Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kocaeli Özel Halk Otobüsleri (ÖHO)
« önceki   123 ... 414243   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
sayfa 2
prensofpers_
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 16:29

bence sadece birşeyler yazmak için yazmışlar.kıytırıktan bir battı çıktıyı neredeyse 2 yıldır bitiremeyen bir belediye yönetimi sizce 3 yılda bu işi yapabilirmi bence yapamaz.birde ayrılan bütçe 10 milyon demişsin buda 10 trilyon eder o parayla bir tane köprülü kavşak bile yapılmaz.arkadaşlar büyükşehirin bütçesi 1 milyar dolar yan şirketleri ile 2 milyar dolar bu şehir yeterki düzgün yönetilsin herşeyi yapabilir.tacettin arkadaşımız bu işlerin içinde bizi aydınlatsın lütfen.

emre alb
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 16:53

Alıntı:
10 milyon demişsin buda 10 trilyon eder o parayla bir tane köprülü kavşak bile yapılmaz.arkadaşlar büyükşehirin bütçesi 1 milyar dolar yan şirketleri ile 2 milyar dolar


Evet o yüzden altını çizme gereği duydum 10 milyon ytl rakamının. Ayrıca Büyükşehir'in konsolide bütçesi 2 milyar ytl den de fazla.


Tacettin TEZER

12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 16:56

Alıntı:
Tacettin arkadaşım mesajlarını takip ediyorum ulaşım hakkında en fazla bilgi sende var.bizleri aydınlat dünkü gazetelerde minübüsçülerin zam talebine yapılan yorumları okudum %90 ı minübüslerin kaldırılması yada metro vs.yorumlar yapmış.
büyükşehirin bu konuda bir çalışması varmı aydınlatırsan sevinirim.


Zam Konusu: Şimdi burada kendi düşüncelerimi söylemek istiyorum. ( Kesinlikle çalışmış olduğum kurumun düşüncelerini yansıtmamaktadır. ) İki taraflı düşünmek lazım...

Vatandaş tarafından bakarsak : Aileden 2 kişinin ( 1'i öğrenci ) hergün yolculuk ettiğini hesaplarsak

Yılbaşından önce Gidiş-Geliş Tam : 30 gün x 2,00 YTL = 60 YTL
Yılbaşından önce Gidiş-Geliş Öğrenci : 30 gün x 1,50 YTL = 45 YTL
TOPLAM = 105 YTL

Yılbaşındaki zamdan sonra Gidiş-Geliş Tam : 30 gün x 2,40 YTL = 72 YTL
Yılbaşındaki zamdan sonra Gidiş-Geliş Öğrenci : 30 gün x 1,80 YTL = 54 YTL
TOPLAM = 126 YTL

Buda % 20 zam yapılmıştı.

Geriye dönük olarak düşündüğümüzde şu anki taşıma şartlarında uygun olan bir zam oranı idi. İkinci bir zam yapılırsa vatandaş açısından uygun gözükmemektedir.

Toplu Taşıma Sahipleri açısından :
Yılbaşında aldıkları zamdan sonra mazot fiyatına bugüne kadar %25 zam yapıldı. Aylık mazot masraflarının 4.000 YTL civarında olduğunu varsayarsak 1.000 YTL ekstra bir masraf olarak şoförün cebinden çıkmaktadır.

Kocaeli kent merkezi için kendi önerim... Bir an önce birleşerek şu anda çalıştıkları zaman aralıklarını açmaları ( örneğin 2,5 dk olan Yahya Kaptan-Plaj Yolu 5 dk çıkarılması ) böylelikle %30 doluluk oranlarını %60 lara çıkmış olacak. Daha az tur atarak daha fazla yolcu taşımaları ile mağduriyetleri bir nebze olsun giderilmiş olacaktır. Pik saatlerin dışında Cumhuriyet Parkında durursanız araçların doluluk oranlarını çok bariz bir şekilde görür ve bana hak verirsiniz. Şehiriçinde çalışan ÖHO'lar hala kısır çekişmelerle uğraşarak geçmişe sünger çekmedikleri sürece gelirlerinde her gün düşüş yaşayacaklardır.

Son söz: ÇÖZÜM ZAM DEĞİL KOOPERATİFLERİN BİRLEŞEREK ORTAK ÇALIŞMA İLE BU MAZOT FİYATLARINA GELEN ZAMLARI BERTARAF ETMELERİDİR. ARTIK ŞAPKAYI ÖNLERİNE KOYMALARI GEREKLİDİR.

