yaşadığımız kente hizmet olmalı..


Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara