Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
kenan hazneci

11 yıl önce - Pts 13 Nis 2009, 12:45
DOĞA KATLİAMI


Sencer kardeş;

Doğma büyüme bir Samsun'lu olarak Samsun'umuzun en güzel mesire yerlerinden biri olan Yakakent'in ÇAM GÖLÜ bölgesinin artık hayallerimizde kaldığını üzülerek belirteyim.Karadeniz Sahil Yolu projesi kapsamında tüm Karadenizde yaşanan doğayı katletme planı güzelim Çam gölü bölgesinde de uygulandı maalesef.O güzelim ÇAM ağaçlarıın arasından adeta kayarak inilen güzelim çakıl taşlı sahil ve deniz artık yok.O sahile indiğin zaman önüne bir duvar gibi çift yönlü Karadeniz Sahil Yolu çıkıyor.Yapılan yol da o kadar kötüki sürekli çökmekte ve yerleşmekte olduğundan nerdeyse adam yutan çukurlarla dolu.Ve bu yol Gerze Sinop yönüne doğru devam ederek,Öküz burnu doğal koyunu ve ileride yer alan tüm doğal ve bakir koy ve körfezleride yok ederek ilerliyor.Hemen hemen benzer coğrafyaya sahip İtalya'da sırf doğallığı ve sahil güzelliklerini bozmamak ve yitirmemek amacıyla hiç bir masraftan kaçınılmayarak viyadüklerle doğal coğrafya aşılmış ve sahildeki cennet koy ve körfezlerle buralardaki yerleşim birimleri korunmuştur.Buralar birer turizm cenneti olarak İtalya'ya hizmet vermektedir.
Bizlerse işin kolayına kaçarak DOLDUR DENİZİ-BAS GİT-BOŞVER DOĞAYI mantığında olduğumuzdan daha 40 değil 1 milyon 40 fırın ekmekde yesek adam olmayız.
En kısa zamanda bölgeye yapacağım bir seyahatte yapılan doğa katliamını sizlere üzülerek
sunmaya çalışacağım.
Saygılarımla....


sencer55
11 yıl önce - Pts 13 Nis 2009, 16:10
Doğa Katliamı


Kenan abi, (Kardeş dediğin için abi diyorum, yaşım 41, hitapta yalnışlık varsa düzeltiriz.. )

Ben de Samsun -Bafra'lı olup önce babamın memuriyeti sonra da iş durumları nedeniyle Samsun'da ve Bafra'da yaşayamamış ama senede en az 4-5 kere Bafra'ya giderek özlem gidermeye çalışan biriyim. İnşallah emeklilik dönemini memleketimde geçireceğim.

Bilgilendirme için teşekkür ederim.

Karadenizin en bakir bölgeleri Karadeniz otoyolu uğruna feda edilecek demekki. 5 sene önce Bafra'dan İstanbul'a sahil yolunu kullanarak gitmiştim. Dura dura yaklaşık 15 saat sürmüştü ama değmişti. Özellikle İnebolu-Cide arasında yol çok kötü olmasına rağmen Bafra'dan Cide'ye kadar muhteşem manzara ve doğa yolun yorgunluğunu unutturmuştu. Yakakent'te denizi dolduranlar çok daha ağır doğa şartları bulunan bu bölgelerde denizi doldurmaya devam edeklerdir.

Acaba diyorum bu otoyollara karar verenler ya da yöntem olarak denizi doldurmayı seçenler, nüfus yoğunluğu çok az olan Batı Karadeniz'e sahilden yol yapmak yerine şu an mevcut Merzifon-Gerede yolunu yüksek standartta duble yol yapmayı neden düşünmüyorlar? Sahilde yapılacak bir yol ile süre olarak en fazla 1 saat fark edeceğini düşündüğüm bu yol uğruna tüm Orta ve Batı Karadenizde doğayı bu kadar katletmeye değer mi?

Örnek verdiğin için ben de İtalya örneğini vereceğim. Öyle tali yollar gördüm ki asfalt kalitesi bizim otoyollarda bile yok. Şu anki mevcut sahilden giden yolun kalitesini (Bafra'dan Cide'ye kadar) bu şekilde artırmak bölgenin ulaşım sorununu büyük ölçüde çözecektir.

Ne kadar sızlansak boş, biryerlerde karar verilip uygulanıyor. Biz hiç olmazsa bu bölgenin eski halini biliyoruz. Sonraki nesiller , çocuklarımız asıl bunun sıkıntısını çekecek.

Mayıs ayında Bafra'ya gideceğim. İnşallah bir Yakakent-Gerze turu yapıp son durumu görmeye çalışacağım. Biraz nostalji belki göreceklerimin üzüntüsünü unutturur.

Saygılar,


aakif
11 yıl önce - Pts 13 Nis 2009, 20:21
DOĞA KATLİAMI


Sevgili dostlar,
Zaman zaman gittiğimiz bu yolda aşam aşama yok oluşu izlemek zorunda kaldık. o kıyılarda yürümüş, dinlenmiş, denizin sesini ve kokusunu dinlemiş, bilmeden tarihi anlar yaşamışız...
Çamgölünün eski yolundaki çeşmede muhakkak durup serinlemek ve su içmek için mola verirdik. Ağaçlardaki kuşların cıvıltısı molalarımıza eşlik ederdi.
Şimdilerde orlaradan geçerken durasımız gelmiyor. Artık fırsat buldukça bu yolda hafta sonları seyahat edip çocuklarımıza, anılarında kalacak yol manzara ve görüntülerini, izletmeye çalışıyoruz. Rahatlık ayrı bir fikir olarak öne sürülebilir ama kaybolan doğal zenginliklerin bedeli bu mu olmalı?.. Gelişen teknolojik açılımlar bu konuda farklı çözümler üretemez miydi? Şimdi bu yolun devamınde gene deniz dolduruluyor ve sahilin ekolojik dengesi yok olmaya başlıyor. En som gidişimizde (Nisan 2009) buna, ne yazık ki, şahit olduk...
Şubat 2008 de doldurulup ilk ulaşıma açıldığı zamanlardan ve en son Nisan 2009 dan iki yol görüntüsü...



(+)





(+)




Çetin KOŞAR

11 yıl önce - Cmt 24 Ekm 2009, 00:15



(+)





(+)


Çetin KOŞAR

11 yıl önce - Prş 12 Ksm 2009, 03:07



(+)





(+)





(+)





(+)




sayfa 3
ANA SAYFA -> Diğer Şehirler