Şimdi diyeceksiniz sen ne iş yaparsın diye... Kocaeli Büyükşehir Belediyesi çalışanı olarak olabilecek tüm senaryoları hazırlayıp üst amirlerimize iletmektir. Bunu da yaptığıma inanıyorum...

Bu bağlamda Kocaeli genelinde hat yeniden yapılandırması çalışmalarını bizzat yürüten biri olarak şunu söyleyebilirim;
1. Minibüslerin kaldırılması : Çalışmalarımızda Kocaeli şehir merkezinde ( Tepe hatları hariç ) minibüs yerine en az 85 kişilik araçlarla hizmet verilecek. Küçük araçların hiçbiri oluşturulan şehir merkezi üçgenine kesinlikle girmeyecek. Hatta ilçelerden Kocaeli'ye bile gelemeyecek. Kocaeli ulaşımına artık aktarma kavramı girecek. Küçük araçlar daha çok bölgesel hatlarda aktarmayı destekleyecek bir taşıma sistemi olarak hizmet vereceklerdir.
2. Metro / Monoray Sistemi: Monoray konusunda ön fizibilite çalışması İTÜ tarafından yapılmakta olup rapor tarafıma ulaştığında sizlerle paylaşabilirim.

Temcit pilavı gibi sürekli söylüyorum ama işler tahminimizden de yavaş ilerlemektedir. Amacımız en kısa zamanda bu yapıya dönüşmektir. Ama dahili ve harici engeller bulunmakta olup bazen gardımız düşse de yumruk yesek te devam etmekte kararlıyız.


Murat Caner
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 17:26

Alıntı:
Toplu Taşıma Sahipleri açısından :
Yılbaşında aldıkları zamdan sonra mazot fiyatına bugüne kadar %25 zam yapıldı. Aylık mazot masraflarının 4.000 YTL civarında olduğunu varsayarsak 1.000 YTL ekstra bir masraf olarak şoförün cebinden çıkmaktadır.


Bunu düzeltmek için masrafları azaltmanız gerekir. Zam değil.

İstanbul'da 15 km'yi 1,3 YTL gidersiniz. Bizde 2.0 YTL. Bunu hiçbir yerde açıklayamazsınız. Masrafları kısmanın yolu belli. Yoksa ÖHO'lar çok ağlar.

Alıntı:
Ankara'da 1.00, İzmir'de 1.15, Bursa'da 1.25, Kayseri'de 0.90, Eskişehir'de 1.00 ve Samsun'da 1.25 YTL olduğunu bildirdi.


emre alb
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 17:54

Alıntı:
1. Minibüslerin kaldırılması : Çalışmalarımızda Kocaeli şehir merkezinde ( Tepe hatları hariç ) minibüs yerine en az 85 kişilik araçlarla hizmet verilecek. Küçük araçların hiçbiri oluşturulan şehir merkezi üçgenine kesinlikle girmeyecek. Hatta ilçelerden Kocaeli'ye bile gelemeyecek. Kocaeli ulaşımına artık aktarma kavramı girecek. Küçük araçlar daha çok bölgesel hatlarda aktarmayı destekleyecek bir taşıma sistemi olarak hizmet vereceklerdir.


Bu bir kere şart. Çok doğru bir çalışma. Mevcut araçların toplu taşımaya uygun olmayışı, zehir saçmaları gibi etkenler yüzünden şart. Ayrıca hepsi benzer standartlarda halk otobüsleri mümkünse bir şirket çatısı altında hasılat paylaşımı yöntemiyle çalışmalı. Böylelikle duraklarda bekleme, durak dışı dırma, yolcu kavgası gibi olumsuzluklar da biter.

Ben İzmit'in dar yolları göz önüne alındığında 9 metrelik otobüslerin çalışması gerektiği kanaatindeyim. Tabi bunlar sizin aradığınız niteliklere sahip iseler.

Tabi bunlar biraz "akademik" tartışmalar. Neye göre, şöyle söyleyeyim, bunların pratikte uygulanması bence küçük ihtimal. Bugüne kadar gördüklerimize bakıldığında fazla karamsar bir yaklaşım sayılmaz açıkçası.



ertugrul_112233
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 18:13

Alıntı:
. Minibüslerin kaldırılması : Çalışmalarımızda Kocaeli şehir merkezinde ( Tepe hatları hariç ) minibüs yerine en az 85 kişilik araçlarla hizmet verilecek. Küçük araçların hiçbiri oluşturulan şehir merkezi üçgenine kesinlikle girmeyecek. Hatta ilçelerden Kocaeli'ye bile gelemeyecek. Kocaeli ulaşımına artık aktarma kavramı girecek. Küçük araçlar daha çok bölgesel hatlarda aktarmayı destekleyecek bir taşıma sistemi olarak hizmet vereceklerdir.
2. Metro / Monoray Sistemi: Monoray konusunda ön fizibilite çalışması İTÜ tarafından yapılmakta olup rapor tarafıma ulaştığında sizlerle paylaşabilirim.


aklın yolu birdir aslında hepimiz aynı şeyi düşünüyoruz.Tacettin arkadaşımızın yazdıklarından ukome ninde aynı düşüncede olduğunu gördüm ama aramızdaki fark ukomenin düşüncelerini yapacak gücü ve imkanı var biz ise sadece fikir sunabiliriz.evet kesinlikle bütün minübüsler kalkmalı minübüsler sadece ilçeler içindeki ulaşımı sağlamada kullanılmalı ilçelerden izmite olan ulaşımlarda kesinlikle belediye otobüsü olmalı ve biran önve en azından hafif raylı sistem için faaliyete geçilmeli.


emre alb
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 18:18

Alıntı:
aklın yolu birdir aslında hepimiz aynı şeyi düşünüyoruz.Tacettin arkadaşımızın yazdıklarından ukome ninde aynı düşüncede olduğunu gördüm ama aramızdaki fark ukomenin düşüncelerini yapacak gücü ve imkânı var biz ise sadece fikir sunabiliriz.evet kesinlikle bütün minübüsler kalkmalı minübüsler sadece ilçeler içindeki ulaşımı sağlamada kullanılmalı ilçelerden izmite olan ulaşımlarda kesinlikle belediye otobüsü olmalı ve biran önve en azından hafif raylı sistem için faaliyete geçilmeli.


İlçeler içinde de pek minibüs kalmayacak. Minibüsler ana hatlara besleme yapacak ve aktarma sistemi olacak. Bu ana hat da D-100 ve D-130 üzerinde olacak ağırlıkla sanırım. Yani örneğin Karşıyaka'dan İzmit'e gelmek için D-130 a minibüsle inilecek, oradan aktarma ile otobüse geçilecek. Bu da verimliliği sağlayacak, trafik sıkışıklığı azalacak. Sanırım böyle düşünülüyor. Ayrıca İzmit içinde misal Plajyolu'ndan Halkevi'ne gelmek için otobüsler kullanılacak, minibüs kalmayacak.


ertugrul_112233
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 18:26

hatta bence izmit yürüyüş yolundaki sağlı sollu yol trafiğe kapatılmalı iki tarafa geliş ve gidiş raylı sistem döşenmeli.insanlar merkeze araba ile girmesin.

bulent_er_
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 18:39

İZGAZ satışından büyükşehire belkide hiç elde edemeyeceği kadar para gelecek bu paralarla makro projeler üretmesi lazım kocaelinin en büyük sorunu ulaşım mutlaka bu para ile büyük yatırımlar yapılmalı.ama şuda bir gerçek böyle makro projeleri büyükşehir kendi bütçesi ile değilde kamu yatırımı olarak yapmalı.bunun içinde milletvekillerine çok iş düşüyor.

emre alb
12 yıl önce - Cum 23 May 2008, 19:02

Alıntı:
ama şuda bir gerçek böyle makro projeleri büyükşehir kendi bütçesi ile değilde kamu yatırımı olarak yapmalı.bunun içinde milletvekillerine çok iş düşüyor.


Ne güzel söylemişsiniz de, D-100 üzerindeki onca projeyi, doğalgaz altyapısını vesaireyi de kamu yatırımı olarak devlet yapmalı idi. Şu anda Eskişehir'de büyükçe bir köprülü kavşak inşaatı sürmekte. İşi yaptıran TCK, yani karayolları. Ama D-100 projelerini Belediye yaptırıyor. Hatta karayollarının yapmamakta ısrar ettiği D-130 iyileştirme çalışmaları için bile belediye devreye giresi oldu geçtiğimiz aylarda. Hemen her ilin doğalgaz altyapısını devlet yaparken, İzmit'in doğalgazını Sirmen zamanında belediye kendi bütçesinden yaptı.

Yani söylediğiniz çok zor, KBB'nin vergi gelirlerinde gözü olanlar buna hiç izin verdirtmezler. Onların kimler olduğunu da çok iyi biliyoruz ama burada yutkunalım.



sayfa 2
« önceki   123 ... 414243   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara