Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mert Keski
14 yıl önce - Pts 07 Oca 2008, 23:23

Alıntı:
bu metrobüs yolu nedeniyle e-5 daraltılmış (şerit sayısı aynı gibi gözükse de şerit genişliği daralmıştır) fıkara hızlı gitsin diye vergi ödeyenlerden gaspedilen haksız ve yüksek vergilerle bu yol yapılmıştır.




Metrobüs "fukara hızlı gitsin diye" yapılmamıştır. İstisnasız her İstanbullu bir akbil edinerek bu yoldan hızlı gidebilir, fukara olma önkoşulu aranmamaktadır. Üstelik böyle yapmakla sizden "gasp" edilen "haksız ve yüksek" vergilerden de kurtulmuş olursunuz.


cihankacar81

14 yıl önce - Sal 08 Oca 2008, 00:57

Bu tip sehir icine yapilan cevre yollarina transit giden araclar icin 2 veya 3 seritli yollar insaa edilir. Bunun en guzel ornegini amerikada ve kanada da gorebilirsiniz. Cikacaginiz cikisa gore transit yolu terkedip normal yola gecersiniz. E-5 icin benzer bir uygulama yapilmaya calisilsa da mevcut yoldaki iett ve oho miktari o kadar fazla ki (minibusleri saymiyorum) yan yolu kilit haline getiriyor. Yolun ortasina yapilan metrobus hatti eger bu otobuslerin saysini azaltacaksa yararlidir. Ayrica yolun bazi kesimlerinde emniyet seridi yok. Aracimin bu kesimde arizalandigin hayal etmek dahi istemiyorum

H.ibrahim

14 yıl önce - Sal 08 Oca 2008, 09:22

arabası olan birisi olarak düşüncelerimi söylemek isterim ki, kayışdağında oturuyorum ve güngören kale center da arkadaşıma hafta da bir giderim, halkımız araba kullanmasın mantığı var hepimizde ama arkadaşlar elinizde arabanın anahtarı varken kim, önce 19K ile kadıköy, ordan vapur ile eminönü ve eminönü-zeytinburnu tramvay hattı ve aktarma istasyonundan zeytinburnu-güngören tramvayı ile kale center yolunu tercih ederki... arkadaşlar bu yol yaklaşık 3 saat sürüyor, ve çoğu ayakta... ayrıca arkadaşlarımı alıp bebek sahili'ne gitmek istiyorum... o zaman ne yapacağım üstelik gece dönebilirim evime yani insanlar arabası olduğu için suçlu değiller bence yada trafiğe çıktıkları için, yolları zamanında düzgün planlamayanların... ekşi sözlükte'ki arkadaşın söylediği bazı şeyler mantıklı, otomobil kullanıcıları o vergileri verirken metrobüs kullanan vatandaşın hakettiği kadar olmasada rahat bir yolculuğu hakediyorlar mamafih siz bu istanbul'a tamamen metro kuşaklarıyla donatsanız bile araba alabilecek güçte olanlar arabasını alır ve onunla gezer, trafikte'de sadece otobüs ve minibüsler eksilir o kadar... benim arabam var ama emin olun ki yakınımdaki kartal-kadıköy metrosunun bitmesini çoğu insandan daha çok istiyorum çünkü iett yada öho ile yolculuk yapmak bir eziyet istanbulda...

Canas
14 yıl önce - Sal 08 Oca 2008, 09:58

Metrobus'e yapilan harcama minibuslerin e-5 de giderken yaptigi dur-kalklarda tükettigi benzin masrafindan daha düşüktür.
Daha Metrobus hatti acilali 3 ay olur gunde 200,000 kisi tasiniyor, hic fena bir rakam degil. Simdi o insanlar arabayla gitmeyi ya da minibusleri tercih etse , tüketecegimiz ekstra benzini dusunebiliyor musunuz?

Metrobus hatti bir yanda Beylikduzune diger yanda Mecidiyeköy'e uzandigi zaman, ciddi bir ulasim alternatifi olacaktir.


Murat Caner
14 yıl önce - Sal 08 Oca 2008, 19:16

Alıntı:
halkımız araba kullanmasın mantığı var hepimizde ama arkadaşlar elinizde arabanın anahtarı varken kim, önce 19K ile kadıköy, ordan vapur ile eminönü ve eminönü-zeytinburnu tramvay hattı ve aktarma istasyonundan zeytinburnu-güngören tramvayı ile kale center yolunu tercih ederki...


Ben KAdıköy'de arabamı bırakır gemiyle yoluma devam ederim. İstanbul'a aracımla geldiğim zaman hiç karşıya geçmemişimdir ve KAdıköy'de aracımı bırakmışımdır. Tüyap'taki kitap fuarına giderkende, Levent'e giderken de bu böyledir.



Mehmet Tecirli
14 yıl önce - Sal 08 Oca 2008, 19:32

Alıntı:
önce 19K ile kadıköy, ordan vapur ile eminönü ve eminönü-zeytinburnu tramvay hattı ve aktarma istasyonundan zeytinburnu-güngören tramvayı ile kale center yolunu tercih ederki... arkadaşlar bu yol yaklaşık 3 saat sürüyor, ve çoğu ayakta..
Çok güzel özetlemiş arkadaşımız durumu.Evet aktar döndersiz toplu ulşaşım vardı da biz kullanmadık mı?Aktarma sayısı azaldıkça,entegrasyon sağlandıkça toplu ulaşım her kesim tarafından kullanılacaktır. D-100'de trafiğe takılıpta özel araçlarda, (aracı sürücüye bırakıp) metrobusa binenlere tanık oldum ben.

Metrobusların ekonomiye katkısını hiç bir istemle mukayese edemeyiz desek abartmış olmayız.

Maliyetinin diğer sistemlerlerden çok düşük olması, kısa sürede faaliyete geçirilmesi,bakım masraflarının makul olması, ilerde elektirkli siteme de geçerse tartışılmaz bir üstünlüğünün olduğunu göreceğiz.


turgutakbaş
14 yıl önce - Sal 08 Oca 2008, 21:13

ekşi sözlüğü bu kadar ciddiye almamak lazım ...

Enes A.
13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 17:29

Vatan' da köşesi bulunan araştırmacı, gazeteci yazarımız! Mustafa Umtlu Bey metrobüs hakkında atıp tutmuş, bu konu hakkındaki bilgisizliğini ortaya koymuştur. Ben kendisine gereken cevabı mail yoluyla ileteceğim.

Eğer sizde metrobüs hakkında Mustafa Bey' i bilgilendirmek isterseniz mmutlu@gazetevatan.com a mail atabilir.



Semih Yaşar

13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 17:43
yakıt maliyeti


Alıntı:
Metrobüsün ise 120 araçla yakıt tüketimi en maksimum 200kuruşx18x120=4.320 ytl civarıdır.
Yukarıdaki maliyet hesapları tamamen şahsi düşüncemdir.


Hesabınız doğru, geçen gün Capacity kullanan İ.E.T.T şöförüne aracın kaç litre mazot yaktığını sordum, bana günde 370 litre gibi b,ir rakam verdi. Metrobüs hattında otobüslerin
günde 500-550 km yol yaptığını düşünürsek, ortalama 65litre/100 km gibi bir mazot tüketim
rakamı çıkıyor, siz de hesabınızda 1km'de 2YTL olarak kabul etmişsiniz.


Sedat_85g

13 yıl önce - Sal 16 Eyl 2008, 17:44

Mustafa Mutlu o kadar güzel ozetlemis ki Metrobus aldatmacasini dediklerinin hepsine katiliyorum.,,

Istanbul icin oncelikli olan rayli sistemdir. E-5 ten giden Metrobüs'le eskiden tek biletle gidilen yerlere cift bilet alacaklar, tek dertleri bu. Trafikte gecen süre besleme hatlarini beklemekle Eminonu-Beyazit'tan gelen tiklim tiklim hatlara binmeye calisarak gececek süreyle esit olacak.

Eskiden Ana durakta sira bekleyip oturabiliyorken evinin yakinina kadar insanlar, artik 2 belki 3 arac degistirecek, ayakta gitmeye mahkum olacak, yollarda dakikalarca arac bekleyecek.

Belki ekonomiye kar getirir o kadar hatti keserek iptal ederek ama vatandasa atilan büyük bir kaziktir metrobüs herkes 2 bilet fazladan oduyor artik. Mavi karta da sinir getirildi 3 adimda bir aktarma yapsin fazladan yükleme yapsin diye millet....



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